Kesimpulan Adibah Ahmad Menghina Nabi Muhammad

Fasyen Tudung Tebaru Siti Nurhaliza.
Usya di Oh! Artis

Mula-mula Khai taknak tulis pasal entri ni sebab macam menyebarkan benda yang tak baik la pulak. Tapi tadi dalam TV3 pun dah keluar pasal isu ni, so takpelah mari kita berkongsi bersama.

Adibah Noor adalah nama besar yang kita kenal dalam industri muzik tanah air, tapi siapa pula Adibah Ahmad? Adibah Ahmad bukanlah seorang artis mahupun selebriti, tetapi kini populariti Adibah Ahmad boleh dikatakan sama dengan populariti seorang artis. Mengapa?

Mengenai blog Adibah Ahmad di blogspot yang menghina Nabi Muhammad SAW khasnya dan menghina agama islam am-nya. Siapa sebenarnya Adibah Ahmad ni? Khai akan mengulas mengikut apa yang Khai tahu dan rasakan melalui sedikit siasatan secara terperinci.. Tapi takde la tahap CSI.. Hehe..

Di blog tersebut, terdapat banyak entri yang menghina Rasulullah. Dan agak tidak logik untuk mereka yang menghina agama sendiri (walaupun dah murtad) untuk mendedahkan identiti secara terbuka. Begitu berani. Boleh dikatakan, orang bodoh sahaja yang berbuat begitu.

Ok, kita jangan tunggu siasatan polis. Kita siasat sendiri. Dari apa yang Khai siasat, Adibah Ahmad (gambar) memang wujud tetapi Adibah Ahmad adalah mangsa mereka yang memendam dendam kepadanya dan dengan berani Khai putuskan di sini, blog tersebut ditulis oleh bukan melayu/Islam. Mungkin manusia berbangsa cina, india atau…? Kalau kita lihat betul-betul cara penulisan dia pun, pelat-pelat melayu bangang masih ada. Pelat-pelat orang cina nak cakap melayu. Mungkinkah kerja insan berbangsa cina?

Apa yang menguatkan penyiasatan Khai ni? Ok.. kalau korang masuk blog Adibah Ahmad tu, dia siap kasitahu lagi siapa nak berkenalan boleh hubungi dia di talian 03-5566 3800.. Well, nombor tu dah pun disahkan milik syarikat jual kereta mewah di Kuala Lumpur.

Ok, mari kita lihat satu profile Friendster ni. Sebelum itu, biar Khai jelaskan apa yang ada di page Friendster yang akan korang lihat ni nanti. Azahar Mohd (tuan page) menulis company dia bekerja sebagai Auto Bavaria Malaysia, BMW. Nyatanya nombor telefon yang diletakkan di blog tersebut adalah milik Auto Bavaria Malaysia, BMW. Selain tu, owner friendster tu jugak ada upload gambar dengan title “Cina Babi”. Dan lihat di “Who i want to meet”, tertulis nama Adibah Ahmad di situ sebagai secretary kepada Azahar Mohd. Di bawah adalah profile Friendster Azahar Mohd yang telah di save dalam bentuk gambar. Mana tahu kalau dia close akaun Friendster dia kerana kes ni nanti.

* klik gambar untuk paparan yang sedang-sedang saja…

Gambar kat atas ni, dah pun Khai highlight’kan mana part yang perlu korang ambil perhatian. Nyatanya di sini, ada pertelingkahan antara Adibah Ahmad, Azahar Mohd dan juga yang menyamar di sebalik blog Adibah Ahmad, seorang lelaki/wanita berbangsa cina. Apapun, tak dapat dipastikan profile friendster itu betul-betul milik Azahar atau termasuk antara rancangan propaganda suspek.

Wahai pihak Polis Diraja Malaysia yang cepat, mesra dan betul, nyatanya di sini, apa yang perlu korang buat hanya pergi ke Auto Bavaria yang beralamat di..

No 3A, Persiaran Kerjaya, Seksyen U1, Glenmarie,Shah Alam, Selangor

… dan cari lelaki bernama Azahar Mohd. Kemudian tanya dengan cina mana yang tak puas hati dengan dia? Selesai kes!

Kesimpulannya di sini, Adibah Ahmad dan Azahar Mohd telah teraniaya oleh insan berbangsa cina (kemungkinan besar) atau mungkin bangsa yang lain. Berhenti menyalahkan Adibah Ahmad kerana beliau langsung tak tahu menahu apa lagi bersalah dalam hal ini. Sama-samalah kita berdoa agar agama Islam tidak diperlekehkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Sebagaimana kita yang beragama Islam menghormati agama lain di Malaysia, seharusnya mereka yang bukan beragama islam harus juga menghormati apa yang telah ada di Malaysia sejak zaman nenek moyang kita dahulu lagi. Sesuatu yang tidak adak di negara lain.. Wallahualam..

Ini pula Myspace Adibah Ahmad yang turut di’create oleh cina tersebut. Terang lagi bersuluh yang page itu wujud kerana sifat dengki dan mencemarkah maruah gadis bernama Adibah Ahmad.

URL: http://adibahahmad.blogspot.com/
* If blog tu dah tak wujud lagi dan korang tak sempat nengok, Khai dah siapkan backup dalam bentuk jpeg. Boleh klik sini kalau nak nengok. (kerna blog tu dah dipadam, khai dah remove gambar blog tu juga. Nak nengok juga, pandai-pandai la hubungi Khai)

Update: Tahniah blogger Malaysia. Usaha FLAG kita dah berjaya membuatkan pihak Blogspot memadam blog menghina Rasulullah tersebut lebih kurang jam 2 petang 27 Disember 2008. Satu perjuangan ke jalan Allah.

Screenshot blog Adibah Ahmad dah dibuang dari entri ini. Bagi mereka yang betul-betul ingin tahu dan ambil berat tentang agama, boleh email Khai untuk request screenshot tu. Request di bahagian komen, tidak akan dilayan.. Sila email ke khaixy[at]gmail.com dengan subjek email: ADIBAH AHMAD .. Sesungguhnya yang baik datang dari Allah, dan yang sejahat-jahat itu datang dari diri Khai sendiri

ENTRI DI ATAS TIDAK BERNIAT ATAU MENGANDUNGI SENTIMEN PERKAUMAN. LANGSUNG TIDAK!

Update 31 Disember 2008: Permintaan gambar dari email ditutup.. Sorry eh.. sebab sehari sampai 50 60 email masuk mintak gambar, penat jugak nak reply. Hahaha.. kalau korang belanja nge’teh ke takpe jugak.. Hihihi.

Update 2 Januari 2009: Ya ampun, korang ni kan Khai dah cakap jangan request screenshot Adibah Ahmad lagi.. Khai dah x larat nak reply.. banyak sangat.. serious… Hurm, so Khai ambil keputusan untuk share semula kat sini. Tapi ingat, jangan salah faham. Jadikanlah tauladan dari screenshot tu ok.. Cari sendiri screenshot tu kat website ni..

Ditulis pada 1:46 AM 27 December '08 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 6,305 views | Dalam kategori: Tergempar | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

142 Comments »

Comment by Qubezo
2008-12-27 01:53:51

Assalamualaikum.
Hmm, tak sangka. Memang dia dianyaya. Memang hebat Khai tangkap. Haha! Macam Sherlock Holmes pulak lol. Okay la, baru saya perasan. Memang cara taip dia tak macam orang Melayu. Ada pelat2 dia. Dulu mak saya pun pernah dapat email macam ni dekat office. Kalau tengok bahasa memang sah orang Cina. Haih, apa nak jadi. Kesian perempuan ni. Sampai masuk berita, pfft. :[ Pihak polis kena betul2 tangkap penjenyah ni!

..
 
Comment by kamil
2008-12-27 02:42:37

1st time ever komen kat sni. hehe
aku pon dh agak camtu gak khai
err..kira otak kau sma ngan aku la yea.
keh3.

tapi yg xbleh blah tu,
dh r baru je create blog tu..
december 2008..
kendian, smua kutuk nabi dan islam.
nmpak sgt bkn si adibah tu yg wat kan
walaupon di xbertudung, tapi muka dia
mmg nampak cam dia tu seorang Islam.
ada nur. hehe

cina yg silly..

..
 
Comment by Fishballisme
2008-12-27 03:48:19

Salam

Alahai saudara khai, encik azahar ini pon telah dianiaya. Takkanlah encik azahar ini sebodoh “adibah ahmad”?? Haih.

..
Comment by Khai
2008-12-27 04:14:43

x faham.. u ni baca entri tu sampai habis ke, sekali imbas? ๐Ÿ™‚

..
Comment by Fishballisme
2008-12-27 04:27:30

oh maaflah, tadi saya baca tak perasan ada nama Azahar Mohd sebagai mangsa ca ya nun alip itu. ๐Ÿ™‚ Tetiba baru perasan..

Saya sudah ping kamu! 8)

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
2008-12-27 04:00:51

jom boikot blog tu.. kita flag reramai. apa macam?

..
2008-12-27 06:40:21

post2 kat blog tu dah takde. alhamdulillah.. ๐Ÿ˜‰

..
 
 
Comment by Fishballisme
2008-12-27 04:43:49

Dan saya juga mahu minta pendapat saudara-saudari semuaรขโ‚ฌยฆ sila lawat link ini:

http://fishballisme.wordpress.com/2008/12/27/kali-ini-azahar-mohd-pula/

Khai, i hope you can approve this comment. ๐Ÿ™‚ Thanks!

..
 
Comment by warzgunz
2008-12-27 06:13:26

ku rasa itu pon bukan dia.bab kenapa perlu letak address pejabat dan tel?kahKAhakAH ! !tu cina kimak tu jugak..dia mungkin anti dengan mamat ni dan minah tu.dia gunakan mamat tu utk xnmpakkan siapa yg wat sbnarnya.knpa plu ada tulis cina babi r dan bermacam lg.kahKAhaka

..
 
Comment by warzgunz
2008-12-27 06:17:49

apa yg pasti tukang wat ni mesti bkan seorang yg dewasa.ntah2 main tibai je add dan nombor tu.bila pergi takde suspek yg macam minah dan mamat tu.takkan la xpernah surf internet kot sampai tak tau diri ngah dikelepet.orang skang macam2..jika mmg sungguh cina buat..buang je daerah.jgn jadi kes “negarakuku”plak..tangkap pon..last2 lepas gak…..politik

..
 
Comment by warzgunz
2008-12-27 06:20:51

apa yang pasti entry ni ngan sal cina jual handfone wat kan aku rasa meluat sangat..termasuk kes taresa kok x sedar merempat di negara orang tu…mungkin bab dewa depa perut bungcit pegang botol samsu tu tak takut ngan kerajaan dan orang2 melayu.

..
Comment by Andrew
2009-01-16 00:22:11

ish.. kalau nak komen, komen-lah dalam konteks blog ini. Janganlah pulak sebut “dewa depa perut buncit pegang samsu”. apa kena mengena ngan isu ini?

Hang pikirlah sendiri.

..
 
 
Comment by Truckster
2008-12-27 08:01:27

WOW satu pendedahan hebat dari bloggers, izinkan aku rembat dah edarkan artikel ini

..
 
Comment by miss kaka
2008-12-27 08:39:40

a’ahh… btol tu khai…
mmg hantu arr sape yg wat jahat cmtu…

..
 
Comment by miss kaka
2008-12-27 08:43:40

mmg dia dah delete n cancelled suma account fs, myspace..
blog pun xde apa daa…

..
 
Comment by akusiktauk
2008-12-27 10:03:12

hurm.
jadi mangsa fitnah ek.
dasat! :bloody:

..
 
Comment by steelruler
2008-12-27 10:11:02

ntah2 mamat yg dalam friendster tu pun dia aniayai, dan ntah2 saja direka2.

..
 
Comment by Fishballisme
2008-12-27 10:14:10

buat malu cina lain je kan? :((

..
 
Comment by aku namie
2008-12-27 10:18:24

komen ku senang…cine babi… :choler:
pukul sampai mati kalau nampak cina… :bloody:

..
 
Comment by Mr Fathi
2008-12-27 10:53:47

Cina lain malu la.cina kat Tg karang ngan Sekinchan pun tak camni 8)

..
Comment by akusani
2008-12-27 12:10:27

banyak org cine ni dpn org baik… blkag tah pa pe..

..
 
 
Comment by naim
2008-12-27 11:19:57

salam…harini blog tu dah remove bro..uba ko usha.

..
 
Comment by frahynx
2008-12-27 11:29:28

syabas khai!..wahaa..leh jd CIA neh..

apa mslh cina tu sbnrnya..xdk keja len tol..
manyak mengong loo..
dia bjet wat cmtuh org x leh detect dia..
sggh memalukan.. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by an2blur
2008-12-27 11:32:50

Blog tu dh remove kerana prihatin anda semua.
Bagus.
Clap. Clap.

Nak balas dendam pun guna blog.
Dah kate: blog mmg alat paling berguna dalam hidup.
Blog power.

Hehe.

..
 
Comment by an2blur
2008-12-27 11:34:49

Oh, aku sokong ko Mr. Fathi.
Cina Kuala Selangor pun x macam tu.
Kesian cina-cina lain,
kerana nila setitis habis satu kawah ๐Ÿ™‚

..
Comment by akusani
2008-12-27 12:12:15

jgn mudah percaya dgn cina.. mgkin skrg dier kwn… mgkin lusa..? wallahualam… hati2 beb..

..
 
 
Comment by Tie
2008-12-27 11:37:00

Hmm……

Macam2 cara orang kafir nak jatuhkan Islam, ekk. Kerana itu kita semua mesti bersatu. Barulah mereka tu tak berani nak aniaya kita….

..
 
Comment by sya
2008-12-27 11:48:28

kesian gila dorang. ntah apa2 la dia buat account camtu. bila masuk tv3? gempak2.

..
 
Comment by greenia
2008-12-27 12:13:46

mesti cine tuh minat kat azhar tuh.
den adibah secretary azhar.
cine tuh pon jeles.
dia aniaya lah adibah.
haha!
:p

..
 
Comment by eda
2008-12-27 12:15:24

uish…da agak da..mst kn aniaya ni…tgk tulisan pon da tau..’Olang2′. mmg kuwang ajo tahap maxsimum da neh..hope pihak polis dapat buat tangkapan secepatnyer…skang ni kaum len da mkn bran bertindak kuwang ajo kt Ne :choler: gara kiter…xsedar dr arr dorang ni kn..uish… :[ :[ :[ :[ :[ :[

..
 
Comment by atune
2008-12-27 13:04:27

derang kene investigate lg…sb xleh jump into conclusion gak.. :[

..
 
Comment by al-aman
2008-12-27 13:07:16

Salam. Terima kasih atas siasatan anda. Mudah-mudahan Allah membalas kerja baik anda ini. Tapi, saya harap khai delete backup yg dibuat terhadap gmbar tu. Kerana ini seolah-olah menyumbangkan lagi ke arah penghinaan nabi secara tidak sedar. Tidak perlu ditayangkan gmbar sebegini kpd orang ramai bahkan hakikatnya orang yg tak sempat tengok gambar tu tak rugi.

Kita bimbang secara tidak sengaja termasuk dlm golongan yg disebut Nabi, ???? ????? ??????? ???????? ????? ???????? ??????? ???? ?????? ??? ??? ??? ??????? maksudnya: Sesiapa yg melakukan satu kejahatan maka ke atasnya dosa dan ke atasnya juga dosa org yg melakukan kejahatan itu(disebabkan dia mengikut kejahatan org yg mula2 melakukannya) hingga hari kiamat.

Saya bimbang jika ada orang yg ingin menghina Nabi menggunakan gmbar yg dibackup itu lalu menyiarkan. Maka kita tersumbang ke arah itu tanpa kita sedari. Nauzubillah.

Sepatutnya gmbar sebegini dihilangkan terus dr muka bumi alam realiti atau alam siber ni. Biar tidak tinggal sebarang kesan yg menghina Nabi Sollahualaihiwasallam.

Dan, jangan pula menghina atas nama bangsa kerana ada juga bangsa lain yg mmeluk Islam. Ini bukan soal bangsa tapi agama. Bahkan mungkin kata-kata yg kesat terhadap mereka menyebabkan mereka semakin benci kpd Islam.

Semoga Allah memberi hidayah kpd kita dan mereka. Aminn… Sekali lagi terima kasih kpd khai kerana penjelasan yg telah dibuat. Tahniah diucapkan!

..
Comment by Khai
2008-12-27 13:24:50

okie.. alhamdulillah, blog tu pon dah takde. hasil kerja keras kita semua flag blog tu kan..

khai akan remove screenshot blog tu.. salamx.. :8

..
 
 
Comment by affuan
2008-12-27 13:31:19

hati aku terbakar. moga2 cina x sedar diri tu ditangkap.

..
 
Comment by saya
2008-12-27 13:35:34

yer khai, terima kaseh sbb siasatan ini, tp lebih elok yg backup blog itu dibuang, kami bersusah payah cuba utk flag blog itu dan lega setelah ia dibuang tapi ada backup pula dari kamu…
terima kasih

..
Comment by Khai
2008-12-27 14:35:35

ok.. khai baru tahu yg blog tu dah takde.. so khai dah remove… thankss ๐Ÿ˜‰

..
 
 
Comment by sherina84
2008-12-27 13:53:01

hurrmm…cepat betul tindakan semua orang. ini la yg kita mahu. Saya difahamkan ada 3 laporan polis dibuat oleh orang yang berbeza berkenaan kes ni. So, hopefully semua orang tak buat kesimpulan dan tindakan yang boleh menyebabkan perasaan perkauman. ๐Ÿ˜Ž

..
 
Comment by lola
2008-12-27 14:16:03

takleh buka la jpeg tu plzz khai nak baca entri dia..
thanks

..
Comment by Khai
2008-12-27 14:33:26

Khai dah remove gambar tu… atas nasihat seorang komentar di sini…

kalau lala betul2 nak nengok jugak blog tu, boleh email khai melalui khaixy@gmail.com .. khai akan attacht kan nanti… ๐Ÿ˜€

..
 
 
Comment by hafiz
2008-12-27 14:23:53

aku berdoa agar cina tu mati xcident ataupun mati disambar petir…

..
 
Comment by Aby RAd
2008-12-27 15:03:15

harap2 pihak polis cpt2 la wat tindakan
kat msia ni xde ke polis cyber??

..
 
Comment by zool
2008-12-27 15:12:38

Bro.. Ko memang patut jadi detektif “Khai’
Buat agensi cam Kogoro Mouri ( Detektif Conan ).. Tak pun buat cam SPy Leman..

..
 
Comment by Aby RAd
2008-12-27 15:18:42

tp aku agak konpius dgn fs mamat azahar mohd tu
dia pun dianiaya ke?
tp nmpk mcm dia pun cari gado
sbb tarikh azahar wat fs..bln 11
adibah pnya blog..bln 12
maknanya fs tu wujud dlu

**mgkin gak ada org lain guna nama/biodata azahar utk ngutuk si cina tu

..
 
Comment by catzer
2008-12-27 15:50:53

erm tak sudah2 mereka ni..nanti kena laknat br tau..apapun kita amik yg positif, yg penting jaga nilai agama dan berbangga lah nak ngaku kita ni Islam walaupun ada yg tak mengamalkan cara hidup islam..yg penting mengaku seorang islam itu lebih bagus dr “murtad” tanpa disedari. :p

Bagus pendedahan blog ni dr awal..boleh kita mansuhkan cepat.

..
 
Comment by irra
2008-12-27 16:01:46

alamak! baru nak tengok blog tu sekali da remove da….leh tak emel kat irra….nak bace gak~ ๐Ÿ˜†

..
 
Comment by Faiz
2008-12-27 17:23:12

bila blog nie dah top…leh la kita reg..

aha..ko buat la topic lagu ” cina babi ” dalam youtube ni khai

best gak..aha . 8)

..
 
Comment by dibah
2008-12-27 17:52:51

kenapa nabi saw sering dihina?? tdk pula nabi yg lain atau pembawa agama lain..sepatutnya org kita sendiri yg dpt mencari jawapannya bukan menyalahkan org lain semata2

..
Comment by Khai
2008-12-27 18:41:08

nak cari jawapan apa? dah jadi tanggungjawab kita sebagai orang islam untuk tidak diam bila Nabi dihina.. :oups:

..
 
 
Comment by nesloais
2008-12-27 18:06:45

hebat betul siasatan anda.. mengalahkan skuad Gerak Khas… miahahhaa.. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by chuckiesd
2008-12-27 18:40:43

harap pihak berkuasa membaca entri ni..yer laa suke-suker jer menghina Nabi Muhammad. Memang sial orang-orang cam ni..sorry aku terpaksa menggunakan perkataan “sial” sebab orang cam ni laaa sepatutnya harus di hapuskan dari muka bumi ni…memang tak senang laa hidup ko…

..
 
Comment by dibah
2008-12-27 18:50:28

en, khai..dah tahu punca, maka senanglah cari jln penyelesaiannya..

..
 
Comment by Hamdi
2008-12-27 19:18:21

kesimpulannye, benda nih tipu lar yer
bukan pompuan tuh buat???
ada orang cuba kenakan dia ekk?

..
 
Comment by cbu843
2008-12-27 19:22:24

gua tak leh baca blog =(

..
 
Comment by encek akta
2008-12-27 20:54:34

ada masalah skit tunding jari kat bangsa tu, bangsa ni. apada.. pasal pelat tu, bukan dia cakap pun dia taip jer tu pun boleh bezakan dia cina atau melayu ker? bagi aku, aku pun boleh copy menda camtu.

aku tau masalah ni besar, aku pun orang islam gak, tapi be patient, benda ni memang melibatkan agama islam, dan islam bukan kita yang melayu ni jer, cina pun ada islam, india pun ada islam.

benda macamni selalunya sengaja nak pecah-belah kan kaum dimalaysia ni.

..
Comment by dibah
2008-12-27 21:00:58

gua pun x leh baca blog tu, apa yg dia cerita ya??
dia hina mcm mana?? 8) 8)

..
 
 
Comment by dibah
2008-12-27 21:02:58

gua pun x leh baca blog tu lah..dia hina camner yek??

..
Comment by Khai
2008-12-27 22:22:35

do email me… ๐Ÿ™‚

..
 
 
Comment by kak yani
2008-12-27 21:34:01

cine lohong besar makan babi hari2 mmg hari2 fikir mcm mn nak kacau bangsa melayu

..
 
Comment by hamba allah
2008-12-27 21:52:01

salam khai,

seronok baca posting awak mengenai adibah ni.
saya ade satu hujah juga yg menguatkan bukti bhw yg sabotaj adibah ni adalah seorang cina.

smlm dia ada tulis kat blog, profile friendster adibah ni. cuba tgk dia punya url friendster.com/adibah4444

org cina kan mmg tak suka no. 4, pada mereka 4 tu ‘mati’. so dia nak suh adibah ni ‘mati’ la agaknya.
saya tak percaya kalau adibah buat url no 4444 tu, mesti la guna url name lain kan, mcm justmedibah ke, cuteadibah ke.

td saya cek profile, dah takde dah..dia kalut kot.

‘olang’ betol laa…LOL

..
Comment by Khai
2008-12-27 22:24:47

that it!! ehehehe… betul tu!! ingat lagi di hostel limkokwing under management cina boy.. masa nak naik lift, button semua chantik je.. 1, 2 ,3 .. tapi ntuk number 4 dia letak 3A … 1, 2, 3, 3A, 5, 6 sampai la 11 .. hehehe.. :bloody:

..
Comment by hamba allah
2008-12-27 22:31:26

owh..limkokwing student ke? mmu here. hehee

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by intan
2008-12-27 22:00:02

Salam,

Pengajarannya..marilah sama-sama menegakkan agama Allah yang dibawa junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W..org yg dengki dengan syiar Islam yang semakin marak di dunia ini mencuba tanpa jemu untuk menghancurkan kita dan Islam..

Insaf saya kerana kekadang kita lupa amanah kita mengekalkan keagungan Islam untuk generasi kita akan datang..

Wassalam

..
 
Comment by lily
2008-12-27 22:22:45

Hello Khai

Auto Bavaria is a subsidiary of Sime Darby, a conglomerate in Malaysia. So, bukan lah company apek kan? Kesian kat Adibah and Azahar (supposed they are victimised – tapi memang nampak ye pun) and I guess that’s the kind of risk that every blogger (dan yang sewaktu dengannya) has to face. And this person yang buat blog Adibah ni, dah kira committing identity theft. Heh heh..jgn pulak ada yang mengaku jadi Khai bukak blog lain buat cerita itu ini ..

Cheers Khai. Have a good week ahead. Selamat Menyambut Maal Hijrah and Happy New Year.

..
Comment by Khai
2008-12-27 22:27:12

hi lily.. thanks and happy new year/mall hijrah untuk u juga…

..
 
 
Comment by lokman
2008-12-27 23:40:53

Erm.. kita jangan terperangkap dengan provokasi nak melaga2xkan kaum ni.. apa yang dilihat dengan jelas beliau cuba menerangkan bahawa beliau itu cina dengan menulis perkataan olang – olang dan cuba menunjukkan melayu itu anti cina seperti terkandung dalam profile frienster azahar tu.. Kalau saya nak menggutuk kaum lain.. saya akan cuba menyembunyikan bangsa saya.. so fikir2xkan sapa punya angkara.. jangan terjerat dengan main kotor mcm nie. gelak besar macha tu melihat bangsa kita bergaduh dengan bangsa lain.. =(

..
Comment by Khai
2008-12-28 02:36:38

macha? hurmm.. oleh itu, polis, sila buat kerja :love:

psst: hope polis ni tak buta IT.. sbb kalau kes melibatkan internet je, semua slow ~ :bloody:

..
 
Comment by liana
2008-12-28 11:09:51

true.. ๐Ÿ™‚

..
 
 
Comment by faiz
2008-12-28 00:09:27

tak sempat nk tgk ler blog tu..
tension tol..
huhuhu =(

..
 
Comment by saya
2008-12-28 00:29:31

yer betul .. benda ini sangat halus..
kalo saya adlah bangsa dari cina, saya tidak akn expose kan diri saya sebagai orang cina .. siapakah dalang smua ini? hanya Allah shj tahu

jadi utk semua pembaca bertenang.. mungkin ini adalah
perancangan yg sangat2 terperinci.. kita kena bersabar dan bertindak dgn betul .. jgn2 kita mencarut2 dan menuduh sana sini .. kita bertndak dgn bijak

..
 
Comment by munirah bahrin
2008-12-28 00:37:08

http://www.blogger.com/profile/10065310576382439051

cuba kau tgk kat blog nie pulak

..
Comment by Khai
2008-12-28 02:37:51

Hurm… why? mmg ade kaitan dgn adibah ahmad.. tapi kenapa yer? :aie:

..
Comment by munirah
2008-12-28 18:37:06

entah la. ape kata kau yang buat kesimpulan. ๐Ÿ™‚

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by aman
2008-12-28 00:42:42

hmm..aku tertinggal isu besar camnie ker? thanks khai for the info. tak sempat gua nak baca, blog dah kena delete..takpe, aku cari gune teknologi tenet nie kejap..

BTW, cam baca komik detektif conan jap..

..
Comment by Khai
2008-12-28 02:38:33

amanz, kalau x jumpa, YM je aku… itu la kecanggihan internet yg sebenarnya.. hehe..

..
 
 
Comment by MJH
2008-12-28 01:04:37

yeap. dah agak je tu cina. bahasa pn mmg agak pelat.
alhamdulillah, semalam aku sempat jugak bukak
blog tersebut dan aku sempat flag blog dia. dan
alhamdulillah, hari ni juga blog tersebut telah dtutup.
ini memandangkan ramai yang prihatin tentang blog
ini dan mahu melakukan apa yg patut.

*yeap, mmg patut pn.

mtk jauh sgt perkara2 mcm gtu. nauzubillah.

musuh jangan dicari, kelak memakan diri.

..
Comment by Khai
2008-12-28 02:39:19

Khai pun sempat flag blog tu semalam.. baguslah.. satu kejayaan untuk kita semua..

..
 
 
Comment by singgahkejap
2008-12-28 03:09:31

salam khai.

syabas & congrats on the analysis done. tapi saya rasa kan, kemungkinan besar ia bukan keje ‘org cina’ macam yg khai speku tu, tapi sesorang yang nak kita pikir sedemikian. agenda nak lagakan kita mungkin. yg pasti ia adalah keje suku-sakat :p laknatullah.

..
Comment by Khai
2008-12-28 03:34:15

suspek: berbangsa cina… suspek jer.. ape pon kita serahkan siasatan kepada polis… ntah disiasat ke tidak.. maklumla, blogger dah tolong “padamkan” blog tu.. kira kes pon “padam” jugak… :love:

..
 
 
Comment by Khai
2008-12-28 03:42:58

jumpa komen ni di sebuah blog lain.. dari kawan adibah ahmad..

______

Assalamualaikum.
Hello. Untuk pengetahuan semua, Adibah Ahmad adalah sahabat saya dari sekolah lagi. Sebagai sahabat beliau, saya terpanggil untuk membela beliau kerana saya tahu penulis sebenar รขโ‚ฌหœCONFIRMรขโ‚ฌโ„ข bukan beliau.

Nak dikira logik, mana mungkin beliau sendiri menulis data peribadi dan no telefon tempat kerja apatah lagi memuatkan gambar gambar sendiri.Cari nahas namanya. Hari hari beliau dihujani dengan panggilan telefon di tempat kerja, sama ada yg ajak berjumpa, yang maki hamun, tidak kurang juga yang meluahkan simpati. Bayangkan sudahlah sibuk dengan kerja, kemudian di tambah lagi dengan panggilan panggilan sebegini. Sudah tentunya mengundang depresi dan menganggu kehidupan peribadi. Nasib baik bos dan rakan sepejabat memahami, cuma syarikat tidak mahu nama mereka terbabit.

Adibah Ahmad yang sebenar amat menghormati agamanya sendiri.Mempercayai Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW.Beliau juga bukannya cetek pengetahuan agama, juga berketurunan baik baik.

Saya amat pasti beliau di khianati. Lebih 10 tahun saya mengenali beliau.Jadi, jangnlah ada yang cepat menjatuhkan hukum. Menaggilnya dengan kata kata yang tak elok dan sebagainya. Lebih lebih lagi sebagai orang Islam, seharusnya kita menyiasat kesahihan siapakah penulis sebenar terlebih dahulu.

Untuk pengetahuan semua, sudah 5 laporan dibuat beliau, ( yang terakhir mlm semalam setelah ia tersiar di Buletin Utama ), tapi hanya akhir akhir ini, baru kedengaran berita positive dari pihak berkuasa untuk menyiasat perkara ini.

Semoga kita mengaharpkan kebenaran terbukti, dan marilah kita doakan sama sama ketenangan bagi pihak Adibah Ahmad yang sebenar. Semoga yg menjadi dalang di sebalik blog jahat ini terbongkar juga.

Yang pasti, Adibah Ahmad juga tidak mengenali penulis blog jahat itu dan tujuannya berbuat begini.
Sememangnya, org begini memang bukan sahaja cetek akal, malah saya rase mungkin menghidapi mental illness yg kritikal.

Marilah doakan agar segala galanya dapat diselesaikan secepat mungkin. Insya Allah.

:[ What say you?

..
 
Comment by Khai
2008-12-28 06:26:00

guys.. another blog to flag.. blog yg boleh menyesatkan..

http://tokbatinsenoi.blogspot.com/

lakukan tanggungjawab anda.. :love:

..
Comment by dibah
2008-12-28 14:11:25

saya dah baca blog tok batin…tp sgt musykil akan kesahihan fakta2 yg dikemukakan

harap2 alim ulama kita dpt mempejelaskannya dgn terperinci
agar tdk menyesatkan umat kita..

..
Comment by Khai
2008-12-28 14:18:50

orang beriman pon, bila terlalu nak tahu apa sampai melebihi apa yang patut kita tahu, gitu la jadinya.. mereng.. ๐Ÿ˜Ž

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by munirah
2008-12-28 18:38:46

yeah! mari kita flag! :p

..
 
 
Comment by flip9
2008-12-28 11:59:12

sian dia ni..
kena fitnah bukan sikit2…
sapa lah yang buat tu ek..
mmg bacul!!!

..
 
Comment by dibah
2008-12-28 12:29:54

Tentang Nabi berkahwin dgn kanak2 berumur 6 tahun, saya pernah dengar dr seorang non-Muslim..adakah suatu fitnah dan rekaan dr musuh Islam semata2?? :[ :[

..
Comment by an2blur
2008-12-28 17:00:20

Mungkin kanak-kanak yg dimaksudkan tu saidatina Aisyah.
Ada wujud khilaf samada saidatina Aisyah masa tu berumur 6, 9 atau 10 thn.

Tapi masa tu umur sedemikian bukanlah mcm kanak-kanan zaman sekarang yg kecik lagi.
Kanak-kanak yg matang.

Dan, ada pendapat mengatakan mmg Nabi bernikah dgn saidatina Aisyah ketika kanak-kanak, tapi memulakan hubungan kelamin ketika Aisyah sudah remaja dan baligh.

Wallahu taala a’alam..

Sebagai umat Islam, kita kena tau tentang agama Islam supaya org bukan Islam tak mudah nak permainkan kita.

=)

..
Comment by Khai
2008-12-28 17:08:18

Salam an2blur..
thanks an2blur for da information.. anyway macam kenal la.. dulu forumer di skoolkillerz kan? ๐Ÿ™‚

(Comments wont nest below this level)
Comment by an2blur
2008-12-28 20:38:47

Salam Khai,
Adeh, silap org kot. x pnah masuk pun kat pembunuh sekolah tu.
Byk sgt antu dlm dunia ni.
Sebab tu ada filem antoo fighter.
Ngeh ngeh.
๐Ÿ™‚

 
 
Comment by dibah
2008-12-28 19:28:47

saya setuju dgn pendapat an2blur…kita harus pelajari dgn mendalam ilmu agama ,supaya kita tahu yg mana betul/salah apabila ada pihak cuba mempersendakan..

penghinaan terhadap agama islam bukan kali pertama dan terakhir oleh itu yg patut diperbaiki adalah diri kita sendiri..

yg menulis blog tu belum tentu dia berada di Malaysia, entah di luar negara so mungkin sukar sedikit bagi pihak berkuasa nak ambil tindakan…

(Comments wont nest below this level)
Comment by an2blur
2008-12-28 20:43:48

Ye, betul tu dibah.
Kita kena sentiasa baiki diri kita supaya tak mudah ditipu orang.

Len kali kalau ade blog pelik dan cemas semacam je,
kita dah tau itu blog tak betul
panggil semua orang kampung
flag blog itu ramai-ramai.

Hehe.

 
 
 
 
Comment by kusu
2008-12-28 12:50:47

entah kenapa aku rasa gerun pulak bila baca semua. Aku dah flag mereka~harap tu dapat bantu..

..
 
Comment by muslim ingin tahu
2008-12-28 14:50:32

salam sahabat,
boleh tak saya nak kan gambar blog tu, saya teringin nak tau bagai mana dan apa kandungan posting blog tu, tolong ya saudara email kan ke saya, saya sangat2 berminat ingin mengetahui, tercabar rasa nye diri ini bila agama dipermainkan, tapi diri ini terpinga2 kerna tidak dapat membaca isi pati blog itu, sekali lagi saya ingin minta jasa baik dari saudara jika dapat berkongsi kandungan blog itu kepada saya..
terima kasih

..
Comment by Khai
2008-12-28 17:02:06

boloh mohon ke email khaixy@gmail.com .. siapa2 yang komen di sini mahukan gambar, maaf, sbb anda tidak akan dilayan.. :oups:

..
 
 
Comment by dilemma
2008-12-28 20:56:12

Banyak yang tak kena dengan blog hina nabi nih. Saya sendiri ada buat kajian. Dan dari segi time frame aper sumer, memang kita dapat nampak kesengajaan yang cuba dilakukan. Dekat blog saya di MalayDilemma.com saya ada jelaskan dengan terperinci tentang kejanggalan-kejanggalan yang ada dalam blog nih. Please feel free to visit.

..
 
Comment by miss kaka
2008-12-28 22:24:49

salam to all reader..

ttg isu yg hangat diperkatakan ini, sy smpat mengikutinya dan membaca blog tersebut..
mmg xdapat dinafikan lagi yg kandungan blog ini jelas menghina nabi muhammad s.a.w n agama islam amnya..

n apabila diperhatikan btol2, kta akan mengjangkakan yg ia adalah hasil jahat dr bangsa cina based on a few word yg melambangkan ‘kecinaan’ seperti olang dll…

but if u think carefully, x cerdikkah seseorang yg mgunakan identiti org lain untk menghina islam TERDEDAHKAN pula identiti sendiri dengan few word yg x wajar untk digunakan oleh seorang yg licik melainkan berniat untk menfitnah 2,3 pihak…

ia ibaratkan baling batu sembunyi tangan…
jelas few word yg ada dlm blog tersebut sengaja digunakan untk mengambarkan penulis sebenar..
ia sebenarnya telah mengelirukan kita….

tak siapa boleh kata dengan jelas identiti, bangsa atau agama org sebenar yg menulis blog tersebut…
wallahuallam…

disebalik ingin mencari siapa dalang disebalik semua ini,
apa kita kita semua muhasabah diri sendiri..
nilai apa yg kita telah lakukan n boleh lakukan dlm memperjuangkan keagungan agama islam..
sama-samalah kita bersatu padu…
pelbagai isu dibangkitkan ttg islam..
menghina n mempersendakan hukum hakam islam..

yg sedihnya ia datang dri mereka yg beragama islam sendiri..
apatah lgi mereka yg bkn islam..
mereka akan melihat islam sebagai satu agama yg lemah n boleh ditindas n diperkotak katikkan dgn mudah..

sedarlah semua bahawa dunia makin menhampiri kiamat..
pelbagai tanda telah lama wujud n saban waktu menjelma..
persiapkan diri kita semua dgn amalan secukupnya n sama2 lah kita tegakkan syiar islam..

sempena kita telah melangkah ketahun baru hijrah 1430 ini,
teruskan perjuangan islam agar islam kembali kezaman keagungannya..
sesungguhnya, kekuatan islam amat digeruni oleh kaum kafir n that is why mereka giat memecahbelahkan islam skrg n dlu lagi..

sama2lah kita renungkan..
peace to all…
salam maal hijrah 1430H..
ALLAHUAKHBAR….

..
Comment by Khai
2008-12-29 05:44:49

ada logika… thanks ya.. ape pon kita serahkan kes ni kepada pihak polis…. :8

walaupun kita tahu polis mesti x nak amik port sgt.. :bloody:

..
 
 
Comment by sesuki xD
2008-12-28 23:59:07

urmm..
pasal fs laki tuh kan..
nmpk gaye pon mcm baru wt je..
xknla laki tuh pon sanggup nak hina kaum cina plak
semate2 nk lepaskan tensen/geram
sampai sanggup bagi alamat tempat keje
kwn pon br 4 org
ntah2 fs azahar tuh pon org len yg buat
mungkin ye, mungkin x..

lagi satu
maybe btol diorg nih ade yang org wt khianat
bengang sangat smpai cmtu
sampai diorang jadi mangse sume nih
sampai nak lagekan semua bangse dlm msia
xpatut tol
iskk3
x(

..
 
Comment by izzad
2008-12-29 00:01:19

salam geng, gua mau tengok entry blog tuh.. jika x keberatan lu send kat email gua.. Pas 4 All. :8

..
 
Comment by anarmรขโ€žยข
2008-12-29 03:58:52

huh! sungguh tak disangka sangka.. ade gak manusia mcm ni.. ape la nk jadi dunia skrg ni.. tahniah pada justkhai di atas entri ni.. kipidap.. ๐Ÿ˜€

..
 
Comment by azleah
2008-12-29 10:29:24

bencinya aku dengan org2 racist ni… hmmm… apa x boleh ke kita hidup aman damai ye? ada je nak dengki2… masuk syurga / neraka nanti sama2 gak… :8

..
 
Comment by justpartis
2008-12-29 14:03:53

syabas la khai wat post ko ne..hebat..ada gaya cam det conan la pulak.. apa2 pun blog adibah ahmad dah di remove kan so… sama2 la kta tggu sape punye keja benda x berfaedah.. sama2 la kta kekalkan keamanan negara kita ne.. peace malaysia!!!

..
 
Comment by ezz8
2008-12-29 19:30:24

semalam aku baru je terbace komen2 dari satu laman web nie, pasal penipuan gores dan menang oleh kumpulan cina welly.

sorang hambe allah sbnarnye yg bukak laman web nie, ntuk menentang scammers welly yang berleluase kat negare kite satu ktike dolu.
cite tu hangat dan sensasi.. siap masuk 360. siape welly? google2 la sket ye.. ๐Ÿ˜‰

terkejut unte lah aku dalam aku bace komen2 orang kite yang jadi mangsa teraniaya tu, tetibe ade “si beruk” nie cakap melayu ntah pape. bersepah dan konpem loghat hokkien ke, atau nan yang siang pau, aku pon taktau.

die cube le konon2 nak jadi melayu, pastu backup kumpulan welly nih. cakap melayu sendiri salah dan tamak. die siap cakap die menang hadiah gores tu. dpt kete vios katenye. die ckp gores dan menang nie legal. (mmg sah agen welly la ni!). pastu suruh org melayu “bertaubek” –>(tak gheti eja)

refer kat profile frenster yg khai bagi tu, memang sah le cine buat tu. ayat haprak. pakai ayat ganti nama “anda”. apekejadah kt frenster tulis –> “dia akan bawa anda” bla..bla.. ayat baku! tak masuk dek akal kan? haih. manusie..

aku bkn nak jadi racist ke ape. cume sebahagian dari kaum tu mmg slalu suke memperbodohkan kite. mane tak hot baren aku. :choler:

nway, gud job khai. salute.

..
 
Comment by ezz8
2008-12-29 19:36:38

haih.
x bley blah la die punye bahase pkai kt frenster tu.
sangat “melayu
gred A. Ayam
Nampak sangat bangsa –> :-[)

..
 
Comment by Munirah Abd
2008-12-29 19:45:43

sebelum isu ni heboh dah mmg penah tgk pun friendster si Adibah ni…
rase menyirap pun ada gak..tp bila pk2x balik ni mesti ada org sabotaj dia ni…
harap2x pihak polis dapat selesaikan kes ni cepat….kesian pada org yg teraniya….

..
 
Comment by kay
2008-12-29 22:39:33

smg segala kebatilan dapat terungkai dan kebenaran terserlah
sama2 doakan.. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

..
 
Comment by mie~role
2008-12-30 01:16:53

btl kew nie khai?
thanx 4 ue info ekk…mirul xsmpt tgk blog adibah 2….sib bek jmpa blog khai…dpt gak tahu ckit2…bgs la khai nie…siap wat siasatn sndri…huhu…
nyway thanx again…

..
 
Comment by Faiz
2008-12-30 09:03:09

Salam’alaik wtb., haih penat ana nak baca komen, byk sangat… huhhu…

1st time komen sini, he he he… topik ni mmg menarik minat ana utk mengomen… satu lagu blog ni mmg cantik, subhanAllah!

orait, apa yg ana tgah fikir ialah mengenai Islam, Islam yg ada di tanah air kita… ckup merisaukan ana… Allahuakbar!

tanda-tanda akhir zaman sudah semakin hampir… Allahurabbi!

smoga kita sama-sama dpt mempertahankan Islam & smoga diberi kekuatan oleh Allah swt agar dpt membantu kita dgn alternatif & cara kita yg tersendiri…

smoga kita berada dipihak yg benar, Allahumma arinal haq haqqan warzuqna tiba’ah wa’arinal batil batilan warzuqnatinabah, amin…

Ya Allah… slamatkanlah kami dari fitnah dunia… Allahuakbar!

..
 
Comment by yaya
2008-12-30 12:35:45

OMG!! Khai! i kenal sangat adibah ahmad ni. dia kakak bestfriend saya! kesiannya.. ๐Ÿ™ tak pasai ja kena frame.

..
 
Comment by hafiz
2008-12-30 12:39:10

bila la nak kena cekup cina2 kafir nie..

..
 
Comment by tika
2008-12-30 15:11:45

๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ penyelidikan yang boleh dikatakan teliti. hi hi, but yes. to whoever yang saja buat blog. since nowadays kan race and religion are very sensitive matter. its overdone, semua orang asyik macamni dengan topik ni.

i think kalau dah tak puas hati, or you hate or dislike islam that much, just keep it to yourself or to your diary. its not necessary for you to create a blog and such, no. you shouldn’t.

this will be very unpleasent to read, i didnt get teh chance to read the blog. since im out of town. so, tak dapat internet connection. by the time nak check, the blog dah kena delete. which is a good thing, so im not cursing.

but khai, you post it makes me understand sedikit tentang the blog. because everyone else keep cursing and they didnt explain secara detail about the blog content.

thanks for making me undestand

..
 
Comment by bd fabregas
2008-12-30 20:58:23

ni bkn csi tapi dah tahap detective conan dah.. anyway, great work bro..

..
 
Comment by bagus
2008-12-31 00:10:47

hurmmm…~
apabila org dah tak de idea untuk menjatuhkan org/kaum/agama/bangsa lain…

..
 
Comment by senapang
2008-12-31 17:58:57

owh..mcmtu rupa nya kisah disebalik mi…aku ada baca dlm paper n tgk berita di tv..tapi tak tau dgn lanjut hal nih…

tak sempat jugak nak baca blog tu…

ohh laambat nya aku..ekekkee

..
 
Comment by sya
2008-12-31 18:28:56

nasib baik dpt view blog dia sblm di delete. nyahaha. mula2 ingt minah tu tak betul, tapi pikir2 balik takkan la dia sebegitu jahat kan. rupanya kena set up.

..
 
Comment by haziri
2009-01-01 12:35:18

ape la, nk ckap depan-depan la. tunjuk diri sebenar la. jangan guna nama orang lain. dah tu letak gmbar org lak. kesian org tu..

..
 
Comment by hacker
2009-01-01 13:26:48

mane pegi hacker2 nie??…keje dorang nih :p :p

..
 
Comment by Zoom Malaysian!
2009-01-01 17:18:32

Aku pun tak sempat nak tengok blog tuhh..aduh ruginya….tapi bagi owner blog tu dah “wajib dibunuh” oleh kita…tul? Kita nantikan keputusan dari polis je…tak pun dari justkhai….. ๐Ÿ™‚

http://www.zoom.my tungggguuuu….

..
 
Comment by zamlivina
2009-01-01 23:54:36

Memang jahat orang tuu..ni yg hangin nii tak guna punya orang iri hati..anyway blog anda sangat cantik kagum aku..mana bljr hah?..

pistt: aku ada bisnis yg tgh meletup, aku yakin klu kau join kau akan senang nak berjaya sbb bisnis ni secara online jer..ramai IM yg dah join..jom ler..try

..
 
Comment by fira
2009-01-02 01:37:32

aih.ape la nk jd mnusia ni.
ade prob setel r elok2..saje je nak wat semak list case2 yg ade kat balai polis..hahaha.. :[
ni r namenye..amek ksmpatan kt dunie siber.
mentang2 skang sume mende tru intenet.

..
 
Comment by Fuad
2009-01-02 11:58:25

Yang peliknya, apasal Zahid Hamidi suruh pmpuan tu bertanggungjawab? katanya, salah pmpuan tu tak perati elok2 blog dia. aku pun plek, zahid hamidi ni baca paper tak? kan dah awal2 lagi pmpuan tu cakap dia tak tahu menahu pasal blog tu. pelik betul menteri kat malaysia ni.

..
 
Comment by jeg
2009-01-03 00:19:25

your hypothesis is wrong in every directions.

I know what you do not know.

..
Comment by Khai
2009-01-05 07:27:36

then, what are u waiting for? :love:

..
 
 
Comment by Muii
2009-01-03 06:43:34

Khai,

Camne pulak dengan surind.blogspot.com ramai dah flag, selambe steady je blog tu.

..
 
Comment by x-po shop
2009-01-05 02:57:47

perrghh, khai ni menyiasat mengalahkan fbi plak..bgs2

..
 
Comment by aidilx
2009-01-05 19:16:43

aku ucapkan tahniah wat ko kerana berjaya menjelaskan keadaan sebenar. silap kalau kita nak salahkan penulis blog berkenaan 100%.

rambut sama hitam, dok malaysia sama, tapi kita tak tahu nawaitu org lain.

gud job bro!

..
 
Comment by hash
2009-01-05 22:21:39

hai…khai…i rasa minah ni mmg kena dengki cuba u check this….http://blog.autoworld.com.my/index.php/tag/adibah-ahmad/

syarikat tmpt dia keje pun kena kaco…

..
 
Comment by TOLONG FLAG
2009-01-06 11:10:55

Salam,

Khai,aku ada jumpa lagi satu ni,rasanya dari orang yang sama,dengan mangsa yang sama..

http://adibahahmed.blogspot.com/

Mohon kerjasama saudara-saudara sekalian..

TOLONG FLAG BLOG INI

TQ

..
 
Comment by TOLONG FLAG BLOG INI
2009-01-06 11:40:52

Salam

Mohon kita semua ramai2 flag blog ni

http://adibahahmed.blogspot.com/

p/s-Khai,tlg wat tutorial camne nak flag kt reader yg tak tau lg..TQ

..
 
Comment by Kuku
2009-01-11 03:19:12

Kenape, bile ade org nak kutuk pasal islam mesti org cine ke, org india, org ameriker. Kalau nak diikutkan dari segi corak pembikinan account friendster lah, myspace lah, blogspot lah, kenape nak salah kan org lain, bile dah tak tau tu tak tau lah.

Sebab mungkin ade pihak2 tertentu yang cube nak menapi-apikan elemen perkauman, dah tu org yg mcm kau ni.. umor baru jer 20 tuh.. jgn sukahati nak buat deduksi yg org cine yg jahat lah.. org cine jahat sebb makan babi .. org india ni lah org india tu lah. Ko ade pengalaman ke nak buat deduksi dari sekali (ataupun dua kali) baca bende tu.

Katakan saya ni org melayu, tp kalau saye nak tulis blog nak kutuk org.. saye pun boleh tulis artikel dan membuat nye seolah-olah org yg tuan punye artikel menulis seolah-olah di ade pelat cine.

Mcm mane ni, malaysia nak maju kalau masih lagi nak kutuk dan nak salahkan org lain.

..
Comment by Khai
2009-01-13 03:54:55

umur 20 tak semestinya dungu seperti dirimu…. maaf :bloody:

..
 
 
Comment by Lee
2009-01-13 00:52:42

tak sempat tengok blog adibahahmad tu

kuku: ya Allah, mane ade khai ni cakap cina babi mkn babi sume tu. yg tu dlm page azahar mohd tu. kalo ade khai ni ckp pn die quote blk je. lepas tu die x kate die pasti ni keje org cina, die kate kemungkinan besar since posts adibahahmad tu ade pelat cina. its only normal la nk suspect. cume x solid la hujah tu kan..

pendapat aku, aku rase kire bagos la die siasat. drpd ckp x de asas kan? at least he has done his part. why the scrutinising?

“Mcm mane ni, malaysia nak maju kalau masih lagi nak kutuk dan nak salahkan org lain.”

aku quote blk ape ko ckp je..

..
 
Comment by TOLONG FLAG BLOG INI
2009-01-13 21:09:35

Khai..apek ni mengganas lagi,mintak tolong bebudak ni tolong flag ramai2..

http://adibahahmed.blogspot.com/

SILA FLAG BLOG INI!!

..
 
Comment by pejuang jihad
2009-01-27 18:37:29

1 je yang aku nk ckp…… aku xkn biarkan nabi muhammad s.a.w serta sahabat baginda, al-quran, dan agama…
elok kta bunuh je…. sapa2 yang menghina agama neh…

..
 
Comment by qunia
2009-02-01 19:48:55

khai, check out this blog http://adibahahmed.blogspot.com/

..
 
Comment by kittygurl
2009-05-28 11:21:54

Subhanallah …..teruk nye ….kene carik sampai dapat sapa yang wat jahat ni …ni bukan sekadar jahat ….xtau nak cakap ape da ….

..
 
Comment by Sifu Tajwid
2009-08-07 14:33:28

Inilah petanda bahawa bangsa-bangsa yang bukan beragama Islam semakin tidak menghormati Islam dan penganutnya.

Persoalannya mengapa ini terjadi? Semuanya adalah salah kita umat Islam sendiri yang tidak mahu kembali sepenuhnya kepada ajaran Islam. =(

..
 
Comment by TanyaLelaki.com
2009-10-01 01:49:05

Memang dah kerja dia (setan). Menghasut la kerja dia.. menghina pun tugas dia jugak. jobspec la katakan.. aku jumpa memang aku lempang.. :choler:

..
 
Comment by muhammad amin
2010-07-02 05:09:20

agak kurang ajar la dia nie..wlupun saya agak lmbt nak tau bnd nie…

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post