Selamat Tinggal Myspace, Friendster dan Tagged

Pagi semalam, Khai dah hapuskan beberapa akaun social networking yang dah sampai masanya untuk dirasakan tidak perlu. Antaranya Myspace, Frindster dan Tagged. Kesemua’nya itu tercipta dengan bersebab. Setiap satunya memberi kenangan. Sekarang rasanya dah sampai masanya untuk lupakan semua itu. Sebab yang paling utama, meninggalkan kesemua website tersebut dan kekal pada Facebook yang satu, membuatkan Khai rasa diri lebih dewasa. Tak tahu kenapa.

Apapun terpulang pada diri masing-masing. Kalau kita rasa ianya berguna, kenapa mahu berhenti? Dan kalau dah rasa tak perlu, jangan lagi disimpan-simpan. Contohnya seperti Twitter. Ramai mengatakan yang Twitter hanya digunakan untuk golongan yang gemar membuang masa. Tapi bagi Khai tidak. Khai senang untuk ber’twitter dengan kawan-kawan di internet dan persetankan saja kata orang yang kononnya dia lah seorang yang pandai gunakan waktu. Rasanya Twitter tak effect langsung pada jadual harian seseorang.

Myspace

Khai kenal Myspace pada tahun 2004 ketika masih lagi bersekolah di Tingkatan 4 sebuah sekolah biasa. Ketika itu Myspace baru sahaja setahun ditubuhkan oleh Tom Anderson. Ahli’nya pada ketika itu belum pun sampai beribu (kini puluhan juta). Tujuan utama Khai join Myspace pada ketika itu, tak lain tak bukan hanya untuk pelajari bagaimana cara modifikasi page Myspace menjadi lain dari yang lain (pembelajaran web paling seronok). Pada masa itu, tiada langsung larangan untuk modifikasi profile sampai kita mampu buat profile jadi 100% bukan berada di Myspace hasil dari Division Layout. Myspace pada masa tu pun biasa-biasa je. Takde apa yang menarik macam sekarang malah lebih teruk lagi dengan profile page yang blink sana, blink sini dengan begitu over sekali. Sempat merasa zaman tu? Hehehe.

Akhirnya, selamat tinggal buat Myspace pembekal SPAM No 1 dalam dunia social networking!

Friendster

Khai Join pada tahun yang sama dengan Myspace. Kawan di Friendster lebih ramai kawan-kawan yang Khai kenali secara berdepan terutamanya rakan sekolah dan universiti. Agak tidak berapa selesa bila kawan-kawan sekolah tahu perkembangan diri Khai. Khai juga founder kepada beberapa group di sana terutama group untuk Alumni Sekolah dan Universiti. Alasannya sama seperti Myspace, rasanya dah tiba masa untuk akaun Friendster dibatalkan. Apapun sebelum Khai delete, sempat juga untuk tukar owner bagi kesemua group tersebut.

Tagged

Join pada pertengahan tahun 2007. Atas rayuan kekasih yang sudah tiada. Dan hari ini, tagged mengalami nasib yang sama seperti Myspace dan Friendster. Tiada apa yang menarik dengan Tagged berbanding secial networking yang lain. SPAM SPAM SPAM dari manusia tidak bermaruah. Sesuatu yang tidak dapat dipisahkan buat ketiga-tiga website ini.

Facebook

Buat masa ini tidak akan dipadam. Sebuah web yang sangat menarik dan lebih professional dari yang lainnya. Apa yang lebih menarik, Facebook boleh dimanipulasi untuk lebih mendekatkan diri kepada pembaca blog ini, Oh! Tidak, Oh! Artis dan yang lainnya. Biar apa pun rumor yang tersebar mengenai Facebook, itu tidak penting sebab Khai rasa berapa ramai je yang kurang bijak meletakkan 100% personal data yang betul di sana. Siap akaun VISA semua nak di’isi, apekejadah’nya?

Jadi buat masa ini, owner blog ini hanya mempunyai akaun Facebook dan Twitter untuk berkomunikasi di Internet. Boleh add Khai di Facebook [http://facebook.com/khaixy] dan juga Twitter Micro-blogging [http://twitter.com/ohtweet] untuk berhubung secara lebih dekat. Add la ye jangan malu-malu cipan.Tapi kalau live chat atau message tak reply tu, maaf ye bukan sombong tapi pakcik busy sangat la tu. Hehehe.

Apapun beringat-ingatlah. Social networking ni banyak memberi keburukkan dari kebaikkan. Bila disebut keburukkan, 1001 macam keburukkan mampu difikirkan secara spontan. Kebaikkan nya pula? Hanya mencari teman baru atau lama. Datang yang baru, yang lama pergi. Kalau sekarang kita rasa selesa, suatu masa nanti kita akan sedar. Khai dulu berfikiran begitu sehingga sampai saat yang tidak disangkakan iaitu pagi semalam. Setuju tak?

P/s: “Tagged” bagaimana anda menyebutnya? Jawapannya adalah “tejed” dan bukannya “tag” atau “ta ged”. Hehehe.

Ditulis pada 10:12 AM 23 July '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 941 views | Dalam kategori: Media Sosial | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

111 Comments »

Comment by Afiq Danial
2009-07-23 10:17:43

bagus3..aku pun nak delete friendster yg dah bersemak tu lah..baik delete dr ditinggalkan..

..
Comment by Khai
2009-07-23 10:20:10

Betul2.. kalau dah berbulan2 tak bukak, delete je la.. sebelum ada yang meng’ekploitasi’kan akaun tersebut. Belum kena belum tahu. Dah kena, baru teringat entri kat justkhai ni.. hehehe πŸ™‚

..
Comment by Afiq Danial
2009-07-23 10:26:24

yep betul..aku nyer acc friendster pernah kena hack pada tahun 2006. Memang sangat malang.

Aku pun sama mcm ko khai, tingal Facebook je yang best..ahak..

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by misseda
2009-07-23 12:22:43

betul2..nampaknyer hr ni gak kene delete akaun yg xdigune…huhu..takutlak wase.. :[ Khai la ni…heheh πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by resam
2009-07-28 03:28:23

camna cara nak tutup akaun myspace, freandster, facebook?

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by apisz
2009-07-23 10:18:55

1st ke? haha..cam tak percaya je..

twitter adalah terbaik…serius beb!

..
Comment by Khai
2009-07-23 10:21:28

kedua la.. hehe.. laju je korang komen eh.. baru je publish x sampai 2 minit.. anyway, Twitter x kan best kalau takde supporter macam Twitterfox (firefox plugin) dan juga apps lain untuk handphone.

Siapa nak update Twitter atau nengok update kawan-kawan via web dia? hehehe… πŸ™‚

..
Comment by Hmmm...
2009-07-23 10:56:00

Twitter..? Facebook…? apa la… 2 x 5.. sama jugak tu… senang jugak kena eksploitasi..kan..

apapun..kat tempat aku banyak keja kosong.. nak isi tak? xtau la khai berkenan ke tak kan sebab goverment punya la..
lagipun..tanam anggur kat rumah tu..bila la nak dapat hasilnya.. mungkin dapat income dari blog sajalah kan ( advertisement )

apapun.. khai masuk jer blog fiq online.. dia sentiasa update kerja kosong.. hehe.. πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
Comment by black_white_cici_
2009-07-23 11:47:24

facebook ngan twitter lain.. skuriti lg kuat. khai maksudkan ekploitasi hack etc kot. sbb tu dia ckp org yg kurg bijak je letak semua detail kat sana.

twitter nak ekploitasi apanya?

 
 
 
 
Comment by ikanstim
2009-07-23 10:20:16

rasa tidak selesa kawan-kawan tau update?asal xselesa pulak?lain mcm je

..
Comment by Khai
2009-07-23 10:25:35

privasi dunia nyata dengan dunia maya berbeza bro.. hehe.. paham2 je la..

..
 
 
Comment by shahrul
2009-07-23 10:33:07

Betu juga kata Khai. Klu dok ngadap friendster, tagged, myspace lama2 cam buang masa je. X de keje search org2 kat situ.

..
Comment by Khai
2009-07-23 19:58:38

Lagi pelik kalau orang apply broadband, tapi 24 jam mengadap social networking ni. hehe.. tapi tu la, diorang akan jawab… “eh duit aku.. sukati aku la.. ko ada share ke bayar bil aku” hehe.. πŸ˜†

..
 
 
Comment by Kill-Vearn
2009-07-23 11:01:53

hoho khai… aku ke empatΒ² akaun still available… tagged atau sebenarnya dipanggil “tejed” (baru arini aku taw) dah lama aku tak bukak… nak cancel akaun pon lupa email mana aku guna… friendster n myspace still active tapi takla seaktif dulu… aku rasa main twitter lagi aktif kot.. hahaa.. facebook lak aku tak rasa mcm best tak taw la nape… tapi since semalam berubah dah sbb kwn aku ajar main kuiz ape tah dlm tu.. mcm sonok lak uji minda… hahaha…

..
Comment by Ina
2009-07-23 11:26:37

urm.. same la kita, nak delete akaun tagged pun da lupa email mana guna.. hohoho.. kesimpulannya, biarkan aje.. hehe..

..
 
Comment by Khai
2009-07-23 20:00:15

facebook sangat best sebenarnya. Macam-macam ada. No wonder dia potong myspace tang korner.. hehehe.. dan selebriti kita pun semua dah pijak2 myspace. Semua join facebook.. hehe..

..
 
 
Comment by denaihati
2009-07-23 11:37:49

aku pun stay dengan facebook tapi lebih dengan Twitter…

..
 
Comment by kerabu
2009-07-23 12:16:06

nak update twitter guna hp macam mana?

..
Comment by Khai
2009-07-23 20:02:40

Kalau nak jimat duita tanpa SMS, install la “fring” dalam handphone tu. Hehe.. Bukan twitter je, tapi ym, google tak, skype dan macam2 lagi..

..
 
 
Comment by misseda
2009-07-23 12:17:06

ok..myspace,friendster,tagged,facebook,Hi5,anakganu,pe lagi ek…?antara sosial network yg i join….tapi yang aktifnyer…juz frienster (tp lm gak xbukak)facebook n yg br jek join (sebb br tau) anakganu.khas untuk anak2 terengganu la tu kan..join pon sebb adek yg ajak..heheh..tp jarang gak bukak…kenapa join ek?sebb kalo kt friendster…ramai sgt kwan zaman2 skolah dulu..yg sekolah rendah pon der…tu yg best…yg len juz join suke2…
Tagged…lansung xamek port walopon join…kengkawan (lelaki) i suke men Poker kt Tagged tu..hari2 men xkire siang malam, sampai satu kerja pun xbuat (marah la ni kan) da macam ketagih…uish..runsing nengoknyer… 😐
betul cakap Khai..bende2 ni bnyk buruk dr baiknyer…so pandai2 la korank pk kan ek..da besar da sume….heheh πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-07-23 20:04:20

Poker tu kalau di Desa Pandan, diorang main jual beli. 100 ribu duit poker bersamaan dengan RM5. No wonder yang tua bangka pun lepak CC malam2 melayan poker kat tagged. Hehehe.

yang pasal kawan2 tu, mmg benar.. mana yang kita rasa terbaik, teruskan je. πŸ™‚

..
Comment by misseda
2009-07-25 12:08:49

aahlah.der gak dorank wat cam Khai cakap tu…sanggup tu….saya salu gak sound a.k.a nasihat kat dorank..xyah la men sampai cam tu skali kan..men2 jek la…xyah la sampai nk jadikn ianyer realnyer judi…dose tu…(men lam tenet pon kire dose kan?)sampai kan kadang2,,.xmkn satu hari solat pe tah lgi ‘ralek’ men poker…pe paedahnyer…kaya berjuta2 lam poker…realnyer?sengkek gilew..xtau la..geram ni geram…sayang kt orang melayu kiter yang da lalai ni…huhu

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by niraa
2009-07-23 12:18:26

hmm..
x reti ohh guna twitter
khai,ajar ah sikit!
πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-07-23 20:12:32

sian dia. hehe.. next entri khai akan tunjuk satu persatu cara untuk join Twitter dan rasa happy untuk layan Twitter hari-hari. Hehehe.. InsyaAllah.

..
Comment by Ina
2009-07-24 08:32:53

orait… nak jugak layan twitter ni.. kan niraa kan… πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
Comment by niraa
2009-07-24 15:10:48

betolbetolbetol!
hahaha
oh,thanks khai.
tapi,ape2 pun
facebook stil the best!
hehe πŸ™‚

 
 
 
 
Comment by Eriyza
2009-07-23 12:26:53

Ada akaun MS dgn FS tp rasanya
tahun ni lum login lg. FB lum beminat
tuk mendaptar. Huhuhu!!!

..
 
Comment by muhdzahari
2009-07-23 12:29:30

sekarang aku dah kurang bukak friendster. bukak untuk group semata-mata, berdiskusi. aku suka fungsi ajax pada facebook, kool!

..
 
Comment by Anarm
2009-07-23 12:39:50

aku dah kurang dgn social networking..
layan twitter je.. tu pn kadang2 je layan..
ade komitmen lain.. time free bleh la terjah burung biru tu..
huhuu πŸ˜‰

..
 
Comment by beliamuda
2009-07-23 12:51:37

sejak ada twitter dan berblog, makin jauh lak ng FS.. sekadar buka sekali-sekala untuk view message n comment klu ada..

..
 
Comment by Taufik SM
2009-07-23 12:58:24

betul tu friendster dah x best dah ….

sedih tul =(

..
 
Comment by tehsafiah
2009-07-23 13:28:49

dah lama sangat tak bukak friendster..kalau bukak pun sekadar utk approve komen(jikalau ada) then trus log out..tp sebenarna sy berterima kasih gak pada Friendster…coz tanpa fs sy takkan jumpa balik dengan kawan2 sekolah rendah yang saya pun taktau kabar mereka selama ini….bagi sy yang bagusnya laman sosial seperti friendster ialah kita dapat cari balik kawan2 yang da terpisah…apa pun..since last year sy da tak aktif main fs…skg hanya tumpu pada facebook.

..
 
Comment by cidimidi
2009-07-23 14:25:16

pernah try friendster je ms kat kolej.. tp xde ms nk tgok.. last2 da buang.. friendster r yg memperkenalkan kiter pd html… kwn2 hnd ajar..

habis kolej, setup company n blajar ber”blog” guna Blogger..
Hampir setahun, da ade wp yg org tolg setup.. still tak lepas blaja css wp.. :bloody:

br ni try facebook sbb melur.com ade facebook.. 8) hoho.. jd nnt mane tau ble taruk company sndiri lak di facebook.. under progress.. tgah blaja css dulu time lapang..

..
 
Comment by blinkcup182
2009-07-23 14:26:02

untuk remaja mcm aku ni mungkin prefer myspace kot.. well then all grown up! πŸ™‚

..
 
Comment by misseda
2009-07-23 14:54:23

β€œTagged” bagaimana anda menyebutnya? Jawapannya adalah β€œtejed” dan bukannya β€œtag” atau β€œta ged”. Hehehe.

tapi bile i sebut “tejed” der yang gelak plak…ape daa..tol la kan….dorank kt “Tag” la….bukan “tegek”(lam loghat ganu)…hampess tol :[

..
Comment by teh
2009-07-23 15:54:26

haha…sbr jela

..
 
 
Comment by paes
2009-07-23 15:20:05

arghh.. khai delete myspace, friends, tagged..:oups:
aku pon nk delete..
khai ade face book?
nnt aku pon nk cr8..:)

ermm khai xde awek da ek?:D
arini gak aku clash ngn awek aku..:p

khai ade blog yg power gila..
haa yg ni xdpt lawan.. redho je la..
uhuk uhukk..=(

..
Comment by fifie ierina
2009-07-23 16:31:11

ermm khai xde awek da ek?:D
arini gak aku clash ngn awek aku..:p

meremang bulu roma baca yg nie!
oh! apekah semua nie??:bloody:

..
Comment by Khai
2009-07-24 12:50:15

lol! dia cerita yg nasib dia sama ngan khai la.. hehe.. korang ni kalau gosip tak hengat. kalah ohartis.. hehehe

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by misseda
2009-07-23 18:07:00

oo..der hati nk lawan Khai ek…ekekke…

..
 
 
Comment by Lanz
2009-07-23 15:44:53

dalam proses menilai untuk mendelete akaun social networking sites yang terbiar..lalang dan sawang penuh. he.

..
 
Comment by ::lilduck::
2009-07-23 18:04:25

lepas baca ni, baru terpikir nak delete akaun fs tu.ms xreti la plak nak delete.sebab language die bukan english~ergh!tapi camne nk contact dgn member lame.no fon xtw ym apatah lagi~ :bloody:

..
Comment by Khai
2009-07-24 12:51:28

lilduck, kalau kita rasa perlu stay je. Mana yang rasa x perlu dan x nak login lagi tapi akaun tu masih ada, just delete je..

..
 
 
Comment by neyra
2009-07-23 19:44:23

agree with u khai! tagged eyra bkk 2 bln skali. dah ah menci. ramai gatal2 jek. ape kejadahnya?

frenster…dlu sign up sbb ramai kwn skolah ta minat main mespes. ske men fs. now? sme dah lari ke fb. hahaa

mespes? account kedua ni sbnarnya. sama ngan fs. sbb dua2 kna delete ngan ex-bf dlu . but dua2 dah ta best. rasa mcm budak2. dah ah spam bnyak.

now ade twitter ngan fb. main fb lebey rasa dewasa . and best sbb jmpa ramai kwn2 masa skolah rendah. zaman tadika pnya kwn pn ade jmpa smula. best! lebeyh matang bak kata lecturer eyra. hahaha πŸ˜‰

..
Comment by tehsafiah
2009-07-24 02:38:55

ada akun tagged
tapi tak penah guna
sebab tak tau camne nak gune
haha

..
Comment by neyra
2009-07-24 07:46:05

hahhaa. hari ni br bkk tagged selepas 3 minggu tak bkk. ade 26 friend request, 30 message. seme gatal2. aduh

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2009-07-24 12:52:31

neyra, tagged mmg tempat lelaki yg pervert. hahehe..

 
Comment by misseda
2009-07-25 18:52:41

hahah..dats way xsuke bukak tagged…walopon da agk lm join…sume cam entah hape2..sampai takut nk letak real pic lam tu… πŸ™‚

 
Comment by neyra
2009-07-28 11:57:22

taw ta pe. gatal2. dah lama dah ade tagged. dr 2007 ta silap. tp 2 bulan sekali bukak. hahahahaha

 
 
Comment by chocolateice
2009-07-24 10:01:04

sama la kita teh…
xtaw nak guna..tp better x taw dr taw…

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by nawal
2009-07-23 20:03:29

khai. sila add saya semula sebab fb saya didelete. bolehkan anda terangkan kenapa mahaguru? saya bermata galak tu . wah bongga. haha. harap khai boleh add semula.

sekian. haha

..
 
Comment by chocolateice
2009-07-23 20:37:48

salam…
4 me…dr fs la sy kenal sp kawan sape lawan…
ber-ia2 terharu jumpe member lama bg msg…bg commnt sgala bagai…tp hampeh…xpenahnya nak reply….wat dunno je….kwn2 baru leh je reply…
ade ke patot g2?
rasa nak delete gak, tp syg….
masih mencari kawan lama yg mmg lama sgt x taw kabo berita..xjumpa2 lg..
bila la agaknye ek…

..
Comment by tehsafiah
2009-07-24 02:53:04

huhuhu
50% setuju ngan pernyataan ini

..
Comment by chocolateice
2009-07-24 09:57:15

mn lg 50%? heheheh

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2009-07-24 12:53:44

hehe sama la. Khai pun macam tu juga. Kadang2 kita tegur kawan2 lama time sekolah, dia reply pun tidak. Bajet bagus. Kerek ya rabbii padahal apa pun tarak.. biarlah si luncai dgn labu2nya.. πŸ™‚

 
Comment by chocolateice
2009-07-24 13:04:54

taw xpe…tgk la nnt sapa yg cari sapa..
ceh…ad aura2 balas dendam nih…xbaik2..
biar la…biar manusia x ingat sapa kita, tp ALLAH SWT taw siapa sebenarnya kita…
what u give…u get back…

 
Comment by misseda
2009-07-25 18:54:57

pernah jumpa ngan soeang kawan (lelaki) zaman skolah mmg rapat gilew..pastu terpaksa pindah n da terpisah lam 10 tahun kot…bile ditegur…die cakap x kenal kot salah orang kot,entah2..yerlah.,.org da glam skang..lupe kwan kan..huhu..sedey gaks..sape lah diri ini..huhu =(

 
 
 
 
Comment by LiM
2009-07-23 21:01:44

uhuhh aku pn ade pesbuk je..laen2 dh kensel acc..
x kuase nk handle byk2 8)

..
Comment by nbie89
2009-07-24 00:36:05

“pesbuk”
comelnyer….macam sos pes…lapar plak πŸ™‚

halamak, rilek ouh…
fun aper main myspace. for sure lots of maniac…
but, it is all about fun, not funeral…huhu

try market diri sendiri, then usha saper rating paling tinggi…
owh yeaaahhh~lupekan tujuan asal….hahaha

one thing about people who loves social network, you think you have a thousand friend, but in reality you probably not….
computer is just a computer…poteto potato 8)

..
Comment by Khai
2009-07-24 12:55:30

haha.. betul tu. Khai ramai member yg berbangga kawan dia banyak kat social networking. Tapi 80% dari kawan dia kat situ, dia x kenal. Hanya sekadar add dan add.. wasted! itu sbbnya Twitter datang memberikan gambaran yg lain.

(Comments wont nest below this level)
Comment by chocolateice
2009-07-24 13:08:54

em…rasanya org yg cam sy ni dlm ketegori ketinggalan zaman ke klo x tahu menahu fsl twitter nih…?

 
 
 
 
Comment by Ozzie
2009-07-23 21:50:21

Kali live chat tu Khai xlayan bukan pasal pakcik busy,tapi pasal pakcik tengah membuta! Ekekeke..:)

..
Comment by Khai
2009-07-24 12:56:11

kalau membuta tak bukan facebook la ozzie.. bukak zip sluar je.. kahkah!

..
 
 
Comment by finalcross
2009-07-23 21:57:15

aloha… Hmm,aku ade pengalaman yg btol2 geli hati ar. Kalo tagged tu,member2 biase ade la nk add…yg tk thn tu ade gak pon*** yg nk add,takat nk add je tkpe la,ni nk menggoda….hadui….lmh plak aku tetibe. cancel…huhuhu
:bloody:

..
Comment by tehsafiah
2009-07-24 02:56:22

bak kate kawan saya
tagged adalah laman sosial utk flirt
sape2 rase nak flirt leh g kat tagged

..
 
Comment by nurie
2009-07-25 02:38:16

ms n tagged sama je 😐

penuh dgn org yg kotor :choler:

akan ku pasti kan mrk tiada dlm list ku :p 😐

..
 
 
Comment by fifie ierina
2009-07-24 00:27:28

salam…

selama nie sy x faham npe awak ske kutuk2 myspace sedangkan myspace nie ok je pd sy (mgkn kerana byk kenangan manis bermula dr myspace).. now sy faham ble ade terbaca entry dr blogger len, yg myspace ade byk penyalahgunaan profile yg dgunakan utk cari kenalan seksual selain masalah SPAM yg serius.. which is something i never happened to realise until the moment i read those entries.. think i’m not so judgemental to myspace, which has been very kind to me for the past few years…

for facebook? last time, i used to get very addicted to all da quizzess.. somehow, i stopped during exam weeks and i never return to it until now, da moment i type these comments.. i’ve even tried all those ridiculous quizzess, jz for fun which is somehow something that makes me feel so childish when i refresh my memory.. i’m still thinking what is da X-factor of facebook, since my gaming era is over long time ago…

here twitter comes.. too new, for such a new blogger like me.. am i a blogger? well, u encouraged me indirectly to write my own one, since i never knew my true potential via blogging.. somehow, sometimes, i jz can’t lie to my heart that i need something more than social networking.. something more.. something that i can rely on, not about making too many friends.. but about finding someone that i can share most of my things in my life.. something that none social networking can provide me with.. i’m such a simple gurl.. i’m not a gurl who always wnna share everything to da world.. only one person is gud enough for me.. only one, who’s no longer there.. and for that strong reason, any kinds of social networking seems empty, nothing, useless in my life…

i’m really sorry if this is an emotional comment.. i type this sincerely by heart, with tears that fall apart.. sorry…

..
Comment by nbie89
2009-07-24 00:41:44

:[

too telenovela

:[

..
Comment by fifie ierina
2009-07-24 09:14:11

terima kasih byk2 atas kata2 nie.. Allah Maha Mengetahui

(Comments wont nest below this level)
Comment by nbie89
2009-07-24 12:56:02

no disrespect my fwen….

you seem such a sweet gurl…
any guy would be lucky to have you…

but, what is this all about?
sory, im not so sweet…ngee;D

 
Comment by fifie ierina
2009-07-24 16:54:24

terima kasih.. antara sesama muslimah,
x perlu salah faham krn perkara yg kecil..

sbnya, point yg sy nk smpaikan adalah wpn
facebook dan twitter nmpk menarik d mata
admin, sy ttp rse sunyi dan kosong.. krn pd
sy, bukan jumlah kawan yg menjadi ukuran,
tp nilai persahabatan d sebalik involvement
in social networking..

dan pd sy jge, semua aplikasi tersebut hye utk
keseronokan, yg xkn mpu ubati kesunyian dan
kesedihan dlm hati sy.. wallahualam…

 
 
 
Comment by Ina
2009-07-24 08:43:01

urm.. luahan hati???

..
 
Comment by Khai
2009-07-24 13:02:33

Fifie, bila u dah jumpa someone yg u sayang, u xkan amik kira lagi pasal social networking.

Lagi satu, tak semestinya orang lain berjaya dalam blog, kita pun kene struggle dalam dunia blog. Setiap orang kan ada keupayaan dan bakat masing-masing. Jadi blog lah sbg tempat untuk suka-suka dan mencari kawan. Yg jauh lebih bagus dari social networking yg ada.

Pasal kuiz2 kat facebook tu, semua orang boleh create quiz kat situ. Jadi jgn terpedaya dgn kuiz tu sudah lah since diorang create suka-suka je. Hehehe..

Dah x mo nangis2 lg.. tak comel dah πŸ˜€

..
Comment by fifie ierina
2009-07-24 17:05:12

ya.. mgkn ley sy katakan, awak faham kte2 hati sy melalui pe yg sy tuliskan..

tak, sy bukan nk struggle.. sy rse bosan dgn social networking yg ade, krn 2 sy wujudkan blog sy sendiri.. dan pd sy, blog lbh dpercayai krn kte ley kenal dgn lebih rapat seseorang yg menulis blog, berbanding wat kawan baru d mne2 laman social networking..

psl kuiz2 d facebook, da lama x sentuh.. hehe, xtau la klu nti seru nk berkuiz2 nie datang blk? heeeee~

terima kasih byk2.. smlm ms tulis komen, rse sedey 2 sgt hebat dan xley dtahan2.. air mata mengalir laju dan sy hye mpu pujuk dri sendiri tatkala menulis komen d blog awak..
alhamdulillah, skg da lebih tenang.. syukur pd Allah…

(Comments wont nest below this level)
Comment by nurie
2009-07-25 02:34:41

setuju dgn fifie….sy memahami kamu

hurmm…wpun ade rmai social networking, tp xde ape yg best tentang mereka…still gak kesunyian n kesepian ni x blh hilang…hanya “dia” je yg mampu ubati suma ni…

waaa…sedih nye… =( :o:

teringat kan dia =( =(

smoga ku mampu jd org yg tabah =(

 
Comment by misseda
2009-07-25 12:00:10

alamak..ni da jauh terpesong neh…hehe..xpe la..luah2kan…mybe kiter leh kongsi kan..pd fifie be strong k…xmo sedey2…xcomey dah…

 
 
 
 
Comment by w13s
2009-07-24 00:33:33

myspace?? buang msa ja…

..
 
Comment by kaela
2009-07-24 00:42:14

yeah!!! welcome 2 d club (club delet acc) hehehhe.. arini bru tau tagged tu tejed, esk nk cite la kt kwn2, thanx 4 d info, nway mcmne tau nk pronounce mcm tu? i wonder 😐

..
Comment by Khai
2009-07-24 13:06:43

next entri dalam justkhai, khai akan tunjukkan apa yg khai tahu cara camana nak sebut tagged, kaspersky, nike dan sebagainya. πŸ™‚

..
Comment by kaela
2009-07-25 00:21:44

woke, kaspersky tu mmg xtau sbut,slalu sbut kasper sky
tp ade kwn sbut kasper ski…hehehe
yg pling senang sbut avira je la, tp slalu pnggl payung.. heheheh :8

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by belalang
2009-07-24 00:46:37

ermm… wa xde myspace
he3.. just ade friendster je… tu pun cm nak kne dlete je,, hak3
x tau fekdahnya di mana…
he3

pasnie nk buat facebook la pasai pujian melambung dr khai nie.. he3
:8 :8 :8

..
 
Comment by naz
2009-07-24 01:50:03

Betul khai,facebook sgt cool, dengan aplikasi2 yg menarik.Kadang2 kalau boring, bleyh je main kuiz2 yang mengarut kat situ. Tapi yg plg best pasal facebook ni, kite bleyh bwat fan page sndri.Khai dh bwat ke fan page?klau bwat nnt mesti ramai yg nak jd fan an πŸ˜‰

..
Comment by tehsafiah
2009-07-24 02:35:15

haha…nak jadi fan khai!

..
 
Comment by Khai
2009-07-24 13:07:17

Fan Page Oh Media dah lama ada.. join la yer..
http://www.facebook.com/group.php?gid=26586876803

..
 
 
Comment by KNizam
2009-07-24 08:53:18

aku ada fb ngan twitter adjer. hehe πŸ™‚

..
 
Comment by Adney
2009-07-24 10:27:55

friendster ni x pernah nak upgrade aku tgok.. still mcm tuuuu jer..

Tagged plak antivirus aku gi block.. katenye ade autoinstall virus.. aku pun da x lawat dah tagged walau frenz da ade 600.. huhu

..
 
Comment by zool
2009-07-24 10:45:03

AKu biorkan je..
Malas nak delete myspace, friendster, tagged, netlog, ekawan,
Bior je dia ber’sawang’..
Apahal pun aku baru mengadd ko…

Bile nak datang Melaka?? Layan boling 52 lane…

..
Comment by Khai
2009-07-24 13:08:37

gile pe 52 line.. huhuhu.. ntah la zool, bila tahun la nak jejak melaka tu.. doa2 je la dapat awek orang melake.. bowling la kite nanti yee..?? hehehe

..
 
 
Comment by boyah89
2009-07-24 11:15:03

hahaha
aku sampai skang ada 3 fs,,gler meroyan aku,skang ni aku pon just tgk comment,wish bfday,,kalu ad mood,aku bls ar comment owg tu.huhu
tagged aku ad,tpi mcm bosan je,tak aktif pon
ms ad,tak aktif,tpi sbb masa bnyk aku bukak tiap2 ari kot2 ada apa2 ke.
n btol ckp khai,FB!!
haha,syok gler

..
 
Comment by taeone
2009-07-24 11:29:23

frienster ni byk sangat main kunci2,sampai comment pun nak kunci ape ke hal..nak add pun guna emel plak,mcm FB kan senang je..apepun ak dah cintun ngan twitter n FB ni..sekarang nak pegi tutup MS n FS..

..
Comment by Khai
2009-07-24 13:10:22

Kene verify account.. baru tak keluar lagi capctha spam protection tu.. :p

..
 
 
Comment by Rjuna
2009-07-24 15:56:23

Myspace aku dah berkubur, Tagged malas nak layan, Friendster aku dah jarang masuk,

semua kerana penangan Facebook, kira abang kepada twitter la ni, lagipun facebook berguna untuk blogger share apa yg kita update web social lain mcm takde kan hah itu rahsianya hehe πŸ™‚

..
 
Comment by Sy8
2009-07-24 16:01:07

khai, cmner cre nak delete akaun fster?

..
 
Comment by Siti R
2009-07-24 22:31:04

Khaixy? Satu spesies dgn kyle xy? Adik bradik, eh? Alien rupanya khai ni.. :p

..
 
Comment by nbie89
2009-07-25 00:10:14

not necessarily…
no need to follow others…
if you like it, go ahead and try…why not?
if you feel that you dont need it, no need lor…
easy ma…

i dont do tweet…tweet…
i love wasting my time on youtube…huhu

..
Comment by nbie89
2009-07-25 00:16:04

hahaha….lawak sial…
comment kat atas lompat ke bawah…
comment tempat salah…

aku jadik macam baboon sesat jalan plak…
hahahahhahahahhaha…:0:

..
 
 
Comment by nurie
2009-07-25 02:28:49

wat masa ni ade fs, tagged, ms n twitter…tp fs nak maintain kot…rmai kwn2 skolah…nnt senang nak contact πŸ™‚ πŸ™‚

ikut kan ati mmg nak delete ms n tagged….tp dari situ je sy dpt tau perkembangan dia…sedih nyee…hny mampu jadi kekasih dr jauh =( :o: =( =( :o:

..
 
Comment by ejardkethot
2009-07-25 02:57:38

ngee…..serius..dr myspace larh blaja coding..hihi
ku masih layan smua mende alah ni..sbb kawan2 masih x ‘maju’ nk laayan facebook…wuwuwuwuwu…sadis.. =(

..
 
Comment by Aby RAd
2009-07-26 22:39:56

dlu myspace tmpt aku blaja html. skrg page aku pun standard je. xlayan sgt. bdk2 komen pun aku xpenah bls. haha..main aprove je la.skrg ni fren dah 12k++

fs..dlu tmpt bkumpul kawan2 skolah/kerja. tp skrg ni mamat n minah indon plak ramai add aku.huh~

tagged..xde ape yg mnarik. on skadar nak delete spam mafia tu.

facebook..lg la aku jrg buka..tah la..mls aku nak layan. layan blog aku sendri lagi bagus.
hahaha

http://abyrad.blogspot.com

netlog, myrakan, myyearbook, ekawan, rakan mesra n tah ape2 kjadah lg..smua dah xbuka dah. mls aku nak chating2 ni. balik2 tnya soalan sama:

hi..bru on?
sihat? tgh watpe? dah mkn?
xbosan ke? xkuar dgn bf?
nama sape? asal mana? umo brape –> bleh baca dlm profile kan? ape punya sengal la soalan ni
bosan~

..
 
Comment by Aby RAd
2009-07-26 22:42:32

aku mcm ko gak khai. kuciwa skrg.
tu psl aku pakai ym bru. emel aku..emel dia yg ada nama aku n dia..aku tutup terus akaun yahoo tu. smua website2 sosial yg aku tau password dia..pun aku delete/block. biar dia lenyap terus dr pndangan aku. biar xde kenangan.kenangan yg menyakitkan ati..perlu dihapuskan!

..
 
Comment by hudaaya
2009-07-27 11:57:09

πŸ˜‰
did u noticed that the facebook is developed by a 23 yrs old teen; somewhere on earth that make his own usd billion dollar only with facebook. and for your information, this social networking is created by a jew teen. (sorry i really can’t remember the exact name of this teen and his profit per a month)

..
 
Comment by lily
2009-07-27 15:50:14

haha..aku pn lyn fb jek skrg nie…
lg bnyk function…..
yg len2 tu mnyemak aje….
mmg xde pn akaun tu….haha πŸ™‚

..
 
Comment by amylaa
2009-08-27 19:20:45

hahaha.aku baru je delete acc tagged. rasa cam xde faedah je..
ms pon da delete.
skrang ni tgl fb dan fs je.
fs tu pon mkn lama mkn boring.harapkan sbb ade kengkawan lama je..huhu
fb still the best right now.main quiz tu yg plg besh
bole main game jugak..hahha
:o:

..
 
Comment by nur ainin
2009-08-30 05:21:23

email nuraininatiqa@ymail.com
psswrd 8405610
jika prlu mencari tmn,hubungilah sy… :love:

..
 
Comment by nur ainin
2009-08-30 05:23:27

cintaku bkn di pgkuan lelaki kerana tidak dipertggungjwb ats apa yang berlaku di antara lelaki dan prmpuan….

..
 
Comment by wan
2009-08-31 20:56:54

best kew blog nim? πŸ˜€

..
 
Comment by gray89
2010-02-09 00:27:00

oh no….
aku masih lg guna kesemuanya…
sayang a…
byk kenangan…
mana bleh dihapuskan…. =( =( =(

..
 
Comment by ALAM
2010-07-30 18:01:07

hahaha kenangan itu hehehe tnak delete sayang pula

..
 
Comment by cinta
2012-04-23 17:47:03

adess…cm ne nk del acc myspace lau psword lupa eh? 😐

..
 
Comment by cinta
2012-04-23 17:48:18

adess…cm ne nk del acc myspace if pswrd dh lupa eh? penat dh wat tp x mnjdi… 😐

..
 
Comment by The Best
2013-04-06 05:50:23

cane nak delete myspace? tlg..sye x taw.. πŸ™ :'(

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post