Kenali ahli perniagaan internet yang berjaya, Suthan M

Teaser: Kalau korang ternampak paparan grafik macam ni di mana-mana, apa yang terus terlintas di pemikiran korang? Selalunya pemikiran kita akan terus kepada perkara yang negatif. Tak ramai yang bila melihat perkara ini sebagai seuatu perkara yang tak mustahil dan tak pernah mustahil. Tapi takpe, teruskan membaca artikel ini. Khai akan padamkan pemikiran negatif yang ada dalam diri dan masyarakat kita hari ini..

Assalamualaikum buat para pembaca Justkhai yang terchenta. Hehe. Untuk entri hari ini, harap Khai dapatlah mengambil sedikit masa korang semua untuk baca mengenai satu program ini yang dipanggil 20 ribu 20 hari. Sejauh mana kebenarannya? InsyaAllah Khai akan ulaskan sedikit dari apa yang Khai faham.

Zaman sekarang ini, program-program macam ni sememangnya menjadi pilihan ramai untuk mencuba. Apapun hati-hati, diantara banyak yang betul itu, lebih banyak lagi yang menipu. Jadi untuk sertai sebarang program, sila fikir terlebih dahulu baik-baik dan rajin-rajinkan diri buat research. Pastikan pemilik program tersebut berani tampil diri dengan memperkenalkan dirinya dahulu, barulah korang tak teraniaya menjadi salah seorang mangsa program scam. Apa yang akan Khai tulis dan perkenalkan ini, bukan berkaitan dengan MLM, skim cepat kaya mahupun pelaburan bodoh, tetapi lebih kepada bisnes infoproduk (penjualan ebook, video, audio di internet dipanggil infoproduk) internet yang sebenar. Segalanya berkaitan internet.

Khai juga nak beritahu, yang artikel ini bukanlah ada udang disebalik batu. Sesetengah blogger, menulis artikel perkongsian di blog, untuk membuat keuntungan dari link referral atau sebagainya. Tapi untuk makluman pembaca, Khai takkan buat macam tu di blog Justkhai ini. Jangan risau kerana artikel ini dikeluarkan sekadar sebuah perkongsian maklumat sahaja.

Berbalik kepada program ini, Khai ada berhubung dengan pemilik program ini iaitu Encik Suthan M. Kepada yang tidak mengenali siapa beliau, beliau adalah seorang Pakar Perniagaan Internet dan juga Pakar Perniagaan Antarabangsa yang perniagaannya bertapak di Kajang di bawah nama syarikatnya, Ideasia Consultancy. Beberapa kali muncul di akhbar tempatan di atas kejayaan perniagaan internetnya di Malaysia dan luar negara (lihat keretan akhar The Star ini) atau lihat lebih banyak bukti di website rasmi program ini.

Kalau korang baca sedikit cerita kisah hidup dia di websitenya, pasti akan timbul rasa kagum dengan apa yang telah dilakukannya. Daripada dahulunya seorang kuli basuh kereta di sebuah stesen minyak di Johor yang dikerah bagaikan hamba, hari ini dia adalah seorang ahli perniagaan yang berjaya dan disegani. Umur 23 tahun dah pakai BMW lagi tu. Khai umur 23, baru nak beli Kia Forte. Huhu.

Rilek, artikel ni panjang lagi. Khai takkan buang masa untuk tulis kalau artikel di blog ni tiada pengisian apa-apa. Jadi, teruskan pembacaan korang ya..

Cuba ikuti sedikit pengenalan dari saudara Suthan M ini.

20 Ribu dalam masa 20 Hari?

Berbalik kepada program yang dijalankannya, Itulah dia tajuk yang di’highlight’kan oleh Suthan M ini di dalam apa yang dilakukannya. Khai tak ketinggalan sebenarnya untuk mengikuti program dari Suthan ini. Khai ada copy program ini dan percayalah, yang Khai tak menipu untuk menyatakan yang perasaaan berbaloi tu dirasai sejak dari membaca kata alu-aluan sahaja. Bila dah baca habis, takyah cerita la perasaan tu camana. Sungguh, amat inspired dan berbekas di hati ini.

Actually apa yang akan Khai buat ni tak dibenarkan pihak mereka, tapi di atas kebenaran dari Suhtan M sendiri, Khai akan keluarkan sedikit pengisian yang ada di dalam program ini. Klik untuk paparan saiz sebenar. Sorry kalau desktop yang agak serabut. Tak sempat nak cantikkan lagi. Hehe.

Macam yang korang nampak dalam screenshot di atas ni, program tersebut sememangnya mengajar step by step dari hari pertama hinggalah hari ke-20. Ada 139 muka surat yang padat dengan ilmu menjadi usahawan berjaya di Internet. Itu tak termasuk dengan pelbagai ilmu lain yang diberikan secara percuma sahaja kalau korang beli program dari mereka.

Dan gambar yang terakhir akan Khai tunjukkan ni, adalah sedikit dari apa yang tertulis untuk hari ke-20. Hari ke-20 iaitu hari korang akan berbelanja sakan la nanti. Dah kaya kan?

Komen dari ahli program ini boleh dilihat di website mereka di 20ribu20hari.com. Oh ya, Khai takkan tulis artikel macam ni kalau Khai sendiri tak baca ebook program dari Suthan M ni. Kalau nak tahu apa pula komen Khai pada program ini, bacalah sampai habis.

Pembaca Istimewa

Kalau korang dah baca sampai ke sini apa yang Khai tulis, terima kasih diucapkan. Seperti biasa, Justkhai ini kalau tak bawa kelainan, bukanlah Justkhai namanya. Jadi dengan kerjasama baik Suthan M dan syarikatnya, mereka telah bersetuju untuk memberikan program ini secara percuma kepada 3 orang pemberi komen yang boleh memberi respon balik baik kepada soalan ini.

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Pemenang akan dipilih pada 30 April 2011 oleh Suthan M/Khai. Cubalah jawab dengan baik ya? mana tahu boleh dapat secara percuma sahaja program ni. Siapa nak kasi kan?

Rumusan

Untuk maklumat lanjut mengenai Suthan M dan program yang diperkenalkannya, korang boleh ke website rasminya di 20ribu20hari.com. Sebuah laman web yang simple tetapi mempunyai isi yang bukan kepalang. Even korang tak berminat dengan program-program begini pun, cuba dulu masuk ke website’nya, pasti akan dapat sesuatu yang amat berharga iaitu semangat untuk berjaya dari kejayaan orang lain. InsyaAllah.

Tak salah untuk kita copy-paste kejayaan orang lain dalam kehidupan kita. Itu apa yang dilakukan Khai selama ini untuk berjaya. Biar apa tanggapan orang pada kita, asalkan kita yang mengenali siapa diri kita dan tahu kita adalah berbeza dengan orang lain, pasti kita mampu melakukannya.

Satu je lah yang suka Khai pesan pada diri sendiri dan kawan-kawan Khai selama ni. Kali ni nak pesan kepada pembaca Justkhai ni pula. Kawan-kawan, untuk berjaya kita kena sentiasa mencuba apa sahaja peluang yang dah ada di depan mata. Bila kita mencuba, insyaAllah rezeki itu pasti ada. Bila kita takut nak mencuba, kira dah memang confirm korang kalah sebelum bertanding. Korang gagal sebelum peperiksaan. Renung-renungkan lah ya. berbuih mulut orang cakap pun, kalau diri kita sendiri tak nak bergerak untuk majukan diri, percayalah, kita tak akan ke mana-mana.

Sekian sahaja artikel Khai kali ini. Diharapkan artikel ini dapat memberi impak dan pengisian yang baik kepada para pembaca semua. Assalamualaikum.

+ Web Produk: 20ribu20hari.com

Ditulis pada 4:25 AM 26 April '11 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 4,953 views | Dalam kategori: Advertorial, Motivasi, Review | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

119 Comments »

Comment by afiq aiman
2011-04-26 08:38:17

kenapa sy layak?

sebabnya mudah, walaupun harga yg ditawarkan murah tetapi sy masih tidak mampu mendapatkannya. =(

..
 
Comment by ayie369
2011-04-26 09:21:40

saya adalah yang paling layak untuk menerima 20ribu20hari.com secara percuma kerana melalui program ini,saya akan mencipta pula 10ribu10hari.com ๐Ÿ™‚
(confirm dapat neh..ahahaha)

..
 
Comment by fendidahada
2011-04-26 09:29:03

sebab saya percaya akan kejayaan bisnes ini cuma tak tahu untuk memulakannya.

๐Ÿ™‚

..
 
Comment by udanese
2011-04-26 09:34:20

Mr Sunthan M, pls choose me.. im the one yg layak menerima 20ribu20hari.com secara percuma sebab…
saya nk buatkan mama saya menangis dengan kejayaan saya ini.. pasti gempak.

pls Mr Sunthan, pls pick me up..

..
 
Comment by otaimerbroe
2011-04-26 10:18:42

start from zero about all =???
tjawab vs web produk = ???
time vs produk = ???
modalmaya = ???

..
 
Comment by mosyar
2011-04-26 10:28:59

Q : Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

A : kerana saya tidak pernah dapat dan tak pernah mencuba untuk mendapatkan ebook2 yang berkaitan dengan perniagaan internet ini. kerana apa? sebab saya selalu berfikiran negatif (seperti apa yang diperkataan intro artikel ini), kiranya kurang masuk akal lagi tipu lah maknanya. hehe. tapi yg penting usaha tu. saya juga ada cara sndiri utk dapatkan duit ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by izzuan nordin
2011-04-26 10:33:08

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

kerana saya telah mencuba berbagai-bagai mlm dan bisnes2 yg laen..tidak satu pon beroleh kejayaan..kalau 20ribu20hari.com ni benar boleh memberikan pulangan, kenapa anda tidak cuba meyakinkan saya dengan memberi secara percuma..

..
 
Comment by MM
2011-04-26 10:35:02

xleh nk mengelak pikir – :bloody:

..
 
Comment by izat ...
2011-04-26 10:38:25

bg aku bende2 camnie x bole nak kate duk goyang punggung da kaye … yg penting kene ade usaha … mane2 bidang sekalipun ..yg pasti aku x minat bende2 nie … adios …

..
 
Comment by pais
2011-04-26 10:38:33

Saya rasa saya layak menerima program percuma ini sebab saya tak pernah nak bukak minda saya utk buat benda-benda macam ni selama ini. Mungkin ini peluang saya utk membuka MINDA saya?

..
 
Comment by AR
2011-04-26 10:41:45

Kenapa saya layak?
Kerana saya berminat dan sedia untuk berlajar tentang cara-cara untuk mendapat 20ribu20hari.

..
 
Comment by BQ
2011-04-26 10:48:17

Sy seorang yg dahagakan info dan peluang untuk mengubah kehidupan keluarga dan diri sendiri. Pernah mendapat sedikit info mengenai program 20ribu20hari tapi takut untuk bertindak kerana ilmu internet yg cetek (takut ditipu). Terima kasih kepada Khai atas entry ni, harap2 terpilih dan tidak terlambat untuk memulakan program ni.

..
 
Comment by Aida
2011-04-26 10:53:17

saya layak untuk menerima 20ribu20hari.com secara percuma kerana saya ingin mengubah nasib saya seperti yang telah Suthan M berjaya lakukan. Saya telah mencuba pelbagai jenis perniagaan internet ini, namun tiada satu pun yang berjaya. Saya ingin buktikan kepada semua bahawa perniagaan internet menggunakan teknik Suthan M ini mampu mengubah nasib saya serta mampu persepsi orang lain terhadap perniagaan internet ini bukanlah satu penipuan.

..
 
Comment by kerisperak
2011-04-26 10:57:08

program ni same ke dengan program affiliate? dulu pernah cuba program dengan org bernama lisa, agak bagus juga coz xplu nak cari org, cume buat video sndri then paste any related online product dekat video tu. Guna Youtube. Tapi kene register dulu dengan CJ (commission junction). ehehehe memang nak kene rajin, hari2 dok menghadap pc/laptop. Dah selesai buat n promote product (bergantung pada tawaran sesuatu syarikat tu) just leave it work for you (video tu).. sehari 1 channel dengan 10 video kalau buat sebulan dh brape video? agak2 ade same tak program 20 ribu 20 hari tu mcmni? nak gak tahu detail…:)

..
 
Comment by inspiredman
2011-04-26 10:59:40

wow!!
saya dari dulu mmg tak percaya benda2 mcm n, sbb slalu nmpk produk mcm n bkn orang kita yg buat, so mmg amat x percaya..
tapi lepas dah tgk sndri and bkk laman web http://suthanm.linktrackr.com/20ribu20hari
terus saya cakap wow!!! $$$$$$$$
saya juga skrg seperti en suthan dulunye, saya seorang pelajar, kerja part time utk menampung kos sara hidup saya,
jadi dgn 20RIBU20HARI, pasti dapat mengubah segalanye..
saya boleh habiskan degree saya sambil menjana wang,
wow wow wow..
p/s; amat hebat utk melihat kejayaan sesorang dan melangkah utk juga berjaya sepertinya.. :8

..
 
Comment by ayie369
2011-04-26 11:03:33

kerana saya minat membaca… ๐Ÿ˜‰
(maaf,jawapan di atas agak skema)

..
 
Comment by kerisperak
2011-04-26 11:04:05

program ni same ke dengan program affiliate? dulu pernah cuba program dengan org bernama lisa, agak bagus juga coz xplu nak cari org, cume buat video sndri then paste any related online product dekat video tu. Guna Youtube. Tapi kene register dulu dengan CJ (commission jnction). ehehehe memang nak kene rajin, hari2 dok menghadap pc/laptop. Dah selesai buat n promote product (bergantung pada tawaran sesuatu syarikat tu) just leave it work for you (video tu).. sehari 1 channel dengan 10 video kalau buat sebulan dh brape video? agak2 ade same tak program 20 ribu 20 hari tu mcmni? nak gak tahu detail…:)

..
 
Comment by zam
2011-04-26 11:05:51

saya yakin saya lah orangnya kerana saya brhutang dengan bank selama 15 tahun dan saya mahu langsaikannya dlm masa 20 hari…

..
 
2011-04-26 11:19:16

USAHA + DOA + TAWAKAL = BERJAYA

Berusaha bersungguh-sungguh melalui program 20RIBU 20 HARI + Doa tanpa putus kepada Tuhan + Tawakal selepas betul-betul berusaha dan berdoa = PASTI mencapai KEJAYAAN

..
 
Comment by Muhamad Fauzi
2011-04-26 11:19:45

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Saya dilahirkan dalam kemiskinan. Saya dari kecil tinggal di rumah setinggan di Kg. Kerinchi. Selepas tragedi kebakaran pada umur saya 3 tahun. Saya berpindah ke Flat DBKL berhampiran Vista Angkasa. Saya dibesarkan didalam suasana sosial yang tidak berapa bagus. Ibu dan bapa saya berniaga di Taman Desa bermula pada 3 pagi hinnga 12 malam (Sumpah Demi Allah dan mak saya, saya tidak mereka cerita) Tetapi didalam suasana begitu. Saya diperkenalkan dengan komputer. Saya mula rapat dengan komputer dan permainan video. Game pertama dalam hidup saya adalah Jazz Jack Rabbit. Dari situ bermulalah minat saya terhadap komputer, saya sekarang sedang belajar dari PUO dan mengambil Kejuteraan Awam, tetapi saya menyesal kerana ia bukan minat saya. Saya terlalu minat dengan komputer dan hingga saya belajar membuat website sendiri hanya berpandukan internet. Saya juga pernah membuat games Private Ragnarok Online yang diberikan DoTA-RO. Saya belajar menguruskan dan menulis script-script NPC didalam games ini hanya melalui internet. Saya tidaklah semahir hackers tetapi saya amat memahami komputer dan boleh belajar apa sahaja dari mula. Saya pernah belajar membuat Flash tanpa bimbingan internet, hanya dengan mencuba-cuba aplikasi didalamnya. Jadi saya berharap saya dapat menggunakan aplikasi ini 20ribu20hari.com kerana saya ingin mengubah kehidupan saya dan keluarga saya yang sekarang menetap di Perak kerana pada umur saya 14 tahun ibu dan bapa saya tidak dapat lagi menanggung taraf kehidupan di Kuala Lumpur. Saya berharap diberikan peluang untuk menggunakan aplikasi sebegini agar minat saya terhadap komputer dapat digunakan untuk menjana pendapatan yang halal. -Amin. ๐Ÿ˜‰

..
 
Comment by wazy
2011-04-26 11:26:54

salah seorang IM yang berkebolehan,ada juga subscribe newsletter web dia,memang terbaik,berkat usaha yang tidak mengenal erti penat dan jemu,beliau sudah berada di tahap yang membanggakan,boleh dijadikan panduan untuk mereka yang berminat menceburi bidang perniagaan ni

..
 
Comment by chicibu
2011-04-26 11:29:08

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

sebabnya…sy merupakan bekas pelajar ipta yg masih berhutang dengan PTPTN. so nak langsaikannya terpaksa amik masa bertahun2. :bloody:

kalau sy diberikan ebook ini secara percuma InsyaAllah akan sy gunakan pendapatan yg sy dapat nanti utk by semua hutang2 yg tertunggak. ๐Ÿ™‚

kalau ada rezeki lebih InsyaAllah boleh dermakan pada orang yg memerlukan.. ๐Ÿ˜‰

..
 
Comment by syanna
2011-04-26 11:32:05

:8 :8 bestny…nak free

..
 
Comment by cell
2011-04-26 11:35:10

kalau betul program macam ni bbetul boleh jadi kaya..maka ramai la org x kan bukak kedai..keje goverment n swasta..semua akan duduk kat umah wat benda ni je…so lama2 nak cari kedai runcit pon dah x wujud..haha ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

..
 
Comment by ime
2011-04-26 11:57:49

saya layak sbb sy nk tukar laptop ni,dh 6thn ,kyboard pn pkai on screen keyboard =(

..
 
Comment by wanbotak
2011-04-26 11:59:39

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?
kerana dengan ilmu yang diberi oleh 20ribu20hari sy dapat belajar untuk setapak maju kehadapan. kerana ilmu, kita boleh berjaya. ily 20ribu20hari :love:

..
 
Comment by haha
2011-04-26 12:02:25

macam tipu je?
screenshot yang hari #18 tu pun ada typo : say

screenshot hari #20 pun ada typo : apam

kalau dlm ebook tu sendiri ada typo, camna nk ikot semua yang dia tulis dalam buku tu?

so dalam 20 hari untuk 20 ribu, mesti la ada “typo” gak kan? tak semua akan mampu buat.. tgk web pun dah tau, web scam.. jual ebook yang “murah”…

sbnarnya dlm ebook2 camni, byk sembang pasal nak berjaya… tapi caranya takde pun… just sembang in general je.. kan?

contoh macam screenshot hari #18 ; bina sistem deliveri anda? apa tu? tajuk macam mudah.. tapi bila baca isi dalam tu, kosong je… dia cakap kita kena ada sistem deliveri kat produk kita tapi camna nak buat? dia tak cakap pun… semua ayat putar belit untuk penuhkan 2 3 muka surat je…

tapi ni pendapat sy je… korang jgn nak naik angin plak.. tak salah kalau nak mencuba ๐Ÿ˜€

..
 
Comment by wanbotak
2011-04-26 12:06:37

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

kerana dengan ilmu yang diberi oleh 20ribu20hari sy dapat belajar untuk setapak maju kehadapan. kerana ilmu, kita boleh berjaya.

..
 
Comment by azrain
2011-04-26 12:11:03

ntah la. aku tak minat sgt program2 mcm ni tapi kalau nak bg free, aku ok je. ngeeee :8

..
 
Comment by cell
2011-04-26 12:13:07

aku da pegi web dia…tp x de pon testimoni jadi kaya..asik cakap presentation bagus la…friendly la….mana duit dia???x d org kaya pon….ko jgk yg kaya makan rm400 sorg… ๐Ÿ˜‰ pooodahh

..
 
Comment by Rjuna
2011-04-26 12:23:14

Ebook + program = RM 397 wadefak, mahal nak mampos,

dulu ko jugak yang kondem ebookยฒ buat duit ni semua, sekarang apa cerita Khai ?

aku tau dia bayar ko advertise menda alah ni, tapi ada baiknya ko sendiri yg cuba dulu, baru cerita

jual Rm397 cari 50 buyer memang la dapat rm20k adeh

..
 
Comment by Kawan
2011-04-26 12:52:01

๐Ÿ˜‰ NK BG NASIHAT SKET BOLE? skrg ni mmg byk program intenet marketing. ade yg tipu dan ade yg berkesan dgn usaha yg bersungguh2. tp nasihat sy kpd ANDA YG BERAGAMA ISLAM yg nk mencube program2 spt ni [tu pon kalu anda nk ikut ajaran Islam la…kan.] pastikan sistem yg digunakan menepati kehendak SYARAK. Islam pon ade ajar care nk berniaga. jd kalu org Islam nk berniage, kene la ikut care Islam ye tak? Jgn fikir nk untung…je.
kot2 mane pon nk akhirat kene ade ILMU, nk dunia pon kene ade ILMU. ilmu ape? ilmu yg ajar kite care2 nk berjaye di dunia dan akhirat mengikut kehendak ALLAH. barulah segale usaha kite tu diberi pahale dan ade keberkatan…
Wallahua’lam. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by paeh
2011-04-26 13:13:00

hype…? ntahlaaa… buat masa ni aku percaya pada flarebiz team aje….

..
 
Comment by Hafez
2011-04-26 13:24:33

mak ai rm397..setengah bulan drp gaji aku ni..dulu aku penah beli program lebih kurang mcm ni tapi lg murah usd 30 je..tapi modal pn aku xdpt blek ni kn pulak untung..so aku dh kurang yakin ngan program mcm ni..skang ni klu nk bli xdela..tpi klu nk bg free aku amik je..(buat ape pn yg penting usaha)

..
 
Comment by wayne
2011-04-26 13:57:31

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

kerana saya percaya hari yang saya nanti kan telah tiba bersama 20ribu20hari.. semoga cita2 saya ingin berjaya seperti khai menjadi kenyataan

..
 
Comment by sapitque
2011-04-26 14:14:43

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Anda tanya saya kenapa saya layak untuk mendapatkan e-book 20ribu20hari.com ini secara percuma? baiklah..

Melihat kepada testimoni visual dan bertulis seperti yang tertera dilaman web 20ribu20hari.com, saya rasa terpanggil untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan dengan program yang dibawakan oleh saudara M Suthan. Program yang kelihatan tersusun mengikut hari pertama sehingga ke hari yang ke 20. Ya, kenyataan saya ini berdasarkan pemerhatian saya secara kasar dan ianya seperti apa yang terpampang dilaman web beliau. Terasa teruja untuk menilai sejauh mana keberkesanan program ini makin menjadi-jadi selepas kesemua testimoni bervisual telah berjaya saya tonton dan ada sebahagiannya testimoni bertulis dari mereka yang telah pun berjaya memiliki dan juga mempraktikkan e-book ini.

Saya akur, tanpa melakukan sebarang tindakan, apa-apa program yang kita sertai pun akan menjadi sia-sia. Azam untuk merubah cara hidup perlu selari dengan usaha. Bak kata orang, “usaha sikit.. sikit la hasilnya..” anda sendiri boleh menilai sekiranya apa yang anda usahakan itu lebih dari “usaha sedikit..”

Kenapa perlu bagi saya percuma..?

Dalam keadaan perniagaan saya yang di dalam posisi ‘bertahan’ sehinggakan gaji saya terpaksa disumbangkan untuk menanggung kos operasi, saya terpaksa berkira-kira untuk mengeluarkan kos pembelian sesuatu produk.. apa yang lebih saya utamakan sekarang ini ialah keperluan asas seperti makanan, bayaran utility bulanan kedai dan bayaran sewa tempat tinggal berbanding impian saya untuk memiliki aset atau berhibur. Saya tercari-cari program berkaitan dengan internet yang mampu mengubah keadaan ekonomi saya. Bukan saya tidak pernah mencuba program-program yang katanya mampu menjana wang, berhabis jugalah duit saya mencuba program yang pelbagai itu. Saya cuba dan usaha, mungkin bukan rezeki saya lagi.

Tergerak hati saya untuk membaca sepenuhnya review di Justkhai berkenaan dengan program ini. Mungkin rezeki saya hari ini sekiranya diberi peluang untuk melaksanakan program 20ribu20hari.com. Dengan harapan, saya mampu menjana kewangan yang kukuh dari program ini dan InsyAllah kiranya berhasil, saya berniat untuk memperkembangkan perniagaan saya ini dan tidak ada lagi sumbangan gaji saya semata-mata untuk terus bertahan. Melihat kepada harga, saya tertanya-tanya, mengapa begitu eksklusif harganya? Mungkin ada sesuatu yang lebih menarik dan unik berbanding dengan program lain? Perasaan teruja untuk memiliki e-book ini membuak-buak. Tetapi, apa yang saya perlukan sekarang ini adalah modal. Maaf, saya tidak mampu membayar sejumlah wang untuk membeli produk M Suthan.

Ikhlas
-sapitque
=(

..
 
Comment by reluctant
2011-04-26 14:14:56

kenapa saya layak?

kerana saya sentiasa positif..tidak menoleh ke belakang…sya seorang opportunist…apa pun peluang…kita ambil…kalo nak berjaya,tiada apa yang dapat menghalang…tauke burger pun boleh kaya…cuma perlu strategi perniagaan yang betul..

..
 
Comment by Mohd Azizi
2011-04-26 14:23:26

Hi, saya ni cuma 17 tahun jer ( 12 hari lagi nk 18 ), Saya pun dah lama terlibat dengan bisnes internet spt PTC,FOREX,GPT,WS dan sebagainya dan menjana lebih kurang 200USD dalam akaun paypalku. Namun semuanya dihabiskan di online gaming xD because i cant cash it out through national bank. saya rase program nie memang guaranteed to work. saya pernah terlihat iklan mengenai program seperti ini di PTC ads. kita menjual produk sebagai affiliate melalui FREE TRAFFIC, all you have to do is wait for the $$$$$ sebab saya rasa program ini bekerja as AUTOPILOT. . . .

Dear Suthan M,

saya harap sayalah remaja pertama yang terlibat dengan bisnes internet : ), if i can do this, how about you guys outthere : ), harap-harap saya terpilih :love: . . . Sya nak cube :))))))

..
 
Comment by Kereta Buroks
2011-04-26 14:25:46

Banyak melayu yg bodo piang kena kencing dengan mamat sutan albogoks nie. Dia kaya raya collect duit korang ?
Kena baca blog adid muaddib bahasa yg digunakan sungguh puitis.

..
 
Comment by syafieq
2011-04-26 14:32:05

takdapt jugak nak pikir bnda laen…
nama program pn dah macam …
:8 :8
mungkin pkiran aku trtutp? :[
ntahla…we’ll wait n see… 8)
lain org,lain cara brjaya…. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by rohaifi azri
2011-04-26 14:48:49

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

KERANA SAYA AMAT BERMINAT UNTUK MENIMBA ILMU DARI SESEORANG YANG BERJAYA SEPERTI SAUDARA SUTHAN M.

SAYA SELALU MELAYARI INTERNET, DAN SAYA JUGA BERMINAT DALAM MEMBANGUNKAN BLOG, SERTA MEMILIKI BLOG (hanya blogspot, Khai : domain+hosting yang kubeli hampir 2bln terperap, aku perlu lebih belajar membangunkan web berdomain sendiri)… WALAUPUN SERING MELAYARI INTERNET, SAYA MASIH BUNTU UNTUK MENEROKA PENDAPATAN MELALUI INTERNET – MUNGKIN PROGRAM YANG DIPELOPORI OLEH SAUDARA SUTHAN M AKAN MEMBANTU SAYA MENUJU KESUKSESAN!!!

..
 
Comment by hari
2011-04-26 14:52:00

sya rasa saya layak mendapatkannya sebab saya mmg dah minat nak buat online marketing but was never able 2 do so..i spend most of the time on facebook alone n googling for stuff that i could learn from the net..wish i could get these programs so dat i could use somthing that ive known n also learn stuff that i dun knw..thx

..
 
Comment by Suthan M
2011-04-26 14:54:54

Hi geng,

Biar saya menjawab beberapa soalan disini:

Adakah 20Ribu20Hari.com sekadar MLM atau network marketing?
Tidak. Sejak tahun 2003 lagi, saya menjalankan bisnes perniagaan infoproduct ataupun menjual content di internet. Dari menjual content melalui website, dan juga membina aplikasi aplikasi mobile”user generated content” seperti yezzar.com – kami telah membina sebuah syarikat kecil yang telah fokus kepada hanya content delivery selama ini dipasaran international.

Kami tidak melakukan MLM, dan kami tidak perlu pun buat MLM ๐Ÿ™‚

FYI: baca mengenai perbezaan network marketing dan internet marketing disini. Diharap anda yang tidak tahu, selepas ini dapat membezakan antara yang betul dan tidak

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_marketing
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Kenapa ada typo?

Sebab ianya ditulis oleh saya sendiri. Kesemua program saya ditulis untuk “international crowd”- dan saya biasanya berfasih dalam bahasa English jadi secara jujur BM saya berkarat sikit . Jadi apabila menulis utk 20Ribu20Hari, mungkin terdapat sedikit typo disana sini. Tapi itu tidak bermaksud kami scam. After all, orang paling bijak didunia tahu bahawa yang penting disini bukan grammar, tetapi content. But that said, we will look improving typos found. ๐Ÿ™‚

Mahal?

Sebenarnya, Khai hanya menunjukkan “ebook” starter kit sahaja disini… tetapi 20ribu20hari melingkumi starter kit ebook, video tutorial lengkap 20 hari, software percuma, material tambahan seperti template siap, 100 produk siap, akses ke workshop 1 hari di Kajang, serta bantuan support melalui kelas di ofis saya serta juga akses forum. Ini belum ditambah lagi dengan nilai experience saya- bagaimana nak menilai perit, duit dan kesusahan yang saya lalui untuk memberikan pengalaman saya didalam program ini? Untuk saya, ianya harga berpatutan dan sekiranya anda baca atau ikut seminar diluar, ianya antara RM3k-RM4k (cuba ikut mana mana seminar disana) ๐Ÿ™‚

Betul ke ni?

Kalau tak betul dan kalau ilmu yang diajar tak betul , takkan orang buta pun sanggup mengambil masa utk belajar dengan kami?
http://suthanm.com/post/842073125/apa-inspirasi-kejayaan-saya

Kami di Ideasia juga kini dalam proses akhir dalam mendapatkan MSC status -yakni syarikat yang berkisar kepada teknologi development di Malaysia.
Takkan login fb atau MLM boleh mendapat pengiktirafan begini bukan :-p

Kepada anda semua yang membaca, got inspired, dan juga mengambil langkah untuk mendalami perniagaan internet- tahniah saya ucapkan.

Kepada anda yang masih skeptikal- tidak mengapa. Itu pilihan anda dan anda lebih tahu dari saya. Saya tidak kurang apa apa pun walaupun anda mengata, mengutuk mahupun berkomen secara kasar. Macam manapun, Good Luck ๐Ÿ™‚

Terima kasih juga untuk penyertaan anda. Saya dan Khai memang membaca semua coretan anda disini. Kami akan umumkan pemenangnya pada 31hb nanti. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by rohaifi azri
2011-04-26 14:55:19

KHAI… Alhamdulillah la tu umur 23 dah beli Forte. Aku juga punya sahabat, anak melayu Islam yang berasal dari Kuala Krai, Kelantan (mak ayahnya penoreh getah). Sahabat aku ni umur 21 pakai Mercz mata belalang dan diumurnya 31 dapat gelaran Datuk Sri (tapi dia hanya memohon diberi gelaran Dato’), gelaran Dato’ tu diperolehi dari Agung Indonesia (melalui kedutaan Malaysia)… Tapi ruang bisnes sahabat aku tu bukannya melalui internet, tetapi melalui bidang insurans hayat. – wallahu a’lam.

..
 
Comment by eza
2011-04-26 14:55:43

tuh lah…harga ebook tuh wat pusing modal…ehehehhehhehe….:)….

..
 
Comment by ezad
2011-04-26 15:01:14

Saya rasa saya yang paling layak mendapatkan program ini secara percuma kerana, sekian lama saya berblogging dan menyediakan adsense2 untuk menjana pendapatan, membuka lelaman jualan online, namun tidak mendatangkan hasil, semangat saya hampir punah, namun bila melihat kejayaan2 yg dimiliki seperti saudara suthan dan khai sndiri smngat saya masih lagi kuat dan yakin serta percaya peluang saya masih terbuka. Saya menanamkan seribu impian untuk mendapatkan program ini, dgn kejayaan yg bakal saya miliki kelak bolehlah dikongsi bersama dgn yang memerlukan seperti saudara suthan dan khai. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by shenar
2011-04-26 15:03:37

SEBAB saya telah membelanjakan beribu Ringgit Malaysia (RM) demi untuk mencapai kebebasan kewangan (financial freedom) untuk saya dan keluarga saya melalui internet dengan mencuba pelbagai program melalui komputer dan internet untuk jadi kaya baik program di dalam maupun di luar negara, namun semuanya sungguh mengecewakan.. harapan saya agar program 20ribu20hari.com merupakan satu-satu program perniagaan internet terbaik yang pernah dihasilkan dengan daya kretiviti orang tempatan harapan saya juga agar ia tidak mengecewakan saya lagi dan sekiranya saya berjaya dengan program perniagaan internet ini (20ribu20hari.com) terlebih dahulu saya akan mengucapakan jutaan terima kasih kepada “justkhai” and then the inventor of this amazing program (20ribu20hari.com) of course! you opened the door for me and other for the golden opportunity and may Allah open to you a few more door to you too.. tq Khai.

..
 
Comment by aizuddin
2011-04-26 15:14:06

Kenapa saya fikir saya paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma sebab saya nak tengok dan cuba sendiri betul ke berbaloi dengan wang yang dilaburkan dengan apa yang kita dapat melalui program Suthan M ni. Ia bukan murah untuk dimiliki setiap orang, malah berharga Rm397. Itupun harga selepas diskaun.

Memandangkan saya tak percaya langsung sebelum ni dengan program-program affiliate ni akan dapat balik modal apatah lagi membuatkan orang kaya, alangkah baiknya jika saya dapat mencuba sendiri sebelum mencadangkan kepada orang lain untuk percaya dengan kata-kata saya. Bukan sahaja persepsi saya boleh diubah malah persepsi orang lain juga boleh diubah pada masa hadapan.

..
 
Comment by Mat Jue
2011-04-26 15:19:46

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?
Sebab sy rase harga die mahal nak mampus…RM397 untuk e-book sampah….wadehel…aku masuk website Suthan M(enipu) ni pun xde bukti pun pembeli-pembeli die dapat RM20K dlm masa 20 hari…yg aku tau Suthan M(enipu) yg dapat RM20K…si Khai pun satu…dulu berapi-rapi kondem otai IM yg buat e-book ni…siap kt forum wang cyber gegar sekejap…skrg ape cerr Khai?dh kene bayar dengan Suthan M(enipu) ke?Tolong la budak 1Malaysia…jangan la korang tertipu dengan program-program mcm ni…kalau dapat free korang amik and aku nak tengok bleh ke korang dapat RM20 dalam masa 20hari…kalau korang nak beli,tak payah la menghabiskan duit untuk e-book sampah ni

..
 
Comment by hafiz
2011-04-26 15:32:19

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Setelah saya melihat corak penulis M Suthan, prgram ini dilihat sebagai program yang mempunyai sistem yang sistematik dimana program ini dilihat dibina dan dijana untuk pembaca di dalam skop masa 20 hari. Saya dapat melihat bahawa program ini bukan semata-mata untuk menjadi teras kepada kejayaan untuk mencapai kekayaan, tetapi pada asasnya untuk membina motivasi kepada pembaca untuk terus berusaha dengan mengamalkan langkah-langkah yang telah digarapkan oleh penulis. Tanpa motivasi dan dorongan mampu mempengaruhi minda dan jiwa, sesuatu usaha akan gagal tanpa semangat yang kental.

Oleh itu, saya berharap dapat diberi peluang untuk menerima bacaan yang mampu untuk dijadikan galakan dan panduan untuk mengubah kehidupan yang yang lebih baik. Bahkan juga, bacaan ini juga mampu digunakan dalam pelbagai bentuk situasi dan keadaan jika mampu untuk mengaplikasikan dorangan dan panduan di dalam kehidupan kini.
๐Ÿ˜‰

..
 
Comment by AG
2011-04-26 17:11:21

Q : Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

A: Kerana saya berasa amat berbesar hati untuk mencuba program ini tapi tidak kesampaian kerana saya mempunyai kesempitan wang ntok menyara hidup sndiri, apatah lagi ntok membeli program ini, tapi setelah baca smua comment dan testimonial klient , program ini telah dpt merubah hidup mereka .. setiap program mungkin mempunyai pro dan kontra nya tersendiri. selagi saya tidak mencuba program ini mungkin saya akan menjadi manusia yang rugi di dunia ni.

Salam, terima ksih.

..
 
Comment by izzat
2011-04-26 17:37:05

kenape sy rse sy layak…

sbb smpai skrg sy msih x prcye yg bende ne boleh buat dwit… nak cbe buat klo dpt free… 8)

..
 
Comment by Muhamad Faizal (PJ)
2011-04-26 18:09:00

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

kerana saya berharap dengan terpilih mendapat 20ribu20hari.com secara percuma ini akan membuat langkah sy maju kedepan tanpa menoleh ke belakang lagi.sy akan membuang persepsi masyarakat yang mengatakan Melayu tidak boleh maju setanding dengan bangsa lain..Sy tak mahu menjadi Melayu yang hanya pandai cakap ataupun dengki sesama Melayu tapi sy akan majukan bangsa kita dengan menjadi usahawan yg berjaya..telah mencuba berbagai-bagai menjual berbagai barang di Mudah.my tapi hanya keuntungan yg sikit…tidak satu pon beroleh kejayaan..kalau 20ribu20hari.com ni benar boleh memberikan pulangan, kenapa anda tidak cuba meyakinkan saya dengan memberi secara percuma..

..
 
Comment by iza
2011-04-26 18:35:42

Assalam..
Singgah cari ilmu di sini..

..
 
Comment by iezan
2011-04-26 19:00:26

๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Hadi
2011-04-26 19:14:54

bukan mudah untuk berjaya, jadi sekiranya dapat produk ni tak kan dilepaskan begitu sahaja ๐Ÿ™‚

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Disebabkan saya masih dibangku sekolah, jadi dengan panduan ini juga dapat saya pratikkan dan boleh meringankan beban ibubapa saya ๐Ÿ™‚
Dalam masa yang sama, mungkin saya akan lebih meminat bidang ini

..
 
Comment by Ahmad Hisham
2011-04-26 19:22:14

kenapa saya boleh perlu program 20hari20ribu ringgit ini secara percuma? rasanya anda semua tahu, saya pun teringin nak jadik macam saudara Suthan M dan Justkhai, bila dah ada ilmu insha’allah perjalanan di dunia blog ni insha’allah akan teratur la skit dan insha’allah akan mampu memberi inspirasi kepada orang lain sebagaimana Suthan M dan Justkhai.

p/s: bukan post ngipast eh~ 8)

..
 
Comment by BamStar
2011-04-26 19:48:42

saya adalah yang paling layak untuk menerima 20ribu20hari.com secara percuma kerana melalui program ini?

Saya nak cuba betul ke saya boleh dapat 20ribu dalam 20hari, cam tak percaya aje! Tapi…saya nak cuba dulu baru tau! ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by adi
2011-04-26 19:58:53

kenapa saya boleh perlu program 20hari20ribu ringgit ini secara percuma?

sebabnya mudah..kerana walaupun telah banyak testimoni dan bukti yang ditunjukkan..pelbagai kata-kata puitis dan memberangsangkan telah di ungkapkan..untuk membangkitkan rasa keterujaan para pembaca dengan ayat-ayat power sebegitu adalah sesuatu yang lazim bagi menarik pembeli..itu yang dikatakan “ayat salesletter power”

tapi demi membuktikan segala apa yang digembar-gemburkan itu adalah seperti yang dikatakan..jadi berikan dan ujilah pada diri saya..kerana saya percaya tidak semua kesenangan itu diperoleh dengan jalan mudah..

..
 
Comment by fikry
2011-04-26 20:50:42

sayalah orang yang patut menerima program ini secara percuma kerana saya amat memerlukannya untuk membantu ahli keluarga saya yang lain.

..
 
Comment by joe
2011-04-26 21:02:07

ah sudah, mmg la bukan MLM, tapi kaedah yg ko pakai mmg sebijik scam, kekonon jual produk secara maya, wtf, tak caye try check ads4buck, what’s the different? none, both are in the same scammer league cume name je lain , kalo ade gak melayu yg pecaye, kena kencing abes2an la korang, please la

dan kalau iye pon boleh dapat free, tolong jgn scam sedara mara kekawan sahabat karib korang (dia kate tak carik orang, nipu tak agak, mane datang duitnye kalao korang tak beriya2 mintak sedekah kat orang lain?), biar study susah payah, keje starting gaji kecik, tapi hubungan sesama manusia jgn penah diputuskan sbb program scam ni :oups:

..
 
Comment by Siapa AKU
2011-04-26 21:30:32

Q : Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

A : Saya rasa, saya adalah yang paling layak kerana dengan usia saya yang muda ( 17 tahun ) boleh lah saya menjamin masa depan yang lebih cerah dengan program ini dan dengan minat membaca yang saya ada mungkin program ini adalah yang terbaik untuk saya mengikuti nya dengan percuma.

..
 
Comment by joe
2011-04-26 21:33:25

ade yg tak faham maksud scam tu ape ke? :aie:

..
 
Comment by Nadzmer Azrai
2011-04-26 21:51:08

Q : Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

A : Kerana saya percaya akan kesahihan projek ini yang sememangnya akan memberikan pulangan yang hebat kepada diri saya sendiri

..
 
Comment by nna
2011-04-26 22:21:46

because we should never stop BELIEVING. ๐Ÿ˜‰

..
 
Comment by Suthan M
2011-04-26 22:50:27

@joe
Kalau buku dijual di perpustakaan, kedai buku, di kuliah adalah legit, dijual di internet salah? Kalau begitu, Amazon salah? Barnes n Noble Salah? MPH yang jual di internet salah? Apple jual music learning content salah melalui garageband? Maxis/Celcom yang jual content melalui WAP service pun tipu gak? In fact, youtube yang kini jual media content in USA/UK is a scam?? Wow. I didnt know that ๐Ÿ™‚

Source: http://techcrunch.com/2009/01/21/exclusive-youtube-will-soon-let-big-content-partners-bring-their-own-ads/
http://www.maxis.com.my/mmc/index.asp?fuseaction=press.view&recID=510

Funny- As i look at it, content is king. And in this age, we are going through knowledge rush and nobody can run away from that. In fact, sekarang kolej dan uni pun dah mula menjual melalui internet? Jadi, satu internet ialah “big wide scam”? Wow.

And kalau sekadar “bercakap” tanpa fakta, tanpa melihat, tanpa mengetahui perbezaan di antara internet marketing dan bisnes MLM piramid – then ๐Ÿ™‚

Mungkin pembacaan disini membantu
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_marketing
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

FYI: FBlogin, ads4bucks semuanya berteraskan “advertising” for leaders and downline. Infoproduct marketing berteraskan penjualan produk digital a.k.a ebook, video, audio di internet kepada orang yang memerlukan info dan tiada sebarang bentuk downline, leader dan sebagainya. Infoproduct marketing menjadikan anda “content publisher” seperti mana MPH, dan kedai buku. Sehingga kini, saya takde pun suruh orang panggil leader, panggil buka agency, panggil jual pil-tapi scam juga ??

Source: http://suthanm.com/post/759608534/jangan-buat-bisnes-perniagaan-ini

Jadi biar saya tanya bro @joe balik : ade yg tak faham maksud scam tu ape ke? ๐Ÿ™‚

Suthan

p/s- Apa kaedah yang saya pakai sehingga nampak scam? Please humor me ๐Ÿ™‚

p/s- “mane datang duitnye kalao korang tak beriya2 mintak sedekah kat orang lain?” :aie: Intelligent sangat soalan ni.. :aie:
Cuba gi cakap kat kakak yang jual karipap yang buat bisnes salah sebab dia minta sedekah.. Cuba gi cakap kat Adidas/Nike/Maxis/Celcom diorang buat promosi dlm newspaper salah sebab marketing ialah “minta sedekah”. Cuba gi cakap kat mana mana bisnes ke, restoran ke-suruh tutup kedai dan jgn “minta sedekah”. lol. Sekiranya bro Joe kerja mana mana pun, company tu tetap akan buat marketing utk dapatkan bisnes, jadi itu kira “minta sedekah” la yea- dan disini bro kerja utk orang yang minta sedekah la yea.. Wow, very smart thinking ๐Ÿ™‚

At least, bila saya bersharing info, saya boleh berikan penjelasan beserta dengan bukti utk menyokong kenyataan saya.. Jangan “cakap main lepas” tanpa sebarang informasi kukuh.

Anyway, good luck ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Eriyza
2011-04-26 23:37:53

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Kerana sy rajin menerokai cabang ilmu yg baru. ๐Ÿ˜Ž

..
 
Comment by Am
2011-04-26 23:45:02

i deserve to get this becos..

for me this is not about money,but i treat it as an opportunity to change my life, a challenge to myself to try something new which is differ from what i’m doing now and if i’m lucky to achieve what i have targeted, i would like to share my knowledge and inspired people around me to be successful also.

..
 
Comment by adrina amanda
2011-04-27 02:15:19

kenapa saya layak:
sbb saya nak keluar pada kesusahan, dan saya nak bantu diri sendiri dan keluarga..

..
 
Comment by syarizal
2011-04-27 02:56:27

Why i am here?
Why we are here?
For one destiny..
To achive success..
And to succeed!!

..
 
Comment by Psy Lof
2011-04-27 04:17:24

pada pendapat saya, ini adalah program terbaik pernah saya lihat. Berdasarkan lain2 program online, semuanya adalah hierarchy system yg memerlukan kita utk mencari ahli yg ramai. Namun begitu, program ini adalah bisnes internet sebenar yg mampu menjana income dgn lebih proaktif dan inovatif.

..
 
Comment by Kereta Buroks
2011-04-27 09:03:50

Woi… kao bagitau aku dah brape ramai melayu yg bangang yg dpt 20k dari program kau tu.

..
 
Comment by syahrilhafiz
2011-04-27 10:13:04

dia boleh , kita pun boleh! yeah!!

..
 
Comment by Firdaus Latib
2011-04-27 10:34:44

Kerana apa saya layak?

….kerana saya telah menulis sebuah ebook mengenai SEO dan ia sedang di proofread..Jadi, dengan adanya bantuan 20ribu20hari . com, moga impian saya akan terlaksana.

..
 
Comment by Hafiz Ashaari
2011-04-27 14:06:53

Kalau orang nak bagi free, rembat je la. Peluang jangan dilepaskan. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by h3r0
2011-04-27 14:14:58

Kenapa saya rasa saya layak!

1) Pertama saya yakin kita boleh capai apa yang kita target.

2) Kalau betul selepas aku boleh dapat macam yang dikatakan, aku akan beli buku nie.

Nak berjaya bukan senang. tapi kena berusaha.

..
 
Comment by shahrin
2011-04-27 14:19:00

adoi, kelakar gila aku tengok sorang2 tulis ayat nak barang percuma.:D ye la harga barang pun mahal gak la. tp bagi aku, kalo benda berilmu mmg la mahal. cma adakah kualiti ilmu tu semahal harga yg perlu di bayar. :oups:

tapi yang aku pelik, asal dalam surat khabar tak pernah pun kluarkan nama2 org yg berjaya ni??? kita ambik je la, sorang tu dpt RM20k sbulan, dh setahun brapa byk dia dpt?? RM240k wooo… :[ banyak dlm surat khabar tulis org muda asik bankrupt je =( Nape yek???

Aku pnah join gak bnda2 ngarut ni tp biasala, bayar mahal, hasil plak tak plang modal. kasi gua angin je :p

..
 
Comment by fadli_amd
2011-04-27 14:29:14

Setiap org ada pendapat dan cara masing2..so kita kena hormati setiap pendapat dan cara org 2..kalau kita rasa cara mcm nie bukan cara kita jgn lah join but klu kita berminat dgn cara mcm ni kita join lah..keputusan semua di tangan kita..tiada paksaan..jd pada yang tak berminat sy rasa tak perlu lah nak berikan komen2 yg negatif sgt kt sini..klu takut nak ambil risiko jgn join perniagaan…selagi kita tak cuba selagi tu lah kita tak tahu..jgn sebarkan info negatif pada yg lain sedangkan kita pun tak penah cuba..so lebih baik kita berdiam.. 8)

..
 
Comment by Mila Awal
2011-04-27 16:06:09

Terima kasih kerana berkongsi Khai ๐Ÿ™‚ Kalau ada masa lawati lah blog saya http://www.milaawal

..
 
Comment by shidaidris
2011-04-27 21:54:55

saya nak join jugak

sebenarnya, saya dah lama baca justkhai tapi jadik silent reader saja. saya memang nak ebook tu sebab dah lama nak tau cara perniagaan internet dengan lebih meluas sebab selama ni saya jugak menjual tudung online tapi pendapatan bolehla.

walaupun orang selalu cakap kalau dapat benda percuma kita x akan hargai kan. but not this time, i will appreaciate like crazy n i will fully utilize the info. saya x mampu lagi nak beli disebabkan kekangan wang sekarang tapi saya tau kalau saya dapat, saya akan berusaha bersungguh-sungguh.

jadi tolonglah pilih saya, sebab saya pun nak jadi macam anda Suthan M

..
 
Comment by kero
2011-04-27 22:51:35

bisness nie bagus untuk budak2 muda skrg nie,terutama student2 u,yang boleh buat part time untuk carik side income tambah pendapatan mereka.kalau duduk dalam bilik mengadap laptop berjam2 layan fb,msti program nie boleh buat kan.lagi pon program yang encik sutham kenalkan nie pon mmg terbaik.baca sikit pon mcm dh teruja.bukan sng org nk berkongsi resepi kejayaan nie,ada bimbingan plak tu.jadi lebih mudah la.cuma skrg nie atas kita berani t8 action or x je.papepon program nie mmg bagus la.ramai org x tau pasal bisness internet nie. bagus juga khai ketengahkan.

..
 
Comment by sam
2011-04-28 10:23:29

aidid muaddib dah approve ke program ni?hehe

..
 
Comment by Ajam
2011-04-28 14:07:48

Waah! Nampaknya program ni betul-betul (insyaAllah) berkesan ni kalau diikuti step’nya.

Ye lah kan. Takkan la Khai nak kongsi pasal benda ni kalau benda ni tak betul atau scam. Besar tu risiko. Memang benda camni selalu sangat nampak kat internet dan sememangnya 100% tak percaya.

Tapi kalau si Khai ni yang promote, semua aku percaya. Hahaha.

..
 
Comment by Encik MT
2011-04-28 16:17:55

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

-Sebab saya tau apa yang saya tengah lakukan
-Sebab saya tau apa yang saya lakukan betul
-Sebab saya tidak pernah percaya dengan perkara begini, tetapi penulisan di website anda telah meyakinkan saya!
-Sebab Kejayaan sedang menunggu saya 20 hari selepas diberi program tersebuttt.yeahaaaa!
– :-[) :-[) :-[) :-[)

..
 
Comment by Najmuddin
2011-04-28 20:31:10

dia ni bdak tempat saya ~ mutiara rini johor ~ sye penah jumpe die ~ projet tu skarang dah jadi shell ~ bangga ade sorang dri tmpat saya menjadi jutawan ~ ๐Ÿ˜€

..
 
Comment by samanosuke_04
2011-04-28 22:18:15

hehe, aku paling layak dapat ebook nie sebab tak penah dapat duit dari mana2 program.. nuffnang ke, innity ke.. wahahahha.. rasa sedeyh, tapi tak berapa sedeyh…

..
 
Comment by faisal
2011-04-28 22:50:44

wah khai dah tulis kat blog pasal ni..Tadi Jai baru terjumpa benda ni .. Tak de minat pun nak baca. Rasa mcam menipu.

Tapi bila khai dah tulis pasal ni minat tu datang la.. Kepercayaan bertambah. Kalau ada fulus lebih nekad nak beli la..

Orang dah tunjuk cara nak kaya sama tak mau..Ikut je la..kena jalan yang betul sama dengan tuan punya jalan insyaAllah berjaya..

Firsst nak baca pasal benda ni dulu….mesti berbaloi..bila dah puas hati tak de ragu2 boleh beli..kalau dah beli boleh cerita lebih panjang..huhu

..
 
Comment by Apih
2011-04-28 23:15:45

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

mungkin saya boleh berjaya seperti Suthan M ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Hanafi
2011-04-29 09:38:41

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

Kerana saya yakin saya mampu untuk mencapai target 20 ribu dalam 20 hari ini dengan bantuan dan tunjuk ajar dari Encik Suthan M.

Saya akan menggunakan peluang keemasan didepan mata saya ini untuk mengubah hidup saya yang serba sederhana ini.

Sebagai seorang pelajar lepasan ipts seperti saya, memang sukar untuk mendapatkan pekerjaan dalam zaman serba mencabar ini dan saya ingin menggunakan masa terluang yang saya ada ini untuk mempelajari teknik-teknik yang akan dibongkar dalam program ini dan semoga satu hari nanti saya akan berjaya seperti Encik Suthan M dan membuktikan kepada keluarga saya bahawa saya juga mampu berjaya seperti orang lain diluar sana.

Setelah meneliti laman web 20ribu20hari.com, saya sangat tertarik dengan pendekatan step by step yang digunakan dalam program ini kerana ia pasti dapat membantu saya yang masih merangkak dalam perniagaan internet ini.

Pada awalnya saya teragak-agak untuk menyertai program ini kerana memerlukan kos yang agak tinggi(bagi saya) tetapi apabila saudara Khai menawarkan untuk memberi secara percuma program ini kepada 3 orang pemberi komen terbaik, saya bertanya kepada diri saya “mungkin ini rezeki aku agaknya”.

Bak kata Encik Suthan M, kita mesti TAKE ACTION sambil mempelajari guide yang diberikan. Oleh itu saya berjanji kepada diri sendiri untuk memberi sepenuh komitmen kepada program ini sekiranya saya terpilih untuk mendapatkan program ini.

Semoga program ini dapat membuka lembaran baru dalam hidup saya untuk menceburi bidang perniagaan internet yang semakin berkembang ini.

Sekian,
Hanafi, bakal IM

..
 
Comment by sjiehan.com
2011-04-29 15:41:45

dasyat tol 20 riru 20 hari..ptut la boleh beli bmw… bro pakai kia forte pon dah kite mantap ar tuh!! hahaha… aku ni..pakai moto je lagi nih…sob3

jom baca dan komen Masa aku bersama Keluarga. | ! !shahjiehan [dot] com ! !

die dah blajar hidup susah, sebb tu die berusaha menjadi yg terhebat!!kan kan

..
 
Comment by faisal
2011-04-29 16:27:17

oh lupe nak jawab kenapa Jai nak program ni percuma..

First yang paling utama sekali Jai nak buat benda ni betul-betul. Ikut flow dan jalan-jalannya. Kalau tak menjadi mesti ada 2-3 flow yang tak ikut ataupun skip. Kalau benda ni jadi Jai nak tunjuk kat orang-orang semua ni benda ni tipu ke betul?Bila dah ada bukti baru dorang ni percaya.

Secondly. Benda ni ada cubaan pertama Jai. Jadi seluruh tenaga dan usaha untuk menjayakan program ni adalah ke arah itu.Orang kata usaha pertama tak semestinya berjaya. Tapi kalau dah ada petunjuk tak kan boleh tersasar sekali kot.

Lastly, Masa..Kadang-kadang tak semua orang ada masa yang terluang. Jai akan graduate bulan 5. InsyaAllah. Jadi masa tu terlalu banyak. Lagipun nak cari kerja sekarang ni bukan macam dulu. Jai memang minat untuk berniaga tapi tak cara die. Mungkin ini 20ribu20hari cara die.

Dan paling penting USAHA…kalau tunggu je mana dapat..

itu sahaja..(agak-agak boleh dapat ni.haha)

..
 
Comment by faisal
2011-05-01 20:05:25

khai 3 orang pemenang bertuah tu dah kuar ke??
nak tau jugak sape yang bertuah tu..huhu

..
 
Comment by Mr Mantra
2011-05-03 01:20:43

alamak lambat plak bace artikel ni…
tp nk jawab jgk la…

kenapa sy layak? Sebab sy nak tau sangat rahasia minda seorang yg sebaya dengan sy tapi terlalu jauh beza bagai langit(Suthan M) dengan bumi (saya)

..
 
Comment by Sahniana
2011-05-03 14:55:35

bnyk program scam skrg,program yg mcm konsep derma menderma. aku derma kt ang,ang derma kt aku. mkin ramai derma mkin kaya la aku. scam! :p

..
 
Comment by yas
2011-05-03 16:25:55

Aku bab2 ni yg lemah sikit…saspen jekk, kene lak produk tu boleh tahan gak reganya…lagi laa….hehehe..
Apepun aku x rasa aku antara 3 pengomen bertuah tu….hahahaha

..
 
Comment by wanluqman
2011-05-03 18:17:52

rasenye belum lyk, too easy tiny chance big hope

..
 
Comment by zamstylo
2011-05-03 21:02:03

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

jawapan kpd saya :
sebab saya tak pernah rasa
apa yang Suthan M rasa..

..
 
Comment by Suthan M
2011-05-03 21:44:18

Terima kasih atas penyertaan semua. Kami akan umumkan nama peserta yang menang sebelum hari Jumaat ini.

Banyak penyertaan melalui blog ini, blog saya, dan juga di FB.. Kena check satu persatu ni ๐Ÿ˜€

..
 
Comment by krazix
2011-05-03 22:42:02

percuma pun saya tak nak. bukak laman web pun dah yeww~ nampak sangat cikai. budak sekolah pun lagi pandai wat web.
kebanyakan web scam pun guna template web yang lebey kurang sama. all the same shit.

..
 
Comment by Hampehs Sungguh
2011-05-03 23:25:52

To Khai & Readers

Bukan nak memburukkan @ menjatuhkan perniaagaan dan bukan juga nak menutup rezeki orang, tapi yg dipromote nie adalah scam internet yang ada kaitan dengan SISTEM PIRAMID. akan kompom nanti sesapa yg join sistem ni terpaksa membayar RM untuk beli produk (some kind of e-book yg ntah apa2 je isinya) & etc.

Last2 sapa yg akan dapat RM20 ribu 20 hari?? Si Suthan M nie le….yg join masuk akan melopong.

Scam internet based on e-book dah berlambak dah kat Malaysia & pity on those yang masih lagi tertipu dengan benda neh.

TQ.

p/s: utk rujukan boleh la melawat2 kat sini https://www.facebook.com/pages/SAY-NO-to-MLM/144366415620850?ref=ts

..
 
Comment by nabel
2011-05-04 07:35:03

aaa ! pening kepala baca banyak info dia kat website dia. -.-‘ nanti baca semula. ada kelas. hehe, saja lepak blog khai jap ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by amat
2011-05-04 12:58:20

bagus ni….tapi adalah baca kat wangcyber yang perlukan email list yang banyak kan?…..try review kuasa innity plak khai….berdebat diaorang kat wangcyber pasal ebook baru ni…hehehe

..
 
Comment by sultan
2011-05-04 19:25:39

saya nak tanya?
1. kenapa 20 ribu jer?
2. kenapa tak 40 ribu40 hari tak leh?
3. 40juta pulak..?takkan mustahil

Ha…labi2 ..p la terjun ye..pastu dpt 20k nti, jgn lupa letak bank statement kat blok khai ni ye..

semoga berjaya…

..
 
Comment by nabel
2011-05-05 05:26:56

haaa okay dah baca sampai habis. tapi still tak faham apa gaya dia punya kerja ni. -.- jual produk melalui internet? ke nak kena buka dia punya website dulu kot. serius tak faham. eiee eiee, mari baca lagi. haha :o:

..
 
Comment by Im Jitra
2011-05-05 22:28:59

Tiada rahsia tanpa harga..

..
 
Comment by oren
2011-05-06 10:51:45

aku pon xpaham camne cara die bekerja.

..
 
Comment by azraf
2011-05-06 22:11:24

salam bro,
nice blog..
camne nak follow ko bro??

..
 
Comment by sjiehan.com
2011-05-07 00:24:59
..
 
Comment by cursefinger
2011-05-07 03:41:33

Harga ebook Rm 397 ? Sangat mahal..!

Kalau sebulan 100 ebook ni dijual, dah RM39700.

Kalau setahun ? RM 476400! mana taknya si Suthan M ni boleh kaya raya. haishhh!

Fikir dulu sebelum beli!

..
 
Comment by azri.rx8
2011-05-09 04:51:31

wahai sahabat2 sekalian.. janganlah bodo2 p bagi duit kt sutan ni…

kalau dia tahu teknik2 nak dpt 20ribu20hari buat apa dia p kutip duit korang kan?? bukan skit.. RM397 plak.. so baik dia buat senyap2 kalau dia tau teknik tu…

sebenarnya yang dpt 20ribu 20hari ini adalah dia.. sebab apa dia leh dpt 20k 20 hari?? sebab korang bodo2 bg dia RM397..

cuba fikir.. sorang RM397.. kalau sepuluh org dia kencengg sehari.. RM397 x 10 = RM3970 sehari.. kalau 20hari?? x ke dkt 80k dia dpt??

janganla bazir duit korang bg kt mamat sutan ni.. to sutan.. please stop annoying peoples.

..
 
Comment by faisal
2011-05-09 07:39:00

sebenarnya aku tengah tunggu keputusan ni..tak silap ari tu janji jumaat nak umum..

mmmmm…..bukan aku nak tau aku menang ke tak tapi nak jumaat bila nak umum ni.tiap2 hari aku tengok…

Malas nak mengharap sngt..

..
 
Comment by sapitque
2011-05-11 04:22:43

Tu la.. aku pon terprasankan diri sendiri plak igt layak la dpt e-book tu, bley kate slalu juge belek2 post ni kot2 ade pemenang bertuah dpt e-book ‘baek punye’ tu. memule kate pada 30 april, pastu sblom jumaat 6 Mei lepas.. so mista Suthan M, sila berikan penjelasan anda.. aicecehh..

..
 
Comment by aimannajmy
2011-05-12 00:20:12

banyak tui program riban2 camni kat tenet adoiyai, bak cendewan tumbuh harga suma lebey kurang, ratus2

..
 
Comment by faisal
2011-05-13 01:22:58

ingt ke aku sorang je yang belek kat blog ni nak tau keputusan ni..tapi sampi hari ni pun tak tau pemenang die..tak kish la menang or tak asalkan diumumkan…hari makin hari makin berlalu..tapi janji masih belum ditunaikan..kalau macam ni makin ramai orang tak percaya Suthan M.

orang bukan nak tau die menang or tak yg penting pemenang diumumkn…

hari tu semngt nk beli produk ni..dh tolak tepi dh duit nak beli..pstu try msk ni kot2 leh menang..tpi jawapan tak tau..

kepercayaan makin merosot…harap diumumkan segera supaya ramai orang tak bertambah menympah kat produk ni..

..
Comment by Khai
2011-05-13 17:00:49

Kami dah hubungi Suthan M, dan dia meminta sedikit masa untuk memilih para pemenang di atas kesibukan urusan hariannya. Jangan risau, Khai akan pastikan Suthan M memberi tahu kepada kita semua mengenai para pemenang yang terpilih.

..
 
 
Comment by mc1over
2011-05-13 03:46:35

Maybe ada betulnya content dalam e-book yang dia jual ada yang boleh pakai. Tapi the rest diri sendiri yang tentukan. Suthan M pakai teknik nie untuk cari makan, so, leh pikir sendiri. Nak kata tipu 100% tak boleh jugak, sebab die ada provide menda2 yang dapat yakinkan orang such as seminar etc.

Tapi semua bergantung kepada siri sendiri. Kalau ikutkan berlambak e-book camnie boleh dapat free di internet cuma kena pandai carik.

But this is how Suthan bisnes. The rest is up to ourself. Bisnes memamg la camnie. Lain la korang keje gomen, wat keje ke tak wat keje cukup bulan gaji masuk. Bisnes, lau takde action, jangan harapla nak dapat income.

So pada commentor yang takder manner dalam mengomen, sila la pikir dulu sebelum post komen. Aku yakin menda nie tak tipu sebab Suthan ada semua untuk yakinkan orang.

Tapi satu nak pesan, specially untuk Khai, sumpah blog kau sekarang dah kurang best. I’m a silent reader. Aku follow kau dah lama termasuklah website scukz yang mana aku penah jadik moderator kat situ dulu.

Sebab kenapa aku cakap blog kau dah kureng? Sebab kebanyakkan entry kau sekarang banyak yang “DIBAYAR”. It just not you man. Kau dah macam terikat with something. Kalau kau nak tahu, ramai yang PERCAYA dengan setiap entry yang kau tulis. Kau semacam inspired orang tahu?! So jangan cabuli kepercayaan orang terhadap kau.

Umum tahu income kau mostly came from network kau. Tapi apa salahnya dalam setiap entry yang berbayar kau cakap terang-terang yang entry tue berbayar? Contoh cam entry nie, mula-mula baca cambest, tapi bila dah sampai kat last2, siyes rase diperbodohkan and ditipu beb!

Blog kau dah tak jadik personal blog yang dulunya memang antara terbest among the best. Sorry to say man. *peace.

..
 
Comment by ejardkethot
2011-05-22 10:19:21

uuuuuuu….kenapa sy layak ?

sbb sy nk byr duit ptptn…ngeh ngeh ngeh

(confirm awal2 lg kena tendang ! )

=p x brapa nk paham…raasa kena daftar bru paham nie 8)

..
 
Comment by joe
2011-08-10 12:17:02

aha, dah bulan 8 da pon, sempena bulan ramadan yg mulia ini, sy nak tau gak sape2 yg dah dapat 20hibu20hari tu? sila bg link ke arah bukti pendapatan anda lol

suthan, pum pang pum pang, ape produk ko jual de? e-book? :((

..
 
Comment by Shiema
2011-08-19 03:56:38

Kenapa anda fikir anda paling layak untuk mendapatkan 20ribu20hari.com secara percuma?

A : Sebab saya takde cukup duet nak beli ebook tu, habis dah kena tipu oleh MLM lain…dan kalau xda ebook tu macam mana nak dapatkan 20ribu20hari.com, dan kalau xda 20ribu20hari.com macam mana saya nak memperbaharui kehidupan saya? Macam mana nak tau yang 20ribu20hari.com ni memang bukan mcm MLM yang lain? Dah bosan la kena tipu ngan MLM.. :aie:

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post