Kesundalan warga Indonesia yang semakin terserlah!


Krisis antara Malaysia dan Indonesia kembali hangat. Apa peduli serumpun atau tidak kata mereka. Ini semua gara-gara kes pencolekkan konon-kononnya yang dilakukan pembesar negeri Kelantan. Boleh baca berita lanjut di di sini. Hakikatnya, media Indonesia dilihat sengaja mahu meng’api-api’kan kemarahan rakyat Indonesia sendiri. Bertapa bangang’nya media-media di sana. Pemerintah pun dua kali lima bangang!

Malaysia sememangnya dikenali sebagai negara yang warganya baik dan berbudi-bahasa. Satu dua yang busuk tu biasalah. Dalam seguni beras, mesti banyak antah’nya kan? Kebaikkan warga Malaysia yang boleh bergaul baik dengan kebanyakkan warga Indonesia di negara ini dilihat diperlekehkan. Kebaikkan di balas dengan kejahatan. Perlukah rakyat Malaysia hanya melihat mereka mengeji Malaysia dengan sewenang-wenangnya? Darah merah yang mengalir di badan orang melayu sampai bila-bila adalah darah pahlawan yang berjuang memerdekakan negara ini dulu.

Akibat sakit hati dengan nama panggilan “indon” bagi rakyat-rakyat mereka di Malaysia, Malaysia pula diberi gelaran sebagai Malingsia. Maling adalah bahasa jawa yang membawa maksud “pencuri”. Indonesia tidak putus-putus claim yang Malaysia ni tiru mereka punya bendera la, budaya la dan macam-macam lagi. Siap keluarkan petisyen agar rakyat Indonesia tidak sesekali berkongsi adat budaya mereka dengan Malaysia. Ape ko ingat, Malaysia ni heran sangat dengan budaya kamu tu? Ceh!

Ni video kat bawah ni siapa nak jawab? Bila Ahmad Dhani menyanyikan lagu kebanggan kami kepada Allayarham Tan Sri P Ramlee? Ada kami bising-bising cakap kamu tu pencuri lagu kami? Fikiran warga Malaysia nyatanya lebih luas dan terbuka. Seni adalah seni jangan semua isu mahu dijadikan isi yang boleh menjejaskan hubungan baik kedua-dua belah negara.


Ahmad Dhani – Madu Tiga | Video yang sama ada di’fetured’kan di Oh! Artis

Oh! jangan tak tahu, mereka siap ada buat lagu khas lagi untuk kita semua warga Malaysia dengar. Perangai mereka ni boleh disamakan dengan babi yang menyondol membabi buta. Bila difikirkan, ada ke warga Malaysia sebelum ni buat website mengutuk Indonesia? Tidak pernah. Mereka yang berlebih-lebih. Tidak cukup website, sampai ke Myspace pun mencanang akan projek “anti Malingsia” nya tu. Ramai jug hacker mereka yang menyalahgunakan kelebihan dari Allah untuk menggodam web-web kerajaan Malaysia. Korang kalau nak dengar lagu Khas untuk Malaysia tu, boleh play audio di bawah.

[audio:gatel-band-paman-jiran.mp3]
Gatel Band – Paman Jiran

Sifat mereka ni boleh dikatakan bagai kacang lupakan kulit. Malaysia dengan berbesar hati menyahut mereka yang hidup susah di sana supaya datang ke sini secara halal bagi mencari rezeki yang halal. Rasanya itu satu perbuatan paling murni yang patut mereka sebut-sebutkan. Bukan menghina Malaysia itu dan ini. Senang cerita, mereka yang mencari rezeki halal di Malaysia untuk keluarga semuanya suka akan Malaysia dan rasa bersyukur mencari rezeki di negara ini berbanding di negara mereka sendiri, Indonesia. Yang suka menyalak ni, mereka-mereka yang senang di sana. Mungkin bengang melihat ramai rakyatnya yang hidup di Malaysia.


Antara sebab Malaysia dituduh maling


Apa pula komen Indonesia mengenai bendera anda?

Mengenai perkataan “INDON” itu sendiri, apa yang menghinanya. Jika rakyat Malaysia senang digelar sebagai “Malay” dan juga rakyat Bangladesh sebagai “Bangla”, apa yang sakitnya di situ? Indo atau Indon, kedua-duanya menggambarkan rakyat Indonesia. Indon juga terkandung dalam nama Indonesia itu sendiri biarpun perkataan Indon tu tatabahasanya agak salah. Suppose to be Indo right? Mereka nak media kita di Malaysia tidak memanggil kita Indon tetapi tukar dengan Indo. Kita dengar dan ikut rentak mereka. Tapi yang mereka masih menyalak maling-maling tu ape hal?

Sedar-sedarlah wahai warga Indonesia. Indonesia sebuah negara yang amat kerap ditimpa bencana Allah. Tidak sedar-sedar’kah lagi? Siapa negara jiran yang paling awal hulurkan sumbangan kalau bukan Malaysia. Ayuh! Hiduplah dalam serumpun. Budaya anda dan budaya Malaysia boleh dikatakan sama malahan bahasa dan dan bahasa Malaysia, kedua-dua belah pihak boleh difahami.

Berfikirlah dengan lebih matang kalau tidak mahukan negara anda terus mundur dan makin jauh ditinggalkan negara seperti Malaysia yang berdaulat. Ketahuilah, warga Indonesia di Malaysia hidup dengan aman damai. Cuma ada beberapa ketul yang gemar berlaku jenayah dan itu membuatkan warga anda dipandang enteng oleh kami. Akan tetapi hubungan para pelajar Indonesia yang ada di sini, semuanya adalah kawan-kawan kami. Acha Septriasa pun study di Limkokwing University. Hari-hari Khai ngorat tapi tak pernah dapat. Hahaha. Skodeng tu ada lah. Jangan mara ye Acha fans di Indonesia.

Wahai Indonesia, ayuh buang yang keruh ambil yang jernih. Kita negara jiran yang saling perlu-memerlukan. Paling penting, agama rasmi kita adalah sama iaitu Islam. Malu’lah sikit dengan bangsa lain.

Pssttt: Kerajaan Malaysia dan Indonesia sepatutnya tidak lembap dan buta IT dengan membiarkan web-web yang menghina antara satu sama lain ini terus hidup. Come on lah. Jangan sampai aku jadi Perdana Menteri. hehehe

Ditulis pada 4:53 AM 3 May '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 1,350 views | Dalam kategori: Tergempar | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

181 Comments »

Comment by marmalade
2009-05-03 05:10:13

bende ni dh lame..mmg ade band indonesia sendiri yg support geng2 anti-malaysia konon nya..betol kate khai tu…igt malaysia ni heran sgt ngan diorg tu.. :((

..
 
Comment by zelo55
2009-05-03 05:13:27

mmg pon…
ak pling anti ngn indon nih…
aduh…
damn tol…
klau pgi Klang ngn CM pling ak nyampah…
da mcm bukn Malaysia da…
da mcm duk kt Indon pon ade…
wtf

mne pihak berkuasa?…xkn x nmpk kot bnd2 cmni…hampeh~

..
Comment by MALIGSIA
2009-08-29 12:38:57

MALINGSIA !!!!

woi rakyat malaysia .
sekarang kami telah menyatakan PERANG denganmu .
bernaikah kalian menghadapi kami .
SHIT , BITCH SLUT , SUCKER , FUCK for you !
negara ga punya otak, cma bisa ngebajak !

dasar muka tiang , sempak robot , botol kecap, kadal bunting lo smua !
apaan lu sebut negara serumpun !
nenek moyang lu pada ga punya KEMALUAN .
makanya negara nya aja ga tau malu !
pria dsana pada banci smua !

..
Comment by Khai
2009-09-09 22:40:04

lihat.. warga indo ni hanya pandai bergaduh.. ajak bergaduh konon berani. Come on.. be matured..

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by niraa
2009-09-10 00:07:00

ape benda deni ckp nih?
x faham aa
hahaha

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by peacepeeijal
2009-12-05 01:00:38

rakyat indonesia… kami sedikit pun tidak keluar perkataan yang membuatkan kamu marah..

tapi tiba2 marah?

mungkin sakit otak kot?

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by zelo55
2009-05-03 05:17:37

klau ko jd perdana menteri…
ak nk jd menteri sukan eh…
ak nk MU dtg malaysia 5 kali stahun…
muahahahaha..

..
Comment by Khai
2009-05-03 05:20:36

pe barang.. aku dah jadi PM.. aku leh kasi duit rakyat ar beli je ManUtd tu terus.. jadi national team Malaysia.. pemain bola malaysia yang lain, sila tanam terung belakang rumah..

pastu aku nah upah Barbetov ngan Ronaldo jadi personal trainer aku kat rumah! wow! takt ercapai akal ku.. :bloody:

..
Comment by wan
2009-05-03 09:34:18

sebab tu la kau tak leh jadi PM, hehehe…kelakar 😉

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by Ozzie
2009-05-03 13:39:52

Beli Spurs la Khai, save budget sket..ekekekee.. :p

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by suhz
2009-05-03 05:47:30

aku tegelak mcm mana dia boleh samakan Candi Prambadan dengan KLCC yang direka oleh cesar pelli 🙂 Dia tak sedar ke bendera Indon tu lebih kurang macam bendera Poland. wakaka

byk aku bace indon ni kate kita ni curi budaya mereka? huh? budaya ape? akupun tak sedar kalau aku curi budaya mereka? Aku orang Malaysia 🙂

Aku bukan tak marah kalau indon buat mcm tu, tapi bagi aku takde gunanya kalau aku buat benda yg sama indon buat kat kita. Takde hasil pun kalau balas balik. Baik buat benda lain, majukan Malaysia, tinggalkan Indonesia jauh kebelakang biarkan mereka semakin mundur, pedulikan.. mereka ni jeles dgn kemajuan Malaysia kot =)

kalau nak balas balik, buat entri mcm khai buat ni.. hak hak hak. Ayt dalam entri ni takde la kurang ajo sgt tapi pedazz 😛 Orang bagi api, kita kena lah bagi pemadam api, bukan bagi api. hehe.

..
Comment by Bisk00t
2009-05-03 09:30:28

ya betul.. klu kita balas balik..
kita pun sama mentaliti dgn diorang..
diorang asyik nak betul je.. menang pun bkn nye ada faedah..
jangan sampai declare perang sudah.. haha..

*aku nak jadi jeneral.. 8)

..
 
Comment by jaws
2009-05-11 01:06:29

daripada ikut budaya depa baik aku ikut budaya us american gitu.. ahaks….

alah yg cantiknya artis @ model je..
yg lain haram tak cantik langsung.. itu pun artis ada yang tak cantik pun..

yg mai kat cini tadepun cantik.. cantik lagi kambing aku kat kg..

kalau cantik mesti lah yang mai cini cantik2 belaka..:p
harap mak esah je kuat , apa yang depa tak curi laki orang pecah rumah lu pikirlah sendirik!

kalau depa baguih sgt awat merantau kat malingsia nih..
fcuk tul…

..
Comment by brightside
2009-06-19 01:56:42

jangan la cakap macam tu.. dah yang datang sini semuanya yang susah2, tapi rajin nak cari kerja. cuba ko pergi indonesia, pastu ko tengok sendiri awek2 kat sana. lebih kurang cam awek malaysia juga la wei. ada yang lawa, ada yang kurang.

mana yang buat naya kat negara kita ni, ko ibaratkan la cam mat2 rempit… tak belajar tinggi, kurang didikan, pasal tu jadi camtu.
tapi kita sendiri yang membuka peluang pekerjaan kat diorang, pasal tu diorang datang. cuba ko bitau aku, cita2 ko nak jadi buruh binaan ke? kerja kilang yang digunakan sepenuhnya (padahal gaji sikit je) ? aku pun tak nak. baik aku jadi promoter, duk dalam bangunan ber-AC.

sebenarnya, kita pun macam diorang. cakap orang malaysia berbudi bahasa n stuff… tapi bacalah sendiri komen2 korang. sama je menjatuhkan diri dengan orang2 yang korang cerca.

kita pun sama macam diorang, hanya memandang keburukan negara jiran. aku akui, diorang ni kadang2 overreacted, tapi sebab diorang sayang negara diorang. diorang diperdayakan oleh media. yang bengong tu media diorang. nak berita panas je tau.

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by lemang buluh
2009-08-02 04:10:28

ya betul biarkan indon b’juang mempertahankan tempe,batik,ikan arowana.sementara kita terus maju dan maju dan indon masih leka menjaga batiknya tau2 batiknya sudah reput wakakaka.. 😎

..
Comment by ortega7117
2009-12-06 23:31:24

hahaha…sempoi la ko lemang buluh…walaupn bersahaja tp bermakna…cayalah

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Awek Khai
2009-05-03 06:18:50

Diam2 sudah la khai, kalau dah bodoh tak boleh diajar & pandai tak boleh ditegur camtulah indonesia. tapi sesetengahnya oke je ngan Malaysia, diorang pun happy je baca blog aku. Wakaka.

..
Comment by Eriyza
2009-05-03 09:56:02

Juki beteman baik dgn bloggers Indon kot. :p

..
Comment by Khai
2009-05-03 18:03:37

juki orang indo juga maa.. shhh!! hehe

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Hamdi
2009-05-03 06:42:17

relax la khai
jangan marah marah
hahaha

..
 
Comment by Buzzlair Voufincci
2009-05-03 07:54:36

alah.. diorang tuh tak bertamadun. macam kitew kisah je kan? dah la negara huru hara, nak tumpang malaysia yang kaya dengan kemakmuran la tuh. dah lah orang diew macam smpah kat sinih. datang mesia wat jenayah, bukan katew nak tunjuk hati mulia pekerti tak hina.

..
 
Comment by Zetasfico
2009-05-03 09:41:12

Aku rasa dah lama dah budak2 indonesia hina negara kita. lagi, sejak kegawatan ekonomi ni. negara kita kurangkan pengambilan pekerja asing dan menuju ke 0% (agak mustahil). faham2 la kan tenaga asing mana terutamanya… mungkin sebab tu perlu ‘pemberontakan mental’ antara mereka berlaku. so, website cara termudah nak lepaskan kemarahan.. 😎

..
 
Comment by Eriyza
2009-05-03 09:53:32

Depa ketinggalan dgn Malaysia tp maseh sibuk
nak tuduh negara nih macam². Suh kerajaan
depa angkut balik seme warga Indon yg byk
wat onar kat sini. Huh!!!

..
 
Comment by aida.JJ
2009-05-03 10:02:58

haha, senang-senang bakar je laa negara dorang tu.
bising betul, kata org copycat sana-sini.
kalo negara dorang tu hebat sgt, asl i nmpk byk je kaum-kerabat dorang bernomad kat sini ?
me”maling” job rakyat ni kah ? 🙂

..
 
Comment by yazidyahaya
2009-05-03 10:04:14

terukgak kan diorang ni..teruk tul! :o:

..
 
Comment by hunny
2009-05-03 10:47:58

IndOn mmg xsedar dri!!!!

..
 
Comment by sh3
2009-05-03 10:52:11

haha.seriously aku tak pernah tahu benda ni dooh. apelahh indo ni, (tgk,aku baik panggil indo). tapi aku setuju dgn suhz, kalau kite lawan dengan api,alamatnye terbakar lah due-due negara ni.biasalah kan, kacang lupakan kulit. and kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.maid aku baik, so, takde lah aku nak cakap dia macam macam.ex-maid aku dulu plak, lari rumah, dgn barang jewellery,alih alih keluar paper a few moths later, culik budak. haha. cerita lama, but still, nila setitik,akan rosak lah sebelanga.

indo out there, we are not perfect, and so are you guys.

🙂

..
 
Comment by honey
2009-05-03 11:37:17

x tgk lagi kat pasar kat kk tu..
mcm kawasan deorang je
smpi org local pon xnk g pasar dh
klu kita x wat baek ng dorg,
alamat ada la cermin keta pecah nnt

..
 
Comment by Anarm
2009-05-03 11:39:54

siyal.. menyirap oren stoberi lak aku baca entri nih..
ntah ape yg nk didengki aku pn xtau.. 😐

*paling tak suke g CM.. penuh dgn warga indo (tgk nih
aku panggil indo.. baik kan?)
paling takleh blah pkai baju gmbr tengkorak, gmbr artis..
dok puja tengkorak artis pehal? takde pekdah.. 😐

..
 
Comment by chokilala
2009-05-03 12:00:09

betul tu khai. aku paling tak puas hati dengan dorang ni. yang bising2 kat sana. mungkin yang bising tu hidup senang. dorang xtau betapa bersyukurnya yang datang kerja sini, yang boleh cari rezeki halal, daripada duduk negeri sendiri yang tak tentu lagi boleh dapat duit ke tak

aku sendiri ada pengalaman dgn hacker indonesia ni. blog aku yang baru berapa jam setup wordpress tetiba kena hack dgn hacker indonesia. i was like wtf? ada ke aku buat salah dengan dorang? bangga2 sangat padahal buat keje unprofessional dan menyusahkan orang tanpa sebab

ni blog hacker tu. aku dah try flag, tapi blogger tak banned pun. kalau boleh ramai2 kita flag blog dia ye? Hacker Indonesia

yeah, mungkin aku silap sebab download theme wordpress from untrusted source. tapi cara dorang tunjukkan kepandaian dorang tu buat aku lagi tak hormat pada dorang. aku tak suka rakyat dorang yang bising2 tu. kalau rakyat dorang yang kat sini, boleh kata semuanya mesra. xkisah pun

..
Comment by Zik
2009-05-03 12:57:34

jgn kita flag blog itu. biarkan sahaja. tapi ingat kita tidak biarkan mcm begitu. kita main balik dgn mereka. setakat buat benda senang-senang, ikut lobang tikus mereka tidak hebat. jgn sampai warga malaysia letupkan server-server mereka. ingat malaysia tak boleh balas balik apa yg dia org buat semua. silap hari bulan kucar-kacir hacker kat sana.

hidup malaysia!

..
 
Comment by i'ien
2009-05-03 16:00:43

BANGSAT!!Ya Allah,marahnye ak tgok link ko bg tu. Indon xsedar diri,bangsa ko merata2 lg mintak sedekah smpai thn2 kereta org,ko lak sibuk men’defacement’ ‘malingsial’ (padan r negara ko makin corrupt). Ala beb,apa brg ko gelar cmtu, ingat org malaysia terasa r?

..
 
 
Comment by nu_Ox3r
2009-05-03 12:33:49

khai,letak video pemabntu rumah pijak budak 3 tahun tu,bagi dorg sedar sikit..dorg yg stat cari gaduh,sapa xbengang.kita satu rumpun,tapi ye2 kata kita curi budaya.dah datuk nenek kita mmg ad yang asal sana.jawa,banjar,minang,bugis.setuju???dorg dengki kot negeri dorg xmaju…

..
Comment by funny!
2009-05-06 01:25:53

ade kat satu blog tu video budak kena sepak tu.ade org indon tu komen la muka mcm org malaysia je..

bodoh betul,ade ke org malaysia jd maid.muka mmg la nak same dah kate berjiran kowt..tp ni jiran manyak xsedar diri,patutlah,bukan nk kate ape la,dulu kesian bile tgk bencana kat indonesia,lepas tsunami,gempa bumi la,gunungberapi la,empangan pecah la..rupanye2 tu bala kot pasal dorg ni selalu memburukkan org lain,pulak tu ade ke patut mendoakan perkara yg tak baik jd kat negara kita.mcm mane la negara dorg asyik kena bencana aje,doa tu terkena kat negara dorg..

MEDIA dorg pulak ni BANGANG nk mampus.kalau rakyat kita kena dera ke,rumah kena masuk pencuri indon dorg senyap je.tp kalau pasal rakyat dorg kat sini kena mcm tu,punya la hangin lebih..

..
 
 
Comment by are-pa
2009-05-03 12:43:29

owh…berani ya ngorat acha??
sumpah ku cakapkan ni mesti ade orang tak berperikemanusiaan melaga2kan kite.. Kita tak yah la nak balas ape2.. kadang2 berdiam lebih baik.. tak elok berbalas2 kutuk mencaci sume tuh.. ti tak pasal2 kite berperang.. tak nak cek negara cek berperang!

..
Comment by Khai
2009-05-03 18:10:27

kalau dah perlembagaan dan kedaulatan negara ini dipijak2 lumat, berperang pun takpe.. 😆

..
 
 
Comment by ejon
2009-05-03 12:59:33

dulu ada lagi waktu kebakaran hutan di tempat mereka yg mengakibatkan jerebu di tempat kita.

Kita menyalahkan mereka kerana mengakibatkan jerebu. Tetapi mereka menyalahkan kita balik mengatakan kita tidak mengenang budi kerana perlepasan oksigen di Malaysia banyak dari hutan di tempat mereka. :aie:

..
Comment by Khai
2009-05-03 18:11:43

tetiba aku rasa nak mencarut….. ahhhh… sabo khai sabo… :bloody:

..
Comment by i'ien
2009-05-03 19:07:00

Xpe!Meh sini aku sambong..BANGSAT!!

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by h3r0
2009-05-03 15:19:35

tue la…
xreti bersyukur punya indon..

..
 
Comment by syukeri
2009-05-03 15:34:26

thank bagi artikel ni………………

..
 
Comment by mamadahiyah
2009-05-03 15:40:38

Indonesia nih nak menegakkan budaya dan resam mereka yang asli dan original gituh….pigiii lahhh…..negara Malaysia negara berdaulat…punya sultan yang berdaulat dan masih mempunyai kuasa….huk ala….setakat bendera apa yang heran,kalau tak de sultan nya takde makna nyeee..Indon apa ada pada sultannya?..indon telah menjadi negara republik donggg…. apa guna adat resam nak disanjung kalau takde sultannya ….hehehehe….DAulat Tuanku !!! hidup Malaysia !!!… over nyer aku nih memarah …hehehe

..
 
Comment by Jat9
2009-05-03 16:02:38

aku tengok terlampau banyak web mcm ni..
takkan nak diam je kut

http://id-top.blogspot.com/http://www.malingsia.com/

pada hacker malaysia diharap dapat membantu..
bersihkan nama malaysia..

malaysia bangsaku bermaruah..

..
 
Comment by Sy8
2009-05-03 17:34:52

igt malaysia heran sangat ke dgn diaorg?? dah la x malu cari makan dan dtg scara haram kat cni…
sdar2 la woi INDON!!!! 8)

..
 
Comment by deena
2009-05-03 17:38:18

memang babi, lepas ni ambik org gaji dr malaysia sndri je. huh.

..
 
Comment by Sy8
2009-05-03 18:05:58

Bambang Susilo Yudoyono…(BSY)

B.encana
S.elalu
Y.ah…

kuang3…… :o:

..
Comment by Sy8
2009-05-03 18:08:52

sebar2 kan BSY nih..padan muka kutuk malaysia sangat… :o: :o: :o: :o: :o: :o: :o: :o: :o: :o: :o: :o:

..
 
Comment by x0x0
2009-05-06 00:18:17

bibik aku ade bg tau BSY bagus dier memerintah(bibik aku suka la kat dier) tp lepas je BSY ni memerintah indon(nk pgl indon jugak,tu kan singkatan INDONESIA,bibik aku pon pgl indon je org mane?INDON larh!)
byk bencana..bile aku kau buat cmni

B.encana
S.elalu
Y.ah…

baru aku phm kenape YAH!! haha..klaka la

..
 
Comment by INDONESIAHOLIC
2009-08-28 22:29:06

GAK USAH NGOM GITU KAU…. LIAT AJA BUKTINYA,,,, REOG PONOROGO, BATIK INDONESIA, BAHKAN TARIAN BUDAYA PENDET KAU SIKAT JUGA…….

..
 
 
Comment by iovantgarde
2009-05-03 18:13:48

agak bengang gak kenape ade
mcm pilih kasih antara dua negara ni..
laghi pelik bile lagu dirang banyak je putar kat radio,,tapi aku rase lagu Siti [pn tak tentu diorang nak mainkan..

diskriminasi tul..lagu madu tiga pon dirang ciplak gak,,kono bagi rentak baru..huh

aku bengang ngn indon ni..dtg tpt org tapi buat mcm negeri sendiri je..

lagu paman jiran ni pon can syial jek..huh

..
 
Comment by chokilala
2009-05-03 18:29:16

aku baru perasan blog hacker yang aku bagi link sebelum ni kat atas tu, dia baru pasang shoutmix. hahaha. dia tak sedar ke SHOUTMIX MILIK ORANG MALAYSIA? haha. aku rasa dia tak tahu or tak perasan tu. jenaka la. malingsial konon, tapi pakai shoutmix. lol 🙂

..
Comment by MrMantiz
2009-05-11 02:23:08

iiiiyeeee???? kah3!!!!! lawakkkkkknyeee.. :o:

..
 
 
2009-05-03 18:42:46

website yang kutuk tu dah lamer wujud….cumer indon nie memang tak tahu dek untung….dah pandai BESAR KEPALA skang…. :p

..
 
Comment by KhairiL's
2009-05-03 18:51:47

ni la akibat pemimpin yg x amek tau pasal perkembangan dunia IT, akibatnya rakyat yg terkena… :oups:

opss, terlebey suda

..
 
Comment by [n][4][s]
2009-05-03 18:55:11

indon nang ceridak!! kat malaysia tok lom penah gik aku dengar gerai tepi jalan jual ayam panggang tapi sebenarnya makey tikus! ceridak nak mampus!! warghhhh!!! ops! terlebih suda..

translate bahasa melayu sarawak di atas:

indon memang pengotor!!kat malaysia ni lom penah lagi aku dengar gerai tepi jalan jual ayam panggang tapi sebenarnya pakai tikus! pengotor nak mampus!! warghhhh!!! ops! terover sudey…

..
Comment by Mr.Bintang
2009-05-03 19:11:38

hihihi.. nasss…
wat dwi bahasa eyh? 🙂

..
Comment by [n][4][s]
2009-05-03 19:34:00

wassap fizz..ekekek..dah baca ke about malingsia? cube try test usha sket kerendahan akhlak segelintir manusia di seberang…:D

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Mr.Bintang
2009-05-03 19:09:48

yuk kita maling barang… 🙂

..
 
Comment by [n][4][s]
2009-05-03 19:30:26

adoiyai khai…saketnya hatiku membaca http://www.malingsia.com… warghhh!!!!! pssssst! inilah hikmahnya TSUNAMI diturunkan di……waduh2…di mana sih? kok lupak! (buruknye bahasa!) whatever! i am proud that i am Malaysian… (cancel lah nak honeymoon kat BALI!! ces!) :love:

..
Comment by i'ien
2009-05-03 19:49:19

Xyah gi Bali,susah nak cari makanan halal, kalo letak sign board halal pown rupa2 nye campur babi (orang bali agama hindu,diorg sgt x mengerti pengertian halal).. Kalau stakat nak merasa pantai,baik cuti kat malaysia je.

..
 
 
Comment by i'ien
2009-05-03 19:43:35

Indon patut sedar,xsemua negara yg akan mengalukan2 mereka apatah lg selepas negara itu sudah muak dibanjiri masalah lantaran kehanjengan rakyat indon berleluasa (aku baru dapat khabar,kawan aku kat bandar baru bangi baru kena rompak RM8000 dgn indon2 celaka lepas kuarkan duit dr bank islam-indon2 celaka tu guna taktik tggu mangsa dpn bank).

Btw,kalau nak cerita pasal ‘paman jiran yang arrogant’, Malaysia sendiri teruk kena lanyak n buli dgn singapore.Ada x org malaysia calling names to singapore? Ada x org malaysia tuduh Singapore pencuri (sebab almost everything Singapore can be proud of roots from here)? Ada x org Malaysia bazir masa n letrik pergi hack website org singapore? Jawapan nye mestilah TAK ADA!
Malaysia memang terkenal dgn sikap diplomatiknya, kemerdekaan kita pown diperolehi dgn cara tu (satu sebab lg kenapa indon kata kita lemah n diorg lg superior).

Orang Malaysia xperlukan ekstremis kerana kami mampu berhadapan dgn masalah secara diplomasi dan perjanjian hitam putih, bukan dgn bakar bendera,letupkan hotel, merompak,merogol,hack website,calling names and other distasteful behaviour. (indon,korang xterasa ke? Kalo x, memang x sedar diri)

..
Comment by Khai
2009-05-03 21:01:42

aku yg bukan indo ni pon terasa.. kot warga indonesia x terasa, gantung diri please.. hehe

Tx i’ien 😀

..
 
 
Comment by Sy8
2009-05-03 20:50:56

satu2 nya blog dari malaysia yang backup malaysia..kita bila lagi bro??

http://indoncelaka.blogspot.com/

..
 
Comment by Khai
2009-05-03 21:20:51

Antara tuntutan INDON kepada MALAYSIA

Sampaikan ke semua tenaga kerja Indonesia terutama yang bekerja di MALINGSIA agar :
1. Tidak memberikan resep makanan Asli Indonesia ke Orang orang MALINGSIA.
– tiada siapa mahu pun di MALAYSIA yg mahu makan makanan INDON, bodoh punya orang, dasar rakyat miskin tak mampu beli makan

2.Jangan menyumbangkan tarian atau apapun yang berbau budaya asli Indonesia pada orang MALINGSIA.
– hahahaha, tarian? siapa yang mahu menarikan tarian dari negara mundur

3. Jangan bermain musik Tradisional Indonesia Pada Orang MALINGSIA
– orang INDON disini sibuk bekerja dan merompak, mana mungkin mereka ada masa untuk bermain music!!!

dari HACKER GILA

1, Hentikan pencurian kesenian dan kebudayaan dari indonesia
– dasar makan sampah, siapa mahu curi kesenian dan kebudayaa kamu

2. Adili pelaku kekerasan terhadap WNI yang berada di MALAYSIA
– terima sahaja kalau sudah bersalah, datang malaysia secara HARAM mahu adil

3. Bubarkan pasukan RELA
– kamu pernah ditangkap RELA ya? hahahaha pasti kamu datang ke MALAYSIA naik tongkang ya? dasar org miskin lagi makan sampah!!!

Via http://www.indoncelaka.blogspot.com .. Macam2 hal.. hehe 🙂

..
Comment by azizwan(dot)com
2009-05-03 21:55:55

haha.. aku dah baca blog indonesial tu. lawak siot 🙂

org2 indon ni tak sedar diuntung walaupun malaysia dah byk menabur bakti kt diorg. biasalah, hidup sprt katak di dalam tempurung (a.k.a dlm smpah sprt yg ada kt blog indonesial) memang tak nmpak dunia luar plus minda tak terbuka. no wonder la klau kutukan diorg tu sprt meludah ke langit yg akhirnya jatuh menepek kat muka sendiri. kesian =(

..
 
 
Comment by emmnazady
2009-05-03 21:36:13

aku kerja kat hospital umum sarawak,heran tengok warga indon nie banyak yang admit kat hospital kerajaan kita,alasan mereka,bayaran hospital kat negara mereka terlalu mahal,hingga tak mampu nak bayar.(Yg herannya mereka ni mampu bayar bil kita yg jumlahnya bukan sedikit)beribu-ribu lemon)atau negara mereka nie tak da doktor pakar untuk mengubati penyakit mereka.(penyakit cemburu membabi buta)

:o:

..
 
Comment by .AzFaRuL.
2009-05-03 22:23:48

sedih dan kecewa kerana negara-negara Islam tidak bersatu.. =(

..
 
Comment by Roha
2009-05-03 22:35:58

Salam geng. aku dah baca
http://indoncelaka.blogspot.com

Aku sarankan kita berhentikan apa2 sahaja yang boleh menimbulkan kebencian antara kedua2 belah pihak. aku faham mungkin blogger2 indon takkan berhenti kutuk n tuduh kita macam2, tapi kita tak perlu jadi macam mereka.

kalau ni berterusan, dalam jangka masa panjang, kita hanya menanamkan kebencian dan peperangan. ya, korg marah sebab warga indonesia byk buat hal kat sini. bunuh, rompak, rogol, perkara biasa. aku pun marah sebab malaysia negara aku.

bukannya apa. blog2 mcm http://indoncelaka.blogspot.com akan digunakan diaorg sebagai propaganda mempengaruhi rakyat diaorang yang kita ‘biadab’ (walhal x).

korang kena faham. sikap manusia dipengaruhi dengan maklumat yang diperolehi sewaktu tumbesaran (kanak2, remaja, dewasa). ini yg merisaukan aku. blog yang telah dibina ini nanti hanya akan menjadi satu program utk mhasilkan ‘psikologi hitam’ warga indonesia thadap malaysia (wlupun mereka yg mulakan).

cuba fikir2, renung, kalau ini berterusan..

kita ambil sikap Nabi Muhammad, pemimpin kita, sebab kita org Islam.. kita sambut hinaan mereka dengan balasan yang lembut tapi membina.. memang sukar semua ni..

aku minta maaf kalau kata2 aku menyinggung perasaan rakan2 semua. aku cuma tak nak komuniti blogger malaysia nanti menjadi komuniti tidak sihat di mana penuh dengan kemarahn, kebencian n etc, terutamanya.

wslm

..
 
Comment by aidilx
2009-05-03 23:32:01

bagi aku sesetengah dari mereka ni jer suka canang Malaysia ni negara tak best.

aku sendiri ada seorang kawan (penulis buku yg mula terkenal) dan juga blogger di sana.Dulu dia byk bagi nasihat kat aku dan bertukar2 pendapat.

Itulah, kadang susah nak mengubah mentaliti sesetengah manusia walhal dorang tau perbuatan seumpama itu akhirnya mengundang masalah dikemudian hari.

Cuma diharapkan, kita jgn terlalu mengikut perangai dorang walaupun kita sakit hati. “Kebabian” itu rasanya tak elok digunakanlah Khai. Bahasa itu juga mencerminkan keperibadian kita.

Wallahualam..

..
Comment by Khai
2009-05-04 00:43:55

Sekadar petikan ayat dalam entri je tu.. tinggal x tulis ke”babi”an camni.. dan ianya strictly pada perangai sesetengah dari mereka. Bukan kata orang tu sebagai babi…sempena virus selsema babi.. hehe.. babi makin popular.. hehe :8

..
 
 
Comment by lilacfla
2009-05-04 00:11:08

rasanya menda ni start waktu kes normala orang gaji yang kena dera tu kot?

orang ‘indo’ ni semangat dorang tinggi tapi maaflah nak cakap aku rasa akal kebanyakan x tinggi mana.
apa2 yang berlaku selalu nak ada rusuhan, tunjuk perasaan (so orang Malaysia jangan wat camtu, belajaq, amik contoh dekat jaa)

banyak video yang tetak menetak secara beramai-ramai suma. huhu

tapi kalau warga indo ni terdiri dr kalangan yang berpelajaran, beragama, dorang mang sangat humble (selalunya dr indo aku jumpa bek sangat, and kawan aku di indonesia pun cakap camtu, kawan indo aku, tata, gita n sofea pun sgt way too cool.) haha

so jangan gado2 lah, tak untung ekonomi dunia pun. huhu ( twist klise nabil raja lawak)

..
 
Comment by samanosuke_04
2009-05-04 00:49:59

w00t, bestnyer dapat skolah skali ngan acha septriasa.. huhu, tolong kim salam aku kat dia, aku suka indonesia, especially time lawan badminton, huhu… tak kisah mana2 side menang, satu lagi aku suka crita ayat2 cinta.. hehe..

..
 
Comment by gman
2009-05-04 01:51:01

wo khai. takyah la nak mula gaduh..
biar dorang je gelabah maki hamun negara kita. senyap sudah.
tenang, sabar, tunjuk sapa yang matang dan bijak. jangan turun ke level dorang, jadi bodoh macam dorang.

aku duduk kat indonesia, dugaan kami lagi besar.
kena ingat, bukan sikit orang malaysia kat indonesia dan orang Malaysia sini bukan yang datang kerja buruh apa, pelajar2 yang banyak.
jadi bayangkan kalau malaysia gn indonesia stat gaduh2 cmni, susah la…
sabar je.

api balas api, makin besar api tu ada je lah.

Kalau aku nak komplen pasal Indonesia dgn orang2nya, tak cukup seminggu, tapi sabo jelah
dan kena ingat, media indonesia sangat bebas, bukan terkawal macam Malaysia. tak wujud ban2(cam pejal tahir) kat sini. so, apa saja source dorang dapat dorang bley twist kan dan jadi gaduh2. kuasa media tu besar, bukan main2.
:8

..
 
Comment by Mindaku Di Sini
2009-05-04 03:09:49

ada gak blog ni kena hack karang…haha :p

..
 
Comment by blowie
2009-05-04 03:31:33

persetankan mereka semua,lagi dilayan lagi sakit hati :p

..
 
Comment by PakciQue
2009-05-04 10:50:55

Isu ni memang tak pernah habis. Ekcelli, kalau kita je nak berlembut, tak boleh gak. Nanti kena pijak kepala.

Isu bendera tu. Negara mana yang bagi contoh tu en Khai? Hm, tak payah gi jauh2. Bendera S’pore pun serupa je dengan Bendera Indon tu. Bezanya cuma ada bintang.

..
 
Comment by ubey
2009-05-04 14:03:00

mmm.. ni isu lame dah kot. dah reda x mcm dulu. alang2 sekarang da baik jangan naikkan sentimen. cume ade kawan2 aku stdy kat indon pun takut. banyak2 budak2 ctu anti malaysia. bakar bendera la. x secure

..
 
Comment by amsham
2009-05-04 15:03:30

aku x bleh snyap beb bile org kutuk negara aku..pasal kes Manohara Cik Puan Temenggung Klantan tu pun dorg kate kite mcm2..sial..jawapan aku kepada Indonesial ni..

‘Negara kamu itu penuh dengan Maling,pelacur sundal dan mereka2 yg menyembah setan,,sebab itu Tuhan melaknat negara sialan kamu dgn tsunami..Masih ingat siapa yg bantuin kamu masa negara sialan kamu itu ditimpa tsunami? negara kotor..penuh dgn ahli sihir..lalu datang ke Malaysia dan menyihir org Malaysia..’

To all Malaysian..tolong la boikot peniaga2 dari Indon di pasar2 malam atau warung2..tolong la.ataupun lagu2 Indon.aku merayu sgt. Indonsial x sedar diri ni dh kutuk negara tercinta kita ni sampai cmtu sekali pun korg nak sokong gak ke? support local acts.!!!We love Malaysia!!!

..
Comment by aku.....
2009-05-04 15:32:23

aku sokong!!!!
pasni klau negara diorang kene bencana lagi
jgn tlg, jgn derma ape2 kat diorang… :p
diorang bkn reti berterima kasih

..
 
Comment by i'ien
2009-05-04 18:13:23

Btol2! Banyak gak jiran2 and kawan mak aku yg kena sihir dgn org gaji sndri (indon la)..geli r nak cter,basically it’s d same old thing (air basuhan kaki,jampi menyeru,kuku dlm makanan bla3).Org dah layan elok2,siap letak tv ada astro kat bilik dia pown nak buat keja camtu..

..
 
Comment by amsham
2009-05-05 11:33:48

Jgn beli kat peniaga yg korg syak sbg Indon..Indon ni pakai Jin sebagai pelaris..walaupun x sedap macam manepun,hati korang akan tertarik nak beli..ni memang betul.

Boikot band2 Indon…support music Indie M’sia.

..
 
 
Comment by izzat aziz
2009-05-04 21:05:42

banned orang indon dari bekerja kat malaysia.. sah2 mati kebulur rakyat dia.. masalah negara sendiri banyak nak sibuk negara orang.. apa punya indon.

..
 
Comment by adib.
2009-05-04 23:20:42

“Sedar-sedarlah wahai warga Indonesia. Indonesia sebuah negara yang amat kerap ditimpa bencana Allah. Tidak sedar-sedar’kah lagi?”

sabar2 lah kat part sini..bala ALLAH tu bila2 bleh sampai…harap tlg jaga…hatta Malaysia pon ada bala yang mana kita sendiri tak nmpak kadang2 jadi kat diri kita sendiri….contoh mcm aku hilang henset…aku kira sebagai satu BALA-san keatas diri aku yg lalai..sket kira nk pegang henset..so..igt2 kat mana2 ALLAH..igtlah ALLAH mcm mana yang slalu kita dengar dalam lagu OST Mutiara Hati. sekian..

..
 
Comment by ejardkethot
2009-05-05 07:18:13

dah turun bala kat sana ponk dok cari pasal lg..
aku ada terbaca pasal kunun bendera n klcc tu kta ctak rompak dr diorg la kunun…kat myspace diorg..
cam shiot ja kan…primary picture diorg “diorg pijak bendera m’sia n bakar !!~ :p jahat dowh…

..
Comment by amsham
2009-05-05 11:25:07

ko reply la kat myspace tu..reply weh..aku xde myspace,kalau x, mau jugak aku cakap camni..

‘Negara kamu itu penuh dengan Maling,pelacur sundal dan mereka2 yg menyembah setan,,sebab itu Tuhan melaknat negara sialan kamu dgn tsunami..Masih ingat siapa yg bantuin kamu masa negara sialan kamu itu ditimpa tsunami? negara kotor..penuh dgn ahli sihir..lalu datang ke Malaysia dan menyihir org Malaysia..’

hehe..ulang balik ayat aku kat atas ni..

..
Comment by indonesia ku
2009-09-04 13:50:07

tao apa lo tentang negara gua…!?
loe kle yg ga ngerti,, saking sayang nya tuhan sama kita. dy kase cobaan ke kita kyk yg loe sebutin.

wah yg jelas gua jadi tao n ngerti 1 hal.
negara lo ngenal yg namanya pamrih. sayang bgt negara lo ga dapet apa2 dari tuhan. karna apa? karna loe udah ngungkit2 hal yg harusnya ga bleh lo ungkit. =(

nyihir….? sayang na di indonesia ga punya penyihir,,, yang ada dukun (dukun beranak, dukun pijet,,,)hahahahha :[

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by amsham
2009-05-05 11:26:49

Jom wat myspace bakar lak bendera negara Indonsialan tu..kita Malaysian kena bersatu..hapus Indonsial…

..
 
Comment by ubey
2009-05-05 17:15:43

ekk. korang sume salah paham kot. lepas ibu daisy kantoi, sume orang indon kutuk die. caci abisan mak manohara. ramai org indon malu ngn tindakan dia tu. alahai~ kita ni pn stop le kutuk2.

..
 
Comment by amsham
2009-05-05 20:50:55

kalau korg nak tau kenapa PBT(pihak berkuasa tempatan) gagal banteras Indon kat Chow Kit dan CM..

Sedara aku keje penguatkuasa DBKL…dorg ckp, ade 1 tempat Indon yg dorg nak ambush..kat area KL.Dorg siap bawak trak,cota n so on utk hambat Indon2 ni mcm hanjing(haha,indon=hanjing)

Nak tau ape jadi?once dorg jejak kaki kat penempatan anjing Indon tu, terus jadi lupa,mamai n x ingat ape tujuan asal dorg pegi situ. siap Indon2 anjing tu pelawa makan kat warong dorg dengan selambe derk je.

Bila dh smpai kat markas DBKL,baru dorg tersedar…

Ni la Indon..negara penuh sihir dan ilmu hitam…

..
Comment by Rain
2009-05-06 15:43:25

ermmm….
no wonder….

..
 
 
Comment by funny!
2009-05-06 01:11:31

kesian tgk org indon.ade tgk satu blog tu drpd link kat comment nih..ade ke patut dorg buat citer pasal politik kat sini,sedangakan kat negara dorg tu korupsi..tak nak pulak la serang pemimpin dorg tu,sbb pemimpin tu la nk sekolah,nk makan pon susah.tp dorg marah kan pulak kat MALAYSIA tempat sedara mare dorg cari kerja bg duit..tau x sedara mare dorg, adik beradik tau mintak je duit kat org2 indon yg kerja kat sini,kat sane dorg senang lenang hidup,mintak duit je tiap bulan..

pernah g indon?
=budak2,anak2 kecil mintak sedekah kat tgh jalan
=hujan je,ade org sediakan payung untuk korg,tp kena byr la(cari duit punye pasal) macm kate pepatah tu sediakan payung sebelum hujan
=makan je kat luar nnt ade la penyanyi,muka mcm ahmad dhani,nyanyikan untuk korg,tp sore hampeh la ngn gitar buruk..kesian..bg la duit dh dgr dier menyanyi tu kan.
=motor??kalau ade yg offer tumpang,jgn igt dorg nk ngorat pulak tp tu la “taxi”
=kat bwh2 jambatan penuh dgn rumah2 setinggan

ade la komen kat blog tu psl DEMONSTRASI JALANAN kt indon,bangge btol ar org tuh..

tau x?yg join demonstrasi tu sumer dpt duit!
ahaha..

..
 
Comment by jat9
2009-05-06 10:37:53

apa lagi,kita buat forum plak lepas ni..
boikot indon.indon tu perkauman,lagu kita diorang tak penah pasang pun,nak lagu dia je..cita pun elok buang tong sampah..
pelajar kita kat sane dia pandang sinis(macam sampah dia buatnya)..
ak tengok rata-rata yang buat hal ni keturunan jawa..
cube korang tengok dari president sampai orang bawah semua jawa..
kalau sini kita bagi semua peluang kaum di malaysia..

..
 
Comment by jat9
2009-05-06 10:40:34

konon dia cakap muzik tu universal,korang tau sane rakyat diaorang takde duit nak beli album,so dia jual kat sini..
sane pun cetak rompak belambak.

..
 
Comment by jax.my
 
Comment by azgugu
2009-05-06 19:58:35

Indon memang sial…. :choler: :choler: :choler:

..
 
Comment by aizat
2009-05-06 23:16:52

tu ar pasal, sy stuju 800% dgn sume statement khai..
dorg ni bile ar nak sedar diri ek?
dah ar ramai indon cari rezeki lat negara ni,
pastu sedap je ckp kite ni pencuri ar maling ar..

dorg tu maling, amik duit sini pastu guna kat sana..
bongok betul..macam ar negara tu kaya sangat..
dah ar selalu ade rusuhan, rasuah jgn ar ckp, pemimpin pun bodoh, apetah lagi rakyatnye..

pastu lagi bebulu pasal INDON2 ni,
datang Malaysia, pastu buat aktiviti menyamun,
merogol sume..sial kan? org bagi masuk negara ni, ko
buat taik lak ek?

bnyk kot kes2 camni, dah tu dgn kes amah indon buli budak2
yang dia jaga,aritu ade kua 360..
mmg barua ar dorang ni, so dorang ckp kita maling?
dorang ni ape? Dajal ar kan?
dah ar miskin, jahat lak tu penduduk dia..

patut ar selalu kene musibah kat sana,
cth paling dkat, artis2 dorang..
dah xde beza dah yg mana Islam, yg mana kristian, budha ke ape.sume sama..siap kalo kawin, xyah convert agama.
bagus betul..atleast kat Malaysia bende ni masih under control ye x?

stakat tiru bende2 yg x dpt untung cam bendera ke apa tu, toksah keco ar Indon..negara dah ar tunggang langgang,
moral dah bole ckp macam xde langsung..
ade hati nk tuduh2 negara yang bnyk tlg dorang..

Daripada sibuk nk tuduh Malaysia sna sini,
ade baiknya dorang muhasabah diri,
renung balik hidup dorang,
sedar diri, tingkatkan ilmu agama,
sbb nyata Indonesia dah jauh menyimpang

..
 
Comment by jat9
2009-05-07 15:11:34

indon sial bab bangang..
nilah dia buat kat bendera kita,

http://gambarhehe.com/2009/04/bendera-malaysia-dibakar.html

gila babi tul..pemimpin diorang tak sedar lagi ke,diam je nampak..weii ko sokong ke rakyat gila ko ni..

..
 
Comment by me myself
2009-05-07 23:58:51

kesian..

..
 
Comment by azleah
2009-05-08 14:54:40

ASEAN bagi aku tak membantu pun keharmonian Malaysia dan Indonesia dan mana² negara Asian yg lain… Takde maknanya tubuhkan associations ni kalau associations itu sendiri tak tahu fungsi² dia. Huhu.

Dekat Medan, Indonesia pun ada suku Melayu juga. Entah la… Aku bersetuju sekiranya kita yang bertutur dalam bahasa melayu ini dinamakan sebagai Melayu. Sepatutnya la… Entah idea siapa la yg nak kaum ni la, kaum ni la… Best gak kaji asal usul org² kita ni

🙂

..
 
Comment by paan
2009-05-08 20:56:37

pasal profile dieorang kat myspace tu aku da report da kat myspace

ni emel myspace bagi

Hello,

Thank you for your email. The account has been deleted.

Thank you,
MySpace.com
—————

:choler: :choler: :choler: :choler:

..
 
Comment by Taufik SM
2009-05-09 15:53:08

malaysia ni cam negara seberang pulak kan … 😀

..
 
Comment by hytiq
2009-05-09 20:35:31

hak ala dorang ni..kcoh r!!
tringat aku 1 cter lwak yg aku x psti spe yg rke.
hee 🙂 (wjib bce!!)
simple je cter tu,cter tntang 3 org dri 3 ngre yg bbze.
sorg dri Amerika,sorg dri Indonesia dan sorg g dri Malaysia.
dorg jln r ssme nek flight psndrian b-3.
yg American ni nx mnunjok r kononnye,smbang2 smbil mkan apple,ggit sekli,pastu buang kt luar..yg 2org g tu,plek r..phal plak dye ni??ble tnye,dye kte bb kt ngre dye bnyak buah tu.pastu si Indonesian 2 pon,ttbe,isap rokok skli pstu buang kt luar.sme r,ble tnye,dye kte “xpe,kt ngre aku bnyak bnde ni..”.hbis je dye ckap cm2,yg org Msia ni tros tolak dye kluar.Tkjot org Amrka tu!!”knpe kmu tlak dye??””Don’t worry Mr..kt ngre sye bspah lgi dorg tu”hee..

..
 
Comment by huhuhu
2009-05-10 00:34:45

aku pn ader kawan bdk indon (stu kos kat universiti)… Tapi nampak sgt nak compete dgn aku… ntah aper2 lah,,, kan bkn ke bagus kalu berjaya sma2… pandai pun sama2..

nie tak… sngaja nak tonjolkan kehebatan.. pulak tue tengok2 muka aku… kot2 aku ni jealous dgn dier ke aper… ntah aper2 lah… tapi syukur jugak sbnrnya… dpt la aku blaja stu lagi spesis perangai manusia ni yg suka sgt nak tunjuk hebat tapi tak bertempat…

..
Comment by jaws
2009-05-11 01:19:28

aku pun waktu blaja kat ada gak minah 2 indon ni … tapi aku memang spesis anti giler kat diorg nih .. so tegur2 ni sori wak tak layan baik wa tegur makcik cafe jer ..

ada la sutu mlm waktu aku balik hostel aku teserempak la ngan couple ni pompuan tu aku dpt trace indon la siap com mulut lagi ngan couple dia … nama je pakai tudung..
dah le pakai tudung fesyen indon tu yg bleh detect tuh..

..
 
 
Comment by twenty-six
2009-05-10 20:50:17

P****T DI INDONESIA

P****t di Indonesia
tak sama di Malaysia ka?
Tak Bisa Ngentot Iye?

Eh Lonte, Isep Kontol gua
Oh Cewek, Toket kau besar
Tak Bisa Ngentot Iye?

Pantat di Indonesia
tak sama di Malaysia Ka?
Tak Bisa Ngentot Iye?

Lagu Indonesia , semua lagu Jiwang,

Inilah lagu yang Goblok untukmu
Lagu Indonesia , semua lagu Jiwang,
Inilah lagu yang Goblok untukmu.

Goblok!

-By Ben’s Bitches

..
 
Comment by MrMantiz
2009-05-11 02:28:53

kawan2 sume jagan risau. aku dan khai akan jd hero. kami akan menegakkan keadilan bagi rakyat semua. no war, peace brother! betul x khai? :p majulah sukan utk negara.

..
 
Comment by BAGAK
2009-05-11 19:23:46

rugi kita berbalah tentang hati orang yang tidak tenteram

biarkan mereka mempunyai hati yang hitam 😆

kita teruskan dengan segala kebaikan, semoga hidup kita aman bahagia

..
 
Comment by wanie2621
2009-05-12 09:54:56

yg dok mengutuk2 malaysia ni aku rasa yg jenis tak pernah merasa dtg malaysia..yg dtg sini sume asyik keje..mana ade masa nk pegi cyber cafe nk layan intenet ni..
kebencian diorg ni dh makin teruk..pasal kes mulut mak Manohara tu diorg sume makin menjadi2 perangai..
macam dunia nk akhir zaman je,sesama islam nk bergaduh..org kafir sukalaa tgk sesama islam bergaduh..
sikap sesetengah rakyat indonesia yg kt seberang sana tuh,terlalu pentingkan EGO..tak cukup2 lagi negara diorg xhenti2 dgn musibah yg Tuhan bagi,masih nk pertahankan EGO..agaknya diorg ni rela negara diorg hancur lagi hanya semata2 kerana EGO kottttttt..
patutnya kita ni cari kedamaian bukan cari kehancuran..aku bersyukur sgt dpt hidup kat negara malaysia yg aman damai ni,jgn nnt sebab sikap2 segelintir rakyat indonesia,negara jadi kelam kabut..mmg aku akan salahkan org indonesia yg berhati hitam tu 100%…

..
 
Comment by TheKHAI
2009-05-13 22:53:42

IRONIK BETULLAH!!! Panggil kita maling, tapi yg slalu jadi maling kat sini indon gak!!! Bawak lari anak dara orang (Gersang sangat kut? Sampai budak darjah 6 pun nak bawak lari. Lepas ni agaknya bayi plak.), rompak sana sini, perangai x senonoh, gaduh, bunuh, rogol, dadah, dan yang sewaktu dengannya, semuanya indon. Bangla, nepal, x de lak dgr.
Sekali tu parent aku pi Medan. Sembang la dgn sorang indon medan ni. Bila ditanya apa akan indonesia buat kalau perang dgn Malaysia, dia kata “X PAYAH HANTAR TENTERA PAK! ANTAR SENJATA SAJA. ORANG KAMI KAN BANYAK DI SANA!”
Korang x rasa panas ati ke?????!!!! Dah la kerajaan kita ni ntahapahapantah, x de backbone plak tu. Hantar kem tahanan kita jamu makan. Hantar balik kita tanggung. DOUBLE SHIT ON A STICK TUL… :p

..
 
Comment by FezRee
2009-05-14 07:41:56

Cebye indon………………

yang due tige ketul buat jenayah tuh….indon jugak…………..
pukimak berambussssssssssss ko dari tanah airku……..
=( =( =( kat bangi sendiri indon rompak 7e….. eee panasnyeee…. :p

..
 
Comment by huhu
2009-05-14 12:34:15

indon mmg bangang!!!
suke brlagak pdhal miskin, bodoh!
cite plak ntah ape2 tp mlysia suke sgt tyg cite indon. skit2 zoom. org bg slm pon nk zoom….bodoh!
dh la ramai merempat kat mlysia. tak syukur lg??
pegi mampos la ko indon!! aku doa ko kene tsunami biar satu negara tenggelam!!!! anyway korang bkn islam sejati pon. name pon dh kafir, peragai lg la.

..
 
Comment by payne
2009-05-14 15:47:20

p*ki la indon nih…dok panggil kita malingsia..diorang nie tak sedar ke bangsa dia kat msia nie berapa byk yg kejenye dok me’maling’ time malam2…siap tetak orang lagi…mangsa yg mati pulak dah berapa ramai…cakap xserupa bikin!

..
 
Comment by mona L
2009-05-17 01:34:01

eleh….dorang adalah jeles sebenarnya…bengang je tgk apsal negara dorang kucar kacir n x aman cam negara kita…huhu.. 🙂

..
 
Comment by xhah
2009-05-21 13:50:40

hem..byk gle komen n hentam2..tp,klau kite kutuk2 dorang…sma la kite ngan dorang..just wat kewl..n amik tindakan yg waras…tunjuk syang kat m’sia ni lebey ngan cara kita bsatu padu..

..
 
Comment by ohmelayu
2009-05-25 17:38:13

fuh.mende camni,kalau dibahaskan, sampai bila pun takkan habis punya.. 😐

..
 
Comment by kacang93
2009-06-01 15:03:47

kasi bakar jer sume mat n minah indon yg ade .
ngade2 lak .
tndg halkom mak diorg laju2 bru tw .
pijak muke mak bapak die smpi pecah pon ok gak .
ap hal diorg uh ?
dlu fight ngan mlaysia mase tunku abdul rahman nk wat malaysia .
aku x pham la ngan indon .
madah nak menang jer . :p

..
 
Comment by anak malaysia
2009-06-05 16:04:53

jom kita usir semua indonnnnn tak sedar dek utung yg ada kat negara kita ni.bukan dtg sini nak cari rezeki elok2 tapi datang nak mencuri merompak merogol menyamun menculik anak dara orang dan bermacam2 men lagi lah

..
 
Comment by panzer INDO
2009-07-13 18:53:53

Assalamualaikum wr. wb.
saya dr indo. saya cinta n hormat pada malaysia… karena malaysia adalah negara yg paling dekat persaudaraannya dgn indo. bahkan kita sama dalam bahasa, budaya agama, dan ras melayu. perlu kalian ketahui indo itu 60% melayu juga, jawa hanya 30%. jangan kalian menjudge orang indo itu benci melayu…. kita semua welcome dgn kalian… hanya sj ada segelintir orang yg benci krn alasan bangsa kalian banyak membunuh dan menyiksa para pembantu indo. sy sendiri sedih dengan keadaan kita bangsa melayu. kenapa kita saling bermusuhan. padahal jelas dituliskan dalam alquran bahwa haram hukumnya saling benci sesama saudara muslim. seandainya bukan karena belanda yang jajah indo n inggris yg jajah malaysia, pastinya kita akan menjadi bangsa yang satu. BANGSA NUSANTARA.

DEMI ALLAH KITA INI BERSAUDARA……

tentang masalah bangsa saya yang membuat onar di malaysia, itu hanyalah masalah personal… jangan kalian memandang secara umum orang indonesia macam itu. yang datang kerja di malaysia itu adalah yang sangat-sangat miskin di indo.

..
Comment by Khai
2009-07-14 04:26:48

Terima kasih panzer..

Jika semua rakyat indo berfikiran seperti kamu, alangkah bagusnya… sudah tentu rakyat kamu tidak menggelarkan rakyat malaysia sebagai MALING..

Apa yang terjadi dari pihak kami atau orang perseorangan, itu juga masalah personal mereka. Kami sebagai rakyat tidak tahu menahu. Dan seumur hidup saya, sayang tidak pernah walau sekali pun memalingkan diri..

Sangat kecewa dgn saudara2 indo di indonesia. Fikiran mereka terlalu jijik bagi saya. Tapi bukan semua. Saya bangga Indonesia mempunyai rakyat seperti kamu.

..
Comment by panzer indo cinta malaysia
2009-08-15 16:46:58

kalian bangsa malaysia adalah bangsa yg terhormat…. tidak mungkin kalian maling(mencuri budaya kami indonesia)…..dan sy juga tidak senang dengan saudara sy(segelintir orang indonesia) yang menggelari kalian malingsia….
tentang batik, angklung(musik bambu), rasa sayange, rendang,dan banyak lagi kebudayaan lainnya adalah MILIK KITA BERSAMA(tapi memang awalnya dari indonesia).
kalau kalian belajar sejarah melayu,…….Melayu di Malaysia, 90%-nya berasal dari kepulauan Indonesia. Penduduk Melayu asli hanya di Brunei, Kelantan dan Terengganu saja. Sebagai contoh Melaka dibuka oleh Parameswara dari Palembang(sumatera). Sultan Johor, dan Selangor berketurunan Bugis(dari sulawesi selatan). Sultan Perak berketurunan Aceh.

Orang-orang Minangkabau dari Sumatera, Indonesia sudah bermukim di Negeri Sembilan sejak abad ke-15. Pada abad ke-18 orang-orang Jawa dikirim oleh penjajah Belanda ke Malaya dan Borneo Utara untuk membuka hutan menjadi perkebunan kelapa sawit.

Maksud daripada Suku Melayu di Malaysia adalah seluruh penduduk pribumi di dunia Melayu (Nusantara), di antaranya suku Aceh, Arab, Banjar, Batak, Bawean, Bugis, Cham, Jambi, Jawa, Minang dan lainnya. JADI WAJAR KALAU KEBUDAYAAN INDONESIA DIGUNAKAN JUGA DI MALAYSAI…… karena para pendatang indonesia ke malaysia juga membawa kebudayaan asalnya…..

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by panzer indo cinta malaysia
2009-08-15 16:57:26

Dalam pandangan saya, kalau kita berpikir lebih dalam dan lebih luas, tidak berpikir picik dan sempit, sebenarnya seluruh manusia ini di depan Allah SWT sama saja. Tidak ada yang lebih baik dan tidak ada yang lebih buruk, kecuali semua ditentukan hanya pada ketaqwaannya.

??? ???????? ???????? ?????? ???????????? ???? ?????? ???????? ??????????????? ???????? ??????????? ????????????? ????? ???????????? ????? ??????? ??????????? ????? ??????? ??????? ????

Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal. (QS. Al-Hujurat: 13)

Sementara mayoritas warga negara Malaysia dan Indonesia sama-sama menyembah Allah SWT, sama-sama mengaku bernabi kepada Muhammad SAW, sama-sama berlandaskan kitabullah dan sunnah rasul-Nya. Dan sama-sama mayoritas muslim.

Apalagi kedua negara itu sama-sama mengalami penjajahan oleh para kolonialis. Jadi keduanya sama-sama bernasib jeblok. Kenapa ketika keduanya merdeka, mengapa keduanya harus saling bermusuhan, saling caci dan saling ganyang?…..(tolong dijelaskan)

Umat Islam Satu Agama Satu Negara

Idealnya umat Islam di seluruh dunia ini berada dalam satu negara, walau pun mungkin saja tetap ada otonomi daerah. Namun dengan keberadaan di bawah satu pimpinan tertinggi, umat Islam akan semaki kuat. Tidak ada lagi pihak-pihak yang akan menganggap umat Islam lemah seperti sekarang ini.

Bentuknya boleh republik, federasi, kerajaan persemakmuran atau apa saja, terserah gimana ngaturnya. Tapi yang penting umat Islam jangan sampai dipecah berkeping-keping seperti sekarang ini.
renungilah kalimat dari penyair pakistan ini
????? ?? ????? ?? ?? ??????
??? ??? ??? ??? ??? ??
?? ??? ?? ????? ?? ????
??? ??????? ??? ? ???
???? ??? ?? ???????

Wahai saudaraku di India dan di Maghrib

Aku bagian dari dirimu, engkau bagian dari diriku

Jangan tanyakan anasirku, jangan tanyakan nasabku

Sesungguhnya Islam adalah ayah dan ibuku

Persaudaran, kami dengannya berta’alluf

Alangkah indahnya jika seluruh muslim di dunia bisa berta’alluf, menyatu, bersatu, saling bela, saling tolong dan tidak menganggap saudaranya yang ada di negeri lain, terutama di negeri tetangganya sebagai musuh yang harus dibenci.

Wallahu a’lam bishshawab, wassalamu ‘alaikum warahmatullahi wabarakatuh,

..
 
 
Comment by ops
2009-07-22 13:20:06

uih..ko mmg bes ar khai..aku suke care ko mnegur org indonesia ni..sbnarnye kite mmg x perlukn diorg ni..sdar la diri tu sket(indonesian)..da dpt keje kt ngara org da kire baik..blk ngara sndri da jd kaye..kalo kje kt ngara sndri nk mkn pon belum tentu lg..so brsyukur la wahai indonesian.. 8)

..
 
Comment by indonesia raya
2009-08-13 21:28:48

saya orang indonesia. dan jangan ribut-ribut dah
daripada ga ada yang belain indonesia saya aja deh
lagu kebangsaan indonesia(indonesia raya):
Indonesia tanah airku,
Tanah tumpah darahku,
Di sanalah aku berdiri,
Jadi pandu ibuku.

Indonesia kebangsaanku,
Bangsa dan tanah airku,
Marilah kita berseru,
Indonesia bersatu.

Hiduplah tanahku,
Hiduplah neg’riku,
Bangsaku, Rakyatku, semuanya,
Bangunlah jiwanya,
Bangunlah badannya,
Untuk Indonesia Raya.

REFRAIN :

Indonesia Raya,
Merdeka, merdeka,
Tanahku, neg’riku yang kucinta!
Indonesia Raya,
Merdeka, merdeka,
Hiduplah Indonesia Raya.

II

Indonesia, tanah yang mulia,
Tanah kita yang kaya,
Di sanalah aku berdiri,
Untuk s’lama-lamanya.

Indonesia, tanah pusaka,
P’saka kita semuanya,
Marilah kita mendoa,
Indonesia bahagia.

Suburlah tanahnya,
Suburlah jiwanya,
Bangsanya, Rakyatnya, semuanya,
Sadarlah hatinya,
Sadarlah budinya,
Untuk Indonesia Raya.

REFRAIN

III

Indonesia, tanah yang suci,
Tanah kita yang sakti,
Di sanalah aku berdiri,
N’jaga ibu sejati.

Indonesia, tanah berseri,
Tanah yang aku sayangi,
Marilah kita berjanji,
Indonesia abadi.

S’lamatlah rakyatnya,
S’lamatlah putranya,
Pulaunya, lautnya, semuanya,
Majulah Neg’rinya,
Majulah pandunya,
Untuk Indonesia Raya.

REFRAIN

..
Comment by indonesia ku
2009-09-04 13:35:34

saya dukung 100%…
indonesia emang raya dan jaya slamanya….

bagusnya indonesia, byak orang yg berjiwa seniman. jadi lagu kebangsaan kita ga perlu jadi sengketa lagi.

dari pada buat lagu kebangsaan kok punya negara lain. ya walau bukan yg bikin indonesia tapi tetep aja toh punya negara laen..
hehehe :[ 🙂 :o: =(

..
 
 
Comment by AssonsAccoure
2009-08-14 20:32:12

known side-effects of zoloft

bob whitfield pictures

bob whitfield pictures

..
 
Comment by azizul
2009-08-25 23:06:30

ala diorang si indon ni sekadar jago internet saja
mana berani dtg msia buat kacau.x yah la kita risau kita ada nordin mat top(pakar bom yg digeruni warga indo),lagi satu kita kirim je intelijen kita buat onar kat acheh,maluku and papua biar diorang tuntut merdeka

..
 
Comment by Jancuk
2009-08-27 21:22:47

Lupa ya, bgm petronas bisa berjaya, lupa siapa yang bangun petronas, lupa juga siap tukang BOM di Indonesia.
Orang Malaysia suka menyiksa orang.
Cuman punya menara Petronas, Sepang BANGGA !!!!!!!!

..
Comment by Muslimah
2009-08-28 13:32:54

siapa ya bangun petronas?…jadi buruh paksa atau dibayar gajinya? Beside Malaysian have choice you know ambil pekerja dari negara lain atau indonesia…tapi kami pilih negara kamu lebih banyak dari negara lain..? Kenapa ya…? mau dera…? tak..because kita jiran!!!!…Think rational kay…come on..we need each other…jemputlah datang Kuala Lumpur sekali dua..then you will realisze indonesian sendiri happy tinggal di sini..aman damai…hanya indonesian di sana berburuk sangka…

Jangan fikir buruk aja kay..fikir baik nya jugak..then we can live in peace..insya allah…

I love human being…now i know why Muhammad hapuskan assabiyyah…

..
 
 
Comment by MALIGSIA
2009-08-29 12:35:07

MALINGSIA !!!!

woi rakyat malaysia .
sekarang kami telah menyatakan PERANG denganmu .
bernaikah kalian menghadapi kami .
SHIT , BITCH SLUT , SUCKER , FUCK for you !
negara ga punya otak, cma bisa ngebajak !

dasar muka tiang , sempak robot , botol kecap, kadal bunting lo smua !
apaan lu sebut negara serumpun !
nenek moyang lu pada ga punya KEMALUAN .
makanya negara nya aja ga tau malu !
pria dsana pada banci smua ! :p

..
Comment by Muslimah
2009-09-01 15:58:07

are you muslim? because you really dont sound like one…

..
 
Comment by miya
2009-09-04 14:12:06

kehormatan manusia itu dtg dari percakapan dan pelakuannya…
kalau kamu becakap mcm nie..kamu seolah2 menjatuhkan maruah kamu sendrii….

rog yang bagus pasti tidak akan bercakap begini..jadi kamu harus fikirin balik apa yg kamu ckpkan…adakah ini benda yg bagus?

nenek moyang org malaysia pun ramai dtg dari indonesia..adakah mereka juga ga punya kemaluan..

kamu harus byk2 beristifar

..
 
 
Comment by MALIGSIA
2009-08-29 12:37:33

bales tuh komen gua !!!
takut lu banci malaySHIT .
😀 😀 😀

..
 
Comment by siti nora
2009-08-29 14:08:30

Tak perlu bergaduh di sini,amankan diri semua,kitakan satu rumpun. alamanSaling memerlukan…Sesama Islam seperti saudara.Kita jangan terikut dengan budaya barat,ego,pentingkan diri dan suka melihat sesama mereka sendiri jatuh.Eloknya ruangan “justkhai”ini jadikan kita lebih rapat dengan cerita pengalaman lucu,sedih atau apa saja yang boleh mendekatkan kita. =(

..
 
Comment by Anti Indon Perasan
2009-09-03 09:06:37

Sape Indon yang kurang ajar tu? Apesal benarkan entri macam tu disiarkan. Indon ni memang suka cari pasal. Aku yang tak pernah benci or bersangka negatif kat diorang ni pun dah jadik meluat. Ni mesti jenis Indon yang konon kaya sikit (kaya pun duit rupiah je) ni sebab tu berlagak.

Indon, dengarlah, takde faedahnya berbangga diri dengan lagu, dengan budaya dan lain-lain tapi kalau tatasusila tak dijaga. Cuba belajar menghormati orang lain. Bangsa yang berperangai baik itu lebih hebat dari yang suka menyalak tak pasal2. Ada faham?

..
 
Comment by Anti Indon Perasan
2009-09-03 09:09:38

Lagi satu, tak cukup lagi ke dengan bala bencana yang Allah dah turunkan? Ada yang sebagai dugaan, ada yang sebagai pengajaran. Ambillah teladan. Jangan ada hati lagi nak perang sana sini.

..
Comment by miya
2009-09-04 13:58:18

janganlah kita menganggap bala bencana yg diberi sbagai balsan..ada kalanya ianya sebagai ujian…jgn kita bersikap riak dan takbur dgn kesusahan org lain…beringat lah sendri jgn sampai bala menimpa kita,wbgaimanapun kita yg x kena bala x boleh ckp org lain kene bala sebab jahat etc2…

..
 
 
Comment by indonesia ku
2009-09-04 13:26:05

yah…. kita ga ngajak perang duluan klo situ yg ga mulai duluan…
lagu saykoji aja di bajak ma kalian (itu orangnya mase idup lho) gimana budaya yg punya sejarah penting di negara kita.

bukti lainnya,,,lagu2 indonesia jadi hits n ngedudukin posisi pertama terus di tangga lagu malay.
klo blh tao,, mana karya malay….? apa bisa jd hits n ngedudukin posisi pertama di indonesia…???
jawabannya “nothink….!! n never ever…”

gua bangga jadi warga indonesia, karna apa? karna selain indonesia punya kebudayaan dan kekayaan berlimpah, bendera yg lo sebut mirip dengan bendera negara yg mundur 10 th kebelakang itu adalah hasil perjuangan bangsa indonesia dengan banyak cucuran darah.

sory yua,, malay tapi…
lo dapet kemerdekaan lo karna dikasih ma inggris, coba klo nggak? lo mungkin mpe sekarang mase dijajah.

buat dapetin kemerdekaan dan buat mengibarin sangsaka merah putih. indonesia udah mati2an buat wujudin itu semua, hingga allah ngase sebuah kemerdekaan buat indonesia.
lo ga ga akan pernah ngerti sama nama na perjuangan karna kemerdekaan loe ga lo dapet dengan perjuangan…….
:(( 8) :p

..
Comment by Angah
2009-09-04 13:57:22

lebih baik hidup tak punya budaya dari sukakan caci maki, keganasan, kutuk mengutuk atas nama mempertahankan budaya. Study dulu habis-habis baru comment nanti malu sendiri. Siapa yang mula dulu? Funny kat Malaysia aman-aman…sikit tak mention pasal issue ngan indonesia sebab kita sibuk membina ekonomi.

Budaya Melayu milik org Melayu tak kiralah ada di negara mana pun. Kami tak merdeka pakai perjuangan senjata tapi pakai perjuangan minda. Itupun perjuangan jugak. Pegi sekolah lagi lah. Comment begini memalukan negara sendiri. Kalau benar cintakan Indonesia, harus bercakap guna fakta bukan dengan hati kay..Good luck..may you find peace…

..
 
Comment by sylarius
2009-09-10 11:06:38

indonesian yang sengal. mengapakah dirumitkan hal yang mudah? lebih baik kalian bekerja untuk membangunkan negara. Kalian telah diperbodohkan oleh konspirator barat. Apakah yang kalian bisa dapat dengan memaki hamun kami? Kami tidak mau mengganyang kalian bahkan pemimpin kamu seperti bapak Soeharto yang ingin mengganyang kami. Apa dosa kami terhadap kalian?

..
 
 
Comment by miya
2009-09-04 14:05:59

hai indonesia ku..bagusla kalau kamu bangga dan suka menjadi rakyat indonesia..
begitu juga dgn kami yang suka dan bangga menjadi rakyat malaysia…

dua2 negara pun bagus dan baik,cuma kdg2 orgnya yang tak baik..ada indonesia yang jahat..tp bukan semua,,,ada org malaysia yang jahat tp pun bukan semua…

tetapi janganlah,kita bermusuhan kerana terlalu sygkan negara…

kita seharusnya berdiri atas nama Agama kita …umat islam itu bersaudara tak kira negara…semua tmtp yg kita pijak adalah bumi Allah.tak perlu kita nak bercakap siapa hebat dan tidak..itu adalah riak..kalau kita sayangkan negara kita,kita doakanlah agar negara kita aman makmur…
kita doakan dan cuba utk memberi sumbangan yg baik..beri contoh pada semua rakyat kita bahawa kita seharusnya saling sayang menyayang…

Rakyat indonesia mmg ada yg berbuat jahat di malaysia tp bukan semua…apa yg jahat mereka lalukan disini amat menyakitkan rakyat malaysia…pun begitu,ada juga rakyat malaysia yg jahat mendera org gaji indonesia mereka,dan membuat mereka seperti sampah…mereka adalah org2 yg jahat yg org malaysia sendiri benci…

kita semua mmg sygkan negara masing2..kerana negara sendiri yg akan sygkan rakyat sendiri..
tp janganlah kita lupa bahawa ummat islam itu bersaudara…

ingatlah tuhan,nescaya tuhan memberkati anda…

..
 
Comment by azizul
2009-09-05 18:25:33

indonesia tu byk buruk dari baiknya
so xyah la buang masa nak kutuk2 malaysia
demo dan cacian xkan mengubah negara anda menjadi lebih baik malah bertambah teruk lagi ada

..
 
Comment by emme
2009-09-09 22:34:23

Poland=Indonesia? 😆

..
 
Comment by aNNe
2009-09-09 23:06:39

Indon bangsat! Dasar kuli malass!
Weh, ORANG-ORANG INDON X SEDAR DIRI!
KAU BACA BLOG NI!

http://www.penipuan-jawa.blogspot.com

Patut nye ORANG MENTALITI RENDAH SEPERTI ORG INDON ini tak perlu di ambil peduli.
Tapi jika sudah melampau, Orang Malaysia ini berpantang maut sebelum ajal! :o:

..
 
Comment by akuadi
2009-09-09 23:34:11

hantar jer dia orang ni semua balik negara asal..baru dia orang sedar kot… :p

..
 
Comment by firdauz
2009-09-10 10:18:22

terima kasih khai. 🙂

..
 
Comment by lampumeja
2009-09-10 14:28:30

indon kt jakarta ni dh melampau..snggup halau rkyat Malaysia dgn buluh runcing…kita kt Malaysia xde pn nk wt mcm tu kt diorg…
Pedulikan indon yg corrupt ni…tinggalkn diorg dgn kemunduran dan kesengalan diorg sndiri..Lbih bek kita usaha utk kemajuan negara kita snirik..
cool sudah,Malaysian!
Bo layan indon xskolah ni…

..
 
Comment by efad
2009-09-10 22:15:55

org2 indon yg merusuh tu gile ke ape? pasal lagu pun nak merusuh.takat pakai buluh runcing nak halau org ape barang.konon2 pakai buluh runcing tu ganas sgt la tu.ek eleh..
klaka la… stupididiotindonepeople… :o: :o: :o:

..
Comment by Rust_Noel
2009-12-02 00:14:58

pakai buluh runcing ingat apa???…. pasola dalam laksamana do re mi kaaa….. orang pakai pistol la skarang nihhh…. tu buktinya indon bodo nak mampos :o:

..
 
 
Comment by Miss Lisa
2009-09-11 07:36:02

salam..saya tak setuju ble pihak negara seberang(bukan semua, cuma segelintir) yang nak isytihar perang dengan malaysia..drpd nk b’perang ngn m’sia, baik diorg berperang menentang israel di palestin..at least mati syahid boleh msk syurga..tapi kn..satu perkara yg smua pihak perlu tahu, tak semua rakyat malaysia itu mengutuk atau mengeji negara indonesia..begitu juga dengan rakyat indonesia..tak smua yg b’fikiran negatif thdp malaysia..cuma org yg tlalu mengikut emosi tahu mengutuk sesama sendiri..f.yi, saya sndiri b’darah melayu-indonesia..kg. sy kt kelantan dan lg 1 kt indonesia..huhu..so, ble t’cetusnya hal2 yg m’bawa ketegangan antara malaysia-indonesia, sy trasa sgt2..especially bla membaca blog2 serta komen yg teruk2..malaysia dihina sbgitu rupa..da la sy ni seorang yg patriotik (gembira sgt kot dpt PLKN dlu)..dan tak bley blah tu..smp ada plak kuiz kt fb “seberapa sebalkah anda dgn m’sia”..sakit hati saya ini, cuma Allah yg tahu..sedih..sbb kta negara b’jiran, tp cuma krn budaya dan media yg t’lalu suka provokasi…kta jd m’jauh..sblm kta nk m’gutuk org lain, kta p’lu muhasabah diri kta dlu…cukupkah amalan kta atau muliakah kita di sisi Allah smpai kta boleh nk kutuk orang lain?ada jaminan masuk syurgakah kita?huhu..sekadar renungan: “bknkah agama lebih utama drpd budaya?”

..
 
Comment by Miss Lisa
2009-09-11 07:42:54

oh ya, satu hal lagi..kpd rkyat malaysia..jgn fikir klu rakyat indonesia yg dtg bekerja di Malaysia itu tak sekolah atau tak pandai..cuma..kekurangan peluang pekerjaan di negara sendiri menyebabkan mereka terpaksa cari makan di Malaysia (cthnya jd buruh kasar, etc)..jgn terkejut klu sbnrnya ada ramai di antara mereka yg bekerja di malaysia sebenarnya mempunyai segulung ijazah (kt sn dorg pggl S1)..jgnlah kta menghina sesama sendiri..bila kta m’buka aib org lain, nnt Allah akan membuka aib kita..percayalah hukum Allah tu ttp ada cuma masa je kta xtau..

..
Comment by Rust_Noel
2009-12-02 00:12:14

ada ijazah pun dtg sini kalo x jadi buruh…. jadi org gaji je…. pastu curi brg tuan rumah lari blk indon ngan balak 😀

..
 
 
Comment by malingsiaanjingsemuaketurunanharamjadah
2009-09-13 01:56:18

negara malingsia adalah negara yahudi.
negara anjing besar,kontol inggris..
3menit kami bisa negara jadi negara kami..
anjing semua badut malingsia… :o: :o: :o:

..
 
Comment by ulyanov
2009-09-15 09:31:18

alahai.. kalau fikir logik dengan akal.. hal kecik macam ni.. buat pe nak d besar2 kan.. haiya.. walaupun nak menegak kebenaran sekali pun, benda remeh camni kalau tak d besar2 kan.. settle la tu.. tetapi oleh kerana semangat nasionalis rakyat indonesia ni terlalu tinggi.. nak cakap apa2 pun tak guna.. nak halang? ptuihh.. jgn harap la nak menghalang org indo.. terlebih sgt nasionalis nih pun ade keburukan gak.. tu tak mau nak mengalah.. nak menang jer.. patut pun kat sana wujud dictator.. semua nak menang jer.. boleh lagi diaorang cakap malaysia cilok pulau diaorang.. ape2 lagi la.. wake up la indonesia.. bukan nak cakap malaysia bagus.. tapi atleast rakyat malaysia nampak la sikit nak kan kemajuan.. ok.. chow..
“One strength of the communist system of the East is that it has some of the character of a religion and inspires the emotions of a religion.”

..
 
Comment by azizul
2009-10-05 12:57:29

kalo nak bercakap pasal indonesia ni aku rasa sampai bila kiamat pun x selesai, sampaikan bantuan yang diberi oleh msia kat korban gempa padang pun di pandang negatif, pelik2 dgn bangsa diorg yg kononnya di anggap lebih berbudaya, aku pernah pegi ke jakarta dan aku sangat ragui kalo rakyat negara mereka berbudaya

..
 
Comment by gestapo
2009-10-22 04:06:00

haha..indon oo indon..patut la negaramu di timpa bala bencana selalu….sedarkah kamu bahawa kamu hampir2(atau sudah pn) menjadi bangsa yang bongkak dan tidak bersyukur…kalau kamu hidup di zaman Nazi sudah tentulah bangsa kamu sudah di’holocaust’…..kamu tidak nampakkah bala bencana yang menimpa tanah air kamu?sedarkah kamu bahawa mata wang negara kamu adlh yg kedua terendah dlm dunia (slps Senegal kalau tak silap)…tidak malukah kamu melalak di negara kamu sedangkan saudara2 kamu dtg ke sini mencari makan dan dilayan dgn baik ? kamu adlh bangsa yg bongkak..insaflah kamu…kamu hanya mampu berperang dgn Malaysia sahaja,kalau kamu betul2 hebat kenapa tidak mencabar Singapore? negara Singapore kecil sahaja? negara kamu adalah sebuah negara yg ‘besar tapi bodoh’..berapa ramaikah nisbah golongan intelektual kamu berbanding negara kami mengikut nisbah?

..
 
Comment by Jiran kecewa
2009-11-30 21:43:30

Dengarkan dini pantun oleh LILIS SURYANI di mana ia memberi terima kasih kepada orang yang memberi bantuan, bukan dianggap selekeh. Orang yang tak kenang budi adalah ialah mereka yang tulis diblog ini yang tak tahu berterima kasih. KALAU TUAN MEMBAWA CENDI,
JANGAN LUPA TUANG AIR KEDALAM GELAS,
KALAU BANYAK TUAN BERBUDI,
MAKIN SUSAH KAMI BEMBALAS.
Kalaulah Lilis Suryani masih hidup, tentu marah suara biadap

..
 
Comment by Jiran kecewa
2009-12-01 20:17:08

Musik Tengku Ryo Riezqan dalam lagu SRI LANGKAT:

KETENGAH LAUT SAMPAN DIKAYUH,
DILAYAR OLEH NELAYAN LUNGGU,
DARILAH HILIR HINGGA KEHULU,
SATULAH WAHAI RUMPUN MELAYU.

Dipetik dari “Lagu Lagu Melayu Deli” (Sumatra)

..
 
Comment by Rust_Noel
2009-12-02 00:07:21

aku dri dlu mmg anti indon….. cite ke lagu indon ke aku x pnh layan…… diorang ingat diorang tu sapa sampai nak perang ngan malaysia……. dasar x sedar dri tul…. :choler:

..
 
Comment by Historian
2009-12-10 22:48:37

Saya ingin mengetahui sama sejarah berdarah Indonesia ada ditulis dalam history books yang dikeluarkan disana. Semasa berada di Bandung 2 tahun lalu, saya tidak nampak buku sejarah ada dijual. Pada anggapan saya, mungkin tersalah mungkin benar, sejarah Indonesia memang banyak tidak dibukukan.Mereka yang hendak mengetahui sejarah berdarah Indonesia terpaksa merujuk kepada text sejarah yang dicetak di luar negara Indonesia. Kenapa saya kata bagitu? Kerana saya lihat, melalui semua blog anak anak muda yang tulis hampir lupa sejarah berdarah negaranya. Mereka lebih minat dengan budaya, tarian, makanan,pakaian
dan hendak ganyang Malaysia.
Dalam buku, ‘INDONESIA IN THE WAKE OF ISLAM” oleh
M.Nasir Tamara (1986) diterbitkan oleh ISIS Malaysia ada banyak insiden insiden berdarah berlaku di Indonesia. Saya ringkaskan disini sejarah hitam yang berlaku :
1.Pemberontakan DARUL ISLAM di Jawa Barat pada 1948 dibawah Kartosuwirjo selama 15 tahun. Berakhir 4.6.1962.
2. Pemberontakan oleh Kahar Muzakkar di Sulawesi.
3. Pemberontakan DAUD BEREUH di Aceh.
4. Percubaan membunuh Presiden Sukarno (2 kali).
5. Pemberotakan PRRI (Pemerintah Revolusioner Republik
Indonesia di Sumatera bermula pada 15.2.1958.
6. Pergeseran di Indonesia semasa Presiden Sukarno menja
lankan pemerintahan kuku besi, dengan konsep
NASAKOM.(Nasionalis-agama-komunis)
7.Pembunuhan 6 General Indonesia oleh Wanita Wanita
Komunis Indonesia, dimana mata mereka dikorek, terma
suk General Yani di Lubang Buaya.
8.Penyembelihan dan pembunuhan satu juta ahli Partai
Komunis Indonesia, termasuk D.N.Aidit dan naiknya
Suharto sebagai Presiden.
The truth must be told. Otherwise the present Indonesian
generation will continue to be lulled into fantasies of the
purity and beauty of the songs and dances and what have you.

5.

..
 
Comment by Historian
2009-12-11 17:40:43

Seorang Pengarang buku bernama BERNHARD DAHM menulis dalam “Sukarno and the Struggle for Indonesian Independence” (1969) terbitan Cornell University Press, telah menerangkan bahawa Sukarno adalah “part and parcel” sejarah Indonesia. Perjuangannya telah bermula dari tahun 1926. Beliau telah ditumbangkan dalam tahun 1965. Ini bererti selama 40 tahun Sukarno telah berada dan bertapak di Tanah Jawa. Selepas itu Suharto pula bertapak di scenario politik Indonesia, selama 30 tahun. Oleh itu dua orang di Tanah Jawa telah berada selama 70 tahun dan mereka berdua yang menjadi “main actors” dalam politik Indonesia. Adakah orang muda sekarang ini hayati apa yang telah di lalui oleh Indonesia dalam tempuh 70 tahun itu? Kalau mereka tahu, mereka tidak akan kecuh dengan tarian pendet dan budaya. Politik di Indonesia lebih dari itu Sepatutnya mereka bekerja keras mengisi kemerdekaan negaranya. Tapi seperti yang saya syakki, mereka mungkin di khayalkan dengan buaian lagu dan lenggang lengguk budaya Hindu tu.

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 00:59:06

Copy dari salah satu laman yang menarik pernah saya baca…
sila anda buat penilaian yg bernas

Terdapat 3 kesimpulan utama tentang isu Malaysia-Indonesia berdasarkan kepada analisa, observation, provokasi dan eksperimen2 di Malaysia Forum.

=== Kesimpulan 1:
Sentimen anti-Malaysia merupakan satu bentuk PEMBUDAYAAN di kalangan orang2 Indonesia selama 50 tahun lewat. Budaya atau POP CULTURE songsang ini telah lama diamalkan dan dipopularkan oleh orang2 Jawa di dalam SISTEM PENDIDIKAN, NASIONALISME, POLITIK dan MEDIA MASSA. Orang2 Indonesia sebenarnya sudah lama DIDIDIK dan DITANAMKAN dengan sentimen anti-Malaysia dan membenci Malaysia sejak mereka kecil lagi.

Bayangkan kesan budaya FASIK, MUSYRIK dan ZINDIK ini telah puluhan tahun mendidik rakyat Indonesia lain.

=== Kesimpulan 2:
Indonesia mengamalkan NASIONALISME MILITER seperti mana yang dipromosi dan dipopularkan oleh orang2 Jawa. Nasionalisme MILITER tidak akan efektif dan akan gagal jika orang2 Jawa gagal mewujudkan satu bentuk “MUSUH BERSAMA” untuk ‘dibenci’ bersama oleh orang2 Indonesia lain.

‘Musuh bersama’ ini tidak lain ialah MALAYSIA. So, tidak kira sebagus apa pun Malaysia terhadap Indonesia, KEAMANAN dan PERDAMAIAN tidak akan pernah terwujud di antara Malaysia-Indonesia ( sangat kontras dengan anjuran agama untuk MENDAMAIKAN 2 saudara).

*** Jawa TIDAK MAU PERDAMAIAN Malaysia-Indonesia itu wujud kerana bakal mengancam citra NASIONALISME MILITER Jawa yg digunakannya untuk menundukkan, menjajah dan menyatukan sentimen rakyat Indonesia.***

Demikian, orang2 Jawa akan sentiasa melagukan dan MEMBUDAYAKAN PERMUSUHAN, PEMISAHAN dan PEPERANGAN terhadap Malaysia tidak kira ATAS ISU atau ALASAN apa sekalipun. Jika tidak ada isu, cipta isu. Jika isu kecil, besarkan isu itu.

Pokoknya, MALAYSIA WAJIB SENTIASA DIJADIKAN MUSUH BERSAMA INDONESIA atas alasan apa pun or else, Jawa kehilangan ‘bisa’ nya dalam bermain wayang NASIONALISME MILITER.

=== Kesimpulan 3:
Orang2 dan budaya Jawa sangat terkenal lihai melakukan taktik2 PEMBELOKAN, PENGALIHAN dan MEMINDAH BEBAN KESALAHAN nya kepada orang lain demi mencapai apa pun objektifnya terutama sekali objektif2 politik. Ini termasuk lah satu sifat Jawa iaitu pinter untuk MENGHALALKAN CARA demi tujuan pribadinya.

Demikian, Jawa akan sentiasa mencari kesempatan untuk memindahkan semua kegagalan, kekejaman dan kebodohannya kepada orang lain, negara lain termasuk MALAYSIA supaya semua itu dapat ditutupin. PROPAGANDA seperti ini dapat dilihat di sepanjang sejarah orang2 Jawa dan YAHUDI.

Maka di Indonesia, lahirlah politik2 penipuan, KKN, liberalisasi Islam, eufemisme dan double-speak sehingga kalau kita lihat, tidak ada satu orang pun di Indonesia yang bisa benar2 dibilang problem-solver terhadap masalah2 negara ketimbang populasinya. Ini diprojeksi akan menyebabkan Indonesia BAKALAN MUNDUR lagi.

——-

Ini cuma sebagian kecil daripada PENJELASAN dan KESIMPULAN terhadap apa yg sebenarnya terjadi di antara Malaysia-Indonesia dan kenapa 99.9 persen suara2 ‘ganyang’, perang dan permusuhan itu DATANG dari Indonesia selama 50 tahun kebelakangan ini.

So, berdasarkan kepada kesimpulan2 ini;

Kita tidak boleh memandang orang2 Jawa itu sebagai saudara seagama dan serumpun kerana Jawa akan tetap MEMPERTAHANKAN AGENDA NASIONALISME MILITER nya yg sentiasa perlu kepada ‘musuh bersama’ even atas alasan HOAX sekalipun, kerana bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi. Jawa tidak akan mau menganggap kita sebagai ‘saudara’ dalam bentuk apa pun.

Dan pada masa yg sama, kita tidak boleh menyalahkan Indonesia dan orang Indonesia lain kerana mereka sebenarnya dipengaruhi oleh SIFAT2 BURUK, FASIK, MUNAFIK dan ZINDIK orang2 Jawa ini yang telah lama menyerapkan budaya2 LAKNATULLAH nya ke dalam sistem pemerintahan, politik, nasionalisme dan sistem pendidikan di Indonesia selama 50 tahun.

Jika kalian kembali menanyakan apa sebenarnya yg berlaku di antara Malaysia-Indonesia, maka kesimpulan2 ini akan dapat memberikan jawapan sebenarnya.

Pertanyaannya, bagaimana kita Malaysians seharusnya bertingkah apabila mengetahui bahawa;

1. Jawa dan Indonesianya TIDAK AKAN SEKALI-KALI mau mewujudkan PERDAMAIAN TULEN antara Malaysia-Indonesia kerana AGENDA nasionalisme MILITER mereka tidak akan efektif tanpa Musuh Bersama (Malaysia).

2. Akan sentiasa wujud isu2 di masa hadapan yang bakal menyaksikan PERMAINAN BLAME GAME, WAR-MONGERING dan HATE GAME yang SAMA diputar-putar oleh orang2 Jawa terhadap Malaysia samada atas dasar HOAX, penipuan atau pun isu2 yang terlalu kecil.

3. Budaya MEMBENCI MALAYSIA akan sentiasa wujud di kalangan orang2 Indonesia sejak mereka kecil lagi akibat BRAINWASH berterusan orang2 Jawa ini terhadap orang2 non-Jawa yg lain. Ini termasuk lah laporan2 medianya yg NEGATIF dan sentiasa jadi BATU API tanpa kawalan atau batas journalisme dan etika. Ini semua akibat dari PEMBUDAYAAN selama 50 tahun.

Kita perlukan satu persepsi baru terhadap ‘sodara2’ kita dari seberang itu.

Setelah gua google ‘Malaysia musuh bersama Indonesia’, ternyata apa yg gua hipotesakan bahawa Jawa lah yang selama ini MEMBUDAYAKAN SENTIMEN MEMBENCI MALAYSIA di kalangann rakyatnya selama 40 tahun itu ternyata BENAR.

–> Brainwash jawa termasuk lewat sistem pendidikannya.

Dari anak2 SD sudah diajar untuk MEMBENCI dan MEMUSUHI Malaysia

saya jadi teringat masa ketika masih di kanak (sudah SD). Kami dikumpulkan di lapangan terbuka. disitu ada guru, ada politisi, ada pejabat pemerintah. sengaja ada patung treuku abd rahman mp malaysia yang terbuat dari ijuk. kemudian ada orator. dia berteriak ganyang malaysia amnet imperialis amerika. ganyak teuku abd rahman boneka amerika. setelah itu kami anak-anak disuruh membakar patung teuku abd rahman.
nah, apakah kita harus seperti zaman sukarno dulu. kan lain zaman dahulu lain zaman sekarang. zamannya berbeda, konteknya juga berbeda.
akhirnya indonesia dan malaysia damai setelah suharto memegang tampuk kekuasaan

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 01:19:30

sambungan..

*** Tidak semena-mena, tanpa alasan kuat dan hasil dari BRAINWASH berterusan, orang2 Indonesia yang dididik Jawa TETAP MAU MALAYSIA sebagai musuh bersama rakyat Indonesia. Semata-mata TUJUAN NASIONALISME dan POLITIK, orang2 Jawa sanggup MEMUTUSKAN TALI SILATURAHMI antara dua saudara Muslim terbesar Dunia dan Asia ***

———-
Tidak sengaja pagi ini saya membaca artikel menarik yang membahas mengenai musuh bersama. Saya jadi tergelitik untuk bertanya, apa kita perlu? satu musuh bersama agar menjadi solid?

Sebenarnya Barry Buzan pernah membahas ini di bukunya, People, State and Fear, bahwa untuk menyatukan rakyat di suatu negara, perlu ada sebuah ancaman nasional, sehingga ketakutan itu dibutuhkan. Hal ini bisa kita lihat sekarang, terorisme merupakan ancaman nasional AS dan tidak sampai di birokrasi saja. Rakyat AS dibuat paranoid oleh orang asing dengan propaganda yang efektif dan berkelanjutan. Namun hasilnya bisa dipetik oleh pemerintah AS, rakyat mereka cukup terunifikasi dan patriotik.

Situasi ini agak kontras dengan Indonesia, dimana semangat nasionalisme penduduknya merosot. Mungkin ini juga bisa dilihat dari faktor sejarah. Kita tidka boleh lupa bahwa pada dasarnya negara Indonesia itu tidak ada. Dulu negara ini terdiri dari kerajaan-kerajaan yang berperang satu sama lain, hanya saat Belanda melakukan kolonialisme di Hindia Belanda, penduduk yang terdiri dari ras yang berbeda itu melakukan unifikasi dan membentuk identitas baru, Indonesia.

Kembali ke pertanyaan semula. Apakah perlu saat ini, kita membentuk musuh baru? Kita semua tentu membaca buku sejarah, dan tahu apa yang biasanya terjadi pada saat suatu negara merdeka, yakni perebutan kekuasaan dari kekuatan politik lokal. Saat musuh asing tidak ada, tampaknya sudah pola umum bahwa akan terjadi pertempuran dalam tataran domestik karena menginginkan kekuatan tertinggi dalam kekuasaan negara.

Saat ini Malaysia merupakan salah satu negara yang paling potensial menjadi musuh bersama Indonesia. Kenapa demikian? Pada dasarnya Malaysia didominasi oleh etnis melayu, yang satu rumpun dengan suku di Indonesia. Pada saat ini orang Indonesia pada umumnya memiliki perasaan gabungan antara superiority dan inferiority complex pada Malaysia.

Di satu sisi, Malaysia banyak mengadopsi kultur-kultur di Indonesia, dan pada tahun 1970-an belajar dari Indonesia. Namun di sisi lain Indonesia merasa inferior karena muridnya sudah melampaui gurunya, sehingga ada perasaan ambivalent saat saling berhubungan. Penduduk Indonesia sulit menerima bagaimana mungkin negeri ini masih tertinggal, sedangkan Malaysia sudah kian majunya.

Saya sendiri sebetulnya tidak keberatan jika hal ini terjadi. Saya merasa saat ini, Indonesia sedang berjalan di tempat, karena terhambat birokrasi yang tampaknya lebih kompleks dari struktur dll Windows XP. Mungkin ada perlunya para pembuat keputusan di tingkat atas melakukan propaganda ini agar negeri ini kembali terunifikasi, setidaknya, ada perasaan tidak ingin kalah dari negara lain yang lebih maju seperti Malaysia.

Mari lihat Jawa bermain TAKTIK PROPAGANDA PEMBELOKAN:

“SENTIMEN ANTI MALAYSIA JUSTRU MENGUAT PASCA JATUHNYA SUHARTO SEBABNYA ADALAH PROVOKASI DUA PIHAK ATAU ADA PERMAINAN INTEL NEGARA LAIN YANG GAK MAU SESAMA ISLAM BERSATU”

Di kitab propaganda orang Yahudi, kalau sudah tidak dapat mengelak dari disalahkan, guna taktik “berkongsi kesalahan”, contohnya macam “provokasi dua pihak” seperti di atas. So, Jawa dapat berbagi KESALAHANNYA kepada orang lain.

Pertanyaan: tanpa MUSUH BERSAMA (Malaysia), bisakah JAWA dan Indonesia bermain wayang dan mempromosi NASIONALISME MILITER yang diwarisinya dari Sukarno sampe sekarang?

Siapa yg bakal jadi MUSUH BERSAMA INDONESIA itu kalau bukan Malaysia?

Jawa itu lah sebenarnya MUSUH PERSAUDARAAN AGAMA! PErsis divide-et-empera YAHUDI yg menjadikan Islam dan Muslim sebagai MUSUH BERSAMA dunia.

licik kan taktiknya.

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 01:26:24

sambungan….

Bukankah Soekarno adalah IDOLA nya citra nasionalisme dan kemerdekaan Indonesia? Makanya siapa SEKARANG yang berani MENOLAK kalau Soekarno bilang “Malaysia Musuh Bersama” even atas dasar HOAX?

———-
Malaysia sebagai Musuh Bersama Setelah peristiwa Gerakan 30 September (G30S) pada 1965, sebenarnya konfrontasi dengan Malaysia masih dilanjutkan. Buktinya, pada 27 Maret 1966, Bung Karno menandatangani Keputusan Presiden No 62 yang mengangkat Jenderal AH Nasution sebagai Wakil Panglima Besar Komando Ganjang Malaysia (Wapangsar Kogam). Saking seriusnya dengan politik konfrontasi ini, Nasution diberikan kedudukan setingkat menteri.

Ini semakin menguatkan dugaan bahwa Bung Karno yang mulai tidak populer setelah G30S,*** MENCIPTAKAN MUSUH BERSAMA DI LUAR *** untuk meredam gejolak di dalam negeri. “Suatu bangsa selalu memerlukan musuh,” kata Bung Karno saat menyulut konfrontasi. Memang politik konfrontasi digalakkan Soekarno pada 8 Januari 1963 setelah Wakil Perdana Menteri I Soebandrio mengumumkannya secara resmi. Dan saat itu, posisi politiknya masih kuat menyusul kemenangannya di Irian Barat.

Tetapi setelah 30 September 1965, hasrat berkonfrontasi dengan Malaysia sepertinya lebih untuk konsumsi dalam negeri daripada sebaliknya. Soekarno menghadapi demonstrasi-demonstrasi mahasiswa yang digerakkan oleh Angkatan Darat yang tak lagi loyal kepadanya.

*** Dan dia percaya, dengan menciptakan musuh di luar, elemen-elemen ini akan terangsang kembali saraf “nasionalisme” nya.*** Tentu saja tafsir nasionalisme di sini adalah dukungan politik kepada Soekarno. Sebab, menjual isu perang dengan Malaysia terbukti manjur untuk menyatukan elemen ideologis yang mulai terfragmentasi pasca-pembubaran Masyumi. Rumekso Setyadi dan Saiful H Shodiq dari Syarikat Indonesia menulis, mobilisasi ganyang Malaysia telah menyatukan elemen komunis (PKI) dan Islam (Nahdatul Ulama) dalam bentuk latihan-latihan bersama kemiliteran di beberapa pusat pelatihan atau yang saat itu populer dengan sebutan training center (TC).“Pemuda Rakyat juga mengadakan TC di Kota Gede dan Cebongan dengan instruktur dari Korem 072 dan Kodim Yogyakarta… Pemuda Ansor juga terlibat sebagai peserta dalam TC di Cebongan Sleman,” tulis mereka.

———

Ini lah TAKTIK SAMA yang dipakai oleh Jawa2 yang kita jumpa dan masih hidup sekarang ini. Tidak ada berubah sikit pun PERMAINAN ini. Ini hasil dari PRAKTEK BUDAYA PEMBELOKAN orang2 JAwa (baca KESIMPULAN #3).

Contoh 1: Jawa MEMINDAHKAN BEBAN KESALAHAN nya ke Malaysia dengan coba mengidentikkan “maling” itu dengan Malaysia. Tujuannya supaya semua SEJARAH MALING orang2 Jawa selama 70 tahun dapat ditutupin dan dipindahkan semuanya ke Malaysia.

Jawa mana yang mau MENGAKU MALING PAPUA, SDA dan tanah orang? In fact MALING TANAH ORANG yang paling BESAR di Asia ini ialah orang2 Jawa sendiri! Silahkan baca sejarah.

Taktik MEMINDAH KESALAHAN orang2 Jawa memang hebat. Tidak keliatan lo SEJARAH MALING BANDIT2 JAWA selama 70 tahun ini! Langsung bisa DITUTUPIN.

Damai kan semuanya.

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 01:43:19

sambunga….

FAKTA…. Di bulan Ramadhan lepas, ternyata yang BAKAR2 BENDERA dan MENGUSIR MAHASISWA Malaysia di UGM itu adalah ‘muslim2’ dari Ikatan Pelajar Hukum Muslim, UGM sendiri. Walah, bukannya mahasiswa kristen? Di bulan Ramadhan loh!

Jawa itu MAU memandang agama sebagai jalan persaudaraan? ya JAUH LAH. Kalau namanya Jawa, dia tetap tidak mau UJUD PERDAMAIAN atau sebarang bentuk PERSAUDARAAN sama Malaysia, Melayu atau Muslim. Baca kesimpulan 1 dan 2.

SAMA KAN KONSEP TRANSMIGRASI Yahudi di Tebing Barat itu sama konsep TRANSMIGRASI JAWA dari Sabang ke Merauke.

Lu bakal temukan satu persamaan: “Ini milik Tuhan” bilang Yahudi dan budaya Jawa.

Jawa dan Yahudi kan merasa EKSKLUSIF di mata tuhan. Makanya bebas MEROBAH HUKUM AGAMA dan MELEGALKAN CARA.

Silahkan banding berapa BESAR TANAH orang yang DIRAMPOK oleh YAHUDI di Palestina sama tanah yang dirampok oleh Jawa di Indonesia.

CONTOH 2 memang terbukti. Contohnya tragedi May 98. Jawa membelokkan semua kesalahan dan kegagalannya mengurusin sektor ekonomi, fiskal negara ke satu kaum, iaitu tionghoa. Jawa2 akan bermain yg keras untuk ‘menyatukan’ sentimen massa supaya MEMBENCI dan MENYALAHKAN masyarakat tionghoa. Jawa akhirnya aman dari kemarahan rakyat kerana permainan PEMBELOKANNNYA manjur. Tidak ada SATU EKOR JAWA yg dibawa ke muka pengadilan dalam tragedy May 98. Jawa sukses dalam MEMBRAINWASH rakyatnya sehingga mereka ‘percaya’ bahawa biang krismon 97 itu SEMUA gara2 tionghoa. Jawa sukses dalam MEMINDAHKAN BEBAN KESALAHANnya kepada orang lain.

Inilah PERSIS nya permainan orang2 Jawa dalam isu Malaysia-Indonesia ini. PEMBELOKAN, BLAME-GAME dan FINGER-POINTING untuk tujuan menutupin kesalahan dan kegagalan sendiri. The same old spin and game.

Dalang permusuhan Malaysia-Indonesia ini adalah orang2 Jawa.

CONTOH 3
Salah satu ‘isu’ yg dikoar-koarkan oleh orang Jawa dalam trik mengadu-dombanya yang terbaru -> isu budaya.

Ini semua cuma satu trick DIVIDE-ET-IMPERA orang2 Jawa dalam menghancurkan semangat persaudaraan serumpun dan seagama, supaya suku2 di nusantara dan kepulauan melayu ini sentiasa BERPECAH dan BERMUSUHAN cuma atas isu budaya. PERPECAHAN ini semua dapat menguntungkan orang2 Jawa dan cita2 politik mereka di Indonesia.

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 02:03:30

Sambungan…..

Aneh sekali kan, gimana Indonesia bisa MENGANUT FAHAMAN Nasionalisme MILITER selama 70 tahun walhal;

1. Indonesia tidak pernah terlibat secara aktif dalam WWI
2. Indonesia tidak pernah terlibat secara aktif dalam WWII
3. Indonesia belum pernah terlibat perang KONVENSIONAL dengan mana2 negara
4. Pengalaman perang Indonesia tidak lebih hebat dari pengalaman perang Vietnam, Malaysia atau Filipina sendiri. Pengalaman cuma SECIPUT dan sangat MINIMA sekali.
5. Indonesia TIDAK punya teknologi militery yg lebih hebat dari Jepun, Swedia atau Vietnam sekalipun.

Pertanyaannya, kenapa bisa2nya Indonesia menganut faham nasionalisme militery dan militan jika dibanding dengan pengalaman perangnya yg SECIPUT dan teknologi militerynya yg MALU2INI?

Bukankah yg seharusnya lebih layak menganut fahaman ini ialah JEPUN, VIETNAM, TURKI, AMRIK, BRITISH, Parsi yg punya sejarah peperangan yang BESAR, HEBAT dan PANJANG yg terkenal yg bisa dijadikan basis untuk membeNtuk BANGSA BERPRIBADI MILITERY?

Jawabannya: NASIONALISME INDONESIA itu adalah HOAX rekasaya Jawa dengan tujuan untuk MEMBODOHKAN rakyatnya dan mengekalkan DOMINASI nya di Indonesia.

Nasionalisme Indonesia adalah HOAX dan percuma.

Dijajah oleh PT VOC selama 400 tahun BERANI MENGAKU BERNASIONALISME MILITER?? Belanda sendiri sangat MINIMUM sekali aktiviti militerynya di WWI dan WWII, malah malunya BELANDA untuk menganut fahaman NASIONALISME MILITERY dan teriak2 perang!

ANALISA Brilliant. Powerful insight.

Sementara orang indon mengait/ melihat kepada isu2 itu dan ini, kita pula meliatnya dari sudut pandang yg lebih tinggi dan skop yg lebih luas.

Akar permasalahan kepada isu Malaysia-Indonesia ini cuma ada di Indonesia kerana sejak 50 tahun yg lalu, 99.9% suara2 pengganyangan, permusuhan dan mendomba perang itu datang dari sebelah Indonesia.

Persoalannya, ada SIAPA di Indonesia itu kerana pola dan pattern ‘isu’ nya tetap sama konsisten selama 50 tahun ini.

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 05:23:01

Sambungan…….
Brainwash jawa begitu BERKESAN sekali sehingga mewujudkan satu kepercayaan di mana Indonesia yg ‘mengganyang’ Malaysia di zaman konfrontasi, tapi Malaysia yg tetap salah di dalam kanflik itu walaupun kita tidak pernah menembak 1 peluru ke wilayah Indonesia, berbanding Jepun, GB dan VOC.

INI AMAT JELAS SEKALI dalam sendiwara jawa agar malaysia digambarkan sebagai anjing british yang licik. manakala jawa sebagai penyelamat.yang mahu membawa malaysia bersama sama membentuk NKMM(Negara Kesatuan Majapahit Moden).

Dimasa yang sama ideologi hindu pegangan jawa diserapkan ke dalam pikiran warga,slogan jawa dijadikan pegangan,bendera majapahit digunakan sebagai bendera negara,pulau jawa sebagai pusat pemerintahan,
orang2 jawa pula disebarkan ke merata rata tanah jajahannya untuk menguatkan lagi pengaruh dan kekuasaann jawa.

Anehkan, yg diserang harus meminta maaf kepada penyerang kerana ‘diserang’.

DENGAN NYATA rakyat Indonesia keseluruhanya hidup atas PEMBOHONGAN SEJARAH selama 50 tahun, gara2 PEMBELOKAN orang2 jawa.

1. Mana bukti sempadan perbatasan dirobah oleh Malaysia?
2. Penyiksaan TKI –> Kenapa tidak ganyang Arab? Sngapore?
3. Penyiksaan TKI –> Kenapa tidak dipersoalkan rakyat MALAYSIA yg mati dibunuh oleh “indon” di Malaysia. cuba bandingkan angka yg mati itu. Pasti indon malu kalau tau bahawa lebih ramai rakyat Malaysia yg mati DIBUNUH oleh “indon” dibanding TKI yg mati.

Bah, kalau berlaku di negara lain, jawa2 dan indonesia tidak bisa banyak soal kerana mereka TIDAK DIBUDAYAKAN oleh Jawa seperti membenci Malaysia. Cuma isu2 dengan Malaysia saja mereka beriya-iya mau berperang dan ganyang?

Persoalannya kenapa bisa jadi begitu? Kenapa akhbar2 Filipina dan Singapore yg masih mengunakan istilah “indon” tidak diganyang oleh ‘nasionalisme militery’ orang2 Jawa?

** Jawa2 itu tidak akan pernah MAHU untuk MEWUJUDKAN PERDAMAIAN TULEN antara Malaysia dengan Indonesia kerana jika perdamaian wujud, cita2 politik dan nasionalisme orang Jawa di Indonesia akan GAGAL.***
Kenapa bisa ‘BERTAHAN’ pendapat yg seperti itu? Seolah-olah ada satu dark force yang SANGAT KONSISTEN mempertahankan dan menanamkan pendapat seperti itu dikalangan rakyat Indonesia selama 70 tahun lewat.

Apa kah dark force itu?—> J A W A.

Dengan menanamkan KEPERCAYAAN dan ILUSI bahawa ‘Malaysia masih dijajah’, Jawa2 ini sukses menciptakan satu ketegangan dimana jika Indonesia mahu menyerang Malaysia bila2 sahaja, dengan menandaikan tindakan itu HALAL kerana Malaysia itu satu bentuk neo-kolonial.

Masih bertanya kenapa rakyat Indonesia yang dididik oleh nasionalisme Jawa TIDAK PERNAH KESAL atau MERASA BERSALAH atau TIDAK MAHU MENOLAK untuk menyatakan perang terhadap Malaysia 24 jam atau bila timbul sebarang isu?
Kesimpulan..
—-> Brainwash dan PEMBUDAYAAN oleh orang2 Jawa.

Kalau mau melihat kepada ‘sempadan2’ atau ‘isu2’ juga bisa. sempadan TKI, sempadan “indon”, sempadan budaya, sempadan perbatasan dll.

Situasinya, jika satu krisis persempadanan berlaku di negara lain, orang2 indonesia didikan jawa akan menganggapnya cuma sebagai satu isu biasa. Tetapi jika berlaku di antara Malaysia, maka angkatan dan laungan GANYANG dan PERANG akan segera dibangunkan oleh jawa di seluruh Indonesia!! UMARAH BENCINYA TIDAK DAPAT DIBENDUNG

Why?

Kerana ini semua HASIL PEMBUDAYAAN oleh Jawa2 itu terhadap ‘musuh bersama’ Indonesia yg diciptakan oleh orang2 jawa sendiri. Singapore, Arab, VOC, JepUN dan Australia, bukan “musuh bersama” Indonesia, Sila tanya nasionalisme Jawa. So, jika ada isu, mereka tidak harus dipandang sebagai ‘musuh perang’ indonesia.

AKBAR2 yang terdidik oleh ‘nasionalisme’ jawa juga tidak kurang hebatnya dalam MENYEBARKAN FITNAH, ADU_DOMBA dan KEBENCIAN kepada Malaysia walau atas dasar HOAX.

Yang penting buat AKHBAR2 Jawa, bukanlah VALIDITY beritanya, tapi SENTIMEN BENCI MALAYSIA akan terus berjalan dan DISUBURKAN di kalangan rakyat.

*** Itulah tujuan sebenar AKHBAR2 INDONESIA dalam melaporkan soal Malaysia ***

Contoh.. 4
28/01/2009 – 21:15
Malaysia Rusak Patok Perbatasan RI

INILAH,COM, Pontianak – Tapal (patok) batas negara di areal sepanjang dua kilometer di Kabupaten Kapuas, Kalimantan Barat, dilaporkan hilang akibat pembangunan jalan oleh sebuah perusahaan kelapa sawit asal Malaysia.

Penghilangan tapal batas itu ditemukan dalam pemantauan oleh Korem 121 Alam Bhana Wanawai dua pekan lalu.

“Temuan itu hasil pantauan langsung ke perbatasan sekitar dua pekan lalu,” kata Komandan Korem (Danrem 121 Alam Bhana Wanawai, Kol.(Inf) Nukman Kasodi usai mengikuti upacara HUT ke-52 Provinsi Kalbar di Kantor Gubernur, Rabu (28/1).

Danrem 121 mengaku sudah melaporkan temuan itu kepada Pangdam VI/Tanjungpura Mayjen TNI Tono Suratman di Balikpapan, Kalimantan Timur, Markas Besar Tentara Nasional Indonesia Angkatan Darat (Mabes TNI-AD), Mabes TNI, dan Departemen Pertahanan.

Menurut Nukman, patok yang hilang tersebut harus dibangun kembali karena menjelaskan batas antarnegara. “Meski patok tidak ada, tapi posisinya tidak akan hilang,” tegas Nukman.

Dari pantauan Korem 121, jumlah patok batas yang hilang sekitar 50 buah dan tersebar di lima kabupaten yang berbatasan langsung dengan Sarawak. Patok yang hilang sebagian besar tipe D. Patok batas negara terbagi dalam empat jenis, tipe A memiliki jarak antarpatok sekitar 200 kilometer – 300 kilometer, tipe B berjarak 10 kilometer, tipe C satu kilometer, dan tipe D berjarak antarpatok antara 100 meter – 200 meter.

“Patok-patok tersebut tersebar di perbatasan Kalbar Sarawak yang panjangnya 1.004 kilometer mulai dari Tanjung Datuk di sebelah barat hingga perbatasan Kalbar dengan Kaltim di timur,” imbuhnya.

Patok yang hilang tersebut karena longsor atau sengaja dihilangkan. “Kalau dihilangkan, oleh orang yang membuka lahan atau jalan karena patok-patok itu sebelumnya tertutup pohon,” jelas Nukman.

Lokasinya di Kabupaten Kapuas Hulu, Sanggau, Bengkayang maupun Sambas. “Rata-rata di daerah yang sudah dikembangkan kegiatan masyarakat,” kata dia. Pemeriksaan terhadap patok di perbatasan tidak hanya melibatkan TNI, namun juga Tentara Diraja Malaysia melalui patroli bersama.[*/dil]

———-

Pola nya seperti sudah bisa ditebak.

Judulnya berbentuk TUDUHAN dan FITNAH
Paragraf 1 atau lead newsnya berbentuk TUDUHAN dan FITNAH

Tapi di paragraf akhir, barulah perkara YANG SEBENARNYA terjadi itu ditulis.

Siapa yg mau baca PARAGRAF TERAKHIR itu?

Tidak boleh disalahkan teksnya, tapi kita lihat apa sebenarnya yang MEMBUDAYAKAN dan MEMOTIVASIKAN mereka untuk menanam FITNAH seperti itu.

–> didikan J A W A.

..
 
Comment by laakloq
2010-02-14 07:24:01

Sambungan….
Orang yg hidup atas PEMBOHONGAN SEJARAH oleh orang2 Jawa tidak akan bisa berhujah secara rasional, berfakta atau secara benar. Malah media jawa berhujah. katanya media malaysia itu menjelik jelikkan indonesia karena selalu menyiarkan berita2 bohong tentang jenayah warga indonesia.makanya media jawa tidak akan menerbitkan berita itu.
Pembelokan seperti itu dibuat untuk menutup angka JUMLAH RAKYAT MALAYSIA yang jadi korban dan MATI akibat jenayah warga Indonesia di Malaysia. Dia tidak mahu dibandingkan dengan jumlah TKI/TKW yang disiksa atau mati di Malaysia.
Kesimpulan….
Akhirnya tidak seimbang untuk dibikin modal ‘nasionalisme’ jawa dalam kempen membudayakan ‘ganyang Malaysianya’.

POLITIK DAN PERANAN SEMASA—— MALAYSIA # PEMERINTAH DAN CABANG POLITIK PEMBANGKANG
TiIADA SATU PUN ahli politik di Malaysia mahu menyebut-nyebut nama Indonesia dalam berpolitik atau bernasionalisme? TIADA DALAM HUJAH – HUJAH MODAL POLITIK Malaysia menjadikan Indonesia sebagai “musuh bersama” Malaysia? SAMADA PEMERINTAH MAHUPUN PEMBANGKANG – FAKTA

MODAL MEMANCINGundi peyokong untuk memenangi hati rakyat tidak pernah terkeluar dari mulut ahli politik diMalaysia DALANG PERMUSUHAN MALAYSIA-INDONESIA. Semua sumber2 PERMUSUHAN ini hanya datang dari mulut orang2 Jawa sejak dahulu lagi
TUDUHAN DEMI TUDUHAN TERARAH KE MALAYSIA
Ini salah satu dari SYMPTOM dari Kesimpulan #1. Orang yg sudah DIBUDAYAKAN dengan SENTIMEN anti-Malaysia dari kecil memang TETAP MAHU PERCAYA bahawa semua fitnah itu BENAR walau sudah jelas itu adalah atas dasar HOAX.

Terbukti sendiri Kesimpulan #1
Contoh 5
SEHINGGA KESAAT INI KES TARI PENDET. Walau sudah JELAS, TERANG dan BERSULUH bahawa itu tidak punya kaitan dengan Malaysia, rakyat Indonesia *** TETAP MAHU PERCAYA *** bahawa itu semua gara2 Malaysia juga.

Ini semua gara2 apa?—> PEMBUDAYAAN ANTI-MALAYSIA oleh orang2 Jawa selama 50 tahun!.
Kenapa tionghoa Indonesia yg disalahkan kalau sebenarnya yang GAGAL MENGURUS hal EKONOMI NEGARA itu ialah orang Jawa sendiri?

dari Kesimpulan #3, Jawa memang suka cari kambing hitam dan memindah beban kesalahannya kepada orang lain bila dia sendiri ternyata GAGAL. Mei 98, adalah BUKTI paling nyata buat Kesimpulan #3 .
jawaban biasa dari nasionalis DIDIKAN JAWA.

1. Rogol, bakar, rusuh, ganyang –> gara2 kesuburan NASIONALISME MILITERY dan MILITAN.(kesimpulan #2)

2. MEMAKI, MENCELA, HILANG KESEDARAN DAN ADAT SOPAN untuk menyatukan sentimen MASSA dan membelok kesalahan .(kesimpulan #3).
Susah sekali kah untuk memanjatkan doa buat PERDAMAIAN KEKAL INDONESIA-MALAYSIA?? Apa sebenarnya MASALAH KEMUNAFIKAN yang DIHIDAPI oleh jawa ini? Berdoa untuk perdamaian itu kan bagus?

Sekiranya jawapan nya tidak oleh jiran tetanga , makanya benarlah Kesimpulan #2, orang Jawa TIDAK MAHU wujud perdamaian kekal antara Malaysia-Indonesia kerana takut NASIONALISME MILITERY nya kehilangan ‘musuh perang’ dan cita2 politik orang jawa akan rOsak.
1. KEHEBATAN MEMBUAL PERANG (anjuran Jawa) itu sama dengan kehebatan berperang sebenar?
2. HIMPUNAN kegagalan Jawa mengurus analisa EKONOMI itu kepada orang2 Tionghoa Indonesia *** SEMUA ***?
3. KES TARI PENDET. TETAP MAHU PERCAYA *** bahawa itu semua gara2 Malaysia juga ?
4. Selalu BERKOBAR2 MENGATAKAN “KEadilan hanya untuk generasi orang Jawa”?
5. Diminta berdoa uintuk PERDAMAIAN DGN MALAYSIA TAKUT SETENGAH MATI. Tapi kalau untuk KEHANCURAN ORG LAIN DEMI Jawanya, KENAPA sanggup jual nama tuhan DALAM DOA ?
300 JUTA MAAF DIPINTA BAGI PIHAK 27 JUTA kami di Malaysia, tidak ada namanya PEMBUDAYAAN SENTIMEN ANTI-INDONESIA seperti di Kesimpulan #1. Jadi di Malaysia sini TIDAK ADA ada orang yang dendam atau marah sama Indonesia atau Jawa.

P.S : ”Keluarlah dari kandang kamu untuk melihat dunia nyata dan lihatlah setiap masalah dari banyak PERBAGAI SUDUT DENGAN HATI YANG NURANIi…”
datanglah /lawatilah/gaulilah rakyat Malaysia yang berbudi bahasa MALAH KAMU AKAN DILAYAN SEBAGAI TETAMU ASALKAN TIDAK MELANGGARI UNDANG2 DAN PERATURAN SEDIA ADA DIMALAYSIA

..
 
Comment by INDON BANGSA KULI
2010-02-24 10:06:33

hahaha…INDON BANGSA KULI maling lagu MALAYSIA…sama seperti INDON MALING filen MALAYSIA bawang merah bawang putih ya..FILEM INDON ISSABELLA lagunya di maling dari MALAYSIA ya…..

tiap kali GARUDA TERBANG..INDON DITINPA BENCANA ya…hahaha….setelah ini tukar GARUDA INDON ama KERBAU INDON ya….

INDON PUNYA PRESIDEN KERBAU…BODOH…MALAS…TAPI GEMOK KERNA DISUAP AMA BANK CENTURY…..hehehe.. 🙂 🙂 🙂

..
 
Comment by kanji celup
2010-07-22 09:54:42

saye berdarah kacukan melayu cine mix cine celup hahaha dan skit batubare di indo dan saye belajar di jepun untuk pegetahuan anda semua di sini ade senaskah buku yang sagat bersejarah iaitu perang dunia kedua ade tertulis bahase jawi walaupun saya x mahir jawi tp berkat ibu bape sy mehantar sy kesekolah agame x sia2 saye membace dan membelik sumpah indonesia terhadap melasia(kite). dan sagat mendalam untuk merwujudkan indonesia raya, tapi itu cerita sejarah dan saye x ambil pusing tentangnye biarkanlah mereka berfikiran begitu di u tube juge hampir same rate2 nye memburukan melaysia tp igatlah allah sentiasa di samping org yg benar dan nabi penah berpesan berbaik lah enkau dgn musuh mu walaupun kamu akan mereka mencerca atau apew pun sekali dan kami disini akan mempertahankan maruah bangse dan agame sehinga titisan darah yg terahir oleh itu sabarlah wahai sedare ku amin..

..
 
Comment by kanji celup
2010-07-22 10:06:01

ade citer sikit nak cakap sewaktu x sepatutnye mempertikaikan lambang sake merah putih tp kalu ikutkan mereka yg salah sewaktu pkm dan kpi bergabung meminta indonesia merdeka kepade (ingris) entah betol ke x ejaan aku ni bab rate2 kat sini berhase jepun tp dieorg nak belajar bahse msia huhuhu, berbalik pade lmbang sake merah tadi sebahagian askar meneruskan perjuangan untuk merdeka, sementare yg lain menyambut kemerdekaan kesian dan malaya pade waktu itu meneruskan perjuangan dgn care sendiri sepatutnye mereka perlu kaji sejarah kembali!~

..
 
Comment by malaysia tanah air
2010-08-31 11:39:53

asalamualai kum,,,,,idon=lebih 2juta rakyat indon mencari rezeki di malaysia dan tokey2 semua org malaysia!dan kenapa org indon x mahu bekerja di indon??????? sbb takda pe kerjaan di indon,, walau mereka anggap malaysia maling ,sedar x 2juta org indon dimalaysia menerima gaji dr org malaysia!!!!!ad pernah berterima kasih ???(TIDAK) malah menuduh malaysia maling!!!hampir 2000 kes rompakan di malaysia di dalangi oleh rakyat indon !!! ada rakyat malaysia tunjuk perasaan ????(TIDAK)10000 ribu rakyat indon belajar di malaysia ad x rakyat malaysia halau mereka dangan buluh lemang:P (TIDAK),rakyat indon berbangga dapat hakker blog malaysia ,, tp mereka dapat apa duit ker ehhehe (TIDAK) <>>>>>allah kurnia kan otak untuk berpikir bukan untuk berbunuhan sesama umat,,,,,,hampir kesemua rakyat indon yg kerja di malaysia dapat mendiri kan rumah di indon kerana allah telah memberi rezeki dimana??????????????????????????(MALAYSIA)janagan banga dgan diri kamu kerana yg bangga selalu jath<<<<ingat jasa baik MALAYSIA !KITA x pernh mintak supaya berterima kasih !tp sekurang jangan buat baik di balas jahat nnt yg jht tersungkur aku hormat pada kaum indon yg pikiran terbuka tp bukan yg kolot ,,,,,,,,akhir kata allah x suka umat nyer berpecah ,,,kalu taknak ikut jugak org itu ter masuk dalam golongan tut…..tut………..

..
 
Comment by malaysia tanah air
2010-08-31 11:46:52

marah bila adat nya di sentuh tp mana hilang adat org indon bila menulis blog adakah wak2 mara boleh stopkan dulu budaya yg di per tahan kan ,,,, budaya menunjuk kan bangsa rakyat indon tulis blog bukan2 itu menanda kan perangai rakyat indon !!!!!TIDAK MALU ka anda membuka AIB bangsa kamu semdiri???? pk 😉

..
 
Comment by hero
2010-12-16 11:27:51

semua statemenet provoke dari dorng tuh sbnarnye dari parti2 pembangkang sana yang nak menang undi.politik nye hal.sahabat2 sekalian,korg bole tau byk sgt cerita,nak serang m’sia la,maling la,bla bla bla.just let them be.sekadar cakap je,tak luka sikit pun badan aku.sebab pe?bile banyak sangat bercakap,kau akan menunjukkan banyak sangat kelemahan diri kau dan itu menunjukkan kau berada di level pemikiran yang mana.yg belah mana?yang rendah sekali.so let them barking… :p

..
 
Comment by Lina
2011-01-25 23:46:48

Saya mmg sumpa 7 keturunan la benci indon . Da la jd bibik kat uma aku asyik mencuri je . Pastu ckp aku tiru gaya dia . ( middle finger sikit ) mmg x bersyukur ….. Pemain msia pg stadium dorg naik kete kebal la bagai …. Dorg kat sini bersenang2 berkeliaran dkt klcc Dan kawasan sewaktu dengannya …. Berambus la !!!!!! :o:

..
 
Comment by nizam
2011-04-16 13:31:56

indon ni kalau tak ganggu malaysia tak boleh ka?dah keturunan macam celaka tak boleh lebih dari mereka sedarlah sikit wahai indon negara kamu tu memang mundur 🙂

..
 
Comment by Faris
2011-04-20 01:10:22

Ini semua berpunca dari dalang politik oleh orang kita sendiri semata-mata mahu rebut kuasa untuk menjadi pemerintah je…

..
 
Comment by (S)uper(S)i[X]
2011-11-18 11:10:06

MARI BUKTIKAN SIAPA YANG KUAT DENGAN CARA BERPERANG, ABAIKAN DIPLOMASI, KERAHKAN SEMUA TENAGA, HANCURKAN MEREKA !!!

BRAVO FOR MY COUNTRY, INDONESIA

..
 
Comment by iLham
2011-11-19 02:45:21

ehh… Orang malingsial…
anjing kalian semua…
kalian liat perolehan medali INDONESIA jauh lebih banyak dari negaramu ANJING…..
bahkan perolehan medalimu tidak cukup stengah medali INDONESIA….
Garuda Di DADAKU
you fucking malingsial
👿 😈

..
 
Comment by ANDRI
2013-01-05 19:33:09

dasar bodoh, sudah ngomong panjang lebar justru menunjukkan kebodohannya sendiri. nih tolohlnya Indonesia adalah jawa dan jawa adalah indonesia.

..
 
Comment by Rizuan
2013-01-06 13:12:55

Diam lah kau… :choler:

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post