Kisah PAS dan Kepala Babi


Tahniah buat PAS kerana memenangi pilihan raya kecil bahagian Kuala Terengganu baru-baru ini. PAS menang majoriti lebih dari 2000 undian berbanding dengan kemenangan UMNO di tempat yang sama. Samaada korang Pro Umno mahupun Parti Keadilan Rakyat, mahu tidak mahu ini negara demokrasi, buka minda dan hati untuk menerima. Kira bagus apa ada pemimpin yang bukan sekadar ambil hal hal duniawi, tetapi juga soal akhirat kelak.

Seramai 63,993 atau 79.9 peratus daripada 80,229 pemilih mengundi pada pilihan raya kecil itu yang diadakan berikutan kematian bekas Timbalan Menteri Pelajaran, Allahyarham Datuk Razali Ismail ketika bermain badminton di Institut Aminudin Baki (IAB), Genting Highlands pada 28 November 2008. – Sumber Berita Harian.

Dari respon seorang pembaca di Justkhai, mengenai kes kepala babi dalam Surau Akademi Pengajian Islam di Universiti Malaya.. Melihat dari gambar, dah cukup membuktikan bertapa kurang ajar’nya “mereka” yang bertanggungjawab meletakkan kepala babi beralaskan bendera PAS di dalam sebuah surau. Dalam korang sibuk-sibuk memboikot sana-sini barangan Israel (ye la tu korang boikot? Hehe), tak tahu la kalau tak rasa apa-apa dengan apa yang jadi ni. Bukan bendera PAS yang ingin di jadikan isu (peduli apa), tapi kepala babi di dalam surau. What a rude? Satu dunia pun tahu kan babi adalah haiwan yang cukup sensitif dalam kehidupan sebagai muslim.

Bagi Khai, apa yang dah terjadi dan bakal terjadi lepas ni, semuanya hanya sedikit propaganda “mereka” ingin “membunuh” orang Melayu dan Islam di Malaysia dan seterusnya di dunia. Masih ingat akan isu blog Adibah Ahmad? Lihatlah betapa caca-marba’nya sikap orang-orang melayu kita menangani perkara macam tu. Dan Khai yakin kebanyakkan blog “murtad” di dalam internet ini, nyatanya hanya rekaan semata-mata dari “mereka” untuk memesongkan akidah dengan mudah dan ternyata, percuma di Blogspot.

Gambar kepala Babi di Surau yang Khai maksudkan…


Apa yang tertulis di bendera PAS dan di telinga babi

Di atas bendera: PMI,PRO-M dan PAS
Di telinga babi: 872 (Khai pun tak tahu ape ni. Budak UM boleh la jelaskan kot)

Lain orang, lain pendapat. Korang nak cakap apa-apa?

Ext: Artikel penuh pasal kepala babi ni

Pssttt: Takziah buat Rem yang telah dirompak dan kehilangan banyak harta berharga. Khai sempat call Rem petang semalam untuk menyatakan keprihatinan Khai kepada dia. Dengar dari suara, nyatanya masih lagi terkenang akan peristiwa tu. Rem ni dah kira macam sahabat Khai. Lepak dengan dia kat Bukit Permai ramai-ramai, Bukit Ampang, kat Kolam Air Panas Hulu Langat, kat mamak.. memang seronok bercampur dengan golongan artis yang tahu luar-dalam dunia hiburan kat Malaysia ni, biar siapapun dia. Apapun diharapkan kejadian yang menimpa Rem ni tak membantutkan hasrat dia untuk release album baru tidak lama lagi. Mesti ramai yang rindu nak dengar suara Rem kan? dan mungkin ianya satu pengajaran untuk kita semua supaya lebih berhati-hati bila berada di mana-mana.

Pssttt lagi: Terkejut dengan seorang member yang disangkakan baik selama ni, rupanya minum arak daa.. Kepada si dia, Khai bukan baik sangat untuk nasihat orang, cuma aku kenal ko dan keluarga ko bro.. apesal la ko boleh jadi macam tu.. apapun minum arak tak bererti kau jahat, cuma disebabkan aku ni kawan kau, aku taknak kau rosakkan diri sendiri. I mean, arak memang tak baik untuk kesihatan. Ingat parent kau kat rumah ye bro..?

Ditulis pada 2:07 AM 19 January '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 1,138 views | Dalam kategori: Politik | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

49 Comments »

Comment by Samrul Zaman
2009-01-19 02:48:44

ini BODOH!! punya manusia .. mmg durjana ..

mmg ini perbuatan leh buat semua orang ISLAM marah !!

kalau aku dapat .. mau aku kerat pale die .. letak kat tokong cine :o: :o: :o: :o: :o:

..
Comment by jaws
2009-07-19 23:16:06

aku rasa ni bukan kerja orang MeLAYU…

tapi … orang yang secara simboliknye nak menjatuhkan melayu.. n nak memerintah bumi MELAYA nih..

sedih aku kat nenek moyang aku dulu hu.. hu.. hu..

..
 
 
Comment by Azizwanâ„¢
2009-01-19 02:52:50

Ya allah ya tuhan ku, engkau datangkanlah bala dan azab yg setimpal kepada mereka yg melakukan perkara hina ini ya Allah. dan engkau berilah kekuatan kpd umat mu utk menghadapi musuh-musuhnya. amin ya rabal alamin..

..
 
Comment by Samrul Zaman
2009-01-19 02:54:56

Jom ramai-ramai vote untuk PALESTINE di http://www.israel-vs-palestine.com !!!

..
 
Comment by Zik
2009-01-19 02:55:32

next pilihan raya pakat undi pas! laksakan hudud and lets the other religions see and understand what is it in malaysia.

pasal rem, dan kpd semua hidup kt malaysia ni kene berhati-hati dan perhatikan keliling kita. ada je yg nak buat hal dgn kita, dasar dengki busuk punya org. aku pernah rasa hilang kamera dslr, rasa rem hilang lagi byk dari tu dah tentu perasaan dia up 40% – 80% dari perasaan aku time hilang.

yg pasal kawan khai pulak, lets laksanakan hudud biar kena hukum sikit!

🙂

tkde acah jek, tp sekurang-kurang dah bg nasihat sebagai rakan. kalau tk dgr juga susah. dgr cakap mak abah pun susah apatah lg rakan disayangi.

Khai says: cool, lepas ni bila jalan2 kat area pudu, ramai la penyangak yang tanpa tangan.. hehehe.. itu pun kalau diorang berani..

..
Comment by lan
2009-09-12 20:53:04

Nak laksanakan hukum hudud konon, kes arak kat selangor pun xleh nak setel. Ikut bontot DAP n PKR bangsat :p

Yang letak kepala babi kat surau mmg dah lebih. smoge Allah melaknat sesaper yang lakukan p’buatan t’kutuk 2.

..
 
 
Comment by Faiz
2009-01-19 03:23:59

ko kawan rem ke ? ahaks…

aku berkawan dengan dato s … bekas suami azharina tuh..ekekek..

..
Comment by Azizwanâ„¢
2009-01-19 05:31:04

nak juga :aie:

..
 
Comment by Khai
2009-01-19 18:17:32

kawan ngan dato buat ape.. nak kikis harta depa ke? hehehe.. tapi best gak, leh suh ajar hal hal business… :8

..
 
 
Comment by saya
2009-01-19 07:45:54

872??xtaw pon..nmpk sgt ak xamek taw pon..haha..

p/s : kena buang undi hr ni..yeh3..UM is one!

..
Comment by miss kaka
2009-01-19 22:31:23

ouwh..
bdk UM ek?
So cmna?
ok?

..
 
 
Comment by StrAgiInt
2009-01-19 07:49:57

ape ke bendenye 872 tu?

872

872

..
 
Comment by saifullahism
2009-01-19 09:58:08

kureng asem tul……. smoge Allah S.W.T melaknat sesaper yang lakukan p’buatan t’kutuk dalam Baitullah..

..
 
Comment by catzer
2009-01-19 10:00:31

Melampau tul buat gitu, takpe setiap kali org baca mereka akan melaknat mereka yg buat tu..so hidup dilaknat di dunia dan akhirat..itu urusan dia kat sana..nyoroklah dok kat manapun dunia ni bukan besar sgt pun.. :p

..
 
Comment by pemerhati
2009-01-19 12:03:14

Salam..
inilah hanyalah satu provokasi untuk memecahbelahkan lagi umat melayu dan khasnya umat ISLAM itu sendiri. Kerana umat ISLAM masa kini sedang di lanyak dan sedang berpecah belah. Lihat saja pendirian umat ISLAM terhadap serangan Israel. Tidak ada sebarang tindakan yang di buat untuk membela Palestin, dunia arab majoritinya pengecut dan dayus terutama Arab Saudi yang seolah-olah menghalalkan pencerobohan Israel. Laknatlah buat pemimpin2 Arab Saudi yang ALLAH kurniakan kekayaan tapi tida mahu membantu saudara yang sedang tertindas. Begitu jugalah pemilik Manchester City yang sanggup berbelanja ratusan juta pound semata-mata untuk membeli bintang bolasepak tapi tidak peduli akan saudara mara yang sedang kesusahan dan kelaparan akibat di tindas oleh puak yahudi.

Pssttt lagi: Terkejut dengan seorang member yang disangkakan baik selama ni, rupanya minum arak daa.. Kepada si dia, Khai bukan baik sangat untuk nasihat orang, cuma aku kenal ko dan keluarga ko bro.. apesal la ko boleh jadi macam tu.. apapun minum arak tak bererti kau jahat, cuma disebabkan aku ni kawan kau, aku taknak kau rosakkan diri sendiri. I mean, arak memang tak baik untuk kesihatan. Ingat parent kau kat rumah ye bro..?

Sedikit teguran buat khai. Arak bukan hanya tidak baik untuk kesihatan tetai adalah ibu segala kejahatan. Minum arak memang tidak nampak jahat pada pandangan masyarakat kita yang sedang berkecamuk tapi jika dia adalah seorang yang baik dan mulia dia tidak akan menyentuh arak tambahan meminumnya. Jadi harap perbetulkan sikit kenyataan khai tu janggap anggap ringan sesuatu perkara. Nasihat tu dah bagus cuma kena perbetulkan statement ok

Khai says: Ya betul kata saudara.. Alhamdulillah, untuk khai bukan minum, pegang botol dia pun tak pernah.. Rasanya khai tak perlu cakap pada dia apa itu arak pada pandangan islam since dia ni lebih ber”agama” sebenarnya dari Khai. Itu yang tak sangka tu..

..
 
Comment by eda
2009-01-19 12:17:41

YA Allah..kau bagilah Petunjuk kepada orang2 yang melakukn kejahatan ini..Amin….

..
 
Comment by x-po shop
2009-01-19 13:48:42

sape yg ltk kpala babi tu, dia tu mmg BABI

..
 
Comment by liezaLer
2009-01-19 14:25:49

dak2 UM pon xtau ape mksd 872 tu..no bilik kot :8

musim pilihn ry kampus ni la masing2 nak tnjuk belang tp perubahan xde pon :choler:

Khai says: University kan tempat baru nak belajar main politik.. slalunya tak kemana kot?

..
Comment by liezaLer
2009-01-22 01:59:20

btol2..pastu manifesto yg d wat kdg2 x msk akal…mlhn x msk akal langsung..xda akai ka apa? 😐

khai says: yang buat manifesto tu takde akal.. yang pergi vote, lagi la super takde akal.. kan?

..
 
 
Comment by SilentAnarm
2009-01-19 14:27:14

babi betol la orang yang letak kepala babi tu kat surau.. agak2 la wei nk lepas geram pon.. ni dh kira penghinaan yang melampau ni.. mintak Allah balas dengan segera perbuatan org tu.. siap la ko nanti, babi!! :p

..
 
Comment by bd fabregas
2009-01-19 15:39:49

macam2 hal berlaku dalam pilihan raya universiti2 yg besar ni.. kalo kt U aku ni, mmg susah la nk jumpa mende2 cam ni pasal persaingan calon2 tu kureng sket..

khai says: nasib study kat U swasta.. huhuhu

..
 
Comment by loque
2009-01-19 19:11:46

memang kurang hajaw tol sape yg letak tuh!!!!
:choler:

..
 
Comment by ija
2009-01-19 22:32:21

ishh.. teruknya, boleh diaorg main2 letak kepala bab* dlm surau. :choler:

..
 
Comment by miss kaka
2009-01-19 22:38:40

kat kampus nilam puri ke ni?
masyaallah…

Khai says: Memang memalukan kan? University orang melayu boleh ada kes-kes macam ni. Jangan ini kerja melayu sudah.. terbalik malaysia ni karang..

..
 
Comment by abdusfauzi
2009-01-19 22:41:57

yang pasal kepala khinzir tu, memang x gune punye manusia. x kira la dia agama apa or jantina apa.. dah sampai terkacau akitiviti keagamaan sesebuah agama ni.. mmg kacau la diorang. saje nak buat hal, sedangkan, xde pape pun. ni yang geram ni. kalu tau la siapa yg buat, yg cubit2 dulu hidung ngn bagi dengar ceramah SPM / PMR 24 jam. huhu.. ajar bio ngn Add Math skali.

seriously, rasa x selesa ngn tingkah laku manusia tu. (mustahil arnab atau kucing boleh tulis and angkat kepala khinzir tu)

..
 
Comment by Shaffik
2009-01-19 22:57:23

Ni kurang ajar namanye. Dah la letak kat surau. Orang-orang macam ni la yang memporak perandakan negara Malaysia ni. Tak der benda lain ker nak buat.

..
 
Comment by Lestari
2009-01-19 23:41:15

Khai aku rase ko taruk ah poster anti yahudi and hebahkan pasal boikot memboikot tuh.

Yelah kalu ko tak nak aku tak paksa.

sebab aku rase blog ko nik agak fames taw, so kiter samer2 hebah2kan ek.

Salam damai.

Khai says: Ok, khai akan letak.. thanks kerana mengingatkan pasal banner tu.. yang pasal boikot memboikot tu, dah ade entri kat justkhai ni.. boleh usya link berikut..
http://justkhai.com/blog/jom-boikot-israel-the-laknat-yay/

..
 
Comment by GeNeRaSi MaLaYSia
2009-01-19 23:50:09

hmm..
mule2 nk komen psl berite BH tu leh x ek..
nmpk sgt dorg tu xreti kire..
ad ke ptt 79.9% yg kua mngundi..
kalu kire r kn..
63993/80229 x 100% = 79.76%..
adoooo..

yg kes kepala babi ni mmg xleh nk dimaap kn lg dh ni..
melampau sgt ni..
kte sbgai org islam leh doa kn sp2 yg wt mende tu menerima balasan di dunia atau di akhirat..
amin..

Khai says: wow.. jarang2 jumpa orang yang detail macam ni.. cool..

..
 
Comment by yuzmir
2009-01-20 00:02:46

dah melampau sangat orang yang letak kepala babi tu…
elok bunuh je kalu jumpe orang yang bertangungjawab tu…
pahala pun dapat…
menghina islam bunuh hukumannya…heheee…
tak gitu???

Khai says: memang la macam tu.. tapi kalau kat Malaysia ni, alasan bunuh orang sebab tu, ke tali gantung la gamaknya.. hehehehe

..
 
Comment by deennasour
2009-01-20 01:14:00

aku baca entri ni sedang nak makan tgh malam kat mcD.
gegegegegege cam terbantut je nak makan.

erm aku tak tau nak ckp apa isu kepala babi ni.
mmg aku tak tau nak kata apa dah.
dunia ni dah masuk akhir zaman.
kalau Tuhan nak balas semua benda yang dah orang Malaysia ni buat, cukup Tsunami je. mintak2 di jauhkan la.

sesama Islam pun nak gado. pro-pas la,pro-M lah.
Palestin kena serang, sbb ummat dia tak bersatu padu, ada 2,3 puak.

nanti tak lama lagik, malaysia jadik campu lah.
yang buat tu confirm2 orang Islam gak, pg bantai masuk surau. gile ah.

psst: pasal kwn ko minum arak tu, kang ko jumpa, ko tazkirah sikit.

..
Comment by cookdong
2009-01-20 07:30:37

ko makan mcD pastu tetibe terbaca entri pesal ‘babi’ ^^
kaitannya ialah silalah boikot mcD tu..dah lupa ka xwat??^^

..
 
 
Comment by saya
2009-01-20 09:47:07

dh tnya member sal 872 2..die pon xtaw..mybe num 2 cam tnda kat telinga je kot..mcm lembu yg kena tindik kat telinga..sy rs la..

..
 
Comment by CaniBonsot
2009-01-20 12:17:14

ni xlain mesti keje bangsa kafir laknat, 2 bangsa jer yang familiar kat mesia ni…. kalau kat melaka itu hari dah sedia maklum, bangsa makan bak kut teh tu yang buat….. :choler: sial lah… xabis2 nak memporak perandakan keadaan….

..
 
Comment by me
2009-01-20 16:29:59

wat malu um je..
heeshh!

..
 
Comment by PalongThinkTank
2009-01-21 12:21:10

wei zam..x tau nk ckp pe..bangang gak sape yg wat..tmpt tu aku sllu g jumaat kt UM dlu..tp fakulti tu mmg kubu Pas la..aku xtau politik taik aym pe yg dorg men..tp ni dh masuk bab agama!..skang ni Pro Mahasiswa dh rmps blik UM..nk wat provokasi kt Pro M pun ak rasa x perlu kot baling kpla babi..

p/s:mntp do blog ko..rajin gak ek ko menulis..cool la

..
 
Comment by zullbrutal
2009-01-21 14:34:30

Hmm,
isu kepala babi
17 Oktober (melaka)
16 November (Melaka)
17 Disember (Melaka)
16 Januari (Uni Malaya, KL)
next 17 Febuari kot, kalau ikut trend ni. kat mana pulak.
Semoga puak-puka durjana yang suka main kepala babi ni ditangkap sebelum tu.

..
 
Comment by azleah
2009-01-21 17:49:48

dunia berputar ikut lawan arah jam dah…

..
 
Comment by Malaynium_
2009-01-22 19:25:24

dunia di penghujung..
sedey de gak manusia sanggup mengetepikan sensitiviti agama semata2 politik..

..
 
Comment by ejardkethot
2009-01-22 22:34:18

:p setan punya perbuatan….

..
 
Comment by sweetalia
2009-01-23 02:37:44

hmm…kalau yang buat tu org islam..tak tau la nak kata islam dia mcm mana sampai sanggup menghina rumah Allah…Na’uzubillah… :oups:

..
 
Comment by aman
2009-01-23 03:29:16

memburukkan nama UM jer…hmm =(

..
 
Comment by ketuk_angel
2009-01-26 15:35:11

hurm… mmg celaka manusia yang buat camnih… bukan menghina parti tapi menghina agama kita..tp ada sesuatu yang pelik kat gambar nih.. macam tukang amik gambar tu sendiri yang letak jer… macam di rancang… sebab xda orang.. knp xda orang surau kat sekeliling gambar tuh? bila masa penghianat agama tuh buh kepala babi tu kat surau? tgah malam ker? n tok siak datang semayang subuh nampak kepala babi? sempat pulak yer dia amik gambar kepala babi tuh.. aku bukan x percaya tp musykil dgn drama politik Malaysia nih… tambahan pulak pengkhianat dah masuk parlimen :p :p :p …hurm.. wallahua’lam..

..
 
Comment by raf
2009-01-26 16:01:17

biasalaaa….
jauh dari ALLAH,,,perkara ni kecik punya hal bagi sek2(puak) depa 8)

..
 
Comment by Anip
2009-01-27 16:33:04

celake pnyer orang yg bt cmnie..
Brani die ltk babi dlm surau..
Dh brani menghina islam…..
Tunggulah giliran Islam pula yg mendatang…

——–>>>>>

“Umat islam,tuhan mereka satu,Rasul mereka satu, Kiblat mereka satu,Syahadah mereka satu,Jihad mereka satu,Negara mereka satu,Kerana mereka adalah umat yang satu… :[

Khai says: memang semuanya satu.. tapi sayang.. umat islam tak pernah bersatu… sedih..

..
 
Comment by Sifu Tajwid
2009-08-08 00:53:22

Ingatlah sahabat-sahabat sekelian. Sampai masanya Allah akan letak agama-Nya di tempat yang sepatutnya.

Bila ada makhluk bernama manusia yang menentang agama Allah yang suci, pasti Allah akan lahirkan sekelompok manusia beriman yang akan menentang penentang agama Allah.

Sama-samalah kita berdoa agar Allah memilih kita sebagai tentera-tenteranya untuk menempah tempah tempat sebagai tentera syahid yang bakal mendapat syurga yang tinggi, aminnnn….

Yang pasti jangan sokong gerakan yang menetang Islam kalau nak jadi tentera Allah.

..
 
Comment by jas
2009-11-07 11:48:56

insaflah…

..
 
Comment by just
2010-03-16 12:26:47

bodohnyeeeeeeeeeee :choler:

..
 
Comment by mat rempit
2010-05-28 17:15:47

mmg siall saper yg wat kje bangang cenggituh..org yg wt kjer cmnih dh disogok dlu..sbb dnia skang dh tunduk pd duit dn kuasa..mampos la ko disondol babi..!! :o:

..
 
Comment by Satya
2012-08-26 15:43:10

Assalaamu’alaykum..
Untuk saudaraku sesama Muslim di ranah Malaysia bersabarlah karena tiap ujian pasti akan menghampiri setiap orang yg beriman.. Di ranah kami Indonesia, umat Muslim juga mengalamai berbagai coba. Bersabarlah saudaraku, tetaplah istiqomah di jalan dakwah…

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post