Tanda lelaki benar-benar jatuh cinta..

58,642 views | Hantar ke Twitter! | Cetak Artikel Ini

risaugc0.gif sedihee8.gif
” female n male.. zaman skang boy lagi manja dari gurl “

Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejtkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.

Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.

3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.

10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.

11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.

12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.

13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.

18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya. Khai dah 100% okie..

23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA

Kepada semua wanita yang bertuah menerima cinta sebegini dari seorang lelaki… Hargailah mereka seadaanya… kerna jika seorang lelaki itu menangis ditinggalkan teman wanitanya, lihatlah, bertapa bodohnya wanita itu…

Ditulis pada 11:08 am 15 June '07 dan pastinya oleh . Siape lagi?
Dalam kategori: Kisah Cinta | Tweet This!


RSS feed

140 Comments

Comment by rokudaime_jr
2007-06-15 11:24:05

Waaa…ni ke yg nieza post kat scukz…ISh….best2…tp..sume ni jd kat roku masa dulu la..time couple ngan seseorang spesel…at last…she dump me…Xpe..kenangan lama….Sob…sob…sob….:((:((

Comment by estrela
2008-04-02 12:59:17

well rasenye pempuan sma gak kot. i used to love somebody dat way but then baru found out he’s cheatin on me. dia sebenarnyer dh ade makwe tp rupanyer mencari yg lain utk sparepart. skang ni terbalik, dia lak memujuk nk jdkan awek. opps sowi…prinsip kna pegang.jgn hancurkan hati pmpuan lain utk kebahgiaan kiter….betul tak? heheh

same ler, awk tkena ngn pmpuan. sy terkena ngn lelaki…

 
Comment by yanna
2008-04-09 17:56:06

eermm..yna ada smthing nk kongsi dgn korang..
yna ada kekasih..yna btl2 love kn nik..kami kapel dh 4tahun..
mcm2 kmi lalui bsama..idup yna dh sbati dgn diri nik..pnh skali yna x snggup nk hdpi msalh dgn nik..tp nik xnk lpaskn yna..nik byk sabr hdpi dgn yna..tak kala yna x snggup nik kena demi yna..prcintaan kami bkn mcm psngan lain..kmi xpnh kuar bjln2..tdk msj..hnya brjmpa d skool,atau blakng umah org..itu pn scara smbnyi…tp smpai suatu ketika..nik mlaku curang dgn yna..ati yna sedih,tertipu ngn nik..ktika tu ubngan kmi 3tahun dh..nik mohn maaf..yna mrah nik tp yna xnk ptus ngn nik sbb i love him..jd yna tima nik,n maaf ksalahn nik..mgkin nik ada sbb knpa dia uat bgitu….cma yna xtau apa sbbnya..slama kami brsama..yna byk korban utk nik..yna trlalu cntakn nik.. yna tnnggu nik,yna beli mkn,yna amik nik d skool,yna x nk nik susah..yna snggup uat pa sja..selama 4thun itu lah yna uat pd nik..pnh skali nik dmam truk..yna lah mnjaga nik,,ati yna btl2 risau bla nik sakit…kwn2 yna slalu mrahkn yna..sbb yna snggup uat pa sja utk nik…yna x kisah..slagi yna brnywa..yna akn uat utk nik..dn pintu ati yna xpnh terbuka pd laki lain..skrng yna bhagia ngn nik..nik btl cintakn yna..walau dia x pnh bwk yna kau mcm keksih lain,..tp kami bahagia=).uat nik ku tersayang..tima kasih mcintai ku slama ni..ak pcaya cinta kita..

 
 
Comment by kid
2007-06-15 11:25:19

Klu yang baru nak dptkan kekasih tu..boleh dikategorikan dalam senarai ini?..

Comment by bellreis
2009-05-22 14:03:48

btol3x..
time nk tackel sume sggup..
bla dh dpt wat suke2 ati je..

 
 
Comment by Khai
2007-06-15 13:14:14

boleh juga.. untuk senarai masa akan datang.. hehee

 
Comment by Vile Dante
2007-06-15 18:08:13

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain

hrm…ayat ini betul….zzz…teringat zaman muda lak…:((

namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

ayat nih…xbrapa…:-”

Comment by siti
2008-10-06 10:34:13

btul ker? ayat nih tak btul.nak kepastian.

 
 
Comment by Khai
2007-06-16 12:36:57

hoh..skang dah tua la yeee ;))

 
Comment by Vile Dante
2007-06-16 15:34:56

ekekekekeke…
`tua` laa jugak… :-”

 
Comment by unicorn
2007-06-16 15:54:01

patah tumbuh hilang berganti………..
ada hikmah di sebalik kejadian….

Comment by ketuk_angel
2009-11-29 21:17:40

hehe.. betul tu.. patah tumbuh hilang berganti… tp kalo hilang terus xtimbul2 pengganti… boleh parah jdnya.. ahaks :8

 
 
Comment by Khai
2007-06-17 04:53:11

betul tu.. ade hikmahnye.. sebab tu la kita kene redha…. emrmm.. dengar tu khai (nasihat kepada diri sendiri) 8-|

 
Comment by medic_khai
2007-06-17 10:58:33

khai, ko ngan aku 2×5 jek …. fakta kat atas tu aku pn terkena gak ….
tapi yg ni ….
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA

 
Comment by Mieya
2007-06-18 09:46:41

Hurm..rasenye as a man x perlu sgt buat semua tu..semua list yg ada tu ada yg boleh d pakai & ade jgk yg x blh di pakai jugey..sebabnye bile terlalu sgt sampai mengongkong & sentiasa mengawasi gf mereka sgt..hubungan baik tu akan bertukar menjadi sebaliknya seolah-olah si bf langsung x percayakn si gf nya..boleh cemburu tetapi jgnla cembuu buta.. :-)

 
Comment by Mieya
2007-06-18 09:52:43

Anyway bagusla kalau dapat lelaki yg ade ciri² yg mcm tu..bahagia dunia ahhirat.. ;))

 
Comment by Khai
2007-06-18 14:34:32

[Comment ID #10403 Will Be Quoted Here]

hoho.. my sis komen…
neway lelaki yg berperangai macam kat atas tu selalunya dia tidak mengongkong pasangan dia.. dia akan berperangai macam tu tapi hanya diri dia sendiri yng tahu… maknanya, dia lebih suke makan hati dari luahkan ape yg dia rasa… so kepada pasangan lelaki camtu, hargailah dan jangan biarkan pakwe anda makan hati.. nanti abis hati dia nak pakai hati ape? x kan hati unta kot.. hehehe

Comment by nurul85
2008-03-22 11:59:23

tp kn klau slalu sngt mkn hati diri sendiri jugak yg susah….bila dah marah mula la nk mengungkit yg lpas2….
jln yg terbaik sebanarnye klau x puas hati bg thu jer….just trus terang kn lg baik dr makan hati…..
kadang2 org x faham dari luahan fizikal…lbih baik bercakap….kite kn nk kongsi hidup dgn dia…jd x salah masing2 berterus terang….ini pandangan nurul jer..sbb nurul rase pak we nurul pn cam tu gak…rela mkn hati dr berterus terang…adoi….pening

 
 
Comment by kak su
2007-06-18 18:41:21

sumer2 yg khai katakan pernah ksu rasai dulu masa memuda… bukan dgn kekasih sekarang. Was solo abt 4 yrs b4 jumpa hubby. Serik sampe berikrar tak nak kawin pun ada! Begitulah pengangan cinta monyet!

 
Comment by Khai
2007-06-18 20:40:18

[Comment ID #10415 Will Be Quoted Here]

dalam banyak2 hubungan tu, pasti akan datang darinya satu cinta yang betul2 suci dan akan membahagiakan… apa guna pada harta benda & rupa jika ianya tidak mampu membahagiakan anda…. :)

 
Comment by khairilz
2007-06-26 17:01:09

khai..kite same ar..gf aku sentiasa aku perhati sebab curiga…tapi gf aku xabis sakitkan hati aku..tp setakat nie aku leh pujuk die ar..dah 6 bulan hubungan aku terjalin ngan die..harap berpanjangan sampai mati..

Khairilz :x:x:x:x:x:x:x:x @kti3yM@

 
Comment by anis..
2007-07-31 18:10:15

boleh caya ke cinta lelaki nie??mudah jatuh cinta..mudah gak berubah…

 
Comment by hafreze
2007-08-20 06:06:50

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

ini yang terjadi kat aku smpi skang..miahahaha

Comment by ketuk_angel
2009-11-29 21:21:20

jgnla mengharap pada yg xsudi… relakan la kecurangan dia tuh… ahaks

 
 
Comment by Khai
2007-08-20 11:21:02

anis, bukan semua lelaki taw.. kalau jumpe lelaki yg bukan macamtu, ya, awaklah wanita paling bertuah di dunia ini.. hargainya..

to hafreze, jgn la macam tu.. yg pergi susah nak kembali.. kalau sekali dia boleh pergi.. tapi kembali lagi, tak mustahil dia boleh pergi kembali.. kerana dia pernah melakukan itu.. lelaki itu ramai… :D

 
Comment by gurl life
2007-08-20 12:26:21

yay!! nieza dah jumpe my boy…thanks!! love u so muchh!!!

 
Comment by Khai
2007-08-20 12:35:21

[Comment ID #11616 Will Be Quoted Here]

love u too sayang…..

Comment by casper
2009-08-26 15:53:28

ooooo…
patut la khai kate kalu khai bgtau sapa pompuan yg berjaya menambat hati khai balik tue sume akan terkejut….
a’ah mmg terkejut sgt2…. :[
tp xpe la…dh jodoh kan…hati kamu tetap dekat….
harap2 apa yg terjadi sblum nie khai jadikan pengajaran….
nieza pun sama….
jangan mulut jea kate syg yea….
hati….xde sapa bleh tipu…. :8

Comment by Khai
2009-08-26 18:21:49

aiyark casper.. ni artikel lama kat justkhai la.. komen atas tu pon bile lak tarikh nya.. hehehe…. mmg la ada nieza.. hehehe…

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Abechimaru
2008-02-28 04:21:17

argh!!! cinta!! tidak!! panas!! panas!! aku terbakar!! terbakar!! TERBAKAR!!!!!!!!!!! hahahaha

DEATH METAL THUNDER

Comment by Khai
2008-02-28 21:22:04

manusia itu diciptakan untuk berpasang-pasangan… ade plak terbakar.. takde cinta, tiada kita…

 
Comment by ketuk_angel
2009-11-29 21:24:10

betul betul betul… tiada cinta xda la anak2 adam di bumi ini…

 
 
Comment by mizsaz
2008-03-10 11:16:55

em aku dah dpt boy yg mcm 2 so aku kr b’nsb baik ke? kdg2 aku rs rmas n aku slalu gak skit’n hati die huhu kejam kah aku??????? n die ttp syg aku n aku pn syg die huhu

Comment by Khai
2008-03-10 12:37:52

hehe.. nak kata kejam tu tak le.. tapi jangan la saja saja sakitkan hati si dia… untuk ape dan mengapa nak buat begitu?

 
 
Comment by asya
2008-03-20 18:28:35

Eeleh,bg sy laki semuanye same jew n cinta x de mknanye…

 
Comment by nurul85
2008-03-22 12:05:32

sbb asya blm jumpe lg lelaki yg btul2 hargai cinta asya sbb tu asya ckap smue lelaki same je….
yg sameneye diorg ni mmg gatal skit…tp itu lumrah kn…klau diorg x gatal x normal namanyer…nk ke laki yg x normal..?hehehe…hrap2 awk jumpe la ngan lelaki sejati…..bila dh jumpe ngan laki yg sejati…hargailah dan kasihilah dia sebaik mungkin

 
Comment by FiRe PrInCeSS
2008-03-26 08:58:19

hmm…bleh dapat ke lelaki cam nie..??

Comment by nurul85
2008-03-26 16:06:15

insyaallah blh….tepuk dada tnya iman….

 
 
Comment by husna_49
2008-03-27 12:19:34

sdihnyer!!!!!!!!!! leleki cam 2 mmang ssah utk d cri skunk nie..maybe 1 dlam sjuta..bruntung la spe yg dpat llaki yg snggup brkorban nyawa!!!!

 
Comment by husna_49
2008-03-27 12:26:58

de minah2 zman skunk ni yg snggup rmpas kkasih kwn beknya sndri..dia x tau ke nk mnilai prasaan org??aku adlah mngsanya..pompuan jnis pe 2??dsar x mngnang bdi n x tau mlu..dh r wt slah,pas2 x reti nk mntak mf plak..kjam btol!!x de ati prut..aku trpksa brhdpan ngan situasi yg pling mnyktkn iai2 mlhat mreka bermsra..hti aku mcm d tsuk smblu..hnya dia yg dpat mengbat lka nie..sdihyer!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment by leesa
2008-10-16 17:42:58

aq pn same c2asion cm ko..tine kuang ajar!tine yg aq da anggap mmbe rpenye prgai kalahkn setan!

 
 
Comment by husna_49
2008-03-27 12:30:02

llaki skrang mmang x bleh d prcyai..smuanya sma jer..hipokrit!!!

 
Comment by husna_49
2008-03-27 12:33:31

kwan aku sndri dh rmpas org yg pling aku syg…ptut ke dia wt cam2 kt aku??mmang kjam..dsar btina gdik!!klau korng nk tau,nma dia amalina!!!ops!!maybe aku ptut sbut pu3 amalina..

Comment by siti
2008-10-06 10:42:28

binti aper?

Comment by siti
2008-10-11 11:41:18

wei,saper ah?bdak uia ke?negeri mana wei?

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by nunu sbazs aigotumb
2008-03-27 12:46:36

pompuan ne mmg gedk xtaw mlu lgsung!!!!!!!!!!!!!prngai mcm setan!!!!!!!!!amalina x taw malu…….GEDIK!!!!!!!!!!!!!!

 
Comment by sha_ifah
2008-04-08 15:37:47

huhuw.. untungnya pmpn mna yg dpat bf yg ada suma tnda di ats… kite t’ingt lak kt xbf kite… huwaaaaaaaaaaaaaaa..!! cedeyh sngt.. kite da lpskan die kat awek lma die… sbb kte twu die ada suma tnda2 kt ats tue.. bkn untuk kite.. tp awek lma die.. plg menyedeyhkan lg.. kite tngk awek dia cm tk hargai jew pa yg tlah die korbankan.. kdg2 kite tngk die mcm owg bodoh jaaaaaa.. cioa die.. tp tk pe lah.. kite arap die bhgia ngn awek die.. kite msih syg die.. k thx atas fakta neyh..

 
Comment by sha_ifah
2008-04-08 15:43:50

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan (lelaki) lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya

kite pn mglami pkra yg sma…. pda kite fakta di ats bkn untuk lelaki shja.. ttpi untuk perempuan n sesiapa sahaja yg mgalami, melalui pnglman cinta sejati yg hnya dtg sekali shja dlm idup neyh… Wallahualam…

 
Comment by pia2 pooh
2008-04-09 00:54:21

laa,,,ye ke…pakwe sy x de tnda2 ni pon…mknanya,dia x cntakn sy le ek…sadisnya…huhuhu

Comment by king
2008-04-14 10:20:57

malang benor nasib kau pakwe xciri2 mcm2…

 
 
Comment by king
2008-04-14 10:24:36

kau org ni sbk psl arwah ni ape hal…
kau th ke kisah sebenar!!!!!!
jgn pndai ckp je…
yg penting arwah ditmptkan org2 yg beriman…
AMIN…

Comment by nadia
2008-05-09 10:04:23

salam..king maaf bertanya…nadia nak tau sangat tentang lagu tu…ble kongsi tak…just want to known…sebab banyak cerita pelik …. tapi kalw tak keberatan….
thanks…may ALLAH bless u…..

 
 
Comment by nadia
2008-05-09 10:02:05

salam……emm…ader ker laki cam tu????
macam tak der jer…..entahla…manusia ni umpama bumi yang berputar pada paksinya,ada siang malamnya dan seperti air laut ada pasang surutnya….tapi apa yang leh nadia pesan buakan cintai selama-lamanya tapi cintai setiap hari kot,sebab lebih ok….entah la yang pasti lum jumpa lagi cinta sejati….n kadang2 tak percaya pun…..

 
Comment by arienie
2008-06-12 10:24:24

aku pon antara pompuan yg selalu d kecewakan..bla daa syg kita snggup lakukan apa saja..bla kiter menjauh dia mendekat..namun bla kiter mendekat..dia menjauhkan diri……..arrghhh pedihhhhh…knp mseti aku selalu kecewa………..

 
Comment by arienie
2008-06-12 10:25:41

cinta satu pengorbanan…cinta satu penganugerahan…kalu xpandai menghargainyer jgn lar bercinta…

 
Comment by arienie
2008-06-12 10:27:57

sebagai seorg perempuan yg sederhana…aku jga inginkan ciri2 di atas supaya aku dapat merasakan diri ini di hargai n mendapat tahta ter atas di hatinyer….

 
Comment by akufiss
2008-06-17 17:22:02

susah nak pastikan lelaki ni bnar2 jtuh cinta atau tak..biaq pon dorg b’sgguh2 skali pon..sbb aku rsa..dorg bkn jtuh cnta..tp skadar inginkan teman di sisi mereka.. (tuk situasi ak). mgkin gak ak y memilih cuz ati lom t’buka @ b’kenan..hmmm..ak pon kompiuss..tp..bak kate org..ssh nk cari org yang btul2 syg kita..jd..kalo da jmpe tu, jgn la lps pluang..jgn memilih ngat..

Comment by Khai
2008-06-18 04:22:24

hargailah cinta yg hadir.. kerana cinta bukan selalunya hadir… dan cinta itu untuk dihargai…

 
 
Comment by fify
2008-06-23 19:26:43

cm ne lak kalo pompuan yg xtau mlu smpi mngis2 tuk dptkn cinta laki 2. tpi laki 2 xsuka k pompuan 2???

 
Comment by apple93
2008-09-27 12:36:23

jangan mudah percaye kat llaki..maybe ada yang bagus ada yang x..maybe gak dalam seribu sepuluh je yang bagus..

 
Comment by iera manja
2008-11-06 07:21:43

tadi…last khai cakap…
kalu lelaki menangis ditinggalkan, alangkah bodohnye pompuan tu…

macam mane lak,
kalau lelaki tu yang tinggalkan pompuan tu,
pompuan tu memang menangis,
dan lelaki tu jugak menangis?
bodohkah pompuan tu?
pompuan tu tak maukan perpisahan itu?
pe pendapat khai?
tq(*.*)

Comment by Khai
2008-11-06 07:54:40

Eira, lelaki tinggalkan perempuan, dan perempuan tinggalkan lelaki, itu memang perkara biasa..

perempuan menangis kerana ditinggalkan lelaki juga adalah perakra biasa…

tetapi, lelaki menangis kerana ditinggalkan perempuan adalah luar biasa…

bila lelaki itu menangis kerana ditinggalkan kekasihnya, lihatlah dunia, bertapa tulus ikhlas dan sayangnya lelaki itu kepada kekasihnya…

Comment by iera manja
2008-11-06 16:48:56

Khai, iera tau normal kalu menangis ditinggalkan,
tapi, bukan perempuan tu tinggalkan lelaki tu,
lelaki tu yang tinggalkan perempuan tu,
perempuan tu ingat lelaki tu dah tak sayangkan dia,
tapi, bila ada kawan lelaki tu,
secara tak sengaja cakap,
yang lelaki tu menangis ketika meninggalkan perempuan tu,
bagi Khai, kenapa lelaki tu wat cam tu ek?

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2008-11-06 17:24:22

Hurm, pastinya ada sesuatu sebab yang membuatkan dia terpaksa tinggalkan perempuan tu..

Apa yang pastinya, bukan kerana dia ada pengganti wanita itu… Jika ada perempuan lain di hatinya, dia tidak akan menangis..

Dalam kes macam ni, berilah masa pada lelaki tu untuk selesaikan apa yg bermain di fikirannya….

 
Comment by iera manja
2008-11-06 18:52:16

em..
betul..
dia tak tinggalkan perempuan tu sebab ada yang lain..
em, anyway..
thankz..bye…(*0*)
sowy, ganggu…
(<”)

 
 
 
 
Comment by Kak Lea
2008-11-10 21:22:07

Khai!knpe jd macam ni?apa yg terjadi…

Comment by Khai
2008-11-11 08:14:14

Hurm.. nak terangkan pon susah la kak..

 
 
Comment by mmu budies
2008-11-20 16:42:00

ermm..btul..lelaki kalau btul2 syg sggup bt pe saja..tp kalau yg main2 pun ada…saja nk main2kn perasaan..pernah sy b’cinta slma 4 tahun shgga sy ke uni mlanjutkan pljaran dlm bidang undang2 ..x lama kami putus..dia ada yg lain,alasan dia x sggup tggu takut nnti dia kcewa..sy redha..nangis 2 mmg la tp lpas sy pk2 blik sy x marah dia..nk tahu knape??sbb spnjng dia dgn sy dia seorng yg baik..mgkin bkn jodoh kn..smpai skrng sy msh mblas msg dia jika dia msg btnya khb..dia sering btanya knape sy x benci dia..hanya satu jwpan sy,yg lpas biarlah berlalu..Tuhan dah ttpkan semuanya,sbg hamba terima dgn redha..sy pun x pk lg pasal cinta..mgkin sbb serik..hehehehehe…pape pun kpd lelaki kt luar sana hargai n syagi pmpuan..jgn sakitkan hati mereka..kpd pmpuan terutama yg cun2 n cntik..hargai kecantikan anda,jgn jdkan ia tuk mainkan perasaan lelaki..btuah anda krn Allah kurniakan kcantikan bbnding pmpuan lain yg kurang bnasib baik..pape pun yg pling pnting..keikhlasan dlm perhubungan..

 
Comment by AmoiChantek
2008-12-09 14:57:29

berpisah sebelum melayari alam berumahtangga lebih elok daripada bercerai berai setelah bergelar suami isteri. yg berlalu biar berlalu kerana dah terbukti sudah tiada jodoh. mungkin sekadar bertemu & bercinta tetapi bkn utk hidup bersama. terima dgn hati yg redha & berdoalah utk mendapat jodoh yg lebih baik di masa akan dtg.

 
Comment by nurul
2009-04-01 16:46:19

saya benci lelaki kerana lelaki selalu sakitkankan hati pompan. skang laki tak guna tu sakitkan hati saya dan kawan saya. =(

 
Comment by nina
2009-04-20 17:21:59

well,sy rasa lelaki yang terlalu amat mencintai nie,mcm tak macho la..siyesly,sy byk kali bercinta..and sy jadik bosan ngan lelaki yg akhirnya jadi terlalu mengharap,terlalu risau,terlalu cinta,terllau nak menangis2..berpada2 sudahla…sy suka mcm tunang sy,memula dia ngorat sy bagai nak rak,tp bila ktrg dah kapel,dia tegas,marah kalau sy buat silap,kalau sy majuk kekadang dia pujuk kekadnag tak,dia berpada2 dan memang serba boleh dl mcm2,komited dgn kerja,kelakar,bijak…hepi sgt..cume bila ktrg gaduh sampai saya nak clash baru dia nangis,tp tak teresak2 la..dia mata bergenang air mata,jadi suara sayu sgt..emm..dia very manly la,i rasa memang boleh jaga i and protect i,kalau lelaki lembik cam pondan,cinta terlebih2 mcm terhegeh2 lama2 pompuan naik meluat,especially kalau pompuan yg jenis high market…pompuan jenis nie usually perlu lelaki yg membuatkan dirinya rasa seperti seorang wanita yg taat pada suaminye..oh,i loike..i lurve my tunang…dowh…he’s the man…hmm,dlm masa bertunang byk lelaki lain yg cuba berkwan2,bila sy kwn2 derang nie heee,cintan terlebih,menyakitkan hati je…uwekkk…cinta wanita pada lelaki haruslah dtg dari rasa hormat..bila wanita menghormati lelaki,cintanya kukuh..

 
Comment by iamsad
2009-05-02 00:40:28

hurm, tingat lak kenangan dulu, mase aku first year masuk u, ade sorg mamat approach aku, time tu aku solo, and sorg2 kt tmpt baru. aku time, kitorg becinta, xtau la, maybe aku obses dgn die, aku biar kn die amik mahkota aku, then aku pregnant, time tu hbgn kitorg mula berantakan. pastu cuti sem dtg, ms tu aku dh hmpir 5 bulan pregnant. diam2 si dia kapel ngn ex gf dier semula. dulu die kate pmpuan tu tnggal die. lepas aku korban semua nye, aku jg die, mkn minum dier, tlg die byr yuran, die sng2 tukar2 aku dgn pmpn len; aku contact pmpuan tu lepas aku dipaksa gugrkn kndungan tnpa pengetahuan parent tsayang aku. pmpuan tu pny jwpn, die tau yg aku tgh dlm pantang (sbb aku gugur time ank dh cukup sifat, aku kene bersalinkn my poor baby), jawapan die ialah “SO WHAT”.
since that, i was like..i’m thinking of, people these days are getting cruel.they are desperate to have happiness, smpi dorg snggup memporak perandakn hidup aku yg dh sememangnye lemah…my life was like roller coaster. aku kene bejalan kaki ke kelas dlm keadaan baru lepas bsalinkn baby tu sbb aku xnk buat hl dgn universiti… up and down, crazy, kemurungan, and whatsoever yg bleh dikaitkn biler hidup dh musnah. i was soo..dipressed.

but, aku x ingat biler, satu hr aku tdetik utk renung ke phujung jalan hidup aku. aku nmpak satu jalan..aku nampak aku adalah penentu , aku yg akn tentukn akhirnya nnt, aku pk, aku ingat mak, ayh aku, aku ingat kwn2 aku yg prihatin dgn muka aku yg pucat, dgn bdn aku yg kurus ms tu…,

pendidikan, aku sorg yg agak bnasib bek sbb akal aku cerdas..(tp tetap bodoh kn).aku renung and one day, aku kuatkn tekad, kuatkn semangat, utk tinggalkn n lupe kan kenangan lalu. skrg blm lupa semua. tp kesakitan tu dh kurang. u know why, after aku dh memandang ke depan, aku ‘baru terperasan’ seorg hamba allah ni. dia dh lama dtg dlm hidup aku
tp aku xpernah nmpak keistimewaan die. die ni kwn kpd ex bf aku yg curang tu. die tau sepenuhnya kisah aku. tp dia approach aku, rapat dgn aku (aku ingat die nk permainkn aku) tp lama2 kitorg kenal, baru aku tau dia mangsa perceraian ibu bapa..mak dier tngglkan die n adik die. die bgantung hidup pd ayh die..die sgt pcayakn ayh die, tp suddenly, after years, ayh die tibe2 bwk sorg wanita utk dijadikn pganti ibu die, tnpa bincang dgn dia..jd sedih n sunyi..bila aku start tegur die, die pun mula berborak dgn aku..n dia betul2 bsimpati dgn ape yg dh aku terima walaupn exbf aku adlh kwn dia..kami rapat melalui sms, n akhirny kitorg rasa kitorg ni dtakdirkn bsama. (n die ada ciri2 di atas tu)

skrg, after kami sdg meniti kehidupan yg semakin terisi n lupa kesakitan lalu, kami dpt berita dr kawan terdekat yg perempuan yg menyebabkn aku menderita tu dah pn menerima balasan dr tuhan, ex bf aku tu btemu dgn perempuan len pulak n aku xtau la skrg ape dh jd dgn hbgn dorg…

moral of the story:

DONT ever touch ur gf or bf, love them and their future, islam x bg sentuhan haram ni..
DONT get happines from other’s pain. just DONT do that.
LOVE yourself first, before u love others.
LOVE ur child, because u dont know kalau next time u wont can bear any child or not…

( i was so sad thinking of my past life, however, insan tersayang bnyk membantu utk teruskn hidup yg ade ni. aku tau dosa aku tu xtkira bnyk nye………..)

thanks sbb pamerkn cerita aku ni, aku susah ht sbb kwn2 aku anggap aku baik..aku bukan blakon baik, tp aku penah bc, if sorg pmpuan itu dh melakukan zina dn telah menyesalinya, prkara tu elok disimpan shj…aku hrp dgn cr ni aku dpt ringankn beban dlm ht ni.. =( =( =(

Comment by Khai
2009-05-02 06:52:08

miss i’m sad.. hidup mesti terus. Allah maha pengampun.. Khai juga banyak berbuat dosa sejak kenal dunia ni. Manusia x lari dari kesilapan..

Tahniah sebab dah jumpa orang yang boleh menyayangi awak. Harap dia akan bahagiakan awak sampai ke akhir hayat. Harap kisah hidup awak mampu memberi pengajaran pada sesiapa sahaja.

Terima kasih kerana berkongsi kisah hidup di blog ini.. :8

 
 
Comment by pening
2009-06-10 18:16:05

Mmg tul tu, hargailah cinta itu & pengorbanan pasangan kita..jgn bile dah tiade d pandangan, baru kita terase kehilangannye. :love:

 
Comment by FieRa
2009-06-23 19:37:14

kan best kalaw adew bf cam 2. . :love: tp, xdew bf pown best. . hehe. . erm, law adew jodoh adew la. . :D

 
Comment by reen
2009-06-25 14:57:26

reen xtau ape yg ptt reen buat..reen couple ngan sorg nie da dkn nak setaun..knal dia dlm setaun lebih..reen syg sgt2 kat dia dan dia pon sm gak..then baru2 ni dia brtrus terang ttg 1 perkara..dia da tipu reen ttg nama dia..nm yg dia knalkan kat reen 2 sbnrnyer nm bkas awek dia yg dulu..cuma dia pakai yg depan je..nik nor n then after nor 2 name dia..kecewa tol reen waktu 2..kalo dia tipu reen dgn nm lain xpe,tp dia guna bkas nm awek dia..dah 2 setaun lebih kitorg couple baru dia brtrus terang..bayangkan brp lame dia da tipu reen ttg nama dia 2..then dia mntak putus sbb dia ckp dia x layak untuk reen,reen lg berhak dpt yg lebih baik dr dia..tp reen xnak,sbb reen da btl2 syg sgt2 kat dia,reen xsnggp nak lepaskan dia..dia sntiasa ada utk reen xkira susah sng..reen ckp reen maafkan dia tp reen xdpt nak lupakan ape yg dia da tipu reen..kekecewaan 2 memakan ms yg lama utk sembuh..then dia ckp dia faham..kitorg truskan hubungan 2..btl ke tindakan reen 2?

 
Comment by zool
2009-08-26 12:58:07

Chewah makin jiwang nampaknya blog ni…
Tapi tak semua pompuan paham.. Terutama org cam aku yg low profile..

 
Comment by abdusfauzi
2009-08-26 13:04:52

khas dari Xun,

“jikalau cinta itu benar, ku jauhi mu untuk ketenangan seluruh alam..”

 
Comment by sha
2009-08-26 14:10:52

tanda pempuan benar2 jatuh cinta xder lak :bloody:

Comment by d|n
2009-09-05 00:43:26

rasenye same je kot..hehe :)

 
 
Comment by Ssagen
2009-08-26 14:31:22

tharuu…bila mbacanyaa…
tp susah nak jumpa “Lelaki” sbegitu….

 
Comment by lixdo
2009-08-26 17:17:44

khai apasal aku masuk page nie ikut twitter link antivirus aku keluar warning “http://wau.tynt.com/javascripts/TyntLite.js?user=2few74xhsegf//TyntLite”

Trojan program: Trojan-Downloader.JS.Iframe.boi

aku pakai kaspersky

 
Comment by VuJiE
2009-08-26 21:25:08

point no 23, i likeeeee!!! hehehehehe…

 
Comment by arieyana
2009-09-02 16:42:41

hye…dlu arie ader couple..hmpir 4 thn hbgn kmi tp skunk x taw la lyak ker kmi bgelar couple ag…. arie rs dia cam dh bubah bla arie dpt smbng study ag……dia byk slhkan arie dlm sume bnda…arie sygkan dia…tp sbb pnopuan dia dlu arie ssh nk percyakan dia…dlm ms sm ada yg hdr gmbrakan ati tp arie terlalu sygkan si dia…nmun sikap dia….arie tkt suatu ari t arie x mampu bersbr ag n hbgn kmi berakhir….tlgla arie….

 
Comment by edel
2009-09-19 23:15:59

aku dah buat semua tu. tapi gagal jugak last2. fedap betul. orang kate bukan jodoh. dah sampai bile jodoh tu nak datang? jawab jangan tak jawab. haha!

 
Comment by besya
2009-10-19 16:23:20

emm..sya x faham la…
sya kapel ngan bdak laki ni….dah 2..sya dapat tahu yg dia ada berkenalan ngah pompuan len….p bile sya tanya pompuan 2
sejauh mana hubungan die …bdak pompuan ni kata ….die tengah kapel ngan bf saya…

sya tanya bf sya die kata ….pompuan 2 yg mintak kapel…sya pelik sungguh..sya marah2x die…ble sya mintak clash …die x nak lak….

ape bf sya 2 nak daripada sya????tolong selesaikan masalah sya….

Comment by Khai
2009-11-06 20:45:34

sya, lelaki macam tu better u sepak je laju2.. dia xde ape ape hak lagi dgn sya.. samaada dia izinkan sya breakup dgn dia atau tidak, itu bukan hak dia tapi hak sya.

Sya yang tentukan masa depan sendiri. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna. Cinta itu mmg buta. Tapi kita jangan menjadi buta kerana cinta.

 
 
Comment by awis
2009-11-06 20:27:03

2 years later aku komen..haha..aku ske entry ni.. =(

 
Comment by atan
2009-11-11 22:02:23

kalo awek tu kite bt maen@projek cmne ??cool x?? :p

 
Comment by kak pijot
2009-11-29 03:13:25

lom dapat…ye lah tue.dah dapat…..wat tak tauu…. tak sume lelaki gitu….

 
Comment by syafieq
2010-06-25 02:44:36

salm bro khai…nak copy ek…msuk fb…heehe….
*jumpe jugk stelah carik2 dlam…hhaha….*

 
Comment by syafieq
2010-06-25 17:49:45

yeay!di repost kt fb…like2..hehe

 
Comment by aku lah
2010-07-27 03:19:37

huhuhu
cm betol jea sume nih,
tp no.18 ak x wat.
no.19 lak mse awl2 kne tggl dlu jea ase cmtuh =( , bile da lame2 da x rase cmtu lg. hurm :)

 
Comment by ibnu muluq
2010-07-27 08:15:20

nice…bergantung pada sikap seseorang dan tahap kososialannya hehe..xsemestinya semua tu ada..2 3 part kat atas tu kurengz ckit..number 16 yg terbaik hehe..xda kepentingan buat apa nak sebok2.. :p

 
Comment by kiril
2010-07-27 08:47:43

Yang last paling betul,hehehe…. :)

 
Comment by laki2
2010-07-27 09:56:17

aku bukan nak membangga diri…. tapi aku tergolong dalam laki2 sebegini… tak pernah aku menangis bila ex aku bru2 ni meningglakan aku,,,,,, hati memang punah…. brapa kali dah ajak taknak putus tapi dgn keras hati dye, dye tetap nak minta putus…. huhuhuhu… =(
sedih….. kte syg kat dye bagai menatang minyak yang penuh… tapi…. dye sanggup buat begini n kat aku… walaupun kte dah putus… tapi hati aku tetap menunggu nya.. huhu….. =(

 
Comment by sWeetyGurlz
2010-07-27 14:10:34

hehe..xSNgka la aku terClick BEnda nie:D …tinGo jer aku tergeLak..sUme yg list kt atas tuh..suMe ada dgn ciri2 pakwe aku…b4 pakwe aku skrg nie..suMenyer xle pakai..but..syUkur Alhamdullilah..pakwe aku skrg nie bnyk bimbing aku ke arah kebaikan..tapi kan..Kdg2..cian tinGo lelaki nie nanGes.xsmpi aty nak biarkan dork nanGes..wlupON kdg2..doRKnyer salah..kiTa lak keNa mengaLah..tapi sayer paLing suker..kalo kita yg meraJuk..n tHen..doRK pUjuk..kdg2 sayer snGaja…beshh kdg2 kaPel nie..tapi..kDg2..makan aty gak..hehehe….inGat la..biarla kita seTia ngn lelaki tuh..selagi dia xkaTa nak pUtuS..kiTa meSti sabar..if kiTa masi staTus kaPel oRG..kiTa kEna sEtia..if kaPEl kita cuRang ngn kiTa..xpew..sBb perCaya la..kaPEl yg cuRaNg ngn kiTa..xselamanya keKal..n doRK akan raSa apa yg kita rasa..xLmBt..xCEpat..sBB..akhirnYa..kiTa akN dpt yg seTia dGn kiTa… :8

 
Comment by bla3
2010-07-28 18:40:33

hmm . aku de bf , [ tp dlu la ] dulu die snggup wat semue tu .
n aku sayang die sgt2 . tp skang da x lg , die tibe2 je berubah n mntak ptus ngan aku . =( guys any comment?

 
Comment by acai1990
2010-07-30 11:36:13

jika gadis atau lelaki yg anda benar2 cintai suka kt diri anda..baru lah anda berusaha untuk mdpatkan cinta yg sejati..kalo anda masih belum terpahat dihatinya..yakin kan lah dier ngan cinta anda yg sejujurnya 8)

 
Comment by miss lemon
2010-10-14 19:43:49

He is the best for me! Dia mempunyai kesemua 23 ciri-ciri t’sebut.Mmg kdg2 aku t’pikir,betapa bertuahnya aku dpt mngenali dirinya, betapa beruntungnya aku m’dpt cintanya.Betapa sedih dan tidak keruannya dia bagai org hilang akal apabila aku pernah wat hal dulu..mungkin waktu itu aku belum cukup mengenali dirinya.Semoga ada jodoh di antara kami wlapun ada org lain yg mungkin tidak suka dgn hubungan kami krn kisah silamnya.Namun, aku lebih mngenali siapa dirinya berbanding mereka yg suka memandang rendah dan mencemuh dirinya.

 
Comment by penghuni bumi
2010-11-06 00:58:56

alangkah indahnya jika ade seseorg yg begitu buat diriku..hehe..

 
Comment by IZA IZA
2011-06-23 12:57:04

seronoknya bila bercinta.. tapi, semuanya sudah x de lg dlm hidup saya.. si dia sudah jd hak org lain. huhuhu =(

 
Comment by puteri balqis
2011-09-26 13:33:16

Assalamualikum…sye nak bertanya…..macamana kite nak tahu.kalau best friend kita(lelaki)…sebenarnnya ada hati pada kita dan cintakan kita?..apakah tingkah laku yg kita boleh detect yg dia sayangkan kita bukan hanya sekadar kawan tapi lebih daripada itu..Sekian.

Comment by Khai
2011-09-29 07:02:10

jika saya berada di tempat lelaki itu, saya akan selalu mesej awak dan tak senang hati kalau sehari tak dapat mesej dengan awak. Then saya akan ajak awak keluar dan semasa keluar itu, saya akan menjadi seorang lelaki yang sangat caring dan langsung tak pandang perempuan lain kecuali hanya awak seorang. Dan dari renungan mata saya pada awak, tentu awak boleh tahu yang pandangan mata saya bukan sekadar pandangan biasa tetapi penuh dengan cinta dan harapan di dalamnya.

 
 
Comment by puteri balqis
2011-10-07 07:05:46

Erm thanks…..tp uelah permasaalahanya saya da ad bf…tmpat blaja sama jugak dengan sye….dan juga best friend sye(lelaki).pada awalnnya xnampak sangat best friend sye ue ade hati pada saya…tp lama kelamaan saya terasa n tersedar ada xkna dgn layanan si dia pd sye…die kuat merajuk dengn sye..salu menyuruh sye melemparkan snyuman pd die…dan die juga pernah menyatakan pada saya kekurangan die…berbanding dengan bf sye sehingga sye memilih bf sye..sbg kekasih.walaupun dalam keadaan separuh gurau..tp sye risau.sedangkan bf sye adalah kawan baik die …adakah kerana die adalah kawan baik kepada bf sye?die sanggup mnyembunyikan perasaanya?? :cry: mungkin anda ade pendapt dengn permasaalahan ini..krana seolah2 sye skrg berada dalam cinta 3 segi……

 
Comment by mata hati awk
2011-11-09 18:37:08

assalamualaikum..

kekasih sya…x la..100% sma ngn tanda2 yg dberikn mungkin sesetengh..(mungkin)…ad jgak yg dye katakn ad org lain yg dye syangi…nk kata masa 2 haty sya hncur x la..just kecewa…n apa yg brlaku…sya cuba atas ngn sepenuh tenaga..n alhamdulillah…kmi skarang msih tetap brsama..n sling mnyayangi antara 1 sama lain…klau dye mnduakn sya tnpa pengetahuan sya..mungkin sya akn nangis ( :cry: ) wat sekian kali nya…tpi hidop haruz dteruskn wlaupon bkn ngn lelaki 2…

semoga kmi tetap brsama n menempuh rentangn yg mendatg brsama…

wsalam.. 8)

 
Comment by jal
2011-11-23 08:44:43

100% macam saya…..tp kadang2 saya rasa diri ini tidak di hargai….dah bnyk kali utk cuba meninggalkan dia sbb di sakiti……tp x pernah jadi…sebab sayang yg meluap2…….apa boleh buat,,bertahan saja la….its worth for.
:D

 
Comment by tikah
2011-12-02 08:28:29

kenapa lelaki susah sgt nk berterus terang kalau dia sebenarnya de psang 1 lagi gf?:-(

 
Comment by shahnazs scha
2011-12-02 18:29:58

semua ciri2 yg ditulis tu hmpir 99% ade kt ex bf aku.. smpai skrg aku xjmpa org mcm dia lg dn sampai hari ni tiada siapa yg bole gantikan tmpt dia.. wlupun kami msh mencintai satu sama lain.. kami anggap jodoh mmg tertulis bkn untk kami… apapun detik dan saat brsama dia ttp aku kenang dan hargai smpai bila2.. tq to him kerana prnh mnjadikan aku insan yg paling bertuah di muka bumi ini wlupun hnya seketika cinta kami…

 
Comment by shahnazs scha
2011-12-02 18:34:45

semua ciri2 yg ditulis tu hmpir 99% ade kt ex bf aku.. smpai skrg aku xjmpa org mcm dia lg dn sampai hari ni tiada siapa yg bole gantikan tmpt dia.. wlupun kami msh mencintai satu sama lain.. kami anggap jodoh mmg tertulis bkn untk kami… apapun detik dan saat brsama dia ttp aku kenang dan hargai smpai bila2.. tq to him kerana prnh mnjadikan aku insan yg paling bertuah di muka bumi ini wlupun hnya seketika cinta kami…

 
Comment by strydermur
2011-12-03 21:42:47

fcuk fake love…fck bitch…they will die from suffering….

 
Comment by naz
2011-12-03 22:54:49

Wtf? Ini hanya untuk lelaki yg freak dan pathetic bahahahaha..sumpah loser mnangis sbb awek pfttt

 
Comment by justme
2011-12-03 23:23:45

Tak semua tangisan lelaki adalah benar..kadang2 mereka cuma minta simpati untuk sesuatu yg mereka ingin dapat. Jadi hati-hati sebab lelaki pun licik juga tau kelemahan wanita adalah apabila lelaki menangis depan mereka..ini cuma pendapat saya sahaja..tq

 
Comment by mat rock jiwang
2011-12-03 23:25:18

aku dulu camtu gak,dalam masa yg sama aku bcinta dgn 5 org wanita,smua aku setia..xadil la kalu dorg ckp aku curang kan..aku memang tgkap cinta abis..5 org tu..kira aku pencinta yg stia la kan…

 
Comment by yuu
2011-12-03 23:45:07

alhamdulillah..i found mine :)

 
Comment by sephia lee
2011-12-04 00:24:13

ek elleh, itu bukan lelaki beriman la tu… cer baca blog solihin zubir pasal couple tu haram and pasal putus cinta.. itu la lelaki beriman… :P

 
Comment by Rabecca
2011-12-04 00:33:20

Cinta itu buta tapi awass

 
Comment by izhar
2011-12-04 04:11:45

memang benar hal2 tersebut ada yang baik dan perlu dilakukan..tetapi kene berhati2 dgn cinta..dan kurangkan rasa curiga..beralah bila berbicara..baru akan bahagia kan3x…pape pun bila jadi artis kene pandai jaga diri..lihat ni http://terubukbakar.blogspot.com/2011/12/ingin-melihat-artis-tempatan-menari.html

 
Comment by cik hanis
2011-12-04 06:57:31

hm, yg penting aku dh jumpa lelaki mcm kt atas ni.. tp knp lah time aku dh x syg, baru die nk hargai aku. btw, yg paling sedih, he’s crying for me & sanggup ketepikan ego die even depan kawan, family. oh cinta, knp begitu myakitkan hati ek? hehe.. :cry:

 
Comment by miss me
2011-12-06 07:23:53

saya dah jumpa laki mcm ni..n skrang ni,dia kekasih saya..n taun depan km nk bertunang.. :)

 
Comment by curious
2011-12-06 09:44:08

boyfriend saya pernah tersalah hantar msg. dlam msg tu dia kata “abg jeles nana (bukan nama sbnr) berbual dgn laki lain.”

pastu bila kantoi dia kata dia xingat pun bila dia type msg tu. pastu saya tak percaya so saya contact si nana ni. nana tu kata dia xda pun terima msg drpd pakwe sy.

pastu saya mintak putus. n pakwe sy nanges2. dia siap ckp demi ALLAH dia tak type. maybe masa dia mamai or dia ‘sleeptyping’ (as in sleepwalking).

this was 2 years ago. and we’re still together now but since then i never trusted him. like whenever he says “i love you” sy tak pernah percaya.

apa maksud semua ni? apa maksudnye perbuatan dia tu? dia terpikat dgn si nana ke?

i know this happened quite a long time ago, but i need some point of views from you guys.

thanks.

Comment by Khai
2011-12-07 05:44:39

Tak baik anda buat dia begitu. Kepercayaan tu penting dalam sesebuah perhubungan. Apa gunanya anda bersama dia jika anda dah tak boleh nak percayakan dia? Di mana kemanisan sesebuah hubungan itu? Berikan dia peluang. Jika benar kisah lalu itu salahnya, berikan dia peluang untuk buktikan dirinya yang baru. Normal lelaki akan terpikat dengan ramai wanita tetapi percayalah dalam hatinya tetap ada satu, iaitu wanita yang membuatkan dia sanggup menangis kerana takut kehilangan iaitu kamu.

 
 
Comment by princess heartbroken
2011-12-08 01:29:14

sye yg spenoh hati cintakan dy , tpi dy curang ngn sye , bkan 1 kali , tpi 5 kali dah !!! Sket ati btol , dy ingt ati sye ni ape , huh !!

Comment by Khai
2011-12-08 16:28:25

Sampai 5 kali berlaku, patutnya anda boleh terima keputusan untuk meninggalkan lelaki seperti itu. Tak mustahil jika anda menjadi isteri lelaki itu nanti, dia akan curang lagi dibelakang anda. Ramai lagi lelaki yang lebih baik untuk anda.

 
 
Comment by erin
2011-12-08 01:54:43

i think this is a very general comment. pompuan ke, laki ke, sama je dua2. dah biasa jatuh cinta dan putus cinta. rasa serik, bukan lelaki saja yg rasa, perempuan pun mcm tu. semua perkara yg disebutkan di atas akan dilakukan oleh sama ada lelaki mahupun perempuan.

 
Comment by Mizz Princess
2012-01-20 01:53:48

True..i agree this statement

“Kepada semua wanita yang bertuah menerima cinta sebegini dari seorang lelaki… Hargailah mereka seadaanya… kerna jika seorang lelaki itu menangis ditinggalkan teman wanitanya, lihatlah, bertapa bodohnya wanita itu…”

sbb sy antara org yg bertuah tu…. :-)

xsemua lelaki ikhlas menangis sbb wanita yg dicintainye….
lelaki yg btl2 jujur dn ikhlas menangis sekejap je dh mgalir air matanya….tp klu laki yg xjujur, kte leh nmpk, die wt2 nangis mcm mne…hehehhe….(base on my experiences)

Perempuan mpunyai hati yg lembut…mmg la sng nk nangis,tgk cite Ombak rindu pn leh nangis2,tp lelaki die xkn bazir air mata die…

 
Comment by WanDani
2012-02-18 16:59:43

huuu…malangnte baru berlaku pada dani hari rabu lepas :cry: tak sangka dani slalu mesej dia tapi..dia ckp x suke dani snsitif sgt so dani berubah demi dia tapi dia tinggalkan dani tanpa sbb…bila dani tnye kwn dia..kwn dia ckp dia benci dani sbb dani sensitif sgt dan lambat berubah…huu tahun ni dani n dia menghadapi PMR tapi dia dah pegi…setiap kali dani bgon dan tido mesti mengalir air mata…tapi dia dah benci nk wat cam mana terpakse lah terime :cry:

 
Comment by maheerah
2012-02-19 16:14:01

cm ner lak khai lau lelaki 2 cintakan kita..sygkn kita..tapi ssh nk percayakan kita??pelik gak lagu 2..dilemaa..mcm lah kite pernah brlaku crg…xgf dye pernah crg nge yew…smpai kat kte pon dye xcye..ssh la cm ney..gado pon due2 nges…sbb smll mtter jewp

 
Comment by erin syazlin
2012-03-09 08:43:21

salam…cm aner kite nk buat biar dia thu yg kite btul3 syg n cinta kt dia… :(

 
Comment by virgina
2012-03-13 03:22:13

rasa cam tgh alami la skg,,, :D suke sgt!! btuahnye rase klo btoll semua tu bmakna yang dye sgt mencintai diriku ,,,,syggg hubbyyy <3

 
Comment by Malu
2012-03-14 09:33:45

:oops: entahlah die tu suke kt sya atau tak,tapi die selalu kacau sya mcm kedip2 mata and ckp “HYE” bila jumpe sya :?: :?: …tpi hati sya msih ada ruang untuk die msuk ke dlm hti sya… :mrgreen: hrap2 die betul2 suka kt sya… :lol:

 
Comment by shikin
2012-04-18 12:02:18

entahla..pe yg aku bca kt cni mmg wat aku trsenyum..wlupn aku tau hakikatnye ‘die’ xmcm pe yg trtulis kt c2..puas aku ikhtiar n fikir cmne nk tgok die syg aku n benar2 cintakan aku or x..kesilapan aku,sb da terlalu mencintai die..the 1st man yg wat aku melted dgn cra dia..tp aku still ragu2 sb aku xdpt nk fahami die..die asyik2 diam n xnk jernihkn keadaan..asyik ckp ‘jem’ klu aku tnye soalan..padahal klu kite luah kn pe yg kite rsa,bnde 2 leh membantu diri kite sndri nk nilaikn mcm mna kn..dr diam menyeksakn otak aku nk fikir apehal dgn die ni! die kta die sygkn aku,die pnh menangis jgk..tp xde perubahan kt die yg aku tgok tiap kali lepas gaduh..wth laa die 2..skrg still sbr lg..trima lg..tp aku plk yg ‘jem’..hmmm..

 
Comment by johnny
2013-03-18 06:19:06

bagaimana dgn kisah sy, kekasih sy yg dh bsama 5 thun dri bngku sekolah, ada lelaki lain yg mula rapat dgn dia semasa di universiti. niat hanya kwan kerana satu bilik kuliah, tetapi lelaki tersebut sering mengajak kluar mkn, lepak sama2 dan mngakui mempunyai hati kepada kekasih saya. saya rela dia berkawan tetapi hanya sbg kawan sekelas, bukan mesra begitu. kdang2 sy menagis memikirkan hbungan yang diganggu ini. rakan kekasih saya turut merestui hubungan kekasih saya dengan lelaki tersebut atas faktor paras rupa.. boleh kongsi pandangn..

 
Comment by anne
2013-06-07 01:38:14

hek elleh… lelaki mase ngorat dn bercinta aje yg lebih2. Bila dh dpt jd isteri dia, bkn makhluk jenis setia pon. Nsb x baek tgh bcinta pon bole wat hal. Dlm ati diorg cuma syg ajelh, kalo ada pon. Blah lh… Mane ada cinta dlm idup llaki. X bole setia. kalo ada pon bole kira ngan jari. Kira istri/ mak we btuah lh pompuan tu. Mase brcinta aje mcm dia lh makhluk paling baek di alam semester nie.

Comment by Khai
2013-07-16 04:51:31

Tengok nasib juga. Kalau kita baik, dapatlah suami yang baik. Itukan janji Allah.

 
 
Comment by nur
2013-06-10 06:30:45

Ksh Nur…Syangkan Dua Org lelaki dalam satu masa…Keliru dgn Prasaan Sndr…xtaw nk pilih yang mana,,kdua2nyer baik hati…mmg rumit rasa….

 
Comment by nur
2013-06-10 06:44:21

pernah jmp lelaki sma seperti lam page neh…tp dusta smata2

 
Comment by aidaa
2013-08-01 12:58:49

Mcm manaa nk bgytau yg aida suka dkt diaa ? Malu lahh . Mcam manaa nak rapat dgn diaa ? Padahal dia malu nak ckap dgn aida . Yg aida praasan , dia slalu curi2 pandang aida. Adakah itu maksud dia suka aida ???

 

Sorry, the comment form is closed at this time.

Apa Entri sebelum dan selepas entri ini?