Archive for 'Kisah Cinta'

I’m lucky I’m in love with my best friend


Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Lama tak berbicara soal cinta dalam blog ni macam ceritera sebuah cinta seorang Khai yang dulu. Seronok bila baca balik sebab semua tu dah jadi kenangan. Bila kita dah jumpa sang pengganti, doesn’t mean kita perlu melupakan perkara yang lalu. Kerana perkara yang dah berlalu tu selalunya menjadikan siapa kita hari ini. Apa yang silap dalam hubungan terdahulu, dalam hubungan kini kita perbetulkan.

Semua orang berhak berbicara mengenai cinta sebab kalau dah memang Allah jadikan hambaNya dengan perasaan kecintaan yang tinggi untuk pelbagai perkara. Berbicara soal cinta kepada kekasih, semua orang akan mengalaminya. Samada cinta bertepuk sebelah tangan atau cinta suka sama suka, kira sama’lah tu. Kalau dalam dunia nyata, Khai lebih gemar diam dari sibuk menjadi doktor cinta. Orang kata kalau kita pun tak pasti rumah kita dah cukup tiang ke belum, jangan la sibuk nak pasangkan tiang kat rumah orang lain. Nanti rumah orang lain dah jadi banglo, rumah kita senget sebelah sampai tak kesudah. So, cukuplah sekadar jadikan kisah orang lain sebagai pedoman hidup kita dan pasangan.

Alhamdulillah. Selepas sekian lama menderita dengan cinta terdahulu dan melalui 1001 halangan, tangisan dan kekecewaan dek kerana seorang wanita yang tidak pernah menghargai, ditakdirkan Tuhan untuk Khai menemui seorang insan yang macam tak pernah Khai jumpa sebelum ini. Terlalu istimewa di mata sampai bila pandang perempuan lain, nampak perempuan lain tu macam tiang elektrik je. Seyes! (more…)

Posted on 4 October '10 by , under Hidup Khai, Istimewa, Kisah Cinta. 71 Comments.