Pengiklanan di Justkhai

Page ini telah menerima kunjungan sebanyak 5,327 views

Sebelum apa-apa, perkara terpenting anda perlu tahu blog ini dan network’nya mempunyai lebih dari 280,000 followers melalui Facebook. Setiap artikel yang dikeluarkan akan dikirimkan terus kepada 280,000 followers kami. Ini jelas menggambarkan sebab utama mengapa anda perlu beriklan di sini. {Lihat Fanpage Kami}

**********************************

Blog ini dahulu’nya dihost’kan menggunakan subdomain dari scukz.com iaitu www.khai.scukz.com. Pada 23 February 2008, blog ini telah selamat dipindahkan ke domain baru dan lebih istimewa (khas) iaitu www.justkhai.com. Nama JustKhai bermaksud “Hanya Khai” di dalam bahasa melayu yang memberitahu secara jelas, ini adalah blog rasmi milik founder kepada Oh Media Network, iaitu saudara Khai Hassan.

Justkhai tidak seperti blog lain yang mencanang hits blog mereka yang kononnya berpuluh ribu tanpa memberi bukti yang kukuh. Blog ini juga memperkenal’kan letak harga baru untuk pengiklanan. Kami tidak follow harga iklan di blog lain di mana blog ini adalah berkali ganda lebih murah dari mana-mana blog yang setaraf dengan’nya. Blog ini lebih kepada niche peribadi yang bercerita apa sahaja. Jadi blog ini tidak mensasarkan apa-apa keuntungan dari iklan. Cukuplah sekadar membantu anda mempromosi.

Sebelum itu lihat dulu unique hits yang diterima Blog ini sejak awal 23 January 2008. Ingat, ini adalah hit semenjak blog ini bertukar kepada domain baru.

Stat Update January 2009 hingga 9 March 2009


Rank Terkini Alexa 27 August 2010

Alexa Rank: 70k World ||11 Malaysia

Status Terkini

Julai 2009, Blog ini tersenarai dalam 100 Blog Paling Popular di Malaysia which is blog ini berada di kedudukan nombor 11. Lebih popular dari Lim Kit Siang dan satu-satunya blog Melayu di dalam senarai 1 hingga 15. Pencapaian yang amat membanggakan bagi blog berbahasa melayu.


Senarai penuh lihat di Riceblogger.

Yang perlu anda tahu

Justkhai mengutamakan penulisan mengenai apa sahaja. Apa sahaja yang membuatkan orang berminat untuk baca. Itu yang penting. Pastinya, sekali masuk ke sini, pasti ramai yang akan datang berkunjung semula. Sehingga kini, sudah lebih 500+ orang sudah meletakkan iklan di sini dan sering bertukar ganti. Ada yang melanjutkan perkhidmatan iklan dari 3 bulan terus kepada 1 tahun kerana berpuas hati akan khidmat pengiklanan di sini. Di’ingatkan, jika banner iklan anda menarik dan web anda juga mesra perniagaan, keuntungan pasti milik anda. Ini kerana, reader di sini bijak menilai sejauh mana kebenaran iklan-iklan yang mahu mereka klik.

Iklan-iklan yang diletakkan di sini sentiasa dikaji lokasinya agar lebih “catch eye” untuk para reader di Justkhai. Iklan yang menarik memainkan peranan penting untuk iklan anda di klik dan diingatkan, jika anda mempromosi blog anda, pastikan blog anda sentiasa di isi dengan content-content yang menjadi carian ramai supaya pengunjung yang masuk ke blog anda melalui Justkhai, tetap terus untuk masuk blog anda setiap hari. Ingat, 1st impression adalah penting!

Blog ini mencapai purata hampir 50,000+ Unique hits dan lebih 2 juta hit setiap minggu dan pasti akan terus meningkat, InsyaAllah. Bukti jelas ada di atas. “Unique hits” bermaksud kunjungan dari berlainan IP. Ianya tidak sama dengan “Hits” atau “visits”. Ini bermakna, lebih 15000 pengguna yang melayari Justkhai setiap minggu dari komputer yang berlainan. Ini juga bermakna, lebih 15000 komputer digunakan untuk melayari Justkhai pada setiap minggu. [maklumat telah di edit pada 27 Ogos 2010 berpandukan dari maklumat Google Analytics. Kemungkinan gambar di atas tidak boleh digunakan lagi]

******************************************************************

Syarat-Syarat Mudah Pengiklanan

Kami berbesar hati untuk menjual sambil menjual sebarang petak iklan di blog ini dengan harga paling murah berbanding blog-blog lain yang setaraf hits’nya berdasarkan syarat-syarat mudah di bawah.

– Banner iklan tidak mengandungi ayat atau gambar lucah.
– Itu sahaja. yay!!

Pakej yang boleh anda pilih

PAKEJ A: Untuk pengiklanan di sidebar sebelah kanan blog. Ini bermakna, iklan anda akan menerima 100% jumlah pageview di mana paling strategik untuk anda menerima hits yang tinggi.


Saiz Iklan: 200 x 78 (pixel) atau 125 x 125 (pixel – kami akan auto resize’kan)

RM80 – 1 bulan
RM150 – 3 bulan
RM200 – 6 bulan
RM350 – 1 Tahun dan PERCUMA satu petak iklan Pakej B selama 3 bulan yang bernilai RM70 (Good Choice)

PAKEJ B: Untuk pengiklanan di single page. Ini bermakna iklan anda akan kelihatan di setiap entri di blog ini. Slot hanya 12 sahaja kerana saiz lokasi yang agak terhad. Jika slot sudah penuh, iklan anda akan dimasukkan selepas habis sebuah iklan sedia ada (di queue dahulu)


Saiz Iklan: 125 x 125 (pixel)

RM50 – 1 bulan
RM80 – 2 bulan
RM120 – 3 bulan

PAKEJ C: Untuk pengiklanan di header blog ini. Bermaksud, iklan anda pastinya kelihatan di setiap ruang genap muka surat blog ini dan pastinya akan menerima traffic yang tinggi pada harga 80% lebih murah berbanding blog popular lain. Hanya satu slot disediakan. Iklan anda mungkin akan di’rotate dengan iklan penaja kami (sekali-sekala sahaja)

Saiz Iklan: 468 x 60 (pixel) atau 729 x 90 (pixel)

RM200 – 1 bulan

STATUS: TIDAK AVAILABLE BUAT MASA INI!

ADVERTORIAL: Blog JK ini juga menyediakan khidmat advertorial kepada pelanggan yang dihormati. Advertorial adalah pengiklanan melalui penulisan (artikel) yang dipublish melalui blog ini. Ianya kekal sebagai sebuah artikel di blog ini sampai bila-bila dan di boleh baca pengunjung selama mana pun.

Berikut adalah beberapa contoh advertorial yang dikeluarkan di blog ini:
HeartBeat dan Hadiah Penuh Sentimental.

Baru Beli iPod Shuffle dari 1TradeZone

P1 W1max Inside 4G Laptop Review

dan banyak lagi…

Harga yang dikenakan cukup murah berbanding apa yang akan anda terima. Advertorial anda juga akan kami publish di Facebook Fan Page Oh! Media yang mempunyai lebih 280,000 ahli. (Ini bermakna hampir 280 ribu orang akan membaca advertorial anda selepas ianya dikeluarkan). Ianya tidak termasuk bacaan pembaca di hari-hari seterusnya (selagi blog ini wujud)

Harga:RM500/Advertorial

* Harga berada jauh di bawah paras standard dan anda takkan jumpa mana-mana blog atau website menawarkan harga sebegini rupa pada kelasnya yang tersendiri. Jika ada yang lebih murah, bandingkan ranking dan followers (280k+) kami.

Cara Pembayaran

Maybank Account No: 114543052575

* Gunakanlah online banking untuk memudahkan urusan korang di internet.
* Pemindahan dari ATM juga tiada larangan bagi pihak kami. Sertakan bukti resit pembayaran di dalam email anda.

Jika tidak mempunyai akaun Maybank, anda bebas menggunakan mana-mana bank untuk membuat pemindahan wang ke maklumat akaun yang tertera di atas. Apapun, sila hubungi kami terlebih dahulu untuk tujuan konfirmasi dan rujukan.

****************************************

Hantar Maklumat Iklan Kepada Kami

Jika berminat, terus sahaja hantarkan email beserta perkara berikut:

– Subject Email: Pengiklanan di Justkhai {pakej **)
– Banner Iklan {sila attach’kan}
– URL website anda
– Alt Text (optional)
– Bukti pembayaran (scan atau copy paste jika menggunakan online banking)

Dan hantarkan kepada email berikut: khai@ohmedia.my

Untuk alert Khai mengenai pembayaran atau sebarang perkara lain melibatkan iklan jika iklan anda tidak dikeluarkan lebih dari tempoh masa seminggu dari tarikh tempahan, sila emailkan ke khaixy@gmail.com. Khai sedia menjawab sebarang pertanyaan korang. Masa pengiklanan korang akan bermula melalui tarikh dan saat iklan itu diletakkan di blog ini dan akan berakhir mengikut pakej yang anda ambil (selalu sahaja dibiarkan lebih dari tempoh tamat). Tiada email peringatan yang akan dikeluarkan selepas iklan anda tamat. Harap anda notis tentang ini.

Sesiapa yang mempunyai masalah mengenai pembayaran, jangan risau. Sila ajukan apa masalah anda ke alamat email yang tertera di atas. Jangan lupa simpan bukti pembayaran untuk rujukan jika berlaku sebarang permasalahan.

Khidmad Banner

Mulai 9 March 2009, khidmat design banner secara percuma tidak lagi diberikan. Jika anda tidak mempunyai banner, anda boleh membuat tempahan iklan beserta banner dengan sedikit charge tambahan. Antara contoh banner yang kami design dan pakej design banner yang disediakan adalah seperti berikut.

A. Expert (RM50 bayaran charge dikenakan)

B. Intermediate (RM30 bayaran charge dikenakan)

C. Newbie (RM15 bayaran charge dikenakan)

D. Static (RM10 bayaran charge dikenakan)

* Sila nyatakan terus Pakej A, B, C atau D di dalam email pengiklanan anda jika ingin membuat tempahan banner dari blog ini. Nyatakan detail mengenai banner yang anda inginkan such as ayat, warna, saiz dan sebagainya.. Sertakan gambar-gambar pilihan yang anda ingin kami letakkan di dalam banner tempahan. Kami akan memilih gambar-gambar kiriman anda untuk dijadikan banner iklan.

Pssttt: Terima Kasih kerana berminat beriklan di www.JustKhai.com .. Pengiklanan anda sedikit sebanyak menyumbang kepada hidup dan mati blog ini. Ianya juga sebagai tanda sokongan berterusan anda kepada blog ini. Khai tak minta korang donate ikhlas, tapi cukuplah untuk korang buat pengiklanan di sini. Anda dapat something, Blog ini juga dapat something. Win & Win Situation orang kata.

Selamat Bekerjasama, Terima kasih dan Assalamualaikum.

RSS feed | Trackback URI

55 Comments

Comment by Khai
2006-11-11 15:09:46

KOMEN JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MENGIKLANKAN PRODUK ANDA DI SINI. JIKA TIDAK, NENGOK JE LA.. HEHEHE

 
Comment by Khai
2006-12-21 04:22:36

latest ad from fuad bloganything.net .. THANKS!!

RM 20 for 2 month.. murah gile kan? diletakkan di forums scukz.com .. ape yang menariknya ngan forums scukz.com tu? korang nengok sendiri stat dia dalam masa 6 bulan ni..

Topics 5446 | Posts 170594 | Post View 1246307 | Post Reply 165395 | Member 4941

forums yang sungguh meletop!! sapa nak letak ad kat footer forums cam fuad ni buat ntuk promo blog dia, sila email khai k…

 
Comment by iena
2006-12-23 17:37:23

hi, sy mcm beminat la nak advertise kat scukz.com tu.. ada ym x? add la yek

 
Comment by Khai
2006-12-23 21:40:22

[Comment ID #3237 Will Be Quoted Here]

huhu./.. add ym saye le kalaui nak letak iklan kat scukz network .. : khai_luct

 
Comment by iena
2006-12-24 14:28:30

dah add lew…huhu…bile time online ek? :d

 
Comment by iena
2006-12-27 16:31:58

cemana ni khai…nak letak iklan kat scukz network….

 
Comment by Khai
2007-01-01 20:53:05

sorry coz khai jarang online now!! so sila call khai k .. kita cakap terus menerus je.. senang…

6017 2356014

x pun emailkan kepada khai_luct@yahoo.com

thanks !!

 
Comment by Khai
2007-01-30 14:37:55

terima kasih kepada 5 orang saudara/i yang dah pon menghubungi khai untuk meletakkan iklan di scukz network.. insyaAllah, ada masa khai akan letak juga iklan tu.. then baru y’all bankin pembayaran …

thanks

 
Comment by Khai
2007-05-05 02:46:54

terima kasih kepada saudara rustum dari http://www.readycompanies.com/ kerana sudi beriklan di website kami…

dari 01 May 2007 hingga 31 Disember 2007 …

 
Comment by Khai
2007-05-31 18:55:54

thanks to iz from UTM… by edvertise for 1 month… at scukz forums footer… tq

 
Comment by musnazdotnet
2007-06-05 09:15:54

oh, khai…. yang gif format tu, maknanya gambar yang bergerak-gerak tu ye? tu pon boley letak situ ek? menarik la ini macam…. :d

 
Comment by Khai
2007-06-12 01:43:31

[Comment ID #9896 Will Be Quoted Here]

yezzz of cozzz.. :d

 
Comment by Khai
2007-06-14 10:35:07

thans ntuk mereka yang tambah tempoh pengiklanan di forums scukz.com …. 😡

 
Comment by shadowX_19
2007-07-09 20:12:13

kalo aku letak iklan ko nak cas bape khai..? aku nak free bole..? member2 takkan tak bole kot

 
Comment by Khai
2007-07-09 21:19:04

[Comment ID #10769 Will Be Quoted Here]

ko ni.. lagi mau tanye.. mesti la boleh… bukan atas dasar kawan, tapi atas dasar ko banyak berjasa kepada aku, kau boleh dapatkan discount 25% – 50% untuk sebarang jenis ads yang ko mahukan… boleh bro? kasi lebih kang, ape kada pelanggan lain…

 
Comment by musnazdotnet
2007-07-12 16:50:40

ehem, ehem… RM10 kan? letak iklan kat blog khai nih… he he… nak letak satu kali lagi!

 
Comment by Khai
2007-07-12 17:15:07

[Comment ID #10867 Will Be Quoted Here]

dipersilakan..kalau iklan promo blog pro pon lagi bagus.. kasi letak iklan besar2.. hehehe…

 
Comment by musnazdotnet
2007-07-13 09:09:41

emm… ok gak tu, iklan blog pon best gak… tp tu lah… bannernye tu… malas la nak buat, ho ho

 
Comment by deennasour
2007-11-25 17:45:09

kalau nak suroh khai buat website o weblog cmner plak?

 
Comment by Mohd Ghufran
2007-12-24 20:39:52

Salam,saya nak iklankan produk melalui iklan teks.Macam yang Mohdismail.com buat tuh.Boleh tak bagi quotation.Diharap dengan kadar yang segera email ini dibalas.

 
Comment by titan
2008-03-25 15:41:28

aku minat khai. Tapi aku takde banner size 200 x 28 tu. So, leh kan tolong wat? kalau jadi. aku transfer kejap lagi RM30 tu.

 
Comment by hafifi
2008-03-27 13:40:53

sy teringin iklan disini..ape2 hal sy akan cuba call khai k..

 
Comment by corallinkz
2008-04-04 03:11:21

salam khai
rm 30 tue ads utk justkhai+scukz skali ek? ke camne?

ak ingt nak amik rm30 tapi kalo ads hanya utk justkhai je mybe ak nak kurangkan kpd sebulan dua dulu. tengok cmne. kalau ok ak sambung lagi.

boleh bayar guna paypal x? (verified member)

Comment by Khai
2008-04-04 05:35:07

RM30 tu untuk beriklan di justkhai (blog) ni.. Untuk forums scukz kira lain..

ala bro, RM30 untuk 3 bulan.. dah cukup murah dah tu bahkan bukan saja cukup murah, tapi dah sangat sangat murah..

tambah plak banner khai boleh buatkan.. so xde menda lagi nak dirisaukan dengan RM30 tu.. hehehee…

 
 
Comment by haka
2008-04-08 20:02:44

gila murah khai cas iklan kat sini!!! 1st time aku tengok ad on9 murah camni…

 
Comment by syamsulariff.com
 
Comment by emme
2008-04-16 20:08:50

Salam Khai, sebelum nak letak iklan nak tanya dulu… kalau aku advertise sekarang, then seminggu kemudian(contoh) aku nak tukar banner lain boleh ke?

Comment by Khai
2008-04-17 15:17:36

No problem.. anytime… itu pun bergantung samaada khai boleh online atau tidak..

tapi kalau ntuk tukar banner, banner sendiri la ye.. bukan banner yg khai create’kan.. tapi kot nak suruh gak, pepandai la kita bincang camne nanti..

 
 
Comment by yoo
2008-09-13 17:34:47

yoo khai

 
Comment by cyberfly
2008-11-01 19:36:02

bro khai..ana nak letak iklan nih..camne prosedurnya?

Comment by Khai
2008-11-01 20:07:36

emailkan data2 macam kat atas tu kepada email khai…

khai_luct [at] yahoo.com … yer?

ape ape soalan nanti leh tanye kat email jer… salam

 
 
Comment by Baizura
2008-11-27 13:44:47

Yang mana satu harga iklan yang betul nih…….dekat banner ker dekat pakej ni….Banner tulis RM10/bulan atau ikut harga pakej kat bawah :

RM10 – 7 hari (tiada khidmat banner)
RM30 – 1 bulan (tiada khidmat banner)
RM50 – 2 bulan (Khidmat banner tersedia)
RM300 – 12 bulan beserta percuma satu lagi petak iklan (recommended)

komen sikit abg khai….

Comment by Khai
2008-11-27 21:01:45

tu pakej lama.. pakej baru jauh lebih murah dari tu… so ape tunggu lagi?

hehehe..

 
 
Comment by cileque83
2008-12-11 13:33:28

Bro khai, aku nak advertise kat blog ko ni..tapi banyak hal aku nak tanyer. Please add me YM: cileque83

Comment by Khai
2008-12-11 23:04:07

Hi cilaque83..

khai x dapat online buat masa 4 ke 5 hari dari tarikh komen ni.. kalau u nak letak ads, emailkan terus ke khaixy@gmail.com .. kasi banner, URL, dan juga bukti pembayaran..

bila khai online nanti, terus iklan u akan bermula di justkhai..

segala maklumat dah cukup lengkap kan kat atas tu? ape pon nanti khai approve ym tu.. tunggu ye..bye

 
 
Comment by Faiz
2009-01-02 09:26:07

aik ? dah naik…hehe sbb traffic naik kan ?
aku nak gak iklan kat sni…tp aku x ada masa nak on9 plak..

ape2 nnt aku roger ko eyh ? :o:

 
Comment by Cara-Otai
2009-01-02 11:37:30

Tawaran menarik drpd blog JK! Plan nak beriklan nanti.

 
Comment by x-po shop
2009-01-16 16:56:11

bro, aku dh byr utk iklan..check email yahoo k..hoho

 
Comment by Sapikk
2009-03-04 04:02:15

wa ho ho..nk ikln nk ikln nk ikln!!!!!! :-[)

 
Comment by Jaws
2009-03-09 12:28:25

Selamat aku dah tempah awal..
seb baik..
kalo tak kene byr lebih..
dah laa sebelum nih banner free..
trimas khai..
hehe.. :o:

 
Comment by tauke
2009-03-09 16:18:13

Aku pun bernasib baik..kalau tak kenalah bayar tambahan :oups:

 
Comment by tasya
2009-03-13 16:53:09

Saya pon berminat nak letakkan iklan dan saya dah pun membayarnya…. huhu. berapa lama nak tau iklan kita diterima ker tak ni? =(

Comment by Khai
2009-03-13 17:09:40

iklan u dah pun ada kat tepi tu.. x perasan eh? hehe.. khai dah send email kat email u… check la.. 😀

 
 
Comment by cikguzie
2009-05-06 10:01:15

bile nak letak iklan saya?
mlm td kata ari nie.

Comment by Khai
2009-05-06 22:52:11

kan dah letak tu. seperti yg dinyatakan, maaf lewat sedikit. Kena uruskan hal yg amat penting.. harap anda berpuas hati dgn iklan dan banner dari kami. terima kasih

 
 
Comment by cikguzie
2009-05-07 09:25:33

ok . tq.
😉

 
Comment by bro phone
2009-06-03 03:33:21

Saya baru buat pembayaran untuk tempahan banner A selama 1 tahun RM150 harap dapat iklankan secepat mungkin.tq

 
Comment by akmal
2009-06-03 06:11:57

jom tengok ape ade kt dalam!!!!

 
Comment by bro phone
2009-06-03 20:44:50

saya masih menanti respon dari pihak anda berkenaan iklan pakej A yang telah saya buat tempahan

 
Comment by bro phone
2009-06-04 02:40:32

thanks iklan saya dah keluar.

 
Comment by Khai
2009-06-29 02:58:24

Komen page ini ditutup. Sebarang pertanyaan dan tempahan selepas ini, terus sahaja hubungi email berikut..

khaixy@gmail.com

Terima kasih kerana berminat mempromosi produk anda di sini.

 

Sorry, the comment form is closed at this time.