Chinese New Year Celebration at Limkokwing

limkokwing_chinesse_new_year_festival_1.jpg

Why i’m proud to study at Limkokwing? disebabkan Limkokwing University ni adalah University yang dibangunkan oleh rakyat cina, so kami yang melayu ni sebenarnya langsung tak rasa disisihkan.. Cam biasala kat Malaysia ni kan dah hidup berbilang bangsa.. Melayu bergantung pada cina, cina bergantung pada india, india bergantung pada melayu dan india bergantung pada cina. Kalau y’all masih ingat, haritu masa Chinese New Year holiday, nengok sendiri camana orang melayu kita huru hara nak cari ikan kat pasar. Maklumla bila ramai orang cina cuti, boleh dikatakan kehidupan orang melayu ni dah macam darurat. Susah sangat nak cari kedai yang bukak. Ermm.. sebab tu x payahlah kita nak memupuk semangat anti perkauman dalam jiwa masing2.

Berbalik kepada sambutan di Limkokwing haritu, ianya dilakukan secara besar-besaran. Memang grand abis lah. Khai turun college dalam pukul 4 petang sebab ade class Photographic Studies. Sampai2 je kat Limkokwing, nengok orang punye la ramai. Kereta berderet2 parking. Nengok kat dalam dah penuh orang melepak. Ramai budak melayu je sebab diorang tahu nak makan free je tu. Hehehe.. Jalan2 kat situ khai jumpe ngan my lecturer, Mr Sharil. Dia cakap takde class dan dia suruh Khai dan kawan2 lepak kat situ je nengok festival tersebut. Mekasih my lecturer.. Hehehe..

Then ade la beberapa artist yang tak berapa khai nak kenali menyanyi.. ade artist jemputan Hongkong dan artist hasil keluaran Limkokwing University.. Then makan time pun tiba. Fuh, makanan yang dia sediakan tak payah cerita.. Mau abis ribu riban duit Uncle Limkokwing kita keluarkan untuk festival ni. Antara makanan yang disediakan haritu (yang khai perasan je la), Sate Hj. Samsuri Kajang, Otak-otak, macam2 jenis air, laksa, buah limau yang melambak2 dan macam2 lagi yang khai pon tak tahu ape nama dia.

Lepas makan ade la macam2 show yang keluar. Kebudayaan semua LUCT tunjukkan. Dari persembahan kebudayaan orang melayu, india hinggalah ke tarian singa yang wajib bila sambutan Gong Xi Fa Cai. Hehehe.. Then ade fashion show dari model2 yang mantap2.. ni ada sedikit gambar untuk dishare dengan y’all. Kadang2 terbayang kalau Khai tak masuk Limkokwing dulu, maybe takkan jumpe celebration yang menggabungkan macam2 kebudayaan macam ni. Satu kenangan yang manis untuk Khai dan kawan2.

limkokwing_chinesse_new_year_festival_2.jpg limkokwing_chinesse_new_year_festival_4.jpg

limkokwing_chinesse_new_year_festival_3.jpg limkokwing_chinesse_new_year_festival_5.jpg

Pssttt: gambar diperolehi dari myfriend, Fuad. Thanks yer! y’ll plak jangan lupe masuk web Luct-Pressure ok.

Ditulis pada 2:57 PM 4 March '07 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 348 views | Dalam kategori: Daily Craps | Tweet This!


RSS feed | Trackback URI

1 Comment »

Comment by zilaso7
2007-03-04 21:01:36

best…best….

:d/:d/

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post