Macam-Macam Khai #3

remember_tomorrow___pink_02_by_temabina.jpg
Niat di hati hari ini rasa taknak aje update entry baru. Apa taknya semalam sakit hati aku sebab ni dah kali ke-dua aku takleh access domain Scukz dari hostel ni. Aku pun tak pasti even kene block or what, but bila aku email aja suruh bukak balik, terus aje boleh masuk. Ape kes agaknye yer? Nak cari gaduh ker? Tak pasal-pasal dah miss satu hari aku tak update blog. Hehe.. Sekarang dah pukul 4:32 pagi. Dah masuk hari Rabu pun. Pukul 11 pagi nanti dah nak gi campus ada kelas Web Publishing (2-5 petang) dan kelas paling takleh blah, Malaysian Study (5-8 malam). Non-Stop! Ikutkan hati malas je aku nak tutup mata ni. Mata tak ngantuk mana boleh disorong bantal kan? tapi bila fikir balik, takut tak tahan je nak redah sampai pukul 8 malam nanti. Untuk sesiapa yang masih belum tahu lagi apakah makna tidur bagi aku, mudah aja jawapannya. Bagi aku tidur adalah suatu perkara yang membuang masa dan tidak berfaedah dan aku hanya perlukan 3 jam sahaja untuk tidur dalam sehari dan aku boleh lakukan kegiatan harian aku seperti sorang yang kaki tidur.

Semua assignment aku dah selesaikan. Bersemangat betul bila dah masuk Semester 4 ni. Subjek yang ada semuanya kena dengan jiwa aku la katakan. Assignment logo tracing dalam Adobe Illustrator yang nak di’submit next week pun, aku dah siapkan tadi dengan penuh jaya dan puas hati. Proposal Web Publishing juga aku dah selesaikan dengan cara mudah. Apa taknya, lecturer suruh buat sketch pakai pensil, aku buat pakai Photoshop kerana aku memang sangat anti dengan pensel, pen, pemadan dan pembaris! So terhasil’lah layout ini yang mungkin akan aku gunakan untuk submit Ezines akhir semester nanti.

Sebelum aku menulis entry ini, aku merewang kejap kat rumah member yang sama la jenis tak reti nak tidur (tapi kaki membuta masa petang). On the way balik bilik, selisih dengan kawan yang sangat aku kenali ni. Dari jauh aku dah tahu dia ni mabuk. Jalan dah macam kera. So aku tanya dia, “are you ok?”. Then dia boleh jawab, “kau ni sape?”. Then aku just jawab balik, “gi mampos la kau!”. haha.. betul-betul terbakar hati ni bila nengok anak-anak melayu kita sendiri yang mudah sangat lupa diri bila jauh dari keluarga. Arak tu bagi mereka ni dah macam minum air 100Plus je dah. Pressure assignment tu pastinya alasan mereka. Moga aku dijauhkan dari semua anasir tak berperikebinatangan itu.

Terima kasih kerana membaca entry kali ini. Maaf kerana tiada apa-apa info dapat aku kongsikan, cuma aku ingin memberitahu mungkin kepada yang masih tidak tahu lagi, jika kau budak designer yang baru nak naik macam aku, bolehlah usya DeviantArt untuk memdapatkan idea dan menghasilnya design yang kreatif lagi inovatif atau jika berminat dengan web design, apa kata lihat dari design website yang sedia ada dahulu di CoolHomepages, Mungkin dapat hasilkan suatu design yang layak juga tersenarai di sana suatu hari nanti. Mana tahu kan..

Ditulis pada 5:07 AM 8 August '07 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 665 views | Dalam kategori: Daily Craps | Tweet This!


RSS feed | Trackback URI

4 Comments »

Comment by pluginbaby
2007-08-08 07:33:38

dns prob kot yg takleh akses tuh..

..
 
Comment by palie
2007-08-08 12:16:52

ellop bro… tumpang lalu… saje2 je singgah blog ko.. nice blog maa.. design pun cool gak..

..
 
Comment by pat
2007-08-08 12:42:22

khai..haha yay!!akhirnye ko dah tambah gak gamba filem tu dlm design ko..kakakaka tak sia2 aku bagi komen kat design ko tu kakakaka..

..
 
Comment by Khai
2007-08-08 14:26:45

kekeke… macih pat!!

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post