Nenek Pergi Buat Selama-lamanya

nenek

07 Jun 2010 bersamaan 24 Jamadilakhir 1431 hijrah lebih kurang jam 9:30 malam, tibanya panggilan Tuhan buat Jamilar binti Dusin yang telah kembali ke rahmatullah atas faktor usia. Jamilar binti Dusin bukanlah orang lain untuk diriku. Dialah seorang ibu, dialah seorang nenek dan dia juga seorang oyang. Dan kepada ku, dialah satu-satunya nenek yang ku sayang dan hanya dia satu-satunya nenek yang sempat aku bermanja sejak kali pertama udara di bumi ini ku hela. Tiada nenek lain lagi. Dan pemergiannya, amatlah dirasai. Semoga roh’nya Allayarhamah Jamilar binti Dusin ditempatkan bersama golongan orang-orang yang beriman.

nenek-1

nenek-2

nenek-3

nenek-4

nenek-5

nenek-6

melayu.com/wp-content/plugins/audio-player/player.swf” />melayu.com/wp-content/plugins/audio-player/player.swf” wmode=”transparent” menu=”false” quality=”high” flashvars=”playerID=1&bg=0xf8f8f8&leftbg=0xeeeeee&lefticon=0x666666&rightbg=0xcccccc&rightbghover=0x999999&righticon=0x666666&righticonhover=0xffffff&text=0x666666&slider=0xff3300&track=0xFFFFFF&border=0x666666&loader=0xAFC466&soundFile=http%3A%2F%2Fwww.alquran-english.com%2Faudio%2F001fatiha_01.mp3″>

Al-Fatihah..

Psstt: Ratusan ucapan takziah diterima di Facebook. Terima kasih kawan-kawan semua. Ingatlah bahawa mati itu pasti dan tiada siapa dapat lari daripadanya.

Ditulis pada 2:57 PM 8 June '10 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 589 views | Dalam kategori: Hidup Khai, Istimewa | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

43 Comments »

Comment by Fie
2010-06-08 14:59:52

takziah khai……….

al-fatihah..

harap kamo bersabar…

..
Comment by Nur Najaa ^^
2010-06-08 15:34:26

khai..salam takziah dari saya. =(
dibandingkan khai dengan saya, khai lebih bertuah sebab ada juga kenangan dengan nenek but for me..none.
nenek dah meninggal since i was 4 or 5 year old kowt. ntah. tak ingat. dah lama. miss her. =( sabar je khai.

..
Comment by menteil
2010-06-08 21:13:26

yup.. aku pun macam tu jugak.. tak pernah rasa sayang seorang nenek..

salam takziah dari aku..

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by arnamee
2010-06-09 22:22:43

Takziah khai. sabar selalu.
semoga almarhumah ditempatkan di kalangan org beriman dan beramal soleh.insyaallah,aminnn…:)

..
 
 
Comment by iZwaN
2010-06-08 15:00:00

Salam Takziah Khai…
Al-Fatihah

..
 
Comment by KNizam
2010-06-08 15:03:24

Alfatihah. Salam Takziah Khai.

..
 
Comment by me amor
2010-06-08 15:04:39

takziah

..
 
Comment by paeh
2010-06-08 15:05:08

mati itu pasti, hidup itu insyaAllah.

-Ramlee Awang Murshid-

..
 
Comment by pauhputik
2010-06-08 15:06:07

takziah untuk bro

Al-Fatihah

semoga roh nenek bro ditempatkan bersama orang2 yang beriman

amin

..
 
Comment by wuteva
2010-06-08 15:06:43

takziahh~~ ๐Ÿ˜Ž

..
 
Comment by Encik Luth
2010-06-08 15:08:36

al-fatihah.
teringat arwah tok aku yg meninggal 4 tahun lepas. rindunya kat dia.

..
 
Comment by itisrajah
2010-06-08 15:08:44

innalillah.
takziah ye.
semoga rohnya dicucuri rahmat Allah.
amin.

..
 
Comment by aidahashirah
2010-06-08 15:10:12

al-fatihah…
moga rohnya bahagia disana..
amin…
tabah yaa! =(

..
 
Comment by Abd Karim
2010-06-08 15:10:45

takziah bro… redhalah setiap sesuatu yang bernyawa pasti akan kembali…. cuma kita tak tahu bila masa kita akan di jemput olehNYA… Al-Fatihan……. =(

..
 
Comment by stormz
2010-06-08 15:13:39

Takziah khai.

Al-fatihah

..
 
Comment by x-po
2010-06-08 15:13:58

lagi sedih kalau kita kehilangan org yg kita betul2 rapat..

..
 
Comment by Syafiq Zainal
2010-06-08 15:16:11

takziah khai….

..
 
Comment by Kie-yu
2010-06-08 15:16:23

Salam takziah dari Kie-yu
b strong bro! =(

..
 
Comment by Nerzhul
2010-06-08 15:17:19

dari Allah kita datang. kepada Allah kita kembali.
takziah khai sekeluarga. al-Fatihah

..
 
Comment by alfablue7
2010-06-08 15:21:08

takziah khai.byk besabar ye…..

..
 
Comment by joegrimjow
2010-06-08 15:27:32

takziah la khai
yg hidup pasti kembali

..
 
Comment by oshinz
2010-06-08 15:33:02

semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman.. amin!! takziah khai. =(

..
 
Comment by Nasrulz
2010-06-08 15:34:26

Saya masih lagi ada nenek,sebelah mak dan juga bapa..,namun kedua2 datuk saya sudah meninggal..

yg pasti,kematian tetap akan dtg..,tidak kira tua mahupun muda..sekali lagi takziah diucapkan kepada khai dan juga kluarga..Al-Fatihah.. =(

..
 
Comment by FaDaQa
2010-06-08 15:35:35

khai, takziah daripada saya. semoga ALLAH melimpahi rahmat keatas roh arwah seperti hujan ..sebanyak hujan, setinggi gunung dan seluas lautan..insyaallah..

al-fatihah =(

..
 
Comment by firdee
2010-06-08 15:35:36

salam takziah…moga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman…

..
 
Comment by fanaflora
2010-06-08 15:42:02

Salam takziah.
Semoga rohnya dicucuri rahmat.

Al-fatihah

..
 
Comment by Hamdi
2010-06-08 16:23:35

al-Fatihah
mudah-mudahan roh nendamu di cucuri rahmat!
amin!

..
 
Comment by aizuddin
2010-06-08 17:01:12

al-fatihah..takziah ye khai..

..
 
Comment by rashid
2010-06-08 17:27:50

Tabah Khai…ya, mati tu pasti…al-Fatihah

..
 
Comment by denaihati
2010-06-08 17:35:19

AL_FATIHAH

..
 
Comment by Eriyza
2010-06-09 00:25:11

Takziah tuk Khai sekeluarga.
Al fatihah.

..
 
2010-06-09 01:26:13

i miss mine.. still, i’m still alive to give her my prayer. ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Akuro San
2010-06-09 03:18:16

Takziah, Khai dan keluarga~ Semoga roh nya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yang beriman~
Al-Fatihah~

..
 
Comment by -aSY-
2010-06-09 08:07:03

Al-Fatihah
kami semua pasti akan menyusul jua akhirnya

..
 
Comment by honey
2010-06-09 08:13:25

takziah..smoge tabah mghadapi hari2 mndatang..
Allah lebih tahu..

..
 
Comment by lazaac
2010-06-09 09:25:39

takziah khai… semoga roh arwah ditempatkan dalam golongan yg org yg solehah… al-fatihah…

..
 
Comment by mir
2010-06-09 09:52:13

Salam takziah….

allah hanya memanggil orang yang disayangi nya…

alhamdumlilah… nenek khai berusia 86 tahun…

satu eja sy pun terkenang, kita berdua sama, nenek mir pun tak sempat tengok mir duduk pelamin…

tapi itulah takdir… moga-moga semua diberkati allah swt.

ameen

..
 
Comment by syinrayafa
2010-06-09 12:10:45

kedua nenek aku masih ada… tapi kedua atuk aku sudah meninggal waktu aku kecil. kira aku tak berapa cam la atuk aku tuh.

al-fatihah buat nenek khai. semoga ditempatkan dikalangan org beriman.

..
 
Comment by Khai
2010-06-09 17:31:48

Terima kasih semua.

Khai tak dapat nak reply semua komen.

..
 
Comment by syahirul
2010-06-09 19:59:04

takziah kawan… moga rohnya aman abadi di sana.. moga ditempatkan dalam golongan beriman.. Al Fatihah

..
 
Comment by Rara
2010-06-10 19:51:41

Takziah..

..
 
Comment by Aunty Yin
2010-06-11 01:26:03

Takziah.. sangat menyedihkan… Sesungguhnya ALLAH lebih menyayangi arwah.. Moga rohnya diberkati & ditempatkan d kalangan mereka yg solehah.. Ameen~~

..
 
Comment by :)
2011-01-31 18:51:34

takziah khai semoga rohnya ditempatkan org2yg beriman
aminnn…. =(

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post