MobiK yang Free tapi Kedekut!

mobik.jpg
” Interface baru di MobiK V2.0 “

Dulu Khai pernah menulis entry mengenai Free SMS Website iaitu mengenai kewujudan MobiK. Siapa yang belum tahu apa itu MobiK, disarankan pergi baca dahulu sebelum membaca entry untuk kali ini. Apapun, entry tersebut ternyata langsung tidak boleh diterima lagi kerana MobiK kini sudah berwajah baru dan mengeluarkan Term & Service yang baru.

MobiK kini telah berubah ke version 2.0 di mana interface di website itu 100% telah berubah. Terdapat juga beberapa ciri baru yang diperkenalkan. MobiK yang dahulunya membenarkan sesiapa sahaja menghantar SMS percuma seberapa banyak yang diingini, kini telah mempertimbangkan perkhidmatan itu. Buat masa sekarang, MobiK kelihatan jauh lebih “kemut” jika ingin dibandingkan dulu. Kini MobiK hanya membenarkan pengguna berdaftar di MobiK.com menghantar SMS hanya kepada number telefon user lain yang juga telah mendaftar di website tersebut. Itu bermakna (takde maknanyee), y’all tak boleh lagi la nak main hantar aje free SMS kat sapa sapa. Ape taknye, dulu bila MobiK kasi penggunaan tanpa had, ada yang salah gunakan. Ade yang mempromo business la.. ada juga yang SPAM banyak2 kat number member dia.. Kadang2 sampai berpuluh2 SMS masuk..

mobik1_thumb.jpg
” Interface flash menghantar sms – click untuk image sebenar “

Selain itu, kita juga perlu mengaktifkan number telefon yang kita gunakan. Baru pagi tadi Khai activate my number.. Kalau before khai main belasah aje pakai number phone khai yang dah bertahun expired, nampaknye lepas ni mmg jangan harap la dapat kenekan member.. hehe.. Kalau dulu SMS yang kita hantar kepada user lain memaparkan nama kita sebagai “Mobik”, tapi kini tidak lagi.. SMS yang kita hantar akan memaparkan number sender (mengikut number yang kita active kan tu la).

Selain itu, MobiK juga memperkenalkan sistem mata K. Huruf K ni mewakili Dollar. Lepas aja y’all activate number, automatic 100 dollars akan dimasukkan dalam account. Sistem K ni bila dah banyak dollar yang y’all kutip, bolah la redeem dengan Handphone, MP3 Player, I Pod, Digital Camera mahupun Mobile Top-up Cards..

pic_member_earnk.jpg

Untuk pengguna Malaysia, terbuka kepada semua line provider. Untuk pengguna luar Malaysia, boleh check di sini. Untuk keterangan lanjut, pergi sendiri ke website dia dan cubalah sendiri.. http://mobik.com

Pssttt: Tahukah y’all yang kita boleh menghantar MobiK Free SMS ni melalui handphone? tak tahu? Download je Java software dia, install (GPRS required).. dah setel..

Ditulis pada 12:54 AM 18 June '07 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 471 views | Dalam kategori: Lain-lain | Tweet This!


RSS feed | Trackback URI

9 Comments »

Comment by azleah
2007-06-18 14:20:11

haaaaa tu la, kata je dulu free skrg x lagi. br je td aku nak bls sms kwn aku tp xleh la pulak.. sebab kwn aku u bukan ahli berdaftar :-w

..
 
Comment by Khai
2007-06-18 14:37:53

tapi betul juga tindakan mobik ni… mana leh kasi free je kan… masuk toilet pon dah 30 sen skang ;))

..
 
Comment by kid
2007-06-18 15:40:34

ala..dah tulis besar2 FREE…free jer la…bnyk bunyi plak mobik tu…

..
 
Comment by Khai
2007-06-18 16:45:56

[Comment ID #10411 Will Be Quoted Here]

mmg le still free.. tapi ade banyak term and condition yg dia apply le plak.. [-(

..
 
Comment by azleah
2007-06-18 20:26:20

free pun untuk ahli berdaftar aje ๐Ÿ™

khai, ajar camne nak pasang kalendar dlm wp ni.

..
 
Comment by Khai
2007-06-18 20:55:14

[Comment ID #10421 Will Be Quoted Here]

mmg la..sekarang line pon dah kene register.. ape lagi website camtu.. kalau x daftar, hari hari ade orang pakai mobik hantar sms lucah kat awak, camne nanti? x leh nak detect?hihihi/.

nak pasang calender wp? ade code dia.. nanti pm khai kat ym

..
 
Comment by musnazdotnet
2007-06-19 08:32:26

bagus gak la depa ‘kemut’…. at least mobik nih memudahkan orang gak…. dan yang penting, sender tu kita tau dari sapa…. tak de la dapat sms spam lagi…. cayalah! :)>-

..
 
Comment by Khai
2007-06-20 21:01:00

[Comment ID #10466 Will Be Quoted Here]

yes.. thats truee!! :d

..
 
Comment by azleah
2007-06-22 23:16:08

a’ah ek, betul la tu

tapi apsal lak xleh nak login mobik aku? :(( x aci aaaa username ngan password betul dah, bila nak masukkan fon num, x kena support lak

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post