Flash Back!!

close-up-1.gif

What a great day today. 20 July 2007.. mean 20072007.. notice tak? Emmm.. Ada ke yang hari-hari masuk ke blog ni semata-mata nak nengok entry baru ke? Maaf’lah sebab macam yang kau tahu, aku still belum topup broadband kat hostel ni lagi.. (sape nak sponsor RM50 untuk internet aku? hehe) so tak boleh nak online hari-hari.. so sad la!! Semalam online ada happy sikit sebab buat 1st time cash out duit dari Advertlets. Akhirnya, Eligible juga akaun aku untuk keluarkan duit dari sana. Adalah dalam beberapa ratus dan inilah duit buat pertama kalinya aku terima selepas pertama kali mencubur diri dalam bidang online advertising ni.. sebetulnya, aku hanya suka-suka mengikut trend blogger lain. Sebelum ni nak join Google Adsense pun malas..

Ahhh.. buat masa sekarang ni kalau topup internet kat hostel ni pun, bukan boleh online sangat. Sebab banyak sangat assignment yang kena buat. Alhamdulillah, dah selamat dan tak sabar pun nak study kat subject yang ada di Semester 4 ni. Tapi assignment Semester 3 still belum present. Minggu depan kata lecturer.

Dalam masa yang singkat ni, Aku just nak flashback balik mana artikel panas-panas yang pernah aku tulis suatu ketika dulu. Mungkin ada antara kau yang masih baru dengan blog ini. Blog ini telah wujud sejak tahun lepas lagi dalam bulan Oktober. Macam-macam artikel yang dah aku carutkan di sini. Hehehe.. tinggal kau rajin nak baca atau tidak.. Paling penting, lepas baca, ambil’lah sedikit masa tinggalkan komen kerana aku memang ternanti-nanti feedback dari pembaca untuk artikel yang aku tulis tu..

** Windows baru akan dibuka bila tajuk di klik.

03-08-2006
Assignment Oh Assignment..

– Inilah artikel pertama yang aku tulis di blog keramat ini. Dan pada hari tersebut jugalah, adalah hari jadi aku yang ke-18. Post ini aku tulis di blogspot kerana pada masa itu aku belum tertarik untuk menggunakan wordpress. Dan post ini telah aku import masuk ke database blog ini pada bulan Oktober. Artikel ini hanya menceritakan tentang keluhan aku sebagai seorang pelajar University yang masih baru. “Dunia baru” la katakan.

30-11-2006
Windows Vista
(43 komen)
– Pada bulan November, aku bercadang untuk tidak lagi menjadikan blog ini sebagai Diari Online aku. So aku menulis sesuatu yang boleh dikongsi kepada semua. Aku menceritakan tentang Windows Vista dan telah mendapat sambutan ramai kerana masa itu, Windows Vista masih baru dalam kepala para penduduk di muka bumi Malaysia ini.

16-01-2997
Pengacara TV yang Memalukan..
(58 komen)
– Ini bukan tajuk asal post tersebut. Tajuknya sering diubah kerana post ini betul-betul mendatangkan pelbagai pendapat dari umum. Ada yang menyokong tulisan aku dan ada juga yang membangkang. Artikel ini berkisarkan tentang seorang pengacara TV yang tidak menghormati agama dengan berpakaian menjolok mata tanpa segan & silu. Terdapat juga post sebelum itu yang sangat kontroversi iaitu Anak Seorang Motivator (52 komen). Inilah post yang membuatkan hati aku tertanya adakah diri ini sesuai menjadi wartawan hiburan suatu hari nanti? heh!! tak mungkin’lah!

19-01-2007
Pendedahan Berani Datuk Siti Nurhaliza
(58 komen)
– Aku menulis blog ini dengan lebih berani. Kali ini aku menegur seorang artis paling popular di Malaysia ini pula. Aku mempertikaikan tittle Datuk tersebut dan juga mengenai pakaian beliau selepas bergelar seorang isteri dan Datuk. Aku betul-betul meluat!

04-03-2007
Scukz Cloner yang Melampau!!
(90 komen)
– Entry ini menjadi perhatian ramai apabila aku mempertikaikan kewujudan sebuah web portal yang banyak meniru idea yang aku turunkan di Portal Scukz.Com. Aku cuba menegur web tersebut secara baik, namun hasilnya, aku dihina dan difitnah dengan pelbagai cara dan aku bertindak drastik melalui post ini. Baik kau baca!

Cukuplah aku preview’kan beberapa entry ini sahaja. Kalau nak ditulis semuanya, memang tak larat. Jadi kau lihat di ruangan sidebar sebelah kanan ini, ada menu Archives dan kau boleh lihat semua artikel yang aku tulis mengikut bulan. Aku recommend’kan kau semua supaya ambil’lah sedikit masa baca semua entry tersebut. kalau rajin tu, kongsi pendapat sekali dengan cara mudah memberi komen di bawah setiap entry. Harapan aku dengan adanya preview ini, mampu membuat’kan kau membaca artikel-artikel yang sudah aku tulis sebelum ini. Percayalah, ianya BEST!!

Ditulis pada 4:41 AM 20 July '07 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 422 views | Dalam kategori: Daily Craps, Istimewa | Tweet This!


RSS feed | Trackback URI

13 Comments »

Comment by munie
2007-07-20 09:19:34

khai,blog ko ni dh jd mknn harian aku la..hr2 mst singgah coz blog ko ni byk informasi bbanding blog lain yg mcm diari..at least ade la faedah n sedikit sbyk bleh share thoughts ko ngan readers lain..ttg org yg hina n cerca ko tu, pedulikkan je..langau n lalats mmg la mcm tu suke nyibuk,anyway khai,keep up the good work k..

..
 
Comment by musnazdotnet
2007-07-20 09:42:31

steady lah khai! keep it up…! belajar rajin-rajin ye…. errr… yang top up internet tu ialah top up TMnet ke khai?

..
 
Comment by dragonfly
2007-07-20 10:14:53

kate xde duit topup broadband…tu dapat duit dari Advertlets tu buat pe..???haha… 😛

..
 
Comment by rokudaime_jr
2007-07-20 13:01:23

Erk…khai…waa…best ar ko dah dpt duit dari advert….Ratus2 ek???Kalau cam ni..aku nak wat syarat ar…sapa masuk blog aku kena klick kat iklan tuh….baru la leh cepat kaya..hahhahah…Erk…pasal duit..aku memahami masalah ko..disebabkan aku ni sorang yg berhati mulia(aku still ada $$ dlm poket).Ko bagi biler aku memerlukan ar ek???Hehehehe…Apa2 pon…maaf kerana menggangu…

..
 
Comment by shadowX_19
2007-07-20 18:05:26

uik.. rajin ko belek balik post2 lame.. kalo aku perh… dah tak larat nak belek balik.. mau takyer dah 300 post aku wat…

..
 
Comment by jinbara
2007-07-20 23:26:19

aku dtg tetiap hari….

-khai, aku dh lama letak link blog ko dekat blog aku….exchange2 la ye… 😛

..
 
Comment by Khai
2007-07-21 01:13:27

@ Murnie: thanks murnie atas sokongan kepada blog ni.

@ musnaz: bukan topup tmnet,tapi topup golightspeed. Internet provider kat tempat khai ni.. RM50 ntuk sbulan..

@ dragonfly: duit tu lom dapat lagi la kak.. hehe.. hujung bulan.. tu pon dia hantar kat kampung khai coz khai x letak alamat hostel pon.. x tau..

@ roku: jgn risau bro.. aku ingat.. hehe!! RM10 je kan.. rilex.. small metter tu!

@ shadowx: aku just amik mana post yang dapat sambutan ramai jer.. hehe..

@ jinbara: aiseh bro.. ye ker? ok khai dah letak kat page cronies tu..

..
 
Comment by shadowX_19
2007-07-21 11:18:14

hahaha… aku ade ga yg popular tapi malas dah nak selak2… aku tgh pikirkan projek baru pasal web aku tuh.. maybe sbln lagi nak tukar version 3 lak…

..
 
Comment by mohdismail
2007-07-22 00:05:32

heh.. RM50 sebulan seh..

macam sewa Streamyx je.. 🙂

*50% entri panas yang ko senaraikan kat sini adalah berkaitan dengan selebriti & artis.. he he.. mungkin la ko ada bakat menulis untuk URTV ;p

..
 
Comment by Khai
2007-07-22 11:31:19

@ shadowx: good luck bro!!

@ mohdismail: tu bukan bermakna khai suke cerita pasal selebriti bro.. tapi dah post tu yg dapat sambutan plak.. haha.. orang kan suka baca pasal selebriti.. hehehe

..
 
Comment by sWaNtOm_BoMb
2007-07-24 08:32:42

What a great day today. 20 July 2007.. mean 20072007.. notice tak?

..
 
Comment by sWaNtOm_BoMb
2007-07-24 08:38:14

[Comment ID #11060 Will Be Quoted Here]
(My Sis Besday Huhuhu !! Betapa Bangganya Dio.. Hampeh Betoi !!) Ceh.. Asal Tak Kua akO Tulih Tadik? Tak Buleh Wat Simbol Mcm Anak Panah Ek, Khai? Del ArrRr Komen akO Tadik, Khai.. Hehehe !! ErRmMm.. Beh La Blog Ko Nih, Khai.. Byk Informasi Gituh.. Chayo² & Gudluck ~! Moga Sukses Sokmo.. Peace ~!

..
 
Comment by Khai
2007-07-26 02:56:53

hihi.. thanks thanks….

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post