Fast Update #1

Ini adalah ruangan Fast Update pertama yang aku buat. Hasil ilham oleh saudara Mohd Ismail. Mungkin cukup untuk aku rangkumkan sesuatu.

Server Problem

scukz-disuspend-selama-sejam.jpg
Aku tak tahu apa yang terjadi. 2 hari lepas, semua website yang berada di dalam server CGYhost terganggu dek kerana core swith yang rosak. Mungkin ada antara kalian pasti tidak tahu apa itu Core Swith dan apa sumbangannya pada server. Menurut CEO CGYhost, Core Swith yang beharga 9 ribu ringgit ini begitu penting. Lihat sahaja fungsinya,

Server >> Switch (in rack) >> Core switch >> Router

Masalah ini berakhir pada keesokkan harinya. Alhamdulillah. Tetapi apa yang merunsingkan aku sekarang, aku menerima Email dari CGYhost support yang mengatakan Scukz.Com akan disuspend dari jam 12:30 hingga 1:30 petang oleh kerana penggunaan CPU usage yang sangat tinggi pada waktu itu. Aku tak tahu samaada ianya akan berlaku tiap-tiap hari atau pada masa tertentu sahaja kerana ia tidak dinyatakan. Seperti kalian semua tahu, Scukz.com kini disponsor sepenuhnya oleh CGYhost dan aku sangat berpuas hati dengan tajaan ini. Jadi semangnya aku perlu akur dengan kamahuan mereka bagi tidak menjejaskan pihak mereka sendiri dan mengekalkan tajaan yang bukan calang-calang dapat diterima ini. Tajaan ini membuatkan aku tidak perlu lagi bersusah-payah menyeru user agar memberi sedikit donation untuk membuat pembayaran server.

Tetapi apa yang merimaskan aku sejak dahulu lagi, menggenai CPU Usage yang tinggi ini. Dari mana datangnya? Dulu kerana sistem portal yang berat diikuti penggunaan beberapa module dan yang terkini, module Gallery terpaksa aku mansuhkan dari portal itu. Ingat masalah CPU usage yang tinggi ini akan selesai, tapi rupanya belum. Aku masih menunggu jawapan dari pihak CGYhost support mengenai masalah ini. Kepada semua penyokong dan pengguna Scukz.Com, jangan risau kerana aku akan cuba selesaikan dengan sebaik mungkin dan apa yang paling merisaukan aku adalah kerana aku menggunakan Scukz.Com sebagai tapak utama semua assignment website yang aku buat.

Styloz Studio

internet_addict_by_arizanur-ada-blog-khai.jpg
Aku melihat gambar di atas di DeviantArt. Apa yang uniknya pada gambar itu, blog ini turut barada antara salah satu website yang selalu dikunjungi lelaki yang berada di atas katil itu. Terima kasih arizaNur. Kalian boleh melihat hasil kretiviti anak muda ini dengan ke website utamanya, Styloz Studio.

Hotlink Super Savers

super-savers-khai-blog.gif
Hotlink Super Savers pula telah tamat. Kata Hotlink, sehingga hujung bulan September tapi apa sudah jadi. Cuba kalian beli lagi dengan mendail *100# kemudian reply dengan 1.

” This Hotlink Super Savers has been sold out! Watch out for new exciting Super Savers next month! “

Sold Out?!! Ini kenyataan yang terpaksa kita terima. Apapun, terima kasih kepada Hotlink kerana berani membuat tindakkan drastik seperti Super Savers ini. Ianya sangat berbaloi kepada semua penggunanya dan diharap, akan ada lagi pada bulan hadapan. Cuma satu harapan aku, kalau nak buat sesuatu yang macam ni, pastikan tiada lagi masalah line busy. Aku cukup sakit hati bila aku yang tidak membuat Super Savers ingin menghubungi seseorang tetapi tidak dapat dek kerana line yang sangat busy bahana mereka yang tak reti-reti nak tidur melayan Super Savers sampai habis waktu sahur. Tahniah kepada mereka yang berjaya lakukan hari-hari Super Savers ni. Kan dulu aku pernah cakap, PM aku di YM tanyakan bagaimana caranya untuk apply dengan cara mudah. Agak ramai yang bertanya dan aku dengan senang hati berkongsi. Buat sesiapa yang susah untuk berjaya apply Super Savers tu, nanti bila ada lagi, jangan segan silu bertanya aku ya!

Counter Strike: Source

khai-blog-fpsbanana.gif
Masih ingat dengan Counter Strike? Ini adalah game pertama yang aku main masa baru-baru jumpa komputer dulu. Ironinya, game ini sehingga kini masih diminati ramai. Lihat sahaja di Cyber Cafe, dipenuhi anak-anak melayu kita dok perabih duit mak bapak bermain Counter-Strike! Hah! mati kau!, itu satu ungakapan yang dah biasa sangat kita dengar jika berkunjung ke Cyber Cafe. Semalam, Fezree memberi aku sebuah website yang menghidangkan sesuatu yang enak. Kini aku tidak lagi bermain CS:Source dalam suasana biasa dan bosan, berilah kelainan kepada CS. Seperti aku, aku tukarkan semua jenis bom kepada botol minuman seperti Coca Cola, Pepsi dan F&N. Ha, itu lebih unik. Radio juga turut aku tukar. Bak kata Yazrie, menggunakan radio versi SWAT memang boleh manambahkan feel. Bukan itu sahaja yang mampu kita lakukan, banyak lagi. Mungkin kau mahu melihat polis memakan kostum Spiderman untuk berperang. Fezree juga mengajak aku menyertai projek beliau dan aku dengan senang hati ingin menjadi sebahagian projek itu. Ianya projek mengenai Counter-Strike Online Nonsteam version. InsyaAllah, kalau jadi akan aku mulakan apabila memasuki Semester 5 nanti. Jadi pergilah ke FPSBanana.

Limkokwing London

Tahniah kepada rakan-rakan aku yang dapat ke London. Sebenarnya sesiapa pun boleh ke London dengan bayaran hanya RM300 kerana Limkokwing University berbaik hati ingin membawa pelajarnya ke majlis perasmian Limkokwing University London oleh Perdana Menteri kita. Aku tak dapat pergi dek kerana assignment yang sangatlah tidak mengizinkan aku untuk bersantai. Siapa yang pergi tu, kat sana jangan nak buat kecoh plak ye!! hahaha.. aku nak ole-ole dari London!

Ditulis pada 5:29 AM 27 September '07 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 498 views | Dalam kategori: Daily Craps, Istimewa | Tweet This!


RSS feed | Trackback URI

14 Comments »

Comment by megat
2007-09-27 08:56:53

khai, ko pun bermain dgn server, switch dan router eh!? blh ajar aku eheh

..
Comment by Khai
2007-09-30 05:47:24

aku x pernah try sume tu.. ape kata mintak ajar kat fezree, dia ade komen kat bawah tu..

..
 
 
Comment by pat
2007-09-27 09:17:37

sedey tak dapat pegi london…..
uwaaaa…mak aku bagi pegi uwaaaaaaa…
dah tak sempat dah…

..
 
Comment by gurl life
2007-09-27 11:31:36

sama ler kite pat. kalo ler aku bayar 300 tuh dlu. dah bleh pegi dah kan….uwaaaa…nasib kite sama

..
 
Comment by Mr Piratz
2007-09-27 19:41:00

sebut pasal cs.. aku nak bagitau.. sape ade visa us g la apply tuk team cs wcg malaysia.. tak cukup sorg tue..http://multiplay.lowyat.net/2007/09/27/team-hybrid-looking-for-5th-member/

..
 
Comment by musnazdotnet
2007-09-28 08:13:02

cayalah fast update khai, smart lah dah padat. Saya rasa org yang buat ‘fast update’ macam ni (banyak post dalam 1) kira kompom dah tahap otai blogger nih, ho ho

..
 
Comment by aman
2007-09-28 15:56:54

counter strike oh counter…bleh ar blaja main balik ngan map baru..huhuhu

..
 
Comment by FezRee
2007-09-30 05:19:55

Nak tau pasal counter strike source…add YM aku….
tak lah pro mane…tapi org malaysia tak knl sgt non steam ni,…
aku begang betull benci plak tgk server thailand..sentiasa penuh…tapi seyes dorang ayam2 je…Kah2…..sbb tulah gue wat server sndiri… nt kalo aku dah wat forum…leh la korang download kat situCss Game,UPdate dier sume ade…slek aku tatau jer nk wat forum saper leh supoort aku wat forum haha..!!! kalo on9 kita leh fight thailand…kah22 ayam2 jer thailand tuh lolz….berlagak tapi hampess….lolz…!!!

..
 
Comment by FezRee
2007-09-30 05:28:37

Counter strike biase yang cracked kat kedai cd game mmg lain ngan counterstrike cap Digital Zone ni..kalo bli sure korang tak leh online punye, hanye leh download jer…besar file tuh dlm 700mb(Full Version),tuh belum update die,,kalo aku bg web pun mmg korang tak larat nk tunggu downloading,dah la byk dead link adoii,aku cdg nk upload jer,tapi tatau kat ner….Hurmm saper yg nk cd leh aku burn kan…!!! upah la skit .. kah2

..
Comment by Khai
2007-09-30 05:35:39

wah, ngan aku pon nak mintak upah ke… ๐Ÿ™

..
 
 
Comment by nawkaz
2007-10-08 19:47:58

cs source lg best ke condition zero? aku men cz je..huhuhu

..
 
Comment by mohara
2009-06-03 22:10:43

Macamana nak tukar radio cs dalam bahase melayu?

..
 
Comment by mohara
2009-06-03 22:22:35

Macamane nak tukar wav file tu jadi
Bit rate : 176
Sample size: 8 bit
Channel: 1 (mono)
Sample rate: 22khz :o:

..
 
Comment by mohara
2009-06-03 22:23:21

Lupa lak, untuk condition zero.. Bukan CS

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post