Facebook kini nombor satu. Booo untuk Myspace


Terlalu banyak laman web sosialis kat dunia ni dan yang paling senior dalam kategori’nya, semua pun tahu tak lain dan tak bukan, Myspace. Sebuah cetusan idea penuh bermakna (lagi-lagi lelaki gatal) dari Tom Anderson. Apapun buat masa sekarang, Myspace boleh dikatakan sebagai ketinggalan zaman. Mengapa?

Entah kenapa, Khai betul-betul menyampah dengan Myspace. Division page di profile Myspace Khai (kini official Myspace of Justkhai) pun, Khai gunakan profile page 2 tahun lalu (cuma update sikit). Add la kalau korang sudi. Khai masih juga online kadang-kadang, tu pun untuk approve friend dan reply komen-komen dari peminat Justkhai. Hehehe. Oh, Kenapa Khai menyampah? Ini semua kerana adanya Facebook!

Facebook, sebuah lagi website yang sama fungsinya seperti Myspace, Friendster, Tagged, Hi5 dan lambakkan web sepertinya. Web cetusan idea Mark Zuckerberg ni yang sama hanya fungsi dan motif kewujudan’nya tapi apa yang lainnya, Facebook betul-betul berwajahkan web 2.0 yang kena pada arus peredaran zaman. Facebook sememangnya dipenuhi dengan fungsi-fungsi ajax yang nyata jauh lebih canggih berbanding musuh’nya yang lain. Itu belum lagi dibandingkan dengan fungsi chat melekat dan ribuan application yang kool yang dah lama wujud sebelum Myspace pun sibuk jugak dengan lambakkan application’nya yang lebih kurang sama.


via Amanz
Masih belum mempunyai Facebook atau korang rasa Facebook tu hanya web picisan berbanding Myspace?, well korang silap. Kajian dah membuktikan yang Facebook kini dah mengatasi Myspace. Kalau pulak korang rasa Myspace lebih kool sebab korang boleh modified profile dengan division dan canggih-manggih semua, pada pendapat Khai, itu untuk budak-budak yang baru nak kenal apa itu HTML dan CSS. Untuk tidak melupakan jasa Myspace, kat situlah dulu tempat Khai kenal apa itu HTML dan CSS. Terima kasih jugaklah untuk Myspace ye?

Apa yang masih membuatkan Khai masih “ada” di Myspace, selain dari sebab yang Khai nyatakan tadi, ianya hanya kerana masih ramai kawan-kawan tempat belajar yang masih setia dengan Myspace, dan memandang Facebook sebagai laman picisan. Well, kalau korang sendiri perasan, laman-laman web popular lebih gemar mem’promo laman group Facebook mereka berbanding group di Myspace. WordPress, Blogspot, 9rules Network dan pelbagai blog-blog popular. Program televisyen yang Khai perasan seperti Melodi, Apa-Apa Aja, Remaja, Ally dan sememangnya banyak lagi.

So ape korang ternganga-nganga lagi, Facebook FTW! (for the win). Pergi register dan rasa penangannya. Facebook. Dah lama di Facebook, macam biasa lah, Add Khai di Facebook. Korang search je Scukz kat sana. Ringkasannya, siapa yang hardcore Facebook, nyata sekali imbas sebagai seorang yang sangat professional. Ape taknya, nama pun tak boleh funky-funky macam Myspace apa lagi profile. Siapa yang masih rasa profile Myspace dia yang lipap-liplap tu hebat, katakan OH! Tidak didepan cermin.

Update Terbaru Khai di Facebook!


Well, jom gila bowling. Lepas korang add Khai, jom lah melayan Bowling Buddies yang menjadi kegilaan kaki-kaki bowling dunia. Hahaha. Gambate for Bowling Buddies! Khai dah ada highscore 300 pun.. so dengan bangga’nya di sini Khai menjemput sesiapa yang perasan hebat tu, meh lawan Khai yang hebat ni. Hahaha. Deserved lah kan since dah ada highscore 300 without any simple cheats ape lagi script. yay!


Satu lagi keluaran game online dari Playfish selain Bowling Buddies ialah Pet Society. Disebabkan Khai dah malas gila nak layan ‘pet’ Khai yang kuat makan dan malas mandi sendiri, Khai dah downgrade rumah banglo Khai jadi kedai jual kotak. Hahahaha. Gembira sungguh walaupun men’downgrade’kan diri. Who cares?

Mana satu pilihan hati korang? Masih Myspace? Atau Friendster atau Facebook? Khai pasti lain orang lain citarasa mereka. Untuk Khai, Facebook FTW sekali lagi!

Psstt: Sebut pasal Friendster, walau jauh lebih kuno dari Myspace apa lagi Facebook (hakikatnya), Khai lebih tertarik dengan Friendster.

Ditulis pada 5:24 AM 30 January '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 1,139 views | Dalam kategori: Daily Craps | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

78 Comments »

Comment by |1f34|-|1r3
2009-01-30 06:40:12

agak2 la main game kat facebook…ko takpe..penganggur berjaya…aku busy ngan kije..tak sempat nak main game kat facebook..hehe

..
Comment by Azman Ishak
2009-01-30 09:18:46

kekeke… betoi betoi….
aku pon tak bleh nak main sesangat menatang internet
ni… kekadang curi-curi jer time pejabat… miahahaha
nak lepas gian punye pasal…

kalau time kene key data… sorry laaa… kompom
tadek mase nak menjengah ke dunia siber ni~

..
 
Comment by Khai
2009-01-30 19:17:13

ala sehari peruntuk satu jam untuk main game kat facebook, takkan takde mas kot? hehee.. time balik kerja tu pun boleh.. sejam before tido pun boleh.. hehehe..

takde la.. game2 tu semua sekadar mengisi masa lapang.. dari melepak mamak berjam2 dengan member.. (tepat kene kat batang hidung Khai.. hehe) πŸ™‚

..
 
Comment by Taufik SM
2009-01-31 17:49:37

askum khai, gua kenal blog u ni sebab gua search “Cinta 3 segi” kat yahoo search….leh u kasitahu macam mana nak naik kan page ranking blog gua “www.taufiksm.blogspot.com”…..sambil tu leh khai KOMEN ngan jujur pasal blog gua dari segi reka bentuk,kandungan dll…. gua bukan ape, u kan dah expert dlm memblog..please….huhuhu.. =(

..
 
Comment by syia
2009-02-01 07:55:53

alahai.. syia pun x de mase nk main tp taram je kdg2 try 2/3 games

..
 
 
Comment by zieyn
2009-01-30 06:44:47

Makin boring la ngan myspace..
facebook lbeh global kot..
then,rami artis..cam face 2 face plak rsenye..Hehe πŸ™‚

..
 
Comment by beliamuda
2009-01-30 06:57:45

friendster jugak jadi pilihan… πŸ™‚

..
Comment by girl@21
2009-08-05 12:29:25

awt hang dok menung lgu 2???

..
 
 
Comment by dausdashsan
2009-01-30 08:18:06

Mark Zuckerberg orang Yahudi. Dia adalah mahasiswa harvard university dan aktif sebagai anggota Alpha Epsilon Pi. What is Alpha Epsilon Pi? Alpha Epsilon Pi adalah seperti perkumpulan mahasiswa yahudi di amerika utara, yang mempunyai misi yang intinya adalah sebagai tempat pengkaderan dan tempat mencari pemimpin baru bagi kaumnya, yaitu Yahudi.

Jgn la agung kn orang Yahudi sgt..tau x malaysia pun ada social comunity web kat internet ni? Cintai barangan kita.. Peace

..
Comment by Khai
2009-01-30 19:14:06

Terima kasih atas info tu.. cuma dari apa yang Khai tahu, Mark dilahirkan di White Plains, New York.. dia adalah warga amerika dan parent dia pun doktor warga amerika. Dari mana datangnya maklumat dia orang yahudi? harap dapat berikan bukti yang kukuh..

Psstt: Dalam kesibukkan kita memboikot yahudi, harap jangan terlalu taksub.. Khai wonder, patut atau tidak kita memboikot Yahudi. bayangkan jika korang seorang yahudi dan korang tidak langsung menyokong apa yang dilakukan kerajaan korang dan satu sen duit korang juga tidak pernah korang salurkan kepada ketenteraan negara (hanya untuk mencari kesenangan sendiri), adil atau tidak jika korang juga turut diboikot..

..
Comment by shamzettai
2009-01-30 19:52:28

Betul3, tak semua yahudi zionist, tapi semua zionist adalah yahudi…mereka pun tak mintak mereka dilahirkan dalam kelompok yahudi…John Todd*correct me* pakwe datuk michelle yeoh pun yahudi gak…tapi tak kacau orang…(tak tau la dalam hati camne)…

(Comments wont nest below this level)
Comment by azraai
2009-02-01 14:11:44

zionist bukan sekadar yahudi sahaja. T. Herelz pengasas zionisme pada abada ke-19 adalah seorang yang berbangsa rusia.

kumpulan agama terbesar dalam gerakan zionist adalah kristian bukan judai.

 
 
Comment by Taufik SM
2009-01-31 17:50:24

askum khai, gua kenal blog u ni sebab gua search “Cinta 3 segi” kat yahoo search….leh u kasitahu macam mana nak naik kan page ranking blog gua “www.taufiksm.blogspot.com”…..sambil tu leh khai KOMEN ngan jujur pasal blog gua dari segi reka bentuk,kandungan dll…. gua bukan ape, u kan dah expert dlm memblog..please….huhuhu.. =( =( =( =(

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by azraai
2009-02-01 14:07:45

lagi satu komen bodoh. Alpha Epsilon Pi tu fraterniti. mcm kumpulan politik university. ada di serata dunia yg menggunakan tradisi greek. AEP selalunya dianggotai oleh mereka yang ke arah falsafah.

kalo geek join Phi Beta Kappa.

jangan buat lawak bodoh. speak without facts. asal yahudi semua tak bleh. sangap.

..
 
 
Comment by sya
2009-01-30 08:24:18

haha. i learn html stuff from myspace too. tapi skrg, apa kelas myspace? facebook sudah πŸ˜›

..
 
Comment by rohaizad
2009-01-30 08:41:38

Khai, aku pun kongsikan cerita mengenai Facebook ini. Boleh bacanya di sini:
FACEBOOK DARK SIDE – fakta yang perlu kita tahu mengenai FACEBOOK.

..
Comment by Khai
2009-01-30 19:05:29

Sebenarnya tiada langsung masalah untuk join facebook.. salahnya mereka yang masih tiada kesedaran untuk tidak mendedahkan maklumat diri secara teperinci di internet.. itu sahaja..

Myspace dan Friendster juga, siapa tahu kalau mereka nak buat macam tu dibelakang kita.. tak kiralah kita nak join apa sekalipun, yang penting jgn sesekali dedahkan maklumat diri.

Tak tahu la kalau ada lagi mereka yang tak sedar dengan semua ini. Even detail untuk email sekalipun.. Adsense sekalipun.. boleh dikatakan, mana-mana sajalah dalam internet ni adalah merbahaya.. :[

..
 
 
Comment by mieya
2009-01-30 09:16:39

btol kate khai…
even agk kuno n ktgalan,friendster gak yg lbey mnrik phatian drpd myspace…
facebook??nant i try…
den,kte lawan bowling!!
hehe;)

..
 
Comment by cookdong
2009-01-30 09:25:56

aigoo..napela aku xda facebook ^o^ oh!tidak..wewe

..
 
Comment by Amirez
2009-01-30 11:53:34

dulu aku pandang rendah pd facebook.
lps try register, best jugak layan compare ngan MS n FS.
betullah, rasa lebih web2.0

..
 
Comment by fira
2009-01-30 12:15:13

dlu ms mule2 facebook ade..da ade da acc.time tu xramai tau psl fcbk…then delete..muahaha.malas r nk layan mende2 ni…xde mase..coz mse byk spend kt hal2 d lua dari dok dpn pc ni ha.. aih..myspc pon ade coz nk tau psl indie bands..friendster lak still brnyawa since zmn skola dolu2 until now tu pon sbb nk kp in touch ngn mereke2 yg makin lame makin ssh nk jumpe..
tp depends pade pandangan msg2 kot…

..
 
Comment by elkay
2009-01-30 13:23:15

nak menyampah dengan myspace..bukannya ko byr pun utk register myspace tu. appreciate la apa yg org dah usahakan. kalau tk suka, diam2 sudah. tkyah nak cite tentang kemenyampahan ko psl myspace. bukan ko rugi pon join myspace ke tak.

..
Comment by Khai
2009-01-30 18:24:32

salah ke aku nak cakap aku menyampah dengan myspace dalam blog aku sendiri? even aku nak cakap yg aku menyampah dengan komenter pengecut (tak tinggalkan URL) dan gunakan email “adsedsa@cdsacds.com” seperti kau, sangat tak salah bukan?

dan ini pandangan aku.. sila hormati.. if ada pandangan sendiri, sila berikan macam komenter yg lain.. ini nampak sangat kesakit-hatian kau pada aku.. thanks anyway.. :bloody:

Psstt: gi masuk skolah balik.. ini bukan soal appreciate atau tidak.. ini soal mana yg lebih bagus.. rasa seperti ingin memberikan ayat “F” kepada orang seperti dikau… maaf yer :8

..
Comment by shamzettai
2009-01-30 20:49:12

aduh, ini negara demokrasi la elkay…pandangan orang berbeza…itulah gunannya blog,…meluahkan pandangan…

ada pandangan sendiri…bwat la blog… 8)

(Comments wont nest below this level)
Comment by Umh Jung Hwa
2010-03-20 04:54:43

Setuju dengan comment dari shamzettai. Relax la elkay. Malaysia adalah negara Demokrasi. Kita berhak mengeluarkan pendapat masing-masing asalkan ia tidak mengancam mana-mana pihak terutamanya pada negara. It’s just a personal opinion. Khai tak kacau sesiapa pun. Peace!

 
 
Comment by Taufik SM
2009-01-31 17:52:49

cam mana nak pasang SEO pack kat blog gua “www.taufiksm.blogspot.com”….. dah 2 tahun mencari jalan….tapi buntu di tengah jalan…. please….huhuhu….

dlm banyak2 blog…blog khai ni yg paling mesra pelawat….sebab blog ini interaktif…. good job…..huhuhu…

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by x-po shop
2009-01-30 13:42:02

sejak aku berblogging ni, mls dh aku nk amik tau psl social networking…dh xda ms nk bkk..apatah lg nk wat akaun bru kt facebook..hoho…

..
 
Comment by azleah
2009-01-30 14:22:48

kat fb senang nak upload gambar. dia guna java. klu ms dgn fs kena upload satu2 lagi. punya la leceh hampagas.

..
Comment by fiz
2009-12-31 23:37:18

camne yek nak upload gambar guna java?
dah download dah java tu tapi x leh guna..
tengok panduan setting mozilla @ ie x sama step dia

..
 
 
Comment by JRY
2009-01-30 14:34:55

aku dah ada facebook.. lama dah register tp tulah kurang berminat dgn website sosial camni, friendster n myspace. tp nak try la nnt main pet society tu.. mcm best lak.hee.

ps:org ckap facebook leh wat duit.bagus2

..
 
Comment by Nazz
2009-01-30 14:53:40

betul tu FB punya fungsi lebih user friendly berbanding MS ngan FS… dan aku lebih berminat dengan paparan page dia yg lebih terkini….

..
 
Comment by Anip
2009-01-30 15:47:53

ak ade friendster jer…
my space mcm x best jer…
facebook nmpk mcm best kerna nmpk cam x popular jer..
tp skrg bru ak thu yg facebook mcm 2..
dh boleh register facebook dh nie..
jom register facebook skrg..!!!! πŸ˜†

..
 
Comment by kak yang
2009-01-30 16:07:05

Apa pendapat khai tentang “tagged” …tak ok ke?

http://www.tagged.com

..
 
Comment by SilentAnarm
2009-01-30 16:12:18

aku layan social network ni nk tgk gambor awek cun je.. haha.. aku tak minat.. 8)

..
 
Comment by Faiz
2009-01-30 16:51:52

ha..friendster pling rmai warga malaysia main….hu3x..
nak main social network lain aku dah sediakan :p

http://www.scromix.bis.my/2009/01/17/7-social-networking-yang-boleh-korang-sertai/

..
 
Comment by coklat
2009-01-30 18:43:48

erm,xbpe nk rase la prbzaannyer.almklumla..jrg on9.
πŸ™‚
tp MS mkin mem’boringkan’.

..
 
Comment by lazy_rasta
2009-01-30 18:44:40

khai… meh celen aku main minigolf…. πŸ˜›

..
 
Comment by Aby RAd
2009-01-30 18:59:37

aku dah xde masa dah nak main myspace ke..facebook ke..friendster ke..hi5 ke..smua page standard je.kaler page je kot yg tlebih mengancam.on pun takat aprove fren+komen.yg bls mana2 yg patut

..
 
Comment by shamzettai
2009-01-30 19:48:37

aku dah close account friendster…sedey gak =( sebab dah ramai membe lama aku kat account tuh…sekarang aku layan blog jek…lagi senang… πŸ˜‰

..
 
Comment by adib.
2009-01-30 23:18:24

paling best time upload gambar..takyah nk sibuk2 resize la file ada limit la..main tibai ja..hahahaha..siap leh crop dalam tu lg..dan macam kita taw…clean simple and minimalism..itu saja yang mampu aku amalkan dalam facebook….

mengapa mereka masih tak paham..setakat laa aku xjumpa lg laa yg profile facebook seserabut profile awek kat myspace..yg mmg sangat haram…kerana slalu..tak stabil..sampai height and witdh pon tak tentu arah..alamak..kacau aku..

..
 
Comment by cisco.freak
2009-01-31 01:07:38

aku lebey suke gune tagged..
ringan jerk rase

..
 
Comment by eda
2009-01-31 12:00:21

tol cakap khai…walopon ader facebook,hi5,friendster,Myspace,Tagge…dll…
paling senang, mudah & ringkas xlain xbukn FS (Friendster)…erm… :[

..
 
Comment by mylia
2009-01-31 14:35:07

facebook utk org tua je..tgok la..lambakan org tua kat face book..remaja2 yg belasan tahun..dak2 sekolah yg masih muda dan bergetah..berlambak kat myspace..telling u what..facebook is suck..

Khai says: Really? mana u dapat fakta tu? or yg add u mmg orang2 tua je? nengok ramai je chick2 kat sane..

..
Comment by mylia
2009-01-31 19:16:35

chicken pencen ramai la…

..
 
Comment by mylia
2009-01-31 19:20:16

tue la lelaki..habis madu sepah di buang..dulu memula setia ngan ms…bler ade yg baru..start tukar plak..pastue kutuk2..ish2..memang jenis manusia yg x tahu menghargai dan berterima kasih..mane2 laman sosial same je..x perlu nak kutuk2..tue la MELAYU..

Khai says: Kenapa anda memilih gunakan lampu elektrik yang ternyata lebih mudah dan cool? kenapa tak guna lilin bila malam? ye la dulu setia guna lilin.. skang ni dah ade lampu elektrik, tak guna lilin plak kan? tak seia betul la. Memang jenis manusia yang tak tahu menghargai la u ni.. habis madu sepah dibuang.. ye tak? tak gitu?

..
Comment by mylia
2009-01-31 23:22:48

sowry syg…zaman i lahir lampu elektrik dah memang wujud..so dri dulu I memg setia gune lampu elektrik..xtaw la pulak kalau u yg camtue..laman2 sosial dicipta utk mencari rakan..berhubung dgn rakan yg dah lame x jumpe..so mane2 pown same je..mcm sekolah jugak..firstly kita pegi tadika..then beberapa tahun selepas tue kita msuk U..takkan time tue kita nak kutuk tadika kowt..sedangkan disitulah kita mengenali huruf dan nombor..belajar membaca dan mengeja..fikir2kan la..

Khai says: Itu hanya perumpamaan cik kak.. Oh muda rupanya.. nengok gaya pemikiran macam orang2 tua. Hurm.. entri ni bukan mengajak korang mengutuk myspace ke ape, cuma nak kasitahu mana yang lebih baik. Apesal itu pun susah nak faham? facebook better than myspace.. dari segi ini dan itu.. itu pun salah? tak mengenang budi? Pheww.. Its ok bila u still rasa myspace tu hebat.. no 1.. entri ni just dari fakta jer.. tolong faham.. ini bukan entri kacang lupakan kulit.. takde kene mengena langsung…

(Comments wont nest below this level)
Comment by mylia
2009-01-31 23:51:17

usia tidak mencerminkan cara seseorg itu berfikir..pengalamn mematangkan fikiran..btw,i love ur blog..byk artikel yg menarik…sowry kalau u terase or terkecil hati dengan pe yg i komen b4 diz..

Khai says: Hehe.. no offense. biasa la tu masing2 ada pendapat masing-masing.. actually, khai hormati setiap pendapat yg masuk dalam justkhai ni.. but in the same time, khai suka “fight”.. hahaha.. jgn mara yer.. thanks

 
 
 
 
Comment by shaz
2009-01-31 15:21:55

btoi..btoi..walaupon belonggok social network yang ade tp aku still setia ngan fs sbb dia lebey mudah..hurmm tp skang dah cm malas nak layang itu semua. 8)

..
 
Comment by Taufik SM
2009-01-31 17:48:16

askum khai, gua kenal blog u ni sebab gua search “Cinta 3 segi” kat yahoo search….leh u kasitahu macam mana nak naik kan page ranking blog gua “www.taufiksm.blogspot.com”…..sambil tu leh khai KOMEN ngan jujur pasal blog gua dari segi reka bentuk,kandungan dll…. gua bukan ape, u kan dah expert dlm memblog..please….huhuhu.. =( =( =(

..
 
Comment by miss kaka
2009-01-31 22:54:37

fs lebih sempoi..

..
 
Comment by nadia
2009-02-01 02:22:56

alahai..fs lagi best (wpun nampak macam kuno). setia pada yang 1. malas ah nak selongkar2 facebook n myspace semua..hahah..

..
 
Comment by aman
2009-02-01 03:45:00

yup, facebook memang best kalo dibandingkan dengan myspace. aku pun memang tak suka ngan myspace. koding pun aku tak blaja ngan myspace, so takde terhutang budi. hehe…

..
 
Comment by deennasour
2009-02-01 09:41:05

wargh!!! sorry khai lama tak menyinggah. ko pun tau aku baru balik dari mengatur plan meminang utk masa depan kat kedah tu ha.

nak komen blog ko aku kena ikut urutan blog kat googlereader kuh itu. fuh lenguh tangan aku baru sampai blog ko.
pheuw~

aku ada akaun 3-3 tuh, ms,fster and facebook.
aku minat lagik friendster, walaupun kuno.
ntah napa lah aku kureng dgn facebook nih.
maybe sbb member2 aku masih ramai akt fster.

Khai says: Sebab tu ko kena drag blog justkhai ni dalam list tu ke atas, deen.. so ko akan jadi pembaca pertama kat JUstkhai ni bila ada entri baru.. baru cool eh? hehehe…
Ye la, itu slalunya menjadi sebab orang tak lekat kat web sosial.. sbb tak ramai kawan.. macam khai kat Friendster kene aktif sbb ramai gila kawan2 skolah.. dan khai founder group skolah kat friendster tu… kat myspace pun.. tapi jarang2 la kat myspace ni.. hahahaa

..
Comment by ikanstim
2009-02-03 09:28:52

asyik fb je ko ni khai
ntah2 ko ade share ngan fb inc kot?
hoho

tp aku akui fb nmpai kemas n pro
n best
n worth it

btw, blog ikansitm dah update. meh singgah.

baca sejam, charge- rm1

Khai says: Hahaha.. Mark Zuckerberk tu kan pembaca Justkhai ni (berangan).. so atas dasar kasihan, ku promokan la web dia tu.. hehe

..
 
 
Comment by azraai
2009-02-01 14:04:00

ada beza sosialis dgn sosial. Facebook/Myspace adalah ilhan libertarian.

..
 
Comment by zool
2009-02-01 14:19:35

Aku ada facebook tapi tak penah update..
masuk pun last sekali bila ntah..
Ah tak rajin aku masuk fb ni

..
 
Comment by budeen
2009-02-01 14:23:50

nak mengomen pun tak reti.. sbb aku bukannya peminat social networking site.. lain pula halnya dgn wife aku.. dia akan sentiasa buka fb setiap kali berjumpa internet.. πŸ™‚

..
 
Comment by KNizam
2009-02-01 19:04:49

u’ve been watched !
habeslah sapa2 yang guna fb. haha πŸ™‚

..
 
Comment by j_hafiz
2009-02-02 00:24:01

mantap ea FB. patut la ade org wat ridzxuan richie wat ebook sal FB aritu.dgn FB leh wat duit seh…hu3 :8

..
 
Comment by ejardkethot
2009-02-02 04:22:47

heh…facebook?
hahaa..aku ade akaun fb..dulu rajin gak maen..serius byk sgt application..FENINK pala..huhuhu…myspace ponk dh cam apa ja..huuu..fs plak maintain lembab..so..smua tu sampingan jewk..hehehe..layan blog n forum sudahh!!~ hehehe…camne wat duit kt FB ? menarik…nie…ajar skit..haha πŸ™‚

..
 
Comment by asbesstos
2009-02-03 00:51:41

yey..facebook kini nombor.1!!
win to facebook again…!

haha..lawak la kamu..
really nice blog…
but lagi tertarik ngan blog bro rohaizad n komen mylia..

neway..tq for the info.. πŸ˜€

..
 
Comment by Eriyza
2009-02-03 13:36:52

Akak mmg tak minat ngan web² berbentuk sosial nih. Lg pun yg tedahulu pun x masuk lgsg, rasanya kalo daptar yg nih plak, sama gak nasibnya nanti. So, wat masa nih, Facebook diabaikan dolu. :p

..
 
Comment by bd fabregas
2009-02-05 02:10:15

buat masa ni belum tergerak lagi hati aku utk membuka acc fb.. walaupun fb ada byk application yg ntah pekebende tu, tp aku buat acc dlm social site ni utk cari mmbr2 lama dan baru.. lgpn byk bebudak aku ade dlm fs dan aku rasa lbh elok wat ms skg aku setia pd fs jek, maleh nk wat mcm2 acc..

..
 
Comment by adam
2009-02-15 12:05:33

facebook kena bayar kawan si owner tu 50 million usd br2 ni. haha. tu a, tiru lg idea org lain. yg mamat yg bg idea tu pun, sapa suruh ko lembap sgt nk buat awal2. dah nama pun idea, org lain tambah2 jd lg gempak la kalau ko tu slow. apa da 😎 :love:

..
 
Comment by zamstylo
2009-02-16 00:50:57

xtau naper aku lg ske myspace dpd facebook? 8)

..
 
Comment by ~miss shanas
2009-02-18 12:56:35

Tetapi, tahukan anda facebook juga adalah salah satu produk dari yahudi.? walaupun bukan produk barangan dan beroperasai secara maya, tetapi ia juga menjana pendapatan yang tidak kurang hebatnya.

Tidak perlu cakap banyak,
jom ,kita baca maklumat lanjut perkaitan antara Facebook dan Yahudi.

Tahukah anda bahawa Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008? Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari.

Tahukah anda bahawa pengasas Facebook, iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga Yahudi-Amerika dan dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County, New York?

Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg semasa menuntut di Universiti Harvard telah menggodam laman sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka? Maka, adakah jaminan terhadap profail peribadi para pelanggan Facebook tatkala kini beliau adalah merupakan CEO-nya?

Tahukah anda bahawa Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg dalam ranking ke 52 daripada 101 tokoh sebagai antara Γ’β‚¬Λœtokoh paling berpengaruh dunia 2008?, iaitu sebaris dengan nama besar Barrack Obama dan Dalai Lama?

Tahukah anda bahawa majalah Forbes Top400 telah menyenaraikan Mark Zuckerberg sebagai individu ke-321 terkaya Amerika daripada 400 individu lain pada 2008? Namun apa yang lebih penting, Zuckerberg merupakan individu termuda pernah disenaraikan Forbes, ketika usianya baru mencecah 24 tahun dengan kekayaan peribadi sebanyak USD1.5 billion.

Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg, CEO Facebook adalah merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi)?

Sedikit Info tentang AEPi:
1) Diasaskan untuk membantu lelaki Yahudi mencari pasangan Yahudinya.

2) Ia juga bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama Yahudi diperingkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti.

3) Mengekalkan idealisme Yahudi supaya terjaga di sudut nilai, etika, dan menyiapkan peserta untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi Yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai lapangan bidang profesional.

4) Mark Zuckerberg termasuk dalam senarai alumni AEPi yang masyhur namanya.

5) AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel

6) AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara Fellowships, BÒ€ℒinai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of Life.

Dan tahukah anda bahawa keuntungan Facebook datang daripada iklan-iklan yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung Facebook, maka semakin banyak pulalah keuntungannya. Pergi ke manakah pula semua keuntungan tersebut?

—————————————-
p/s: Kalau anda baca dari pelbagai sumbar lain dan pelbagai artikel lain, kebanyakkan sumber kewangan akan disalurkan terus kepada israel. Terlalu banyak. So orang-orang israel yang berada di sana jutawan tak ek.?
—————————————-

Info ini aku kreditkan terus kepada empunya dimana aku copy info ini..jerungperkasa.com

..
 
Comment by joegrimjow
2009-04-17 06:55:36

betoi2
tapi skrg ni facebook pon da nyampah
haha
ape lagi la yg adew ek?
jawb kuiz bnyak2

..
 
Comment by deq
2009-06-06 22:37:52

mcm mane nk snap pic mcm ni?
i mean mcm tunjuk myspace kita semua?
tolong ajarkan sy

..
 
Comment by Adney
2009-06-08 03:33:49

kat friendster ramai org buat2 alim.. haha.. bile tgok profile kat MS, mcm2 ragam.. FB pun mcm FS jugak corak pengikut yg lbih logik dan humaniti.. πŸ˜€

..
 
Comment by azizul
2009-10-09 00:53:51

aku dah maleh nak layan social networking ni skrg ni x kira la fb , twitter, fs or wutever
waktu zaman remaja dulu rajin sgt layan myspace tp la ni dh lama stop sbb byk sgt penipu dlm myspace ni termasuk aku hehe, layan youtube lg bes

..
 
Comment by syahidan
2010-09-06 23:56:21

Mark Zuck is jewish..buka wikipedia la… πŸ™‚

..
 
Comment by Dotdot Anne
2010-10-23 11:37:13

kkekekekekeke…..ngko punya kedai kotak ke? hahahahah πŸ˜†

..
 
Comment by penghuni bumi
2010-11-06 21:13:44

penghuni bumi belum mau buka facebook lg..~ngeeee

..
 
Comment by rinhanikoma
2011-02-18 15:57:59

feel positif to fb, simple je..yg penting niat..xkesahla produk (fb) ni asal dr mana n sapa. for me, fb btul2 worth it cz connecting me to old friends..skrg zaman bz, xd mse nk jumpe cm dlu, fb je la..

..
 
Comment by datok
2011-03-18 13:42:38

amende laa, kalau tau fb tak secure dari segi maklumat peribadi korang, jangan lah menjadi pak bendul, bahlol dan sebagainya dengan meletakkan segala mak bapak jenis maklumat peribadi korang kat dalam tu. Ini tak, selagi ada space kosong nak tulis, semua nak ditulis, nombor ic lah, no akaun bank lah, tarikh lahir, tempat lahir, waktu lahir, nama nurse yang sambut masa korang keluar dari perut lah,. Adess.
Kalau rasa nak letak, fake kan lah sikit. takdenya orang nak marah.

Lepas tu, dah tau FB tu Yahudi ke apa bagai yang punya, guna lah untuk sebarkan Islam. Letak/Share info mengenai Islam. Sebarkan Islam guna FB. So?

..
Comment by Khai
2011-03-18 19:33:57

Sokong kata-kata anda.

..
 
 
Comment by Theda
2013-01-10 17:44:10

Interesting post made here. One thing I would like to say is the fact that
most professional fields consider the Bachelors Degree as the
entry level requirement for an online course. When Associate Certification are a
great way to begin with, completing your current Bachelors
reveals many opportunities to various jobs, there are numerous internet Bachelor Course Programs
available through institutions like The University of Phoenix, Intercontinental University Online and Kaplan.
Another concern is that many brick and mortar institutions give Online versions of their degree programs but normally for a extensively higher
payment than the organizations that specialize
in online degree plans.

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post