Trackback & Tag

justkhai_tag.png
Khai amat menghargai setiap link dari korang. Link yang Khai maksudkan tak kiralah di mana aje samaada di page atau post korang. Mungkin sidebar juga. Mungkin juga ianya trackback dalam mana-mana entri. Tidak susah untuk kita link’kan seseorang tu. Kalau korang ade tulis entri, selitkanlah nama rakan-rakan blogger lain dan link’kan nama mereka. Contohnya, Jika Khai ingin memberitahu Mohd Ismail kini menjadi promoter pembersih enjin, cuba lihat, ayat Mohd Ismail dalam ayat sebelum ini, telah Khai link’kan. Susah ke?

Khai amat tertarik dan gembira gila bila baca mana-mana entri yang ada selitkan nama Khai serta di link’kan ke blog ini. Tak tahu kenapa, rasa gembira tu mesti akan ada dan paling penting, untuk mereka yang berbuat begitu, URL blog mereka pasti akan terus masuk ke dalam Hard Disk 180 Billion Juta GB Khai ni (otak le tu). Pembaca blog korang juga takkan lari bahkan akan bertambah kerana setiap trackback yang dilakukan, pasti akan disenarai dalam bahagian komen entri rakan blogger korang tu. Mungkin definasi yang sesuai adalah tolong-menolong la kot.

Selain dari trackback yang boleh kita lakukan, TAG juga satu perkara yang amat menarik untuk “tolong-menolong” rakan blogger lain. Selain dari menyelitkan link-link dalam entri, Tag menjadikan ianya bertambah menarik kerana Tag sering di panjangkan kepada blogger yang seterusnya. Contohnya, macam Khairul ada menerima tag dari Soleh.Net, dan beliau tu telah panjangkan Tag tersebut kepada Khai. Maka tak salah untuk mereka yang di tag, tunaikan saja tag tersebut selagi masih releven. Ini akan membuatkan orang yang menge’tag’ (apa punye bahasa daa) akan lebih rasa dihargai. Kau rasa dihargai tak Khairul? Hehehe.

Ok, bagi menghargai Tag yang diberikan oleh Mohd Khairul, Khai tunaikan jua. Antara sebab lain, kita berdua mempunyai nama yang sama. Cuma dihujungnya “Khairul” itu pasti berbeza bukan? Jika nama Khai diakhiri dengan Nizam, nama kau pula ape? Ok, Khairul tag Khai dengan bertanyakan 8 perkara rawak pasal diri Khai. Alahai, agaknya tak cukup lagi ke aku cite panjang berjela dalam about page tu. Hihi..

Khai dilahirkan pada 03 Ogos 1988 tepat jam 2 pagi. Masa tu family Khai mengatakan yang bulan seakan-akan berada di atas pagar rumah. Bila Khai cuba bayangkan, ah, biar betul diorang ni.

Khai suka berkawan dengan perempuan lebih daripada lelaki. Tapi jika perempuan tu terasa keikhlasan Khai berkawan ni sebagai sukakan dia atau cuba nak mengorat dia, dia silap + bodoh. Dia kene tahu yang Khai sudah mempunyai seorang bidadari yang dikenali sebagai, Norasnizah bt Ab Aziz. Oh, sudahlah jangan perasan.

Khai seorang yang sangat kurus sejak dari kecil sampai tingkatan 5. Sangat kurus kerana Khai seorang yang tinggi. Dulu masa form 3, ada doktor datang sekolah nak cek BMI badan. Dia nengok Khai punya result, dia terkejut sampai dia mencari satu sekolah mana budak bernama Nizam (panggilan di sekolah) tu. Bila dia dah jumpa Khai, dia cakap awak ni teruk ni. Banyak sangat untuk awak nak kena tambah untuk dapatkan BMI yang seimbang. BMI bukan BMX ok?!. Heh, korang bayangkan bagaimana Khai ketika itu? Tapi itu dulu. Khai yang sekarang? Boroi mungkin. Haha

Khai gemar memakai kain pelekat dan Jean semenjak pertengahan tahun lalu (june 2007). Sebelum itu, Khai tidak mempunyai walau satu’pun koleksi seluar jean. Kain pelakat pula, minta maaf lah. Khai ketegori’kan perubahan pada diri Khai ini sebagai “bila usia meningkat dewasa”. Boleh? hehe.. Tapi untuk lihat Khai mempunyai seluar pendek, ianya tidak mungkin. Jauh sekali untuk melihat bayang Khai memakai seluar pendek. Bukan kerana kaki’ku ada kudis atau parut ekzos, tapi Khai memang tidak pernah di ajar pakai seluar pendek dari kecil lagi. Kecuali’lah pada zaman kegemilangan menjadi pemain Hoki sekolah dulu.

Khai tidak suka tidur. Bagi Khai tidur itu membazir masa. Khai juga susah tidur. Ianya dipanggil Imsomniac. Tidak pernah lagi Khai baring di katil menanti mata terlelap. Jauh sekali untuk dengar Khai kata “aku nak tidur lah”. Khai suka baring di katil bila Khai dah terlelap di atas kerusi. Itu lebih nikmat. Masa tidur Khai juga pada pukul 6 pagi. Bila ngantuk je, nengok jam ” eh, patut pun ngantuk, kul 6 dah upenye”. Dan selalunya waktu tidur Khai hanya 3 jam dan kadangkala bangun pukul 1 tengahari jugak. Amik ko!

Eh dah cukup 8 belum. Jap nak kira….. aiseh, ade lagi tiga..

Khai seorang yang takut naik motor. Ni semua gara-gara minat sangat nengok video-video orang eksiden. Padan muka kau Khai. Tapi kenapa Khai mempunyai sebuah 125zr berwarna Maroon? Khai pun tak tahu kenapa. Hahaha. Dah la still lesen L. Bikin malu persatuan 125z sedunia je.. ah lantak!!

Khai tidak sukakan misai atau jambang. Jambang tu tak mungkin kerana Khai tiada genetik begitu, tapi setiap lelaki mesti akan tumbuh misai kan? dan setiap kali misai tu nampak ketara, pisau cukur menjadi penyelesaiannya. Khai rasa, memang sampai tua orang takkan nampak Khai mempunyai misai. Ah misai… aku bukan A Galak mahupun kucing ๐Ÿ˜›

yay, satu je lagi tinggal,

Bila dah terlalu tension, Khai suka menyanyi. Tapi setiap kali Khai nyanyi tu, mesti akan kedengaran suara sayup-sayup macam ni, “Woi!! diam ar.. suara kalau sedap takpe..”.. So akan kedengaran juga suara Khai berbunyi, ” woi, sukati aku la. Nak tunggu suara aku sedap, bila aku boleh nyanyi?!!”.. so nyanyian pun akan diteruskan. Kadang-kadang lagu Doraemon pon jadi.

Yay, selesai. So perlukah Khai panjangkan tag ini? Itu sudah tentu. Mohd Ismail, Deennasour, Fahmishah, Azleah, Loque, Sang sponsor, Syia dan Truckster, kalian patut berbangga kerana telah di tag dan seperti apa yang Khai tuliskan di awal entri tadi, hargailah dan tunaikannya. Ianya lebih wajib dari keluar mengundi parti pilihan. Mau pigi mamak lol.. bye..

Ditulis pada 3:01 AM 20 February '08 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 622 views | Dalam kategori: Daily Craps | Tweet This!

Eat This Google!: ,


RSS feed | Trackback URI

32 Comments »

Comment by Muhammad Khairul
2008-02-20 03:20:07

ya saya rasa dihargai, apatah lagi apabila Khai membalas tag saya dengan 5610 huruf.

waa.. dah baca entri khai ni, kita ni banyak persamaannye ye. saya pun lahir tahun 1988, suka berkawan dengan gadis-gadis, dan mempunyai kadar BMI yang sangat underweight… dan saya juga hanya mempunyai Lesen L sahaja, tapi honda ex5 je la. tu pun tak berani bawak. kita harus berkawan baik xD

dan nama saya adalah Muhammad Khairul. itu sahaja. selalunya orang tanya “Khairul apa?”. sepatutnya dorang tanya “apa Khairul?”, kerana nama saya adalah, Muhammad Khairul..

terima kasih Khai!

..
Comment by Khai
2008-02-20 15:48:35

same same khairul ๐Ÿ˜€

..
 
 
Comment by syia
2008-02-20 07:18:49

uiks… TQ ye.. nanti syia balas

PS: tenet ni sangat biol..!! aaa.. adakah admin apartment memeras duit tanpa tingkatkan kualiti tenet??

..
 
Comment by catzer
2008-02-20 07:45:38

satu lagi, khai suke pakai baju pink..khekhekhe..erm paling menarik tak suke tido..gile lah ko..kalau aku mahu pitam tak cukup tido.

..
Comment by Khai
2008-02-20 15:53:15

hihihi.. baju pink? pink itu indah.. sangat indah.. hurm, Khai kalau tak tido pening gak kepala. tapi kalau 2 hari tak tido la.. sehari ok lagi.. tp asalkan dapat tido 3 jam dah memadai kot..

..
 
 
Comment by Fahmishah
2008-02-20 13:19:03

aku kena tag.
aku kena dua tag dalam satu hari..

..
 
Comment by Truckster
2008-02-20 14:06:39

lorrr????

..
 
Comment by kak lea
2008-02-20 14:27:44

khai!hati2 memandu motor…

..
 
Comment by Mohd Ismail
2008-02-20 15:27:20

deh.. da dua org tag aku mende yg sama ni Khai.. huhu.. *aku akan jawab.. insyaAllah*

..
 
Comment by khairilz
2008-02-20 15:28:30

sama la kita khai dan khairul..aku plak khairil..
hahaha, tiga blogger sama nama..nama aku Mohamad Zulkhairil..

memang dah ditakdirkan orang yang ada nama khai tu jadi blogger kot? jadi sapa yang nak anak die jadi blogger letakla nama yang ada nama khai dalam nama anak die..ha3x!

aku xde lesen lagi sebab belum buat lagi tapi naik moto sampai 140km/h..BMI aku pun kurang,tinggi 164cm dan berat 44kg je..

..
Comment by Khai
2008-02-20 17:18:00

selalunya orang yang ade perkataan “khai” dalam nama dia x kirala khairul or khairil, pasti akan bijak komputer.. kan kan? ehehehe…

jutawan malaysia pon Khai.. khairil irfan..

..
 
Comment by Muhammad Khairul
2008-02-20 23:19:50

erk, helo khairilz..
berat saya 40kg je. saya menang. yes :p

..
 
 
Comment by deennasour
2008-02-20 16:21:37

nampaknya deen dah kene tag oleh khai!!!
ngeha,,baru tau khai baru lesen L,,,
hehehe,,
hoho, tak pa, deen baru abes lesen P,
yeah,,kira pro dah kot,
tapi apakan daya,,blom ada moto di sini,
mak masih tak kasi bwk moto kat KL,siot jerk,

ok khai,
tunggu tag deen yang ke berapa ntah utk just-khai ni ha~

..
 
Comment by azleah
2008-02-20 19:43:01

ermmm… kalau kita hide blog dari google/yahoo kan, org still leh tag ke? sebab wordpress aku ni aku x bagi public pun. huhu.

..
 
Comment by azleah
2008-02-20 19:48:46

owh tambahan -> khairi @ kechick pun bmi x seimbang. khai lagi… awat khai ni cute2 semuanya? huahuahua (istilah cute=skinny, comel=pumpkin haha)

..
Comment by Khai
2008-02-21 00:50:21

haha.. kechik pon gitu ke.. tahu ar dah jumpe.. wekkss!!

..
 
 
Comment by syamsulariff.com
2008-02-21 14:38:26

terima kasih khai kerana sudi menerangkan kelebihan trackback dan tag kepada kita semua ๐Ÿ˜€

..
 
Comment by xbrain
2008-02-22 00:14:03
..
Comment by Khai
2008-02-22 02:14:52

x leh masuk pon blog ko kat blogmas tu bro?

..
 
 
Comment by loque
2008-02-22 18:50:02

thx coz mengtag loque..
nanti loque akan balas ok?…
maybe lewat sket coz gler bz…

..
Comment by Khai
2008-02-25 04:43:57

ok loque.. take ur time babe..

email khai: khai_luct [at] yahoo.com

..
 
 
Comment by loque
2008-02-22 19:15:39

aku suka dengan post2 entry ko..
boley bagi email ?
yelar,loque baru setahun jagung dalam berblog2 ni….
ok rytes?

..
Comment by deennasour
2008-02-25 01:11:31

ngehe..ko carik kat menu bar atas tu…ada email dia~

..
 
 
Comment by titan
2008-02-27 05:14:58

Ehm..tag mengetag dah jadi lumrah. Salah satu cara untuk generate trafik. buat je..ok apa kan?

lawa blog ko walaupun ini kali pertama aku datang.

..
 
Comment by Aron
2009-03-23 22:40:50

luyen phim bo
jeremy roloff accident
sylvia browne predictions 2007
free firefighter myspace layouts
jay mcgraw wedding
liz vega desnunda
diecast 1996 chevy caprice
www billy ray cyrusm com
kriss kross died 2005
conway southern express trucking
benni hannas restaurant dinner
convert farenhight to celsius converter
robin hibbard nude
coi phim online mien phi
keisha cole i remember lyrics
scrambled word solver unscramble
cabi clothing catalog
rave manga hentay
wwe diva kelley stripping
culonas de mexico y cachondasvideos

..
 
Comment by Bill
2009-12-09 03:21:11

rate my pusy
fat free receipes
silicone wristband custom
alexis arquette photo
the dump furnature
jersey monmouth new rental tuxedo
goose grimm mother
ruby game shark codes
sump pump backup battery
chemical romance im not okay video
threading eyebrow how to
bead swarovski wholesale
consumer reports on treadmills
sir gawain and the green knights
amozon rainforest animals
huggies coupon printable
sugar free recipees
hyundai olympia washington
anne hathaway picture
sexy bathing suit

..
 
Comment by Jane
2009-12-09 05:54:24

dos donts pregnancy
music com rap
cmnty home retirement
madison subaru wisconsin
what is a trapizoid
a thousand foot crutch
eli s cheesecake
characterics of a leo
blige crying enough j lyric mary
gynecologist in new york
peel regional police
kittie site myspace com
tetrus free download
occurrence at owl creek
black baloons lyrics
bridges out of popsicle sticks
atrial premature contractions
plates norman rockwell
aim myspace com name screen site
baby story game shower free printable

..
 
Comment by Neo
2009-12-09 06:55:50

aguilera christina pic stripped
axia college online
dog fighting pitbulls
restaurents in paris
chinese manns theater
chickies and pete s
association of professional chaplains
mens fitness magizines
moving companys in chicago
rice crispy treat recipies
the backseat bangers
blow my whistle lyric
comedy dantes divine
taos nm real estate
shooter s supply
folica coupon code
exorcism of emily rose true
rpi basketball ratings
crisis pregancy center
destinys child lyrics emotion

..
 
Comment by Aron
2009-12-09 08:12:02

conjugation of spanish
prime rib roasts
winona ryder nude
electric trolling motor
caricature muhammad picture prophet
lti resorts punta cana
cline lyric patsy
clint black s
force star unifying war
mlph ob price stock
acid stains for concrete
rate my tities
msnbc msn com site vitamin
da kine bail bonds
credit texan union
www postbank nl
cox dodge funds
vitimins for hair
half sleeves tattoos
deseret morning news

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post

  • 8 Perkara Tentang Fahmishah | Fahmishah (dot) com
  • TAGeenasour on deennasour