Wajah manis syuhada Gaza

754 views | Hantar ke Twitter! | Cetak Artikel Ini


Ah mata mengantuk ni tapi dah tak boleh nak sambung tidur. Pagi tadi nengok ManUtd vs Inter Milan kat Astro 812. Pendek kata tak nengok pun takpe sebab memang bosan gila diorang main. Mungkin corak Inter tak sama dengan rentak permainan di Eropah. Diorang main ganas woo.. Siapa nengok tahu lah. Dan Khai tak sempat kira pulak berapa kat kuning yang referee kasi semalam. Bayangkan sampai yang duduk kat bangku simpanan pun boleh kena kat kuning. Alahai Inter. Tapi referee dia pun satu bangang. Rooney yang tak patut kena kad kuning pun, boleh kena kad.

Lagi 10 minit bola nak habis, mata dah ngantuk. Ah takpelah, tunggu lagi 10 minit mana tahu kot-kot ada gol. Sampai la habis bola, takde jugak gol. 0 – 0 beb.. Dalam hati menyumpah habis. Tak guno! Tido je dalam setengah jam, abah dah kejut bangun solat subuh.. alammak?!!

Ok la.. Mukadimah je yang panjang ni. Entri ni ringkas jer sekadar nak tunjuk wajah-wajah pejuang Gaza yang meninggal shahid. Ya, ini bukan kali pertama wajah syuhada ditunjukkan di sini. Wajah pengebom bali pun pernah dipaparkan di sini dan korang boleh lihat sendiri bagaimana manis rupa wajah mereka walaupun maut dengan hukuman tembak.

Berikut adalah wajah-wajah pejuang Gaza yang telah terkorban demi perjuangan menyelamatkan tanah tempat tumpah darah mereka sendiri. Al-Fatihah..

Lihatlah wajah mereka. Biarpun roh dah keluar dari jasad namun wajah mereka bagaikan orang yang sedang tidur dan sedang bermimpi indah-indah bagai hidup di syurga. Ada antara jasad yang darahnya masih mengalir.

Jadi kesimpulannya, kita tak mampu nak berjuang kat Gaza kan? Kalau-kalau ada rakyat Malaysia yang sanggup syahid di sana, Khai memang respek. Tabik spring. So kita berjihad kecil-kecilan je lah di sini. Caranya? Yup! Boikot dan terus boikot produk-produk Amerika dan US. Abaikan notis dari Mc Donalds yang masih nak menegakkan benang yang basah. Tapi, jom pergi Starbucks. Bungkus siap burger Ramly ngan air bungkus makcik Ramlah, lepas tu duduk depan Starbucks dan guna internet mereka. Jangan beli apa-apa. Yay ~

Ditulis pada 11:17 am 25 February '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 754 views
Dalam kategori: Religion, Tergempar | Tweet This!

Eat This Google!: , , , ,


RSS feed | Trackback URI

37 Comments »

Comment by reazana
2009-02-25 12:28:30

1st comment

..
 
Comment by Eriyza
2009-02-25 12:42:02

Seme jenazah tuh tesenyum manis.
Org kita kat sini nak boikot pun bemacam
songeh, kalo suh pi perang, depa dolu lari
agaknya. Huh!!! :p

..
Comment by Khai
2009-02-25 12:48:19

kak Eriyza, mmg x dapat dinafikan.. khai pun… huhu πŸ˜†

..
 
 
Comment by anarm
2009-02-25 12:54:04

sejuk je mata tgk jasad tersenyum.. Allah Maha Besar! =(

..
 
Comment by zaki
2009-02-25 12:58:02

Sesungguh berjuang ke jalan ALLAH. Allahuakbar. Takbir…Takbir…Takbir.

..
 
Comment by Joe
2009-02-25 13:37:40

Itulah nikmat y diperolehi oleh rakyat gaza walaupun didunia penuh dengan kesukaran…

Skrg memang Ramly Burger y menjadi pilihan..

..
 
Comment by deena
2009-02-25 13:42:48

Ramly pun org kate sekarang dh kene sabotaj.
die jadikan bnda tu tak halal. cemane?
yahudi tak pernah habis akal utk musnahkan umat islam.
haihh. :oups:

..
Comment by Khai
2009-02-25 20:38:04

ape cer? ada bukti cik deena? x baik cakap camtu… dah kira tutup periuk nasi orang tu kalau dia x bersalah.. :8

..
 
 
Comment by Karim pisang
2009-02-25 14:09:23

Allahhuakbar.. Ke-Indah-An syurga menyebabkan Mereka tersenyum manis..

..
 
Comment by abrar
2009-02-25 14:22:19

support barangan tempatan..janjikan mereka sebagai penguat untuk mengejar yg dijanjikan

..
 
Comment by saifullahism
2009-02-25 16:03:48

salamx bro!!

cuma membetulkan fakta tentang Pengebom Bali, mereka bukan mati ditali gantung tapi dihukum tembak mati oleh skuad penenmbak…

Semoga Allah S.W.T memberi mereka syurga Firdaus kepada mereka yang syahid mempertahankan bumi barakah Palestin,
Amin!!!!

..
Comment by Khai
2009-02-25 20:38:47

Thanks Saifullah… kena tembak eh.. nak kene baca balik entri yg lepas ni..

..
 
 
Comment by ejardkethot
2009-02-25 16:17:53

dari dulu ejard bercita2 nk mati syahid…
huuuuuuuu…..[sjak zaman tadika …ustazah dok cita]
huhu….sejuk tgk wajah2 pejuang mati syahid πŸ˜‰

..
Comment by sembunyi
2009-02-25 19:16:06

fotopages salah satu laman web israel.

Fotopages layak juga di baikot..

..
Comment by Khai
2009-02-25 20:39:30

sempat si sembunyi ni check web si ejard ni yer.. ejard, betul tu.. jgn la guna lagi fotopages tu.. flickr kan ada.. ehee πŸ˜€

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Merah&hitaM
2009-02-25 17:17:10

erk…
depa senyum la :8
moga2 roh mereka dirahmati Allah :8
Amin….

..
 
Comment by AzizwanΓ’β€žΒ’
2009-02-25 17:19:37

fuh.. manis je senyuman.. kalau la aku mampu memperjuangkan agama ku sepert apai yg mereka lakukan itu, alangkah indahnya. ah sudah, berangan jak lebih.. tp buatnya takde. hehehe.. πŸ™‚

btw.. teruskan memboikot :aie:

..
 
Comment by lily
2009-02-25 20:06:51

bestnya kalau boleh mati syahid πŸ™‚
nak pergi mall depan rumah pun mak tak kasi, ni kan nak pergi ke gaza sane. kekeke

..
 
Comment by pjan
2009-02-25 20:07:58

salam..
subhanallah hanya yang boleh di ucapkan. Kita x tau lagi kematian kita macam mana. Harap2 biarlah dalam keadaan beriman kalau tak mai sebagai syahid pun.

p/s: mana dia org2 yang bela sgt nasib anak najib ni xkan xmo komen kot. Kan ini gambar yang x mengaibkan yang dah khai letakkan. πŸ™‚ πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-02-25 20:41:30

diorang tu bising2 bukan sebab agama bro.. bising sebab politik.. sebab entri anak TPM tu, terus kutuk2.. Entri yg berguna x nak plak dia komen.. itulah manusia yg tak cukup di ajar..

kalau politik dia tu leh bawak masuk kubur, baguslah ~ πŸ˜€

..
 
 
Comment by KNizam
2009-02-25 20:52:58

al fatihah untuk mereka kesemuanya

..
 
Comment by spatt
2009-02-25 21:12:39

al-fatihah…
kebesaran Tuhan, muka mereka semua aman belaka…

..
 
Comment by aman
2009-02-25 21:37:19

al fatihah buat mereka sumer..

..
 
Comment by Callister
2009-02-25 21:39:59

tenangnya muka derang..
tapi aku seram gak tgk sb sume 2 orang yang dah meninggal..

..
 
Comment by Richie
2009-02-25 22:06:17

semoga roh mereka bahagia..amiiin =(

..
 
Comment by Azman Ishak
2009-02-25 23:06:13

semua muker tersenyum kan.
cam ne la kalau perkara yg sama berlaku
kat kite? aku hengat.. mau nye kite pon
sindiri tak berapa nak sanggup. kalau ade tuh
alhamdulillah ar.

alfatihah untuk mereka semua
dan seluruh umat Islam.. amin~

..
 
Comment by Jaws
2009-02-26 03:56:04

muka tersenyum melihat bidadari memanggil..
memang sejuk tengok..
aku yg hina ni tak mampu menahan sebak..
kat mana laa diri ni nanti kalo sampai ajalnya..
berat dosa dari badan..
hurm.. :oups:

..
 
Comment by julietANNA
2009-02-26 11:06:08

trsentuh tengok muka diorang.
kalau laa boleh mati cmtu jugak πŸ˜‰

betul3 *bak kata upin&ipin*
tp nak boikot tu laa mslh.
mcm bapak sy,
mcD kena boikot tapi KFC still dia pergi.
ape cerita?haha.
Care4 pun time mls nak pegi dia ckp kena boikot.
time nk pergi dia ckp xpe skali skale πŸ˜€

..
 
Comment by azleah
2009-02-26 22:13:18

emmmm syurga menanti.

kita pula?…

..
 
Comment by miss kaka
2009-02-26 23:02:40

amin…
semoga allah merahmati perjuangan hambanya di jalan allah..
n kita sbagai umatnya yg tdk mampu untk berjuang seperti itu, kita mampu melakukannya dengan doa agar bangsa zionis yg sombong n hina itu lenyap dri muka bumi allah ini..

..
 
Comment by ork3d
2009-02-26 23:11:54

Subhanallah…bersih betul bile kte menatap wajah manis mereka…teringat wajah arwah ayah saya yg telah kembali ke rahmatullah 3minggu lepas..manis seperti para syuhada diatas…agaknya mcm manalah wajah kite nnt ye???

..
 
Comment by Obefiend
2009-02-27 21:09:53

wajah pengebom bali tidak manis. to be honest they look like people dying like a frog. it is disgusting to read your description of the Bali bombers as MANIS

the bali bombers are murderers killing civilians. Syuhada they are not. please stop being blinkered.

did the rasulullah kill civilians in his lifetime?
did he send his warriors to go into christian towns and murder infidels at random?

i dont think so. to call those bali bombers as syuhada makes a mockery of the real syuhada who died in Bosnia,Chehnya, Palestine and other islamic conflicts in the last 1500 years.

real syuhada kills infidel one on one. not by sending people to death using a few barrel of sodium nitrate packed into a van.

they are cowards. like Bush and Ehud Barack.

..
 
Comment by Hamba Allah
2009-03-21 17:25:35

Al Fatihah
Tersentuh hati bila melihat muka2 penghuni Syurga ALLAH πŸ™‚

..
 
Comment by fadli
2009-04-10 17:31:09

syuhada…tenang rohnya di akhrat…senyum je…diorang mati kt dunia tapi hdup d sisi ALLAH…

..
 
Comment by ella
2009-04-20 22:54:26

(^_^)

..
 
Comment by pening
2009-06-15 13:14:18

Mmg terpegun melihat para2 syuhada ni…mereka syahid menentang musuh durjana…Al-fatihah wat mereka2 ni…

..
 
Comment by firdaus
2009-08-03 14:14:07

allahh….
aku ni dmna…
bgaimana dengan keturunan n saudara…
al-fatihah..

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post