Oh! Aku Pelik Betul


Berikut adalah beberapa perkara yang mengundang “pelik” dalam hidup Khai. Kenapa ianya terjadi dan kenapa ianya terjadi di depan mata Khai dan juga hidup Khai? Why me?! Why?!! Hehehe.. Ikuti artikel berikut.

– Aku pelik betul bila Tok Imam baca khutbah suara tergagap-gagap sambil menangis teresak-esak kerana menghayati apa yang dibacanya tapi tanpa diketahui makmum’nya semua pelik kenapa Tok Imam tu menangis dan tergagap-gagap sampai tak dapat nak catch up apa yang dia baca. Ini kat kampung aku la.

– Aku pelik betul bila anak remaja datang ke masjid untuk solat jumaat tapi bila orang sembahyang, dia kat luar borak-borak dan hisap rokok. Kan lebih baik kau tidur kat rumah je kawan?

– Aku pelik betul bila Tok Imam merokok. Kenapa yer aku pelik?

– Aku pelik betul bila seorang sahabat baik boleh bergaduh hanya kerana dua sebab. Satu, kerana awek dan satu lagi kerana duit.

– Aku pelik betul dengan perempuan mata duitan. Materialistik! Mungkin penyakit turun-temurun yang tidak disedari oleh dirinya sendiri.

– Aku pelik betul bila melihat orang masih menggunakan Internet Explorer. Sudah tu tak reti nak bukak tab. Bukak la IE tu banyak-banyak sampai penuh kat taskbar. Oh!!

– Aku pelik betul remaja kita naik motor macam beruk sarkas. Angkat tayar sana sini. Terbang superman. Kalau dah kahwin takpe juga. Habislah generasi keturunan kau nanti. Tapi bagus juga dari kau lahirkan keturunan yang satu warna dengan kau.

– Aku pelik betul bila keluarga melarang sekeras-kerasnya anak yang sibuk ingin berkahwin tetapi merelakan anak’nya berbuat maksiat tanpa diketahui.

– Aku pelik betul bila orang mempromosi produk di shoutbox blog orang lain tanpa segan silunya. Yang tak kisah tu, bagus lah. Tapi aku kisah kerana orang lain sanggup mengeluarkan modal untuk sedikit iklan. Tak adil macam tu kawan.

– Aku pelik betul bila sesetengah entri dikomen oleh “si anti” dengan ayat yang super menanah mata bila dibaca. Entri yang baik-baik tak pernah nak komen pulak kan? Dah la komen dengan nama yang entah apa-apa. Email pula mengarut. URL jangan harap nak letak. Anu dalam botol mungkin?

– Aku pelik betul bila orang hisap rokok tanpa memandang keadaan sekeliling. Kesian orang tua dan budak-budak di belakang tepi dan depan yang mungkin akan mati sesak nafas dalam beberapa saat kemudian.

– Aku pelik betul bila harga langganan internet di Malaysia masih mahal sedangkan dinegara lain harganya murah tapi speed berganda lagi laju dari Malaysia. Hurm, Malaysia boleh!

– Aku pelik betul bila orang kaya guna laptop Acer. Compaq lah at least. (ok duit dia lantak dia)

– Aku pelik betul bila duit dalam akaun Maybank tiba-tiba bertambah tanpa aku ketahui dari mana puncanya. Terima kasih toyol!

– Aku pelik betul bila ada yang mengaku dirinya blogger tapi entri’nya hanya plagiat di merata-rata blog yang dilayari’nya.

– Aku pelik betul bila orang naik kereta/motor bila masuk simpang tak reti bukak signal. Ingat orang reka signal tu penat-penat untuk hiasan ke?

– Aku pelik betul bila orang merokok dan ada rokok di poket minta rokok pada orang lain. Perkara yang sangat sinonim dengan para pelajar Universiti. Diri sendiri je nak berjimat? Orang lain takyah berjimat la yer?

– Aku pelik betul bila orang naik motor Kriss, tapi pakai helmet dan baju macam orang naik superbike. Oh, takpelah untuk keselamatan. Tapi macam kelakar la. Hehe.

– Aku pelik betul bila TV3 keluarkan cerita e-toyol.com tapi bila kita masuk website tersebut, hanya ada website sampah. Takde strategi marketing ke? Ikut contoh 8TV lain kali. Pergi tanya Ahmad Izham.

– Aku pelik betul bila anak-anak remaja apply broadband mahal-mahal tiap bulan sekadar mahu main Facebook, Myspace, download movie dan perkara-perkara lain yang tidak memberi hasil. Bil bulan-bulan mak bapak diorang jugak yang kopak.

– Aku pelik betul bila artis pergi clubing dan arak sana sini sambil menangkap gambar. Kemudian upload dengan bangganya di Facebook. Lepas tu bising bila gambar tersebut tersebar. Artis tak pergi sekolah ke dulu?

– Aku pelik betul kenapa orang update blog dan tak semena-mena diakhiri dengan promote affiliate yang tiada kena mengena.

– Aku pelik betul bila ada blog yang entah berapa juta ranking blog dia dalam dunia ni, tapi semua entri mengajar orang teknik SEO.

– Aku pelik betul bila orang burn file yang tak sampai 100MB dalam DVD. Guna CD sudaa. Belum pernah aku jumpa DVD Room yang tak boleh nak read CD. Hehehe.

– Aku pelik betul bila rakan se’hostel aku dulu mandi tak sampai 1 minit. Hurm, takpelah at least dia mandi.

– Aku pelik betul bila kunci mangga ada tiga empat dalam bakul motor, tapi tinggalkan motor dengan handle lock je. Bila motor hilang gelabah nak salahkan “pak guard”. Tapi aku lagi pelik kalau orang bikin motor habis beribu-ribu, tapi rasa kopak untuk beli kunci mangga.

– Aku pelik betul bila ada remaja yang sanggup berhabis duit untuk vote peserta kegemaran Akademi Fantasia, Mentor dan rancangan yang sewaktu dengannya.

– Aku pelik betul kenapa kawan datang dan pergi. Habis Universiti semua senyap. Kita juga yang kena ambil tahu pasal diorang bila memikirkan ‘kawan’. Lagi pelik bila ada kawan yang tak mengenang budi.

– Aku pelik betul bila kerajaan menetapkan hanya 10 subjek sahaja dalam SPM bermula tahun hadapan. Sukati budak tu la dia nak amik berapa pun. Dah dia pandai.

– Aku pelik betul bila melihat lelaki yang berbangga mempunyai awek yang super seksi. Mahu ajak barai ramai-ramai kah bro?

– Aku pelik betul kenapa aku cepat sangat membesar. Dah 21 tahun rupanya sedangkan memori masa umur 4 tahun masih segar dalam ingatan. Hahaha. Aku sunat masa darjah 5 dan aku masih ingat kenangan bila ehem-ehem tersepit kat zip seluar. Sakit siot!

– Aku pelik betul bila ada perempuan yang tak lah cantik mana tapi berbaju super seksi menunjukkan punggung yang besar dan buah dada yang maju. Itu saja modal yang ada ye? Hehehe.

– Aku pelik betul bila pembaca blog ni datang ke sini hari-hari tapi lupa nak bookmark blog ni atau at least jadikan homepage terus! Hahahaha. Ye la ye la, subscribe pun dah cukup berterima kasih.

– Aku pelik betul dengan silent reader yang baca blog tapi malas gila nak kasi komen. Macam la susah sangat. Hihi. Jangan marah ye “justkhai silent readers”.

Hehe. Itu je la beberapa point yang ditulis secara spontan 100km/h punya laju menaip. Kalau ada salah silap tu maaf la ya. Dah itu yang memang Khai pelik sangat. Kalau korang rasa ada lagi yang lebih pelik, silalah tambahkan point-point ni melalui komen kat bawah ni ya. Komen terbaik akan dipublish di Oh! Tidak dalam entri terbaru nanti.

Ditulis pada 10:44 PM 8 June '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 1,113 views | Dalam kategori: Hidup Khai | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

256 Comments »

Comment by Ozzie
2009-06-08 22:52:32

Aku lagi pelik bila baca blog hang, ada saja entri2 yg buat aku rasa tertarik nak baca sampai habes..ekeke.. :8

Gudjob Khai!

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:09:34

Hehe.. Thanks Ozzie.. tanpa ko dan mereka yg lain ni, blog ni dah lama leh hantar kat pusat pelupusan sampah.. kahkah!! :p

..
Comment by Ozzie
2009-06-08 23:20:33

Eh2…silent reader macam aku pun dapat 1st komen ka? Hahaha..

Haa…ni lagi satu yg aku pelik..

Aku pelik pasal bila ada entri2 baru even kat Justkhai, Ohtidak atau Ohartis je, mesti ada je yg nak komen 1st la, 2nd la,bla bla bla la…ekekeke.. :p

(Comments wont nest below this level)
Comment by Melayu Boleh Boy
2009-06-12 16:33:45

ku pelik napa khai masih maintain sampai skunk..ekek

 
 
 
Comment by KhairiL's
2009-06-08 23:14:10

hehe…
setuju πŸ˜‰

..
 
Comment by Star
2009-06-11 23:52:30

best la entri2 khai….
congrat…

..
 
 
Comment by wan
2009-06-08 23:00:51

berapa banyak dah ko punyer pelik πŸ˜†

..
 
Comment by dmch
2009-06-08 23:03:05

hahah email aku nie aku maen bantai jak… agagagag

sedap gak mulut hang no khai….

bes2 kalu utk sape yg terasa pedas…

..
 
Comment by loq
2009-06-08 23:04:15

ko ni anti rokok ye.Bagus2
aku sependapat dengan ko tentang blog SEO dengan affiliate tu.
:[

..
 
Comment by Piratz
2009-06-08 23:05:33

1. aku kena ngn khai sebagai silent reader.. Cesss…

2. Aku pelik bile ade blogger soh orang subscribe die punye blog..
nasib baik pakai short feed.

3. Aku makin pelik bile aku post comment kat sini.. silent reader la katekan… πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:12:09

aku mmg pelik bila orang suka blog dia beribu2 subscriber tapi lepas tu bising hits blog makin menurun. Guna la short feed iye tak? Bapa ramai je yg baca blog ikut handphone phone. Dan mana feeling baca tulisan blog via reader. Nak gak pergi blog diorang, baru feeling ditambah dengan menghargai keringat penulisan seseorang.

Pendapat aku la.. neway tq piratz

p/s: byk la ko nye silent reader.. slalu je komen.. hehehe

..
 
 
Comment by Jaws
2009-06-08 23:08:51

khai…
aku pun pelik gak ngan ape ko pelik…
weh, camne nak g desa pandan dari mcd tuh?
hahahaa.. :o:

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:17:37

Ko tahu Tesco Ampang kan bro? Dari Tesco terus belok kiri. Dah belok kiri sebelum selekon pertama, ada shortcut ke kanan dan sampai la ko desa pandan. Hehehe. πŸ™‚

..
 
 
Comment by clara ixora
2009-06-08 23:11:23

saya pon pelik… hehehehe :[ πŸ™‚ :oups:

..
 
Comment by azizwan(dot)com
2009-06-08 23:13:33

aku lg pelik bila orang yang tengah solat tahu ada orang tengah duduk berborak kat luar sambil hisap rokok. hehe πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:19:09

Hahaha.. Sengal ko wan.. apa nak dipeliknya before bangun solat dan lepas tahyat akhir muka yg sama duduk atas motor tu.. then orang balik dia pon balik..

Mak kat rumah kemain suka anak dia gi masjid.. ehehehe

..
 
 
Comment by Mustaffa
2009-06-08 23:22:57

memang ada benarnya apa yang khai katakan… kadang-kadang tak terpikir..

..
 
Comment by ejardkethot
2009-06-08 23:23:27

fulamek..panjang benor..tp aku tetap baca smpai abies!!~ yey …haha
– smua bnda yg anda pelik…smua mmg kenyataan..
-erk pasal myspace fs tu..trasa jugak den ni.. :aie:
– tp boley jgak den wat duit…hehehe πŸ˜‰

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:41:11

ejard le ni sibuk suh update gak.. hehehe :choler:

..
 
 
Comment by clara ixora
2009-06-08 23:24:12

sy br terpiki ape yg sy rs pelik…

1.sy pelik nape khai xreply sume komen..? :choler: xlarat ke..??

2.sy pelik sume blog oh tidak.. oh artis.. and oh cun tu sume blog khai ker…?? 8)

3.sy pelik nape khai xnk dedahkan identiti khai sedangkan identiti ex khai tu byk lak.. huhu…. :oups:

sy pelik sgt2 nie… konpiyus and musykil sgt…huhu πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:35:29

1. Clara, bukan x nak reply.. tapi x nak la penuh komen ngan komen tuan blog plak kan. X manis dipandang. So Khai reply dgn komen2 yg perlu di reply je la. Hihi.

2. Iye la kot.. Try nengok footer web tu. Hehehe..

3. x de apa yg dipelikkan. Ex khai tu bukan sapa2.. Tapi jika korang ada web yg seumpama “oh artis” tu, time tu baru tahu kenapa identiti sangatlah bermasalah bila masuk kes saman menyaman.

ada lagi yg pelik? Hehehe. πŸ™‚

..
Comment by clara ixora
2009-06-08 23:59:20

sbnrnyer kalo ikotkan byk lg pelik psl khai nie.. blm psl hdp khai lg.. mmg rs pelik mcm2 psl khai ni sbb khai ni mcm bkn mcm laki lain..suke ngadap blog..tdo after 6 a.m.. xmerokok.. xmcm laki2 skg la…huhu..
ooo..kire nye sorok identiti takut org cari ek..hehe.. nk wt cne khai kn popular..tp xth nape trase mcm nk th sgt sape khai nie.. ngan ade kisah cinta yg agung tu..wpn org len mengata tp sy br ikut blog tp sy suke ngan kisah cinta khai..cme xbest sbb skg khai asek sdh jer.. (eh..sdh lg ke..??huhu)
erm..rajin btl khai ngadap sume blog2 kn… neway sy rs heppy taw bile sy komen and khai reply balik…
senyum smpi telinga lg nie sbb ni 2nd time sy komen kt blog khai tp khai dh reply… happy sgt.. πŸ˜‰ πŸ˜‰ thankss….. πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2009-06-09 00:03:38

mmg pelik kot (baru perasan).. sbb tu couple x pernah tahan. Dapat awek semua yg kaki sosial.. merana la dapat pakwe macam ni.. hehehe..

Neway Clara Ixora, selamat datang ke blog picisan ni dan thanks a lot yeah… πŸ™‚

 
Comment by clara ixora
2009-06-09 00:14:10

haha.. bgs pe dpt pakwe mcm ni.. xbuang mse.. ade gk wt keje berfaedah.. xmerokok.. setia.. n mcm2 la.. rugi la si dia tu…huhu… nt lps ni khai kna cari awek yg baik2 plak la ok…

ur welcome… khai d best..!! cayalah.. πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰

chaiyok2…

 
Comment by sepatu putih
2009-06-14 14:29:07

puji ada makna nih…ehehehehe..gosip2

 
 
Comment by Kill-Vearn
2009-06-09 16:24:32

aku rasa tak pelik pon sbb identiti khai aku da selongkar melalui blog ni aku rasa… byk gak aku taw.. gambo pon ada byk.. hahahaha… so ape yg pelik? ke korang tak nampak gambar dia? hehehe…

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Fzalah
2009-06-08 23:27:23

buat-buat pelik gk la.

..
 
Comment by zai
2009-06-08 23:30:39

aku pelik kalau ade org yg pelik..
err..blog ‘Blog No 1 Negare’ tu pn pelik gak..hehe.
ade aku kisah..

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:36:16

itu pelik hingga tahap membunuh.. x tercapai akal manusia normal seperti kita. Tak gitu Azwan Ali?

..
 
 
Comment by fifie ierina
2009-06-08 23:30:47

hahaha, lawak2…

sy pn pelik npe entri ni wat sy
pelik sme.. hikhik, materialistik
itu apekah? plastik kah @pn
lipstik kah? hahaha, gurau2!

peace~ πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:39:02

mereka yg meterialistik ni jika ditenung matanya dalam-dalam, maka kita boleh nampak lambang “$” yang blink blink gitu.. hehehe…

..
Comment by fifie ierina
2009-06-10 01:35:47

hahaha, awk ni kelakar ok! πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by ayong
2009-06-08 23:35:08

haaa, terasa yang sal silent reader tu..hehe..

and btw, mmg byk lagi benda pelik ade..hee~ πŸ™‚

..
 
Comment by are-pa
2009-06-08 23:36:30

aku pelik betoi kamu nih banayk perkara kamu pelik..

n aku pelik betoi ade jugak orang terlalu open dalam posting nih..

ps: nape aku terasa aku nih silent reader eh?? πŸ™‚ πŸ™‚

..
Comment by Eriyza
2009-06-08 23:56:55

Cam kenal jak pemilik nama ni.
Pelik plak ada sini. :p

..
Comment by Khai
2009-06-09 00:11:03

siapa dia tu? kat ohartis mulut kemain leser.. kalau ada orang nak saman dia, laju je Khai tolong kasi information. hahaha.. jgn mara πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Aizat
2009-06-08 23:37:32

Aku pelik kenapa ni komen pertama aku.
-silent reader-

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:39:44

hehe.. Thanks Aizat πŸ™‚

..
 
Comment by zool
2009-06-09 12:40:48

aku ingat aizat ‘hanya kau mampu’ tadi..
baru je menyanyi sorang2 lagu tu ..
tapi gaya tomoklah..
ha ahah πŸ˜†

..
 
 
Comment by Eriyza
2009-06-08 23:39:41

Akak pelik betul sbb Khai pelik dgn
benda yg x pelik. Kekeke!!! :p

..
 
Comment by are-pa
2009-06-08 23:45:32

aha!! aku pelik lagi satu!! why arr..aku tak penah tengok muke real ko ni?? ne tau ensem ek tak..

lau ensem why she left u?? ahahahahah πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:51:35

ah suda.. aku biasa2 saje dong..

p/s: dua tahun dulu dia yg menggedik dgn aku sampai aku clash ngan awek lama. Dan secara peribadi, aku yg tinggalkan dia. :[

..
 
Comment by Kill-Vearn
2009-06-09 16:29:54

sape nak gambar khai bg taw aku.. hahaha… kalo khai nak bg.. hehehe

..
 
 
Comment by Kuwe
2009-06-08 23:49:02

silent reader dah kena sound,terpaksa la aku komen whawha

aku tumpang pelik skaki dua :
– aku pelik betul, nape budak2 slalu on ym,tp invisible je manjang, diorang sgt femes kan kan πŸ˜€

– tp lagi pelik, on ym smpai 48jam,tp kalo msg/buzz, tak pena berbalas, kesimpulannya pun dia signout mcm tu je, wah rupanya dia da delete kita dlm listnya :[

– Aku pelik, org sanggop blanja awek smpai bratos-ratos skali date, tp dgn mak bapak berkira nk mampos (dia anak angkat je)

– Aku pelik juga, ada org snggop ikat perot nk beli fone mahal2, kesimpulannya function2 mengarot dalam fone buat hiasan (adik tlg taipkan msg utk makcik bole?) :bloody:

..
Comment by Khai
2009-06-08 23:55:20

1. mungkin busy kot dan dia on ym untuk msg someone..

2. hehe. Kena delete dan termasuk dalam list ‘ignore’ di ym dia. Kalau kene delete, korang BUZZ still dia dapat.

3. Pekk!! kat dahi sendiri.. paisey!!

4. ada yang 3G pon tak tahu menatang apa. Tapi handphone canggih bagai.. (takpela duit dia.. poket dia.. hehe) orang kata biar papa, asal bergaya.. kakaaaa πŸ™‚

..
Comment by Kuwe
2009-06-09 18:32:36

Ayat psal silent reader buat aku galak nk komen lagi,pndai ko pancing ye, mesti lagi bertimbun komen2 entry slps ni,yelah silent2 reader da kluar dr tempurung kelapa.:D

menambah lagi skaki dua inci :

– nape org suka ambil gmbr diri sdiri pakai fone,dgn dr sudut ats bwh tepi kiri kanan,dengan mulut muncung2,kemudian upload dlm fs,mspace dan sekutu2nya (beratus keping gmbr hmpir sama plak tu! ) 8)

– mengapa tv1,tv2 , aku belek2 asyik berita je? 😐

– nape org2 tu ada email,tp penuh dgn spam je?nk email2 sape2 pun da jadi x releven (yela, penternak spam ni mana pena kesa psal email masok)

– aku lagi pelik, nape skang aku dah pandai berjinak nk komen entry khai :[

(Comments wont nest below this level)
 
 
Comment by pinky_funky
2009-06-11 20:16:40

sy sokong yg ni!!!haha..pelik tol ngn org yg sgup on ym 48jam..tp klo buzz or msg x pnh berbls (myb on ym utk kepuasan kot)..sgup blnja awek beratos2 (myb utk kepuasan kot) n sgup beli hp mahal2 tp x gne sume func yg ade (myb utk kepuasan jua kot)..haha

*silent readers jugak*..hehe 8)

..
 
 
Comment by ketuk_angel
2009-06-09 00:08:02

aku ppon pelik jugak sebab setiap kali masuk blog ni mesti aku nak tiru contentnyer… ahaks πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

..
 
Comment by acadterror
2009-06-09 00:15:31

aku pelik ngan ape ngan ape yang dipelikkan ngan korang sume (ada paham ka )

haa lagi satu, aku pelik tgk membe aku isap rokok sambil menghayati gambar2 yang berada di kotak rokok itu.Mungkin ini yang dikatakan kejadian pelik dan ajaib πŸ™‚

..
 
Comment by amy ; amiera
2009-06-09 00:24:52

– Saya pelik kenapa abang Khai tak suka Acer. Saya pun tak minat sangat. Ayah yang beli. Boleh bagitau apa yang bangang tentang acer?

– Yang pasal duit dalam maybank tu pun abang saya rasa pelik gak. Mulia sungguh maybank ni.

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:42:10

Acer terkenal dgn harga murah dan design yang membuatkan orang rambang mata.. Tapi barang kat dalam hancus.. Kasi masa beberapa bulan la, ada je yg jahanam nanti. Itu dari pengalaman Khai la. Dan disokong oleh Google Search..

..
Comment by munirah
2009-06-09 19:04:41

woh setempek kena silent readers.haha.
aku pelik kenapa ku suka sangat nak bace blog ni and aku akan promote gila2 kt kwn aku tp hampeh dorang bukak sekali je.pastu tak rasa blog ni menarik.tapi aku rasa menarik gila.pelik bin ajaib.

lg satu!dodol betul lah .aku pn geram pelik sakit hati asal batch kitorang je ttbe jd batch first kena 10 subject je.
aku nak amik 12!waaaaaaaaaaaaaaaaa.mcm mana dgn tasawwur and est aku .eshhh :p

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by Suri
2009-06-17 00:24:38

oo yeke…apsal aku guna acer almost 2 years xde plak maselahnya…2 biji lg ha kat umah ni n heavy duty siot kedua2nya…hmm…sapo nak jawab???

Compact cam senang rosak keyboard nye….

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Afiq Danial
2009-06-09 00:25:51

aku lagi pelik kenapa ada orang macam ko ni khai..hahaha..jgn marah..

..
 
Comment by apiz
2009-06-09 00:37:48

aku pelik, naper org kagum dengan keindahan alam, tapi tidak kagum dengan Tuhan yg mncipta alam itu…

..
Comment by hana
2009-06-09 01:14:12

so true!

..
 
 
Comment by No7HinG
2009-06-09 00:57:25

aku pelik kenapa aku baca entri nih pastu aku komen…hurmmmm :(( :(( :((

..
 
Comment by Azah
2009-06-09 01:02:57

aku pelik betul khai ni hidup sungguh sempurna…

πŸ˜€

..
 
Comment by nOh
2009-06-09 01:09:48

oh! sungguh pelik entry ini…
hahaha…
jgn marah…
hehe… πŸ˜‰

..
 
Comment by y0ng
2009-06-09 01:15:53

adeii… kenapa silent readers pon kena skali… tp at least kita org ttp support local bloggers… :8 chaiyok3x…

..
Comment by shar
2009-06-12 03:29:36

local blogger? not local for me… sbb sy org s’pore! lolz ape2 pun blog khai still the best πŸ™‚

..
 
 
Comment by boyah89
2009-06-09 01:29:41

aku pelik yang kewujudan aku di blog khai ni mcm tak disedari …
cewah :o:

..
 
Comment by atokk
2009-06-09 01:33:43

hahaha..pelik2…memang pelik..smpi aku nak baca smpi abes tu.. :p

..
Comment by hanc
2009-06-09 16:11:23

versi2
Pelik2 memang pelik… hanc baca ngan semua comen nyer sakali..huhuhuuh

..
 
 
Comment by miazawa
2009-06-09 01:42:21

aku pelik bila kawan mudah lupa kawan bila ade pakwe.. =(
lg pelik bila seminit lepas ckp ngn pakwe, kol org laen panggil syg2.. :-[)

..
 
Comment by tehsafiah
2009-06-09 02:08:41

silent readers?? haha…akulah kalangan manusia itu… before this tak join pun..baru jek join justkhai ni 2 hari yang lepas…hohoho πŸ™‚ πŸ™‚

..
 
Comment by tehsafiah
2009-06-09 02:10:49

aku pelik bile akak staf kat pejabat aku tanya soalan matematik tahap sekolah rendah punya..macam mana nak kira peratus?? kak..dulu cikgu ajar banyak main eh……
tapi bertambah pelik bila bos pun tanya soalan yang sama…alahai..huhu =(

..
 
Comment by ubey
2009-06-09 03:01:23

aku pelik bile ramai cakap ko x merokok. haha. walhal maybe ko nk tegur perokok2 supaya pandang kiri kanan before nak nyala asap tu

..
 
Comment by zelo55
2009-06-09 03:20:07

aku pelik…
nape aku bukak je post ko terbaru mesti komen dah melambak…
komen ak mesti duduk bawah2 je…
mne aci oit!

(padahal aku dengki…hee)

..
 
Comment by Faiz
2009-06-09 03:28:30

aku pelik toi bila khai cakap nak berenti tulis pasal nieza then dia siap janji. pastu dia buat lg ( haha , marah ? rilek )

aku pelik tol bila header khai ni x bertukar sejak setahun lamanya…

jangan marah khai. :o:

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:48:01

hehe.. yg “lepas dua tahun” tu.. final entri la tu.. dah draft lama actually.. penat je nanti kalau x publish..

header tu? akan ditukar dalam masa terdekat.. bukan edisi putus chenta lagi.. haha!! πŸ™‚

..
Comment by Adney
2009-06-11 22:40:32

Cepat tukar khai.. da boring gilerr ni.. hah. :p

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by din
2009-06-09 03:36:26

aku plik bla khai buat entri plik nie…. hahahahaha…

aku plik mcm ko leh buat sumthng yg mcm justkhai, scukz n yg oh!2 suma 2…. hehehe… ape2 pwn khai, aku spport ko dri thun 2006 lg… hahahahh… silentreader dri scukz dlu… hehehe… mcm2 aku tau tntg ko, ko je yg xtau tntg aku… hahahaha…

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:51:15

hi din.. macam2 tahu? 2006? woott! bahayo ni…

..
 
 
Comment by Roslan Nazri
2009-06-09 04:08:39

aku pelik la kenapa khai leh bagi aku inspirasi..bukan nak bodek eh..
aku pelik la khai bleh taip camni..pada hal aku igt jap nak taip, pastu lupe trus..
aku pelik la nape aku mesti nak komen kat sini..pelik2..
aku pelik la kenape aku tak tido lagi sebab baca entri ko ni..
aku pelik kenape aku suka blog2 ni..
khai ko ni pelik la… πŸ™‚

xde idea dah la..adeh :bloody:

..
 
Comment by joegrimjow
2009-06-09 04:26:54

dah bes exam da ni
nanti xbuat kelas ke?
nak blajo teknik2 website ni

aku pelik betul orang pandai website tak bukak kelas ngajar supaya lagi ramai yang pandai pasal internet

lalalala

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:52:57

ngaa.. x layak lagi la nak ajar orang lain.. hehehe.. :8 someday maybe..

..
 
 
Comment by Blurrypinky
2009-06-09 07:12:13

hmm..aku pun pelik gak…
1. nape ade org depan cakap baik giler..blakang bole kutuk kaw2 punyer… x rase mcm “plastik” ker??? huhuhuhu
2. bf yang dilayan baik oleh gf masih nak cari pompuan lain…pelik2…. x bersyukur langsung…
3. pelik…..nape pagi2 masuk ofis jer trus nak bukak justkhai…huhuhu

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:54:01

1. Itu talam dua muka.
2. gf pon sama je. Lelaki baik selalu bertemu wanita x baik.. begitu sebaiknya.
3. Huhu.. korang dah kene bomoh kot?!! hehehehe πŸ™‚

..
 
 
Comment by Zizie
2009-06-09 08:02:19

haha.
best dowh baca ne bro.

hmm. jap ak pelik kenapa tetiba kau buat entry pasal pelik ni.?
:bloody:

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:54:26

sbb dah x tahan menanggung kepelikkan yg sarat dijiwa.

..
 
 
Comment by Zizie
2009-06-09 08:06:13

tok imam x leh merokok ke?
tu ar kan.
ak pun pelik gak.
bilal tempat ak,lepas abis solat
keluar semejid terus berasap.
haha.
tak dan dan siot.

satu ag.
ak pelik asal kau tengtiba wat entry pasal pelik ni.
apa yang menggerakkan hatimu khai.?

..
Comment by Khai
2009-06-10 03:41:07

Rokok tu kan makruh.. tu cam pelik bila imam buat benda2 yg makruh.. itu je..

..
 
 
Comment by -WaN-
2009-06-09 08:26:23

pelik oh pelik..
macamane ko tahu ada rmai silent reader macam aku ni..biase dtg tp cam malas nak tulis komen…ehehe πŸ˜‰

..
 
Comment by silent reader
2009-06-09 09:15:54

aku tbe2 nak sentap psl silent reader.. da la nick nmae silent reader.. ah! pasni aku komen stiap n3 khai.. hehehe..

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:55:41

hi wan n silent reader.. hehehe.. bagus la macam tu.. kita sama2 berdiskusi kat bahagian komen ni kan. Eh ni bukan comment form, tapi chatroom.. macam yg tertulis kat atas tu.. hehehe

..
 
 
Comment by YaNa
2009-06-09 09:21:47

aku pelik bila..

1. laki minat kaler pink cam khai..

2. khai kongsi kisah chenta dan kehidupan dia pada reader..bleh dikatakan 80% org tau pasal khai… muka camna belaja mana dll.. cam xde privasi je.. (maaf klo terasa,cuma rasa pelik) – mgkn khai ni jujur orgnya..

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:58:16

1. yana.. bagi khai pink tu warna je. cantik.. sangat cantik.. kalau nampak perempuan pakai baju warna pink, seluar putih.. woot!! tak kelip mato den! hahaha..

2.privasi khai di dunia nyata sangat “perfect”.. alam maya ni xde privasi la lagi bagus. Dapat ramai kawan2 yg memahami. Lagi prefer bercerita masalah dgn kawan2 di internet berbeda dgn kawan2 di depan mata..

..
 
 
Comment by eyeman
2009-06-09 10:04:19

hehe. yelah. aku komenlah nih.. πŸ˜€

..
 
Comment by pemuda
2009-06-09 10:16:09

aku pun terkena sebagai silent reader ke khai?

..
 
Comment by tun_teja
2009-06-09 10:36:44

sesungguhnye i ni hnye β€œjustkhai silent readers”..dan i dah lame bookmark blog ni..i xrase pelik sgt he he..

..
Comment by Khai
2009-06-09 15:59:15

hi eyeman, pemuda n tun teja.. thanks!

..
 
 
Comment by depurple
2009-06-09 10:37:40

aku pelik nape aku leh bkk justkhai 3,4 kali shari walhal aku da bce sume ntry yg ade.. :beurk:
lgi pelik ble aku bce ntry yg same berulang kali shari sepertinya aku blom penah mbacanye lagi.. 8)
lagi aku pelik nape ayat aku ni mcm bebelit-belit..
Ngee~ πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:00:15

*wink…

hehehe.. thanks depurple.. baca la bape kali pon sekali nyawa dikandung badan.. hahaha!! takde lah, selagi blog ni hidup. Kalau dah takde nanti, korang mesti rasa kehilangan..

..
 
 
Comment by fira
2009-06-09 10:53:29

just khai- homepage?
hahahaha…maaf la bro..google ttp setia d hati ku..

bagus r die limit kan 10 subjek.
org genius x semesti skor A…skop lg luas snanye..
fair n square r..especially ble psl scholarship.etc.plus..xde la budak2 asek hapal je keje smate2 nk cop A..n xde la lumbe2 masuk koko itu ini . smate2 nk dpt point tinggi..n..lupekan their leisure time – youth hood..haaa..kan da membebel pagi2. πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:02:23

orang bijak pandai skor A ni x semestinya 24 hour dalam bilik n 24 hour dgn buku.. Khai ada ramai kawan yang baca buku sekali dua then semua melekat dalam otak.

Patutnya biar je student tu nak amik risiko. Dia bukan x sedar akan kehidupan remaja, tapi itu pilihan dia. Dia lebih cenderung pada masa depan yg gemilang.

..
Comment by munirah
2009-06-09 19:12:35

betul tu .bengang btl .mana boleh limit subjects kn khai ?kerajaan x bangga ke yang dpt 20 a sume. aku nak 12 je. aduh. keciwa gila batch kitorang xde yang dpt pecah rekod puluh2 a atau belas2 tuh.adoiyai =(

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by fira
2009-06-11 00:48:33

xdek….die cam nak seragam kan la..
byk kot +ve dari -ve..
utk students, parents, teachers, etc..
plus org yg cemerlang , berjaya lam idop die bukan skada dari grade A or b ke ape..byk lg bende len yg jadi kan faktor…utk long term kan.,,plus msia nye edu system bukanla kebabom cam spore…so if dpt 20 a’s pon mebe de just the best lam kepompong sini je..once da p tmpt lua. byk lg mende la..haha..konklusinye…dlm idop ni, ape yang kite jadi pade akhirnye tu yang lg penting n bermakne dari ape yang kite ade mase peringkat permulaan..
so..saye sokong keseragaman jumlah wajib spm n english as compulsory subject to get spm cert ~! yay~!..

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2009-06-11 01:03:15

yg syarat wajib lulus english tu, sangat2 la setuju.. hehehe…

Orait.. thanks fira di atas pendapat awak. Ada benarnya. Tapi kalau macam dulu kira ok la sbb bukan paksaan. Diorang pon x nak gagal. Tapi kalau dah berani amik sampai 17 subject, mean dia sangat yakin dia boleh..

Macam kita nak beli Merc. Duit dah terlebih2 byk dah. Pastu mak kita suh beli Wira je.. x leh degill.. punya la x best..

 
 
 
 
Comment by Sy8
2009-06-09 11:01:24

memang byk lg bnde pelik dlam dunia ni yg ko x sebut khai… 8)

..
 
Comment by *zaza*
2009-06-09 11:03:54

pelik pelik…..
*aku pelik mcmana khai tau rmai silent reader yg mcm aku ni…
*aku pelik napa khai suka kaler pink…kan klau lelaki suka kaler pink hanya la tuk lelaki lembut…(jgn marah πŸ˜‰ )
*aku pelik napa pagi2 aku msti nak tgk blog khai dlu…
*aku pelik napa blog khai ni best sgt… πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:06:07

* ntah.. teka je.. hehe…

* apa yg khai sedar since masuk Limkokwing University, bagaimana sebuah Universiti milik kaum cina (tan sri Lim Kok Wing) boleh menggunakan warna hitam untuk official color university. Bagi kaum cina, warna hitam tu terkenal dengan bad luck. Warna paling suwey bagi kaum cina. Kata Tan Sri, dia nak ubah persepsi orang terhadap warna hitam tu. Lihat, Limkokwing University adalah universiti di Malaysia yang pertama buka di London. Rekod tu.

Begitu juga dgn Khai mengenai persepsi pink. Biar apa orang kata kerana itu hanya mentaliti gila. Hehehe. πŸ™‚

..
 
 
Comment by yash
2009-06-09 11:10:57

uit?? terasa jugak dgn silent reader tu.. heheheh~
panjang bukan main peliknya.. tapi berjaya baca sampai habis!! yey!! huhuhuh~ :o: semua yang pelik2 khai tu tak pernah terpikir.. hohohoh.. :bloody:

..
 
Comment by Amirez
2009-06-09 11:11:06

aku pelik betul sbb sama ngan khai sunat darjah 5 dan pernah tersepit zip eheh. pengsan. sedar2 dlm bilik pembedahan. lari keliling hospital cari mak haha

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:07:06

sampai kene bedah tu. Nasib yg itu kita tak sama bro.. x rela i.. hehehe

..
 
 
Comment by super hana
2009-06-09 11:34:04

yela..yela..
watashi silent reader
watashi komen laaaaa

hye khai!! πŸ˜‰

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:07:50

hi super hana.. hehee.. mesti u pakai spender kat luar gak macam superman ni kan? hehehe

..
 
 
Comment by Aby RAd
2009-06-09 11:42:17

alahai khai..yg ni pun nak bgtau ke

“Aku pelik betul kenapa aku cepat sangat membesar. Dah 21 tahun rupanya sedangkan memori masa umur 4 tahun masih segar dalam ingatan. Hahaha. Aku sunat masa darjah 5 dan aku masih ingat kenangan bila ehem-ehem tersepit kat zip seluar. Sakit siot!”

hahahaha. tp aku agak trasa yg ni:
“Aku pelik betul bila pembaca blog ni datang ke sini hari-hari tapi lupa nak bookmark blog ni atau at least jadikan homepage terus! Hahahaha. Ye la ye la, subscribe pun dah cukup berterima kasih.”

sbb aku xsubscribe mana2 blog org pun.hehehe..

– aku agak pelik dgn org melayu kita yg rata2 berebut2 nak mkn western, sedangkan matsaleh sendri xnak mkn western food..sbb takut ada bercampur arak

– aku pelik..knape asyik org kita je yg kene rasuk? ada x org cina ke india ke yg kene rasuk/histeria??

– aku pelik, knape org skrg bangga sgt gi dating? aku yg ada pakwe tp xpenah jmpe ape lg nak bdating ni kene kutuk??

– aku pelik..laki ramai sgt nak bpoligami – ikut sunnah rasulullah, tp solat yg wajib pun ada yg xpenah

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:10:10

mmg sangat pelik yg keempat2 tu. Tapi yang no 2 tu, dah mmg azalinya syaitan ni kacau orang Islam je kan.. nak sesatkan kita. no wonder..

p/s: rugi la x subscribe mana2 blog.. guna google reader je. best bangat…

..
 
Comment by hanc
2009-06-09 16:54:11

salam.. hanc nak menyampuk jab…… yang ke no.2 tu… ermmm.. kalau kat tempat hanc x kira.. islam x islam.. memang kene punyer… ini pengalaman hanc la..

..
 
 
Comment by bellreis
2009-06-09 12:19:22

trase dow..
aq pon silent riders..huhu.. =(

..
 
Comment by fazamania
2009-06-09 12:26:31

aku pun dlm kategori silent rider , kene komen gak eh.. heheheh πŸ˜‰

..
 
Comment by zool
2009-06-09 12:35:06

Aku nak tambah gak entri aku pun pelik ni.. tapi tunggu balik umah lah.. idea takde kat opis ni..

malas ah nak bookmark atau subscribe.. kalau aku terasa nak baca aku taip je justkhai.com.. Lagipun ko bukan nak belanja aku layan go-kart .. huhuhuhuhuh

..
 
Comment by ????? ????_HPA
2009-06-09 12:48:43

khai xyah plik r pasal tok imam nangis tuh sbab diorang menghayati apa yang dibaca..tp bab rokok tu mesti dipelikkan sebab ana slalu sorok rokok ayah,bila kena marah ana rasa best sangat sebab ayah x dapat isap rokok..huhu :choler:

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:23:19

pasal tok imam tu, dia menghayati sorang2.. makmum x faham.. khutbah jumaat ke camtu.. urmmm

..
 
 
Comment by Adney
2009-06-09 12:50:05

uih.. peliknyer :o:

..
 
Comment by ulik
2009-06-09 12:57:16

mcm2 pelik… tapi gw tak pelik langsung bila:

– ade jek ramai silent-readers yg x subscribe blog lu nih. sbb gw pn x subscribe gak. xtau nape. mls kot. (alasan…padahal sng je kot?)

– Tok Imam merokok. sbb mereka juga manusia biasa, ada nafsu & keinginan. pernah dgr kisah ustaz rogol budak?? nobody’s perfect.

– ramai jek guna ie. mm… maybe mereka tidak berapa celik IT & tidak tahu bagaimana utk install mozilla or whatsoever. maybe they thought they have to pay for the .exe, or etc??

awek2 bontot bkurap @ ade bekas2 kudis but still nak pakai low-cut jeans dgn intention you guys give them some attention. atleast pandang mereka 2kali, mungkin??
mereka hanya mahukan perhatian.

– bile kita lost kontek ngan membe2 time stadi dulu. b4 we ask them, why not we ask oursef?? ade tak lu kontek diorg? xyah ckp la kalo they lived just around the corner or your house. tp yg jauh2… nk ajak kua chill kejap kat mamak pon xleh kan?

– dak2 merempit. alah… budak baru nak up. dulu lu kecik2 camtu gak kan? eh.. tak ke? sorry, my bad.

tapi kan…

gw pelik bila:

– gw tau lu baru jek umo 21 tahun. seems that u have tons of experience.

– gw susah nk type-down (btul ke term ini? belasah saje) ape yg gw rase like the way u did in this site.

i have blog, but i do not call myself a blogger.
sbb gw mem’blog bila kala gw rase nak, and bile time gw rase perlu sahaja.

yang benar, ulik.

..
Comment by Khai
2009-06-10 03:42:54

jawapan yg bernas ulik… tq

..
 
 
Comment by kejuterbang
2009-06-09 13:00:45

silent reader..??
hrtue je r…
takot2 lg nk komen..
skunk dh x..
(gnap smnggu lpak dgn blog nie..)
gud luck khai.. πŸ˜‰ πŸ˜€ πŸ™‚

..
 
Comment by Zizie
2009-06-09 13:03:39

khai,
ap kelebihan compaq ngn acer?
nk tau nih.

..
 
Comment by yunk
2009-06-09 14:43:03

aku pelik asal aku ketagih scukz.com??
ko ade pakai guna-guna eh khai??
haha aku ari2 bukak scukz
ko mmg bezla bro coz wat ari2 ati aku gumbira πŸ™‚

..
 
Comment by not
2009-06-09 14:44:47

aku pelik la….time nk blk kmpung ja…ada jer keja yg diaorg nk bg….huhuh

..
 
Comment by cikguliza
2009-06-09 14:46:55

hehehehehe..akak pon pelik jugak..tiap kali on9..musti nk tgk justkhai gak….smpei cik abe kata..”x abis2 gan justkhai nye tu”…huhuhuhu

..
 
Comment by chad cikun
2009-06-09 14:56:36

mmg pelik sape pkai laptop acer….ngahahhaah(ouh dosany aq…hahaha)

..
 
Comment by Anarm
2009-06-09 15:17:18

pelik btol.. bab ehem2 kena zip tu aku pn penah.. tak rasa pelik ke? hahahhahaha :o:

..
 
Comment by Taufik SM
2009-06-09 15:19:07

oit khai , kadang2 benda pelik r menarik ….

bak kata orang, pelik tp benar … πŸ˜€

..
 
Comment by KampungBoy
2009-06-09 16:10:20

skang nie tok imam bukannya berkhutbah
tapi membaca khutbah
tol tak?

..
 
Comment by Kill-Vearn
2009-06-09 16:19:54

Aku pelik betol la khai tulis entri ni dengan sepontan 100km/h tapi tertypo “DVD Room”… bukankan DVD-Rom ke?

tapi best la kepelikkan ko.. hahaha… πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-09 16:45:45

haha… bunyi nye lebih kurang le tu.. thanks KV..

..
 
 
Comment by zira
2009-06-09 17:32:39

lagi pelik bila ader yang nak syer pengalaman but at the same time mcm nak ungkit balik jer kisah2 masa lalu dia…( saper ekk??? :oups: )

..
 
Comment by taz
2009-06-09 17:35:25

wahahaha sinis tol kamu ini khai.

..
 
Comment by zira
2009-06-09 17:36:45

pelik gak…naper khai still lagi mengaitkan nieza dalam entry2 nya…khai masih harapkan nieza lagi ker??

pelik kan?? naper khai x dapat lupe pd seseorang yg dah pun tabur racun rumpai dalam hati khai….rasenye tu lagi pelik…

satu lagi…pelik gak bile khai dah mula lupekan janji untuk ending kan kisah2 “chenta”nya yg tak kesampaian tu…

..
Comment by Kill-Vearn
2009-06-09 17:41:37

to zira i think u should read entry “after 2 years” and the comments… it will help u…

..
Comment by zira
2009-06-10 17:36:10

yup…understand.

but its not the way to create a story…”after 2 years” means past….so, just forget it..coz life must goes on bebe… πŸ˜‰

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Nurul
2009-06-09 18:01:09

sbg silent reader rs cm terasa je, hehehe. entri yg sempoi. take care khai, :8

..
 
Comment by PakciQue
2009-06-09 18:36:21

Aku pelik betul bila aku komen kat blog kau, kau tak komen kat blog aku. Hurm…

..
 
Comment by +aeng+
2009-06-09 18:54:55

> aku pelik betol kenape otak khai ni penoh dengan idea yang pelik2..

> aku pelik betol kenape aku hari2 tunggu khai update blog die..

> aku pelik betol dgn khai!!! πŸ™‚

..
 
Comment by travian_nOOb
2009-06-09 19:06:27

terasa giler yang akhir tuh… =( =( =(
tapi..
betol arr..
😎 😎 😎

..
 
Comment by moghammer
2009-06-09 19:27:30

aku pelik betul dengan ang ni….ari2 aku mesti nk masuk oh artis, justkhai dan ohtidak…ni yg nk membuatkan ang bangga sambil ehem2 tersepit di zip..huhu πŸ˜†

..
 
Comment by therband
2009-06-09 19:50:33

byk sgt dah pengomen..so silent reader just read je lah..huhu

..
 
Comment by hire4bullet
2009-06-09 20:38:47

salamx bro !!

memang pelik dan melik…..

p/s: bro, dh tgk gmbr limkokwing yg bru ? … tan sri hbis RM 800K semata-mata tuk event tun mahathir..

..
Comment by Khai
2009-06-10 03:44:42

Tan Sri kan mmg kamcing gile ngan Tun Mahathir.. Rumah dia kat cyber tu pon boleh dibina dalam kawasan rumah mahathir. Langsung melindung pemandangan tasik dari rumah mahathir. Sampai macam tu sekali..

..
 
 
Comment by Zik
2009-06-09 20:50:16

aku pelik, bukan main byk word ‘pelik’ kat sini. aku rasa khai berjaya melonjakkan sahama keyword ‘pelik.’

..
 
Comment by paiQute
2009-06-09 21:45:06

heheh..aku lg ske jd silent reader…arap mklum… πŸ™‚
aku akn bg komen skirenye aku rse aku nk..hehehe~

..
 
Comment by paiQute
2009-06-09 21:48:50

aku pelik dgn org2 politik yg slalu bg statement yg super duper bangang ble dh xde idea nk lwn blk hujah2 yg diberikan oleh pihak lwn..ooopsss… πŸ™‚ <censored neh… :[

..
 
Comment by misa
2009-06-09 22:04:49

aku lgi pelik stiap kali aku buka intrnet sure nk trbuka gak justkhai ni…..

khai wat sumpahan nenek kebayan ker??

..
Comment by Khai
2009-06-10 03:39:09

nenek kebayan dalam cerita petang2 tu, kalau mak mah tu mmg betul2 ada, dah lama kene siku2 kepala dia.. hehehe.. eh ape kene mengena da.. hehehe

..
 
 
Comment by ateeka
2009-06-09 22:06:19

satu; tidak ada yang pelik dengan perempuan mata duitan, materialistik. jangan kaitkan dengan keturunan, tolong. sama macam lelaki yang tak boleh tengok perempuan cantik. apa? bukan semua? so bukan perempuan itu materialistik. anti perempuan, itu kau punya pasal.

dua; manusia yang menggunakan IE dan tak reti bukak tab. dia tak belajar IT laa. aku pun pelik jugak, tapi diam jek la. aku tak bagus mana, so perlu ke aku kutuk orang. hoho tak perlu.

tiga; orang kaya guna laptop Acer dan bukan Compaq, apa masalah kau? duit dia. sama la kalau dia baaaaaanyak duit dan nak beli Proton Perdana instead of Mercedes. ohh tak faham.

empat; dia nak naik motor, pakai baju hujan sekalipun di tengah panas, asalkan mematuhi peraturan jalan raya dan tak menggangu orang lain, itu sudah cukup bagus. oh, kalau pakai superbike saja kah boleh dress up gempak?

lima; pe masalah kalau remaja mahu main Facebook, Myspace, download craps dengan broadband mahal? kau bayar kah? tidak? so shut up. bukan aku terasa. aku tidak guna broadband pun. nak ber-blog pun tak reti. kang tak pasal2 kata entrinya diplagiat di mana-mana. haih.

enam; kerajaan menetapkan 10 subjek. try fikir sendiri kenapa gov buat macam tuh. jangan nak pelik tak tentu pasal.

tujuh; pelik ke kalau orang tuh tak bookmark blog yang dia baca? jangan buat aku gelak. okey aku stop. tak gelak. hihi.

lapan; silent readers kan namanya, memang tak mengomen. pelik ke? ke, . . . aku taknak tulis. tapi mungkin taktik suruh silent readers komen lepas ni. marketing bagus. pergh.

..
Comment by Khai
2009-06-10 03:38:00

nak emo tak tentu pasal kenapa? period’kah? sekadar entri humor yg pedas.. πŸ˜€

..
Comment by Blurrypinky
2009-06-10 07:41:34

a’ah..mmg mcm period…huhuhu jgn mara arr…. huhuhu πŸ˜‰

(Comments wont nest below this level)
 
Comment by paiQute
2009-06-10 19:07:17

die xemo kot..cme die plek dgn bnde2 yg ko xspatutnye plek..aku pon de gak yg xstuju ngn point ko..tp pe2 pon ni blog ko kn..so ske ati ko la nk wt cne kn..tp still de point ko yg mybe wt org trase..cntohnye cm IE, acer tuh..hehehehehe….ni skadar respon dr silent reader yg sssaaaaaaaaaangaaat3 jrg mengomen entri ko…tp pe2 pon aku ske bce blog ko..keep it up bro! πŸ™‚

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2009-06-10 19:24:44

aku malas nak jawab point “emo” tu satu persatu.. ok la aku jawab gak…

1. anda materialistik ke? nak terasa dan hangin satu badan? peduli apa sebut keturunan ke ape.. kene la pada batang hidung mereka yg materialistik.. rasanya orang yg x materialistik x kan hangin kot kalau orang kaitkan perangai materialistik tu sebagai penyakit keturunan..

2. Hai.. orang beri teguran baik pun x boleh ke? Aku rasa mereka yang baru tahu guna tab tu, pasti akan bersyukur bila membaca entri ni. Dari tak tahu terus tahu. Perkara mudah je tu. Takkan perlu celik IT gila babi, baru boleh ajar orang lain? Kalau dah hebat sangat dan kenal sangat dengan facebook, myspace etc, belajarlah mencintai browser sekali.

3. Proton n Merc mmg sebuah kereta. Tetapi mereka berada dalam satu standard yg jauh berlainan. Berbeza dgn Acer dan Compaq. Ianya mmg sebuah jenama laptop tetapi berada dalam satu standard yang tidak jauh bezanya. Contohnya harga etc. Cik Ateeka kurang membuat bacaan sebenarnya. Dan jarang melakukan research di Internet. Dan paling penting, Cik Ateeka ni menggunakan Acer. Sebab tu hangin satu badan bila orang kata barang dia x bagus. Google it please… or pergi lowyat.net punya forums.. Jgn malas!

4. Orang tak kata salah. Tapi macam kelakar. Mmg kenyataan kelakar pun. Kamu tanya mana2 lelaki dalam dunia ni. Apesal kamu hangin tak tentu pasal? pakwe kamu begitu ke Ateeka? Oh lupa, period….

5. Satu teguran membina untuk remaja. Guna Internet untuk perkara yg berfaedah. Mmg bukan duit aku, tapi aku sedih melihat adanya anak bangsa seperti mereka dan kamu.

6. Kenapa government buat macam tu? ko dah pikir ke Ateeka? share la kat sini..

7. Itu humor.. saja diadakan. jangan jadi bodoh dan lembap pickup.. Ops!

8. Ini lagi la malas nak jawab.. ape masalah ko aku nak suruh silent reader kasi komen? haha.. pelik nyaa… πŸ˜€

 
Comment by paiQute
2009-06-11 18:31:40

hahaha..giliran khai plak emo~ :bloody:

 
Comment by ainjoe
2009-11-04 20:22:38

adui…
xpe2..
sbenarnye stiap orang ade pandangan lain2 kan..itu pandangan khai, benda2 pelik yg dia rase bg dia..
org lain, lain plak benda pelik br dorang kan3..

aku pelik gk tetiba aku leh komen kt sini..haha
cuma bg aku, xelok gk kite nk persoalkan pandangan org lain..tp xsalah kalo kite nk berkongsi pandangan kite sendiri kan..

hee..sekadar nak mengomel kat sini..
peace! πŸ˜‰

 
 
 
Comment by aidaa N.
2009-06-10 09:46:36

alaa ~ relax laa.
jgn laa serious sgt ,
jom kita pelik sama2 dgn khai yg pelik .

khai, bila you ckp period tu , i teringat kat iklan kotex ke stayfree .. hurm memne je la kn
die ckp ” period ? tak kisah . ” πŸ˜€

..
 
 
Comment by applepie
2009-06-09 23:10:01

pelik bila org yg pandai bawak moto tapi tak pandai nk parking betol-betol. spacekn la jgk tuk org len yg lmbt nii…. :((

..
 
Comment by beal
2009-06-09 23:36:35

‘silent reader’…huhu..makan dlam sey… πŸ˜‰

..
 
Comment by someone
2009-06-09 23:48:38

Woh…silent reader kne kali nie…
hahaa…
aku ada jgk la komen sesikit entri2 seblom nie…
apa2 pon…blog nie mmg best…

..
 
Comment by azah
2009-06-09 23:49:46

hurm? kikiki

..
 
Comment by drysusurrus
2009-06-10 03:40:38

sori ek. aku nih one of the justkhai silent readers. πŸ˜€

..
 
Comment by Sya
2009-06-10 08:13:38

aku pelik kenapa aku pelik bila khai pelik dgn benda2 pelik sedangkan benda pelik tu tak brapa pelik seperti benda2 pelik yg lain yg mmg buat aku betul2 pelik mcm mane aku leh jadi betul2 pelik dgn kejadian pelik.

..
Comment by Khai
2009-06-10 19:25:35

pelik mana Sya dapat idea untuk tulis banyak perkataan pelik yg pelik2 tu. Hahaa

..
 
 
Comment by abu
2009-06-10 08:47:09

pelik kenape mat rempit suka pakai ex5.

pelik kenapa org pakai moto power(khai pakai 125z wooo)
tak pandai kona baring.

=( =(

..
 
Comment by lady sara
2009-06-10 09:03:10

aku lagi pelik bila khai ni ada je idea untuk menarik readers.
dah tu tak pernah tunjuk muka yg tak brape hensem tu 8) ….

..
 
Comment by aidaa N.
2009-06-10 09:40:40

pergh ~ i pelik betul dengan you, khai sebab you banyak sgt benda yg you pelik .

p/s :

i pelik betul dengan orang yang tetiba boleh ada nama japanese , korean kat myspace tu . padahal nama die Minah je .

i pelik betul dengan kedai Memory Lane sebab jual brg glitter2 yg menyakitkan mata .

i pelik betul dengan rempit kt sekolah i tu ,
semua mcm mintak langgar hidup2 je .
ade sorang tu , die ckp “seteruk-teruk aku ni pn takdelh smpai mencuri , merokok je ” .
tak ke bangang ? mcm org yg patut dilanggar hidup-hidup smbil menghidap virus h1n1 .

..
Comment by Khai
2009-06-12 05:00:04

I lagi pelik sebab u pun ada perkara yang pelik aidaaa.. hehehehe πŸ™‚

..
 
 
Comment by YaNa
2009-06-10 10:20:54

++ pelik nape skrang lebey suka masuk justkhai dari scukz.com.. πŸ™‚

..
 
Comment by YaNa
2009-06-10 10:32:00

++ pelik nape kerajaan dah tau lorong haji taib tu tempat maksiat tp still sampai skrang tempat tu HOT

++ pelik nape mesia ada kilang arak yg GAH

++ pelik nape sebagai negara islam tp kita ni pengeluar daging babi

++ pelik kat paper skrang banyak kes jenayah pelik2 cam bunuh2 dll

++ pelik nape PATI leh ramai kat mesia

++ pelik nape kita baek ati sangat tolong jiran cam Indon padahal kat mesia ni punya la ramai yg perlukan pertolongan trutamanya hal kewangan

++ pelik nape still nak along kasi bunga banyak sangat pastu xdapat potong tangan dll.. (dorang ni terpengaruh ngan cite Jingsaw erk)

++ pelik nape org kata kancil standard xleh pecut sampai 140km/sjam.. aku pecut leh je cecah 140 (tapi turun bukitla)… gelak seround.. πŸ™‚

..
 
Comment by ekino
2009-06-10 10:55:18

pelik gler ble 1st time je msuk blog nih terus terminat kat blog pnye tuan!..kahkahkah…juz kidding!..

all of ur post mmg syok! πŸ™‚

..
 
Comment by anak ikan
2009-06-10 11:45:42

aku pun pelik kenapa ko ni pelik sangat…

..
 
Comment by PutraRocker
2009-06-10 13:21:14

aku pelik kenape ayah aku nak kawen lagi…hahahaha…:)

rock the world khai… :o:

..
 
Comment by Bam
2009-06-10 13:55:21

Aku la 2 – silent readers 8)

..
 
Comment by hafizmd
2009-06-10 15:16:28

adus..terasa plak pedasnye entri kali nie..’silent reader’ tuh..hikhik..akupun pelik..napela korang suke sgt komen byk2 kt blog budak khai ni?hikhik.. πŸ˜‰

..
 
Comment by fareesha
2009-06-10 15:32:36

saya pelik knp khai sokmo offline kat ym….??? adakah hanya pada saya? pelik2…. =(

..
 
Comment by KampungBoy
2009-06-10 15:37:27

aku rasa entry akan ditembak bertalu2 lepas nie
semua lapisan msyarakat kena tmbak dengan ko nie khai
orang kampung dah mengamuk………………..
haha

..
 
Comment by Hanis
2009-06-10 15:59:14

Aku pelik betul bila orang marah kat aku..
aku kan budak baeekk..
hehehe.. 8)

..
 
Comment by nbie89
2009-06-10 16:15:06

first of all, mende pelik2 tu lar yang menarik minat org ramai…
eventhough sesetengah tu x bagus pown…

but,
sometimes u have to look something in a different ways…
like rempit…dont get me wrong, aku anti giler..
tapi point of view aku sket berubah bile aku tengok “nitro circus”. aktiviti gile yang dilakukan oleh rempit ni bukanlar ade kat malaysia jer, actually kat luar negara pown da banyak da, cume takde gelaran jer. dalam nitro circus they turn their craziness into money….tagline “fly like an eagle, fall like moron”

kadang2 kita x sedar manusia diciptakan lain personalitinya…
for example, khai pelik kenapa diorg sanggup patah sini sana…
and at the same time, diorg pulak pelik kenapa khai sentiasa depan computer…huhu

p/s: tengok x “beauty and the geek”….maybe u one of the geek? πŸ™‚

neway, im just sayin..no hurt feelin ok :8

..
 
Comment by kaela
2009-06-10 16:31:21

terase i sbg silent reader.hehehe…kdg2 kte komen dlm ati je.huhuhu. nway love ur blog, since last week lawat ur blog, but d latest entri still “selepas 2 tahun” hehehe… arini trhibur ckt bc d latest entri, 1 thing 1 agree wit u psl org naik motor kriss tp dress up mcm naik superbike…hehehe :8 its really weird -lol-

..
 
Comment by kak Lia
2009-06-10 16:56:35

Maafkan kak khai!kalau teguran Kak di entri yang lepas buat khai sakit hati..tugas seorg kakak adalah membimbing adik bukan menghancurkan adiknya…bagi kakak khai Mieya.. Nasihat kak,kalau sayangkan adik bukan begini caranya..bukan kerohkan lagi keadaan adik..kak rasa pelik betoi kalau seorg kakak tak tau peranan serorg kakak terhadap adiknya….Maaf kak Lia org Luar bersuara dialam maya…JANGAN SEKALI-KALI MENGHINA ORANG,SELALUNYA BALASAN PENGHINAAN ITU KEMBALI KEPADA DIRI SENDIRI,BEGITULAH YANG KERAP TERJADI.”

LEBIH BAIK MEMAKI DIRI SENDIRI DARIPADA MEMAKI ORANG,SEBAB MEMAKI DIRI SENDIRI ITU MOTIVASI SEDANG MEMAKI ORANG ITU SENGAJA MENCARI DIMAKI DAN DIBENCI”

..
 
Comment by Mr.Bintang
2009-06-10 17:29:09

Aku pelik kenapa sekali Khai update.. berduyun datang ngomen.. :choler: hehe..

Lagi la pelik bile aku baca semua komen-komen tu.. sampai habis lak tu.. penat woi!! hahaha.. :o: :bloody:

..
 
Comment by BaRaGaS
2009-06-10 17:56:02

Aku lagi pelik =( kenape aku penat scroll mouse biler aku bace komen korang nie woiii penat laa wohahahahaha

..
 
Comment by zul
2009-06-10 18:55:48

yang aku pelik,kenapa website e-toyol.com macam xde function jek?bukan sampai keluar tv kew advertisement diorang?lebih baik budget iklan tv transfer ke budget seo,btol x korg suma?

..
 
Comment by beliamuda
2009-06-10 19:19:07

aku pelik la aku sanggup baca daripada awal entri sampai habis komen last.. padahal dah nampak kat scroll tu panjang giler.. grr~~ :bloody:

..
 
Comment by Akuro San
2009-06-10 21:32:17

nak kongsi benda pelik gak lah…
kalau blog Justkhai ni ada informasi yang menarik / panas sampai org berebut-rebut nak komen, itu bukan sesuatu yang pelik, bukan?
tapi saya sangat pelik, blog ‘Anak Mat Nor’ (http://jebonisme.blogspot.com/) yang hanya berwarna hitam-putih, dan hanya mengeluarkan ‘Tajuk Entry’ sahaja, telah mendapat berpuluh-puluh komen??
maaf, saya bukan nak promote blog ‘Anak Mat Nor’, saya cuma nak kongsi benda pelik jer…

apa pun, saya akui… saya yang masih baru dlm berblog dan perlu lebih banyak perbaiki kelemahan… huhu… :oups:

..
 
Comment by h3r0
2009-06-10 22:28:09

banyak betul yg ko pelik khai…
mmg best entry nie.. aku pun pelik boleh banyk blog nie ngan hepi skali..

..
 
Comment by kan ni na bu
2009-06-10 22:33:41

HAHAHAHAHAHA!!!!!!
KENA KAT BATANG HIDUNG GUA SIOOOOTTTT!!!!!

..
 
Comment by Arnamee
2009-06-10 22:49:17

Salam singgah:)
*blogwalking.

pelik pulak sye suke entri pelik nih:)

..
 
Comment by Fahmi Irsyad
2009-06-11 01:10:59

sy plik npe khai byk sgt bnda2 yg pelik..
n bnda2 y plik tu pn plik tgk khai..
haha..kiddin’
btw,nice blog πŸ™‚

..
 
Comment by roxy
2009-06-11 02:29:48

..internet malaysia cam siot slow xleh blah..
haha..ak dok ukraine pon bile balik malaysia cuti boleh rindu internet ukraine..~ :[ :[

..
 
Comment by Sya
2009-06-11 03:38:08

silent reader da bersuara
klua la byk perkataan ‘pelik’ yg tak tertanggung oleh khai πŸ™‚
dpt idea sbb baca riddles kat ohtidak tu 8)

..
 
Comment by Momentos
2009-06-11 05:03:13

aku tau sape yg rempit ngan kriss tp helmet cm superbike,hoho…kt citer rempit vs impak maksima..mentang2 modenas sponsor,kalo nek ex5 pon xpela gk

p/s: aku pelik sbb aku rase blog ni aku pnye,hua2

..
 
Comment by aman
2009-06-11 06:58:16

huhu…paling setuju tang IE tue…hehe

..
 
Comment by depurple
2009-06-11 11:42:37

to me,

men + pink = SEXY 8)

yay! :8
ngee~~

..
 
Comment by NaNa
2009-06-11 13:38:47

aku pelik napela aku asyk usha2 blog khai ni…
pagi2 celik mata trus msk cni..adess πŸ˜‰

p/s: im silent reader too.. πŸ™‚

..
Comment by Khai
2009-06-12 05:01:51

Hi NaNa.. mekacih… sayang u lebey la.. hehe

..
 
 
Comment by fzrz
2009-06-11 15:46:26

pelik gak..nape pembuat filem skng nih asyik wt citer lebey kurang same jer.. menunjukkan org melayu nih suker bunuh org..rempit xtentu psl..macam2 la…dah sah2 org lh terikut.. tapi kdg2 aku tgk gak..tu yg pelik tuh..hahhahhaaa…

..
 
Comment by B-BOLL
2009-06-11 19:09:37

pelik2…
aku baru je report ngn bos aku naper blh duit masuk kat akaun ko tetibe
ni jejas reputasi maybank sbg kapla arimau, x pasal2 tuka kapla toyol
hahahaha maybe toyol dot com tu ada link dgn
maybank-khai-toyol
πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

..
Comment by fifie ierina
2009-06-12 17:55:47

hahaha, komen ni klakar banget! πŸ™‚

..
 
 
Comment by bro phone
2009-06-11 19:39:43

Saya pun pelik kalau h/p rosak pasti hantar kedai untuk d’repair padahal repair h/p tu bukan susah sgt pun.Kalu hantar kedai sah-sah kena cas yang mahal.he..hee

..
 
Comment by samanosuke_04
2009-06-11 20:43:43

mantaplaaa entri ko kali nie.. hihi, kekadang ader gak yang ko sependapat ngan aku.. fuh~~ lega beb… release tension..

..
 
Comment by Adney
2009-06-12 00:59:56

huhu.. tibe2 plak rase nak tambah komen plak..

Aku pelik nape khai x ubah2 footer “2.7” padahal da 2 new release used.. hehe πŸ˜€

..
 
Comment by Adney
2009-06-12 01:01:36

huhu.. tibe2 plak rase nak tambah komen plak..

Aku pelik nape khai x ubah2 footer “2.7” padahal da 2 new release used.. hehe πŸ˜€

Dan lagi satu aku pelik nape mase hover kat footer pada perkatan “more” kua “find it somewhere” hehe.. :8

..
Comment by Khai
2009-06-12 05:59:47

hehehe… dah update.. lupa nak update footer…

hurmm.. yg second tu… find la somewhere… heheheh

..
 
 
Comment by pening
2009-06-12 09:14:08

A’ah mmg pelik dgn kes artis bising2 n bengang bile gambar or cite dorang dah terkantoi..mse wat dulu, x nak fikir lak tp bile dah kne mulelah mereka cam2 alasan….adooyaii..pelik, pelik..

..
 
Comment by adi_gajoh
2009-06-12 10:38:57

khai, nk tnye skit. ko kte kn, ko rse plik bile org apply broadband mahal-mahal tiap bulan sekadar mahu main Facebook, Myspace, download movie dan perkara-perkara lain yang tidak memberi hasil.so, aku nk r jgak tnye, agak2 ko, pe ek mnde y aku leh wat dgn itrnet nie slain mnde2 2 smue?? kdg2 aku rse mbzir r jgak klu pkai intrnet stakat utk main mnde2 2 je smue…tlg jwb ek khai… dh lme sbnrnye mnde nie blegar2 d fkiran aku nie… =)

..
Comment by Meet ucle Jony
2009-06-12 20:01:07

aku sokong soal ko ni..khai jwb ler

..
 
Comment by ahhcomey
2009-06-13 02:37:13

byk je mende lain leh wat
meniage ke
at least leh wat duit dr perabis duit mak bapak byr broadband
2 aku ase maksud khai ni

..
 
Comment by Khai
2009-06-13 10:56:14

betul kata ahhcomey.. meniaga untuk buat duit.. jual produk di ebay atau buka blog guna blogspot dan jual produk apa yang dirasakan sesuai. Jual one drop perfumes ke. ape ke… ramai yg buat biz online kat internet ni..

Jangan terjerat untuk join biz yang mulut manis sudah lah. Salah satunya blogstarz.my dan yg sebagainya. πŸ™‚

..
Comment by iZwaN (a.k.a someone be4)
2009-06-14 19:34:12

npe khai?? blogstarz tuh x bgos ke??
bkan jana duit ribu raban ke??

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Sputatrix
2009-06-12 20:02:39

aku pelik sbb wajah ko x pna appear dlm blog ko sndiri
ke aku yg x search..or ko low profile 8)

..
 
Comment by ahhcomey
2009-06-13 02:34:27

aku pun pelik duit maybank aku bertambah jugak..
tp malas nak wat kecoh
dah dapat 2 gune ajela..
hahaha

..
 
Comment by adi_gajoh
2009-06-13 08:07:52

duit mybank btmbah nie r y aku xpuas ati… aku dh la xder akaun mybank…. lpas nie aku kne bukak r akaun mybank klu gini… hahaha

..
 
Comment by adi_gajoh
2009-06-13 08:08:35

eh lupe nk tnye, byk sngat ke y btmbah 2??

..
Comment by Khai
2009-06-13 10:58:35

Ribu riban sen la jugak.. akakaka..

..
 
 
Comment by san_uden
2009-06-13 11:40:39

aku pun plik la ngan blog ni.. aku ske bc entry ngan komen dlm blog ni smpai hbs.. bc komen pun bez pe..

..
 
Comment by Asyraf Abdul Rahim
2009-06-13 21:03:50

haha kelakar dowh!

oh nak bagitaw. aku rasa semua dak lelaki (yang islam lah) mesti pernah merasa terzip anu sendiri. ehhe.

sebab aku pun pernah kene gak. hahaha. sakit tapi tak taw nak ngadu kat sapa tyme tu. sebab malu. πŸ˜€

..
 
Comment by Anyza
2009-06-13 22:46:34

pelik.. napa aku yg jauh kt Egypt ni pun ikut terase??.. =( ..coz aku pun ‘silent reader’ kut.. :p
pelik..nape aku suke sgt bc blog bdk Khai ni??.. πŸ™‚
neway..terus ikhlaskn hati nak share ilmu yek..
Allah yubaarik alaik πŸ™‚

..
 
Comment by miraH
2009-06-14 07:52:56

wow wow wow!!
hehe. πŸ™‚

..
 
Comment by misa
2009-06-14 14:15:40

pelik bila dlm cdangan BI wajib lulus baru lulus spm tp knapa diorg x wat wajib lulus Pendidikan Islam (utk yg muslim) skali utk dpat sjil Spm.. :oups:

..
Comment by Taufik SM
2009-06-14 18:21:40

kalau gitu ramai r fail .. tp aku agama A hahahah :[

..
Comment by misa
2009-06-24 13:53:56

sedeh o0o kalau ada org fail agama….. =(

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by otomen
2009-06-15 15:08:09

pelik aq nengok kt comment ni makin bertambah bnyk..bce komen pon da wat aq pelik…ahAhhA
pasal tok imam tu pon mmg pelik,padahal da tau merokok tu makhruh (klu rjin google,klu merokok dalam masjid,haRremm), drg pon sesedap oren jek isap lgik… :aie:

..
 
Comment by kimieysyeema
2009-06-15 23:06:28

– Aku pelik betul bila orang kaya guna laptop Acer. Compaq lah at least. (ok duit dia lantak dia)

pe barang PC…x kyng penting x kisah la compaq.. yang penting PC.. orang pakai la MAC πŸ™‚

..
 
Comment by kimieysyeema
2009-06-15 23:09:23

mac…mac…mac…mac…mac…mac…mac…mac…mac… πŸ™‚

..
 
Comment by muyyaQ
2009-06-16 12:28:41

aku pelik betol.. kenape blog ko ni slow smacam.. haishh… :o: :o:

khai: leh x tambah 1 menu, untuk yg plain text saje. berat seh blog ko ni penuh ngan js.. huhu

..
 
Comment by virgoes_gl
2009-06-17 09:02:00

aku pun pelik…. kenapa lelaki melayu sekarang berjinak2 dgn subang d telinga?? tahu kah downg kalu pakai sebang m cm mana nak jadi wali2.,,.. :bloody:

..
 
Comment by ::lil duck::
2009-06-18 20:25:26

peliknya..npe i scroll down tp xde ayat lgsg kuar dlm page khai ni..?masalahkah?

..
 
Comment by faridfaiz
2009-06-20 11:37:27

abes jugak aku baca..hahha

..
 
Comment by rizzar
2009-06-20 22:11:53

aku ade 2 benda pelik tgh bermain kat fikiran

1) kenapa kwn2 aku suka share kt Facebook mslh2 dorg pastu bila kite kasi komen x leh terima lak.. sentap.. pdhal niat kita nk bg sokongan moral jer.. siap komen blk.. “ckp mmg sng..tp ko x rasa apa yg aku rasa”.. duh!

2) apasal Bos aku install wireless kat opis tp xmo share password kat kitorg.. aji bakhil kalo tau pon musti gelak guling2 x cukup lantai!..

byk lg benda pelik nk share tp ini blog khai yg punyer.. bkn sendiri bikin

..
 
Comment by mira
2009-06-20 23:24:57

haha..nice blog.
komen ni je yg ak mmp kasik.
:p

..
 
Comment by afya
2009-06-27 22:18:40

plg pelik bila kawan2 lelaki i , time kat U bukan men rapat..
ke mana2 pun 2gether2
smpai takleh nak bawa makwe…

hurm, tp bila dh abis U,
smua hilang tah ke mana :oups:

..
 
Comment by Pendatang Asing
2009-06-29 05:07:33

Aku lagi pelik bl aku ni salah satu “silent readers” Justkhai tp aku sikit pn xtrase bl baca bullet point yg tu πŸ˜›

Ajaib, ajaib…hehe

..
 
Comment by Pendatang Asing
2009-06-29 05:19:29

btw, khai…xnk adakn satu sesi ramah mesra utk para pembaca justkhai ke? idea random je ni, hehe…

p/s: maaf ye kl double-posting ni xdibenarkn…kl salah tlg tunjukkan πŸ™‚

..
 
Comment by ANNE SUE
2009-07-04 10:00:12

tak tau la aku nak komen apa…. :oups:

..
 
Comment by shahdeah
2009-07-06 11:50:06

aku pelik betol kenape tiap kali aku on9, msti blog khai jugak yg aku cri dlu..adoiiii xpham2 :bloody:

..
 
Comment by phily
2009-07-06 20:25:00

salam…aku setuju dengan sesetengah pekara yang hang sebut..dan ada yang aku x setuju.. terutamanya bila hang sebut..kawan2 universiti lepas U hilang tambah2 kawan yang x mengenang budi…bak kata abah aku..bila kita wat budi ngan orang jangan sesekali terlintas untuk orang balas budi kita,pahala yang Tuhan bagi kat kita masa kita buat budi dah jadi dosa kalu kita ungkit,

banyak kali jugak aku masuk page hang ni and aku suka dengan apa yang hang wat,aku ada pro dan contra…pemikiran hang ada kebanyakan melangkaui peringkat umur hang memasuki kelayakan utama bertanding sebagai wakil rakyat dan umur kelayakan utama untuk daftar mengundi(hang da daftar ka weih) apa apa pun tahniah la …buat page macam ni ok….mereben la banyak2 dan selit2 lah banyak lagi ilmu

..
 
Comment by Encik Pelik
2009-07-22 19:46:07

Aku PELIK kenapa aku jujur sangat nak bagitau yang aku sakit hati dengan entri kau ni. :choler:

..
 
Comment by β€œjustkhai silent readers”
2009-08-02 16:08:00

pedas gak… =(
r we cool? 8)

..
 
Comment by asmoham
2009-09-12 21:49:08

aku x pelik apesal aku baru je jumpe link blog ko dari blog adik aku sampai skg aku jadi fan ko..

aku xpelik org g smayang jumaat tapi lepak atas motor x solat sebab kalau derang x g smayang, mak / bini derang x masak nasi! hahahaha..

..
 
Comment by reezluv
2009-09-14 16:33:39

haha..kenapa plak aku rasa pelik bila ada gak post tu yang terkena kat aku..haha..aramek..:P

..
 
Comment by ct_fiza
2009-09-17 15:01:06

silent readers.. terasa aku… ni baru kali kedua komen kat cni..
hahha πŸ™‚

..
 
Comment by justkhai silent reader
2009-09-19 20:14:05

bkn malas nak komen. but nothing to say. cheers khai~ πŸ˜‰

..
 
Comment by padi
2009-09-24 11:58:21

ak plik dgn fesyen zamn skunk nie..
pakai selendang leher nmpk..tngn yg 3 suku 2 nmpk..
mzhab mne ikut pn ak xtau..main belit2..tepi je tutup..
dpn belkng kasi tengok..xphm..

..
 
Comment by redzuan88
2009-10-07 10:39:07

:p hellooooo

..
 
Comment by mr.orange
2009-11-04 13:50:55

weh.. =( aku betul2 trase 2ndlastnye ‘kepelikan’ ko tu…yelah2..aku pasni tgglkn la komen…aku suke bc ngan komens2 readers2 yg len gak..hakhak..ptot la dpt ranking 37! πŸ˜‰ tp..aku rs klu ko x ‘sound’ direct silent reader cam aku mmg aku xkan subcribe o tgglkn msg la smpi ble2 pon…hukhuk…

p/s: aku lyan blog nih ble tension ngan keje yg tah ble nk stop dr xde keje n ble intenet cm makbapak kpd ank haram yg dilahirkan(wooo…ayt tepengaruh dr kate2 laser ko la nih πŸ™‚ )

..
 
Comment by Hairi
2009-11-04 17:21:48

saya silent reader hehe.. πŸ™‚

..
 
Comment by alif azran@aleen90
2009-11-04 17:41:28

aku pun pelik bile aku tersengih sorang2 bile baca blog ni.tuan punyer blog pun xprnh aku tgk tersengih.. πŸ™‚

..
 
Comment by paeh
2009-11-04 18:16:19

err… aku terasa sgt kt silent reader tuu.. ahaha…yelaaa…sebelum ni xde URL nk bg komen.. kang komen xde URL xbape rancak lak… ahaha

..
 
Comment by (n_n)
2009-11-04 19:45:41

aku pelik dgn diri aku sndiri
dah baca artikel ni masih lg tersenyum2 bila baca lg
n aku lg pelik knapa ku still on9 n rajin mngomen blog ni..
padahal sok exam! adeii~

..
 
Comment by hasifzul
2010-01-07 13:06:27

aque plik,napelah aque bru jumpe website ko nih…
nape x jumpe sbelom aku create blog kt blogspot…dh promote dh pon…
jd msalah pulk nk tukr kt wordpress walau dh import post…
tp,nk kne tarik org lagi…bru nk post bnyk2..haish..pnink pale ku..

..
 
Comment by ezhar luiccious
2010-04-30 04:44:00

aku pelik kenapa aku tidak berasa pelik?
dan korng pon mesti pelik knp aq komen post khai ney sedangkn dah lama di post,itulah sebabnye..kerana post ni pelik sikit kerana baynyak perkataan “pelik”.. :[

..
 
Comment by Emma
2010-05-06 15:01:18

ok..ok.. xnak jd silent reader. so..i drop komen. hehe~
nway very2 nice n funny entry..
thumbs up khai!!:)

..
 
Comment by penyux
2010-05-26 15:27:31

1 . Aku pelik dan kagum sebab ko bleh tulis macam2 kat blog sedangkan aku xde idea nk tulis ape..

2 . Aku pn pelik sebab aku baru je seminggu follow blog ko tapi aku rajin untuk baca sampai la di tahap ni..ade lagi 47 page nk dihabiskan.

3 . Aku pelik sebab bleh plak aku bace sume komen2 sebelum2 ni..(macam byk jgk komen2 yang ade kat sini dan sume aku baca)

4 . Dan aku pelik sebab ak x taw camne ko bleh rasa pelik2 ngan perkara di ats.

5 . Dan terakhirnya, aku pelik dengan diri aku sendiri yang tertarik dgn blog ni tapi still silent reader dan x sucribe … 8)

..
 
Comment by DanDan
2010-06-21 02:48:50

aku pun pelik la knape orang tak suke dengan website aku ;(

..
 
Comment by Zaty Ali
2010-08-22 23:51:00

bile aq terasa aq jd semakin pelik ~~
almaklum silent reader~~
ini komen pertama aq~~
ceh~~

..
 
Comment by Mohamad Qayum
2012-05-26 05:05:18

aku pelik dari aku tak tao langsung blog nie, sampai habis sume content aku bace. 😐

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post