Awal tahun 2010 yang macam-macam hal

Hi guys. Maaf kalau tertunggu-tunggu update terbaru. Ramai sangat yang suruh tebas lalang kat blog ni. Memang jarang-jarang Khai tak update Justkhai dalam tempoh masa yang agak panjang. Sebenarnya, banyak benda yang jadi seminggu dua ni. Kepala serabut. Kalau kasi alasan sibuk boleh tak? Yup, Khai sangat sibuk kecuali malam je lah masa nak berekreasi dengan member-member. Pergi karaoke ke apa memecahkan suara yang masih dara ini. Hakhak! Jam yang lainnya, hantuk kepala ke dinding sambil menonggeng layan lagu New Boyz. Hidup Tomok! Wohha! Sekarang ni sibuk dengan tender pulak beb! Proposal bagai. Masa, tolong jangan mencemburui diriku. Sigh~

Mengenai contest kerjasama bersama korang yang Khai tulis pada artikel sebelum ini, nama tiga orang pemenangnya tu Khai akan beritahu pada artikel akan datang. Maaf sangat-sangat sebab Khai belum sempat pun nak baca semua komen-komen korang dalam entri tu. Reply komen korang lagi la tak dapat. Neway, diulangi kalau korang ada apa-apa pun soalan yang nak ditanya Khai, boleh terus email Khai atau hantar message kat Facebook terus. Jangan tanya di Shoutbox, Facebook Chat atau YM, sebab Khai “susah” nak layan. Hehee.

Jadi untuk update kali ni, Khai akan cuba membebel tentang beberapa perkara yang dah terjadi baru-baru ini (selama blog ini ditumbuhi lalang). Tolong buangkan sedikit masa korang ya sebab entri ni ada kemungkinan akan panjang. Atau mungkin tidak..

*********************

Sebagai permulaan dan tiada isi, saja nak bagitahu yang Khai dah pun dapat kalendar P1 W1max walaupun dah penghujung Januari dah ni. Thanks untuk P1 sebab tak lupa pada Khai. Thank but no thanks kepada abang posmen sebab malas gila nak masukkan surat tu dalam peti surat. Ada ke main letak macam tu je atas pagar? Kalau hujan tak pasal-pasal makan penampar laju-laju kan? Anyway, happy sangat-sangat ni sebab kalendar tu memang cantik gile oh. Lagi-lagi untuk bulan March sebab ada review pasal Justkhai dalam tu. Hehehe. Untuk gambaran kalendar, korang masuk la artikel pasal kalendar yang pernah Khai post beberapa minggu lalu.

*********************

Masuk isu serius mengenai blogger yang bernama pena Aduka Teruna mengenai kes meng’hina Almarhum Sultan Iskandar yang baru mangkat beberapa hari lalu. Orang dah takde pun lu nak marah-marah lagi buat apa bro? Korang nengok, dengan tiga baris entri sahaja, dah mampu membuatkan insan bernama pena Aduka Teruna yang berasal dari Negeri Sembilan itu bakal merengkok di dalam penjara. Dah la nama pun Khairulnizam. No wonder ada seorang hamba Allah ni, tanya kalau-kalau Khai ke gerangan Aduka Teruna tu? Oh! Tidak sama sekali. Saya tak suka berpolitik. Anyway Bro, camana lu nak blogging nanti bro? Sian sama lu. Sia-sia je hidup lu selama ni. Rasa macam tak berbaloi jadi banduan senang-senang macam tu. Apa guna hits blog lu naik sebab dapat masuk paper, tapi lu tak dapat nengok sebab blogging dengan dinding dalam penjara.

Lain kali sedia maklumlah, bukan tak pernah jadi sebelum ni pasal isu menghina sultan ni. Jangan buat main dengan nama Sultan. Biarpun korang rasa korang betul, cuba fikir apa nasib korang selepas artikel seperti itu di’publish kepada umum. Padam pun tak guna, cache page sentiasa akan di’rekod’kan. So, jangan kerana jari, badan yang merana. Ini negara ada kedaulatan kot bro?

Dan yang kat bawah ni siapa nak jawab? Kerana najis seketul, habis rosak mangkuk jamban sebelanga. LMAO~

Tamat isu Aduka Teruna.

*********************

Khamis lalu (21 Januari 2010), dapat satu berita sedih di atas pemergian seorang sahabat internet. Biarpun belum pernah bertemu (tak sempat), tapi kehilangan Rokudaimi ni sebenarnya amatlah dirasai. Dulu masa zaman kegemilangan Scukz, nama Roku ni bukanlah lagi satu nama yang asing. Sampai dulu bila team Scukz ada buat port kat PKO pun, Khai main sekali dengan dia. Khai belum sempat berjumpa dengan arwah. Tapi ex-gf Khai pernah jumpa dengan arwah semasa hayatnya dan katanya, arwah sangatlah baik orangnya. Kepada keluarga arwah, takziah diucapkan. Dan Al-Fatihah kepada Allayarham Mohd Khusairi yang baru berusia 25 tahun. May God bless you bro! Kitorang semua team-team Scukz akan merindui kamu.

*********************

Ingat nak ulas sikit pasal isu boikot Yahudi. Lama kita tak dengar dah kan? Bila perang semua orang kemain lagi nak boikot sana, boikot sini. Habis perang, kempen pun habis ke? Lawak la korang ni.Apapun Khai tak sempat nak tulis pasal ni. Mungkin dalam artikel yang akan datang.

Lagi apa yang korang rasa tragedi tidak di’ingini dah pun berlaku pada tahun 2010 ni? Isu nama Allah? Gereja dibakar? Dunia politik semakin membusuk? Share sama-sama di bahagian komen boleh?

Anyway, dalam entri akan datang juga, Khai nak upload gambar workplace Khai yang baru. Happy sangat-sangat maklumlah dah ada LCD HDMI yang baru. So boleh buat kerja dengan lebih besar dan luas lepas ni. Hehe. Tunggu entri akan datang ye? Thanks kerana sudi membaca. Errr, taknak tolong tebaskan lalang ke kat blog ni? (kasi komen la maknanya tu.. hehe)

P/s: Lepas ni Khai akan try luangkan masa dengan komitmen sebagai seorang Blogger semula. InsyaAllah.

Ditulis pada 1:46 PM 27 January '10 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 807 views | Dalam kategori: Blog, Daily Craps, Hidup Khai, Motivasi | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

48 Comments »

Comment by naz
2010-01-27 16:14:38

awal tahun dh camni, kalau xdpt settle lg, aku takut tahun ni jadi tahun plg mengerikan dlm sejarah malaysia =( ape pun takziah & al fatihah utk arwah kawan ko ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Daus
2010-01-27 16:15:41

sorang punya pasal, abis buruk nama para blogger… adess…

..
 
Comment by Shadyz
2010-01-27 16:16:52

haha…lama aku tunggu ko khai..wahahahaaa

..
 
Comment by akma
2010-01-27 16:17:34

aku komen. yahu! bak kalendaer wimax satu!

..
 
Comment by beliamuda
2010-01-27 16:20:42

masa berlalu, banyakla benda yang terjadi. cuma kejadian kali ni lebih mencabar norma kebiasaan masyarakat kita.

..
 
Comment by Ramdzi
2010-01-27 16:23:56

kerana mulut, badan binasa.. so kepada yang lain2 tu, beringat le. telajak perahu leh undur.. telajak kata, sendiri tanggung akibat. huhu.. n takziah & al-fatihah kpd rokudaime. semoga dia ditempatkan dikalangn orang2 yang beriman. Amin..

..
 
Comment by MQ@akak qaseh
2010-01-27 16:25:10

Salam khai…bak satu kalender..hehehe

..
 
Comment by Akuro San
2010-01-27 17:08:22

buzy betul khai sekarang ni yerk~
tahniahlah berjaya juga meng’update blog biar pun terdapat pelbagai halangan~ huhu~ ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Roslan
2010-01-27 17:51:42

good luck pada kamu..takziah pada yang pergi..takut pada 2010 yang masih bulan 1…camne nak tempuh hari2 yang mendatang ni? emm tepuk dada tanya la diri yang mana baik dan yang mana buruk..

..
 
Comment by aizuddin
2010-01-27 17:58:18

awal tahun ni macam2 kes ada..plg baru wat grup kat pesbuk pasal memey..oh artis..haha..silap2 ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by kisahsensasi
2010-01-27 18:27:59

hmm…. mungkin khai berminat nak buat post entry pasal HANI TARMIZI…. kalau tak silap masih lagi jadi HOT GOOGLE KEYWOOD…

..
 
Comment by ejardkethot
2010-01-27 18:37:04

wahh…akhirnya..huhuhuhu
owh…roku dh mninggal..innalillah
al fatihah buat beliau..
huuuuu..saya tetap jeles..p1wimax syg khai..haha

..
 
Comment by xun
2010-01-27 18:44:22

sama-sama busy. hmm..

..
 
Comment by gadissenyum
2010-01-27 18:52:38

zuss!! zuss! zuss!!
*bunyi tgh tebas lalang*
haha 8)

..
Comment by fifie ierina
2010-01-28 07:02:16

hakhak! cyumel aje komen nie :8

..
 
 
Comment by FaisalReza
2010-01-27 20:13:10

Salam… Khai pekabo ko? bz ek… heheh… lama tggu blog ko post baru…

Anyway… isu Aduka Taruna adalah isu yg sangat sensitif dalam hidup aku… coz aku anak jati Johor… then sepanjang hayat aku pernah berjumpanya sekali…. almarhum adalah seorang yang sangat baik….

So para bloggers berhati2 bila anda post sosuatu dlm blog k.

8)

..
 
Comment by syin
2010-01-27 20:24:33

kalendar tu dpt mcm mana khai…? user P1 W1max je ke…? celcom broadband xleh ke…? hehehehe…

sal isu 2 kepala babi tu broo…aku pun tak berapa paham sangat…

satu lagi, kenapa domain limkokwing university xde .edu? -sorry, tak tahu takut yg dah ada yg tanye…

..
 
Comment by ayong_qiela
2010-01-27 20:30:19

salam khai, roku dah meninggal? innalillah. takziah kepada family beliau. tapi nape ye? penah closed ngn die dulu, tapi later dah bz, masing2 ade keje. huhu~ terkejut sgt! and kena selalu berigt yang nywa kita boleh ditarik bile2 mase je.

Al- fatihah~

..
Comment by ayong_qiela
2010-01-27 21:24:51

baru perasan ape penyakit die. huhu~ sebak je bile dpt tahu. huhu~

..
 
 
Comment by Fathi Yaqin
2010-01-27 20:36:55

Lama tak update…dah update komen la…

P1-no komen…
Aduhh ada ka Teruna???-takde keje nak hina2 ni…kan dah kene tangkap…kita blogger2 ni,harap2 dijauhkan sumer…InsyaAllah…

Scukz–aku ada baca kat FB ko…sedih jugak.umur muda lagi.25 thn…sebaya abang aku…Al-Fatihah…

Boikot???–boikot…tak serius…

Politik???ohh yeah–Politik=SANGAT KOTOR!!!!FAHAM!!!!

..
 
Comment by x-po
2010-01-27 20:56:00

aku ingt nk komen psl politik kt malaysia ni tp takut la plak, tkt kne lempar dlm jail cam aduka tu..hoho negara demokrasi la kunun, kutuk skit je trus tgkap lempar dlm jail..aiyoo

..
Comment by TSN
2010-01-31 19:05:23

adukatarakguna tu bukannya setakat kutuk tapi menghina orang yang baru sahaja meninggal ketika itu… dah ler menghina fakta pun salah menjurus kepada fitnah.

la ni dia buat alasan konon post tu pasal hikayat kesultanan melaka… macam ler orang lain bongok macam dia.. memacam alasan nak keluarkan diri dari masalah ciptaan sendiri

kepada semua blogger kalau tak tau pasal sesuatu perkara harap lu orang just buat entri pasal kehidupan lu orang aje dalam blog lu orang; tak usah gatal tangan menaip tentang kehidupan orang lain yang lu sendiri tak kenal secara peribadi tapi hanya setakat kenal melalui cerita-cerita mulut yang entah betul entah tidak

..
Comment by IntanNurArissaRashid
2010-02-18 08:00:00

btul3… akak setuju… contohnye justkhai la kn…. cite2 sendiri j… lg akak berminat nak bace… ohartis, ohtidak pun khai akn boh details yg benarrrr….. ๐Ÿ˜‰

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by Shahrul
2010-01-27 21:07:25

Fuyoo.. dpt kalender wimax tu. Aku baru jer terminate wimax. Shah Alam mmg x bleh blah nk guna wimax. Masuk kategori red area, that mean coverage problem kat sini. Kalau wimax upgrade coverage dia kat sini, mungkin aku boleh potong lg sekali. hehe

..
 
Comment by frahynx
2010-01-27 22:08:41

akhirnya diupdate….

takziah diucapkan kpd arwah….

btw,

kalender wimax kurang maniss satuuu……… ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Ryehanna
2010-01-27 22:17:19

Heh. Awal 2O1O ni memang banyak peristiwa-peristiwa…

anyway, have fun with your workload!!

๐Ÿ˜›

..
 
Comment by atokk
2010-01-27 22:56:43

tu lah pasal..selalu ko selalu rajen nak updated..apasal awal2 tahun satu je post..hehehe..

..
 
Comment by zool
2010-01-28 00:28:15

Aku jarang singgah blog ko sebab nampak ko jarang update..
Tapi memang aku setuju. Menulis atau komen kena hati2…
Jangan sebab tulisan masa depan kacau…

Tapi sebenar ada yang lagi teruk komen.. tak tau citer plak..

..
 
Comment by arnamee
2010-01-28 01:25:23

Salam khai. mcm2 kan dugaan dlm dunia yg makin semput ni.
Adeh,haritu dah sdih2 dah, sebb muncul hlgn dlm keluarga angkara seorg penulis blog tu, tapi insyaallah akn trus menulis yg baik2;D

p/s; khai jarang updte pun , blog masih dikunjungi, tapi tidak Anem, jarang updte, hambik!, terduduk trafik.-tapi tupun masih jarang updte jugak-hehe.mcm2;p

..
 
Comment by Jimmy
2010-01-28 02:23:25

Kan bagus kalu kerajaan boleh tgkap blogger yg wat blog hina Islam jugak.. bab politik laju je diorg wat keje. Bab agama… hancuss…

..
 
Comment by hadi
2010-01-28 02:45:28

Adus…aku kecewa sangat bila ada jugak manuasia boleh kutuk org dah meninggal dunia ni. Ianya x sepatutnya berlaku…huhu.. =(

..
 
Comment by zuwairiaiman
2010-01-28 10:02:31

khai. i support you!!!
tibe2 kan.. hehehehe ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by Eriyza
2010-01-28 10:06:57

Awal 2010 dicemari dgn pelbagai isu
yg tak best. Herm! :p

..
 
Comment by Wan perlis
2010-01-28 10:07:47

dah lama tunggu hang update.
yup permulaan tahun 2010 yang panas.
ni baru permulaan.
paling menyedihkan gempa bumi di haiti.
lebih 100 000 terkorban.

..
 
Comment by iZwaN
2010-01-28 11:36:36

Yeaa….dh b’update…lme gk tggu ble la nk ada entri br…
nway…kupasan isu yg sgt bernas…
isu yg hangat dibincangkan skrg nie…
wanna read more in future…

..
 
Comment by onetrg
2010-01-28 11:43:06

hermmm..entri seblom ni paling lame x update.rekod dunia nih…

..
 
Comment by eiyda
2010-01-28 13:35:28

awal tahun yang banyak dugaan n xcabarannyer ๐Ÿ˜

..
 
Comment by Suri
2010-01-28 14:08:09

salam khAI..
tahun 2010 memang banyak cabaran baik kepada perkara yang buruk atau sebaliknya. Namun setiap yang diharungi akan membuatkan kita berfikir sejenak adakah diri kita juga telah bersiap sedia untuk membawa bekalan kesana khasnya dipersembahkan kepadaNya.

..
 
Comment by fiezaradzi
2010-01-28 15:56:02

mmg kesian la kat aduka taruna tu.. tapi tu la, lain kali kena la jaga bahasa sikit kan.. kita kan bangsa berbahasa.. (de lain kali x..??)
– entry ni mmg lama dah tunggu.. lama tak update ye..

..
 
Comment by muslimgirl
2010-01-28 21:25:47

assalamualaikum… mr.khai… nak kalender! hehehe…..

..
 
Comment by hafizmd
2010-01-28 22:06:24

1) Kalender tu mmg comey, bakla satu page..hehehe..
2) Aku takut kalau isu2 sensitif tak ditangani dgn baik, bahaya tu wei..
3) Takziah utk keluarga tu, moge dalam rahmat Allah jua..ameen
4) LCD baru, dah tunjuk gmbar ke? ๐Ÿ™‚

..
 
Comment by chedet
2010-01-29 08:24:04

Nak kesian ke kat Aduka Taruna? Xperlu kowt. Berita selalu highlight pasal AT hina sultan jer. Tapi isu AT hina isteri nabi kurang plak orang nak marah. Ramai jugak dikalangan mmbe-mmbe ak yang xtahu pasal AT hina isteri nabi……

There Is nO sUch s2upid QueStiOn,
buT tHere iS suCh s2upiD aNsWer. (-.+)v

..
 
Comment by arrizz
2010-01-29 11:14:17

stuju ngan sume yg ko ckp tue..bukn sal isu nama Allah tue jer..byk g isu yg aku prasan skg dah mkin diam..kes atlantuya..kes anwar..diam jer..klau ada pon, skejap jer kne mention kt mana2 media massa..

..
 
Comment by Ery
2010-01-29 19:24:39

Aduka taruna tu bebgong.. Konon nk tunjuk bagus la tuh.. Huhu… Takziah atas pemergian bro roku…

..
 
Comment by mrslug
2010-01-30 14:31:38

al-fatihah utk arwah..teringat arwah kudai kene bahan dlm forum..isk3..maafkn daku kudai.. :bloody:

..
 
Comment by oh!dawie
2010-02-02 10:10:23

Salam khai..akhirnya dh update blog ko nie ek..Yey!!
Sonok lebey lak aku nie..hoho

..
 
Comment by Hmmm...
2010-02-05 18:07:15

Hidup lagi Khai yer..Alhamdullillah…hehe..
Apapun, mmg saya ada perasan skit nama bloggerz tu lbh kurang sama dgn khai smpi ada kenalan yg bertanya samada itu khai sbb khai asyik post nak kahwin sgt tu kan..hehe… :love:

Apapun, good luck kpd khai k…

..
 
Comment by IntanNurArissaRashid
2010-02-18 05:08:50

perrgghhh… masa kua news tentang ni, mmg agak berdentum gakkks tkt kalo beliau yg direman ialah Khai… Alhamdulillahhhh Khai selamat, sihat sejahtera… Moga justKhai & sekutunya berkembang ngan pesat… Amin..

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post