Respon Khai Pada Dunia – Part 2

Artikel berikut adalah kesinambungan dari artikel Respon Khai pada Dunia – Part 1.

i-love-u

Salam guys. W00t!! Hampir terlupa untuk udpate Justkhai ni. Manjang rajin update Oh! Khai tu je. Hehehe. Tapi memang betul la bukan senang nak update Justkhai ni sebab tak boleh nak cerita yang biasa-biasa (expectation korang agak tinggi). Apalagi hal personal, semuanya dah Khai pindah masuk Oh! Khai dan Khai rasa korang yang rajin masuk Justkhai ni pun nak baca something yang bermaklumat dan berfaedah. Who cares about me? Betul tak?

Ok, kesinambungan untuk Respon Khai pada Dunia – Part 1, kita teruskan untuk Part 2 pula. Macam biasa, 5 respon diberikan dalam setiap bahagian.

6. Who the Hell behind Petaling Street, Downtown, Uptown etc?

downtown-kl

Kerat jari kalau korang tak kenal semua tempat-tempat ni. Uptown Damansara, Uptown Danau Kota, Downtown Cheras, Downtown Shah Alam dan Petaling Street. Dan Khai sanggup kerat jari kuku (huhu) kalau ada lagi antara korang yang tak pernah jejak tempat tersebut untuk beli baju, kasut atau at least baju dalam! Woot!

Kat situ semua murah-murah dan sedia maklum kesemua benda yang dijual kat tempat-tempat macam tu, memang bukan original dan kebanyakkan barang datang dari negara China dan Indonesia. Persoalannya, bolehkah tempat-tempat macam tu boleh ada di Malaysia dengan senang hatinya?

Polis mana? PKDNHEP mana? Kastam mana? Petaling Street tengah-tengah bandar takkan takde siapa yang nampak? Dan siapa yang ramai kat Petaling Street tu? Pelancong, dan ini amat memalukan. Tukang jual pula kebanyakkan pendatang haram Indonesia dan Bangla. Mana tukang kutip pendatang? buat keje ke tidok?!!! Mungkin ada yang menyokong tempat-tempat macam tu diteruskan, tapi pada Khai, kalau korang teringin nak pakai barang-barang branded, kumpul la duit sikit then beli yang ori. Kalah membeli menang ler memakai.

Kalau korang nampak Proton Waja orang modified jadikan Evo, mesti korang cakap owner dia tu tak sedar diri. Jadi apa bezanya kalau kita bergaya dan berlagak kaya dengan “brand” yang melekat di badan kalau diri kita sendiri sedar yang itu semua hanya palsu semata-mata. Sekadar pendapat peribadi dan perlukan jawapan.

7. Isu Rafiqin Darwisy

rafiqin-darwisy

Menyebut pasal isu ni, ada dua perkara yang buat Khai hairan. Satu, adakah budak tersebut diambil tindakkan macam Aduka Teruna yang menghina Sultan Johor yang telah mangkat? Seorang Sultan dan seorang lagi rakyat biasa tapi yang pasti kedua-duanya manusia yang sentiasa setaraf di sisi Allah. Sebenarnya tindakkan perlu bagi memberi pengajaran pada budak tersebut dan juga kita semua agar tidak mempermainkan orang yang telah tiada. Jaga sensitiviti dan perasaan keluarga si mati.

Keduanya, hairan kenapa orang kita kecoh sangat pasal isu ni. Hampir satu Malaysia bercerita mengenai isu Rafiqin Darwisy ni. Who the heck budak tu? Berpengaruh ke dia sampai keluar paper semua? Patutnya dari awal, kita tak perlu perbesarkan isu budak hingusan macam tu. Cuma sekadar perlu berikan dia nasihat. Sekarang, yang tak tahu dah jadi tahu. Kita buat dosa makin hamun dia pun dah jadi dosa kita dengan dia, padahal isu sebenar akhirat nanti dia menjawab la dengan si mati. Betul tak?

8. Tinted cermin kereta

tinted-cermin

Soalan yang ringkas. Kenapa dan mengapa rakyat biasa kena saman kalau tinted cermin kereta jadi gelap tapi orang besar atau selebriti boleh pulak buat macam tu? Malaysia ni panas der. Kena la tingkap gelap-gelap sikit betul tak?

9. Mat Rempit

mat-rempit

Naik motor je mat rempit, naik motor je mat rempit. Khai tak pernah lah kena cop mat rempit sebab muka Khai ni muka baik (kahkah). Tapi ada la member yang orang pandang serong kat dia sebab ingat dia tu mat rempit. Kepada orang tu, jangan sampai aku nampak ayah kau on the way pergi masjid naik motor then aku cakap ayah kau tu mat rempit sudah lah!

10. Awek Cun

awek-cun.jpg” alt=”awek-cun” />

Kenapa kat KL ni, pantang ada awek cun je, mesti dating dengan Mat Indon? Apa dah takde orang melayu lagi? Then lari pergi kahwin kat Lombok (*correction by nebiula*). Nak kata tak sekolah, mak ayah dah suruh pergi sekolah tapi dia yang taknak pergi. Lagi satu kalau bukan couple dengan Mat Indon, mesti couple dengan Mat Rempit. Bangga la konon naik motor dengan badan lentik kerengga dia tu. Padahal macam cipan je nengok. Hehehe. Bangga jadi cikkaaro? Tapi biasalah budak-budak baru nak naik.

Kepada cikaro tersebut atau mat rempit, fikirkanlah ada korang nampak cikaro dan mat rempit umur yang 30 ke atas? Sebab apa takde? Sebab masa tu korang dah confirm matang dan korang akan pandang mat rempit dan cikaro ni betul-betul sebagai sampah masyarakat. Dan kalau korang rasa suatu hari nanti korang pun akan sampai ke umur 30 tahun, kenapa tak berubah dari sekarang?

Orait itu sahaja buat masa ni. Part seterusnya akan menyusul. Jawapan dan respon korang amatlah Khai tunggu. Tolong semat dalam kepala korang yang semua tertulis di atas adalah pendapat peribadi Khai sahaja dari dua mata yang melihat. Lain orang lain pendapat kan? Tapi kalau pendapat tu salah, tunjukkanlah apa yang betulnya dengan cara yang betul. Itu sahaja. Akhir kata, renung-renungkan dan selamat memberi respon..

Ditulis pada 5:39 AM 27 April '10 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 15,886 views | Dalam kategori: Daily Craps, Istimewa, Motivasi, Tergempar | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , , , , , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

82 Comments »

Comment by MrRollies
2010-04-27 05:42:20

huhu yang pasal barang branded tu setuju sangat..
kalah membeli menang memakai =D

..
 
Comment by Fazreen
2010-04-27 05:51:58

ak mmg xpuas hati selagi tak dpt brg ori..bia amek masa bertahun pn aslkn dpt pakai brg ori..

..
 
Comment by HumanityLife
2010-04-27 06:11:28

@Fazreen btol kata kamoo tu… bkan senang nk dapat barang ori.. bkan ape.. xkemampuan nk wat camne.. :o:

..
 
Comment by HumanityLife
2010-04-27 06:13:22

Your IP address 60.53.133.*** has been banned from this shoutbox.

Please try again later.

waaa… sampai hati kooo khai.. xkase aku tinggalkan jejak kasih! =( =( =( =( :8 :8 :8

..
 
Comment by akmal hacks
2010-04-27 06:14:50

jeles ngn orang lombok!! dorang ada main ayat2 ni… wakaka.. 🙂

..
 
Comment by Khai
2010-04-27 06:21:22

korang yg komen terawal ni… kan ada 5 soalan tu. Kalau boleh jawab la semua ye secara serius.. Plss.. Hehehe. 🙂

..
Comment by ishak
2010-04-28 08:10:32

gambar awek tu bukan awek kau ke khai…..?

itu yang aku heran…soa; kereta bertinted tu….

kalau polis traffic kereta peribadi diorang boleh pakai bertinted tapi kalau orang lain diorang saman 🙂

..
 
 
Comment by akma
2010-04-27 06:22:53

aku pnh pg downtown cheras, tp jln sorg2 sbb ‘org’ tu penat. hehe

..
 
Comment by serol
2010-04-27 06:24:05

sangat2 la setuju dengan tinted cermin kereta tu..aha

oh, khai..gambar awek mana ko sebat tu haa? 😉

..
 
Comment by mello
2010-04-27 06:59:16

dulu selalu je aku lepak kt downtown cheras.. jejakkan kaki kt kl pun sbb manusia yg sorang tu je.. tp kini tak dah kot.. bnyk kenangan masam kat sana.. cintaku tertinggal di kuala lumpur..hahahaha

banyak kes pasal perempuan skang ni..yg ikut lari pegi lombok tu satu hal, hari tu aku baca dlm metro ada yg sanggup mintak cerai dari suami sbb nk ikut jantan nigeria..ada yg kantoi tngah “ehem” ngan laki lain kt rumah..kantoi ngan suami sdiri pulak tu..

pasal tinted cermin tu,dorang panas khai..kan setiap masa pakai baju tebal a.k.a kot..kakaka

..
 
Comment by Nasrulz
2010-04-27 07:18:40

Stuju la dgn artikel Khai..
tambah2 yg no.6 tu…memang aku pun pelik dgn PENGUATKUASA DI MALAYSIA nie..byangkan kat Petaling Street tu..tyco-tyco penjual DVD Lucah berlambak..diorang nie xperasan ke buat2 xperasan..pelik-pelik..
harap amik la tindakan sikit wlau xboleh amik bnyak..
dgn peniaga dia SANGAT LA KURANG AJAR..bila xbeli..maki2 kita plak..cakap kita samseng..

korang jaga2 la bila ke Petaling Street..,kedai first kat pintu masuk sebelah kanan,yg jual jam tu,memang TERSANGAT LA KURANG AJAR..bila xbeli jam jea..dia ckap kita samseng..,buat bising kat kita..WTH betul la… :bloody:

siasat skit tu banduan dari Guantanamo ke dari dari neraka yg terjatuh kat malaysia nie..haiz~

anyway..,apa yg khai cakap kat entry nie dan yg sebelumnya tu memang betul..aku sokong ko khai 100000% 🙂

..
 
Comment by Scromix
2010-04-27 07:24:47

Sebenarnya tindakkan perlu bagi memberi pengajaran pada budak tersebut dan juga kita semua agar tidak mempermainkan orang yang telah tiada.

tindakkan or tindakan? 🙂

..
Comment by Khai
2010-04-27 09:52:44

kalau rasa boleh faham tu, abaikan sudah. Jawab soalan tu lagi bagus.. 😛

..
 
 
Comment by hazwan
2010-04-27 07:27:49

tu la..kalo naik motor je kena cop mat rempit..teruk btol..
em,awek ko tu ek??hehhe

..
Comment by azizuan
2010-04-27 16:53:31

pantang muda, naik moto, muka jahat sikit kompom orang cop mat rempit..aku manjang kena ja padahal tak main moto pon..pakai p klas kuar makan ja..toya toi..

..
 
 
Comment by ejardkethot
2010-04-27 07:31:56

heh…pasal brg brnded..
maybe ak x spendapat..
sbb…dr kcik ak di latih bersederhana
tp siyes..sy x pnah p ptling street…sob sob..
sy penang dok p rope walk ja…dr kcik smpai skunk dok jenjalan
bg sy..branded x branded..x kisah..janji bnda tu selesa n chantik.
itu dah ok..kadang2 branded ori …tp design dia x besh..x beli gak..
tp yg x branded..brand pon ntah apa2..design dia terbaikkkkkkk..so rembat sudeh..bg sy brand,ori ?…doesn’t matter..n kadang2…tkot gak org2 yg pkai branded ni kang ada yg ska menunjuk2..[riakk] pulakk..pstu kutuk org yg pkai x brand..kt situ nnt dh jd tabiat lain plak…
so..apa kata pon..tgk kemampuan la..kalu diri tu x mampu jgn la nk myiksa diri…slumber sudehh.
…opss..rasa ini komen pling pnjang pnah kasik..sori..sy mmg x ska bli brg yg branded ..kcuali gadget je la…itu pasti mau ori..klu x…terbakor 😉

-pendapat peribadi saya ok 🙂

..
Comment by Khai
2010-04-27 09:54:19

yah.. yg jadi isu bila pakai baju branded tiruan, nak berlagak cakap beli ori. Kalau macam kita ni nak pakai baju apa pun untuk keselesaan diri sendiri, kenapa tidak kan? Dah gomen x heran pasal baju2 cetak rompak kat Malaysia ni. Dia saja la tu nak senangkan rakyat. Hehehe.

..
Comment by availableaction
2010-04-27 17:11:39

Salam, barang branded yang aku dah beli, jeans levis dan t-shirt polo.. aku selesa dan senang memakainya, aku langsung tidak berbangga dan aku memakainya untuk kepuasan diri.. Akan tetapi ade mulut nakal yang membandingkan jeans aku dengan jeans downtown, ade juga yang memerli aku dengan sinis berkata, ‘kalo aku jadi ko, aku gi downtown, leh beli 4 helai baju polo’.. aku hairan, aku tak gune duit die, aku tak ajak die teman pon time pegi beli barang2 tu sume..

Pelik kan org camni, die rase diri die tu perfect. sigh~

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2010-04-27 18:46:57

ya betul. Zaman sekarang ni kita pakai ori pun, orang akan cakap tu beli kat uptown. Jadi peganglah pada prinsip kalah membeli menang memakai. Diorang jeles la tu. Hehehe.

Abaikan orang macam tu..

 
Comment by ejardkethot
2010-05-07 04:19:04

siyes…mmg ada sstgh org..suke compare brg die ngan brang kta
huuuuuuu….mau jgk lempang laju2…

 
 
 
 
Comment by akmal hacks
2010-04-27 07:45:58

akan ku jawab dengan serius..

1st.petaling street..Kebanyakan peniaga da suap kat pihak berkuasa,itu yg aku nampak..

2nd,isu rafiqin..dia mengutuk org yg arwah secara terbuka.. so ramai yg marah..tp aku ade soalan, sape yg buat entri psl bdak ni,dorg ikhlas ke marah bdak ni or just nk traffik? huhu

3,orang berpengaruh spe yg brani tegur, tgur sikit komfem kne saman..cehh..leceh..org bwahan terpaksa tunduk pale..cam sistem kasta la plak.

4,mat rempit ngan mat moto lain..biar dorg syok ngn dunia dorg..kita selaku mat moto ni teruskan bawak moto ngan berhati2 ya,,hehe

5,org lambok…rase2 awek melayu ni taste dorg tinggi kot, nk merasa dapat balak oversea..tapi pada pendapat aku, mat2 indon ni mmg terkenal ngn mantera beradu dorang..huhu

..
 
Comment by safwan
2010-04-27 08:08:04

salam,skrg ni org byk pkai crocs tiruan…kualiti ori ngn x ori lebih kurang je…klau pegi pkai msjid pkai crocs x ori bile hilang x la sedih sgt … 8)

..
Comment by Khai
2010-04-27 09:57:10

Haah, mengenai crocs, ada satu gak yg clone beli kat Times Square. Bezakan dengan Crocs ori kat Midvalley, sumpah langsung x nampak apa kebaikkan Crocs ori tu. Beli yg clone pon dah cukup menang membeli, menang jugak memakai. Boleh beli 4 5 pasang terus. Hehehe..

..
2010-04-30 07:43:16

khai kate nk beli crocs minggu ni…belilah yg original,haha

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
Comment by akiratoriza
2010-04-27 08:45:10

Salam,,
aku setuju benor la dengan semua pendapat ko tu khai…entah la kekadang aku piki Malaysia ni dah mcm India, semua org besar-besar buat boleh tapi bila rakyat yang buat salah peh tindakan bukan calang-calang.. :p

..
 
Comment by iqrame
2010-04-27 08:52:34

saya tak nah P Uptown Danau Kota, Downtown Cheras, Downtown Shah Alam …….. bila khai nak kerat kuku?

..
Comment by Khai
2010-04-27 09:58:46

nanti malam2 sket.. lalalala..

..
 
 
Comment by CikWa
2010-04-27 08:59:19

salam khai
i terpanggil utk menjawab berdasarkan pandangan peribadi dan info dari sumber yang boleh dipercayai.

no 6 : sapa dalang disebalik tempat2 camtu.
saya pernah baca di satu sumber yang menbgulas tentang jenayah kecil di Malaysia (ragut, culik, penyeluk saku, cd cetak rompak etc) kata penulis itu, jenayah tersebut umpama tahap rumput saja, tapi kenapa kita tak mampu cantas rumput2 itu?

jawapannya : kerana ada orang yang berkepentingan yang mendapat keuntungan dari aktiviti rumput itu. contoh : kes nurin jazlin, ada evidence kuat tapi tak dpat tangkap…kenapa? jom pikir…

7. Rafiqin : antara yang menyebabkan dia famous sebab 2 perakara : kebiadaban dia menukar al-Fatihah kepada satu carutan
dan penghinaan yang dia bagi kepada arah berlaku masa kehilangan arwah sednag hangat diperkata dan ditangisi. satu lagi, org kita memang suka citer2 camtu.contoh ; aduka taruna.

8 : orang biasa tak boleh tinted : alasan jpj – faktor keselamatan dan elak jenayah
kenapa poli$%cian boleh : mereka nak elak sniper agaknya….
kan diorg sekali keluar naik kereta 3-4 biji escort…mana satu kereta yg diorg naik sbenarnya sapa pun tatau sebab depa dah tinted….biasalah rakyat kena didahulukan.
9: awek cun vs indon..my maid pernh cerita, setiap orang depa yang my sini bawa ilmu penuh di dada, salah satu ilmu paling top kat sana ialah ilmu kain kafan orang mati yang depa bawa simpan dalam wallet, memang macam penunduk la ilmu tu..tapi detail saya tak tahu coz tanak layan sangat maid bercerita hal syirik nih..tapi mmg depa pakai ilmu gak la nak duk sedap kat malaysia ni.

10 : rempit – penah baca kat mana ntah sebenarnya dalam bahasa melayu tak wujud vocab rempit tu…ntah mana datang istilah tu saya pun tak pasti..maybe khai tau..isu ini saya takdak komen..hehehe..

..
 
Comment by aizuddin
2010-04-27 09:03:22

aku rasa kalau barang branded ori dgn ciplak lebih kurang sama je..lagi2 kalau baju..especially jersi bola..harga jauh beza, tapi kualiti lebih kurang sama je.. :love:

pasal cikaro aku tak tau lah..asal diorang lebih layan laki indon dari laki melayu..mungkin diorang nak jumpa band2 indon kat sana kot..macam wali,peterpan,ungu..nak jumpa kat sini cam susah je..haha 🙂

..
 
Comment by nursarah
2010-04-27 09:41:01

aku penah g petaling street jek. beli jam kot. aku beli terus balik malas nak ushar lebih. seram ah petaling street tu. hoho

aku pun tak paham bab org nak maki hamun sgt dak hingusan tu, tak baik maki2, akan dtg kang kena kat sedara sdiri baru tau.

pasal cermin keta tu depa takut ada barang haram kot dalam keta. ntahlah aku tak tau sgt betul ke cermin gelap bleh elakkan panas. coz kalau silau ke aku pakai sunglasses.

yeker pempuan cun suka mat indon. aku rasa pempuan tak matang je yg tertarik kat mat indon. tu mungkin sebab deoa kekurangan kasih syg gamaknye. wakaka!

adik lelaki aku bawak moto gak, tak baikk kata yg naik moto tu mat rempit. padahal pikiran depa yg sempit. eiii..

..
 
Comment by menteil
2010-04-27 09:54:12

bab cop mat rempit tu memang aku hangin.. bodo macam tak tau nak maki sape dah.. abes semua yang bawak moto ko maki mat rempit.. abes kalau bapak lu bawak moto, bapak lu pegi merempit ke? huh? marah?

..
Comment by Khai
2010-04-27 10:00:55

Sabo beb sabo… hehe.. ape yg penting? kerjasama! Eh bukan, apa yang penting? nawaitu… 🙂

..
 
 
Comment by x-po
2010-04-27 10:43:57

jangan arap aku nk beli barang ori lagi2 kalau pakaian..haha wat bazir duit aku je, baik duit tu beli barang lain yg lg penting..stakat baju tu, apala sangat yg tak ori..pakai kat badan gak, peluh pun sama gak, jadi busuk gak, kena basuh gak baju tu sbb busuk..

..
Comment by yashygsempoi
2010-04-28 11:12:33

kah3 komen nie aku suke.. keh3 :o:

..
 
 
Comment by FaDaQa
2010-04-27 10:44:06

sumpah…saya tak penah g uptown damansara ngn downtown shah alam..aduss.teramat la rugi saya dok kl lelama. =( 😎 :[ :bloody:

..
 
Comment by FaDaQa
2010-04-27 10:49:42

sumpah…saya tak penah g uptown damansara ngn downtown shah alam..aduss.teramat la rugi saya dok kl lelama.
=( :[ :bloody: :aie:

..
 
Comment by Amirez
2010-04-27 11:12:34

jawapan aku untuk no. 8…
setahu akulah khai, orang besar pakai tinted gelap
untuk keselamatan..yelah..kot² ada orang nak kidnap orang besar macam dalam movie pastu mintak tebusan eheh 😉

..
 
Comment by xtreme_paranoid
2010-04-27 12:09:26

Who the Hell behind Petaling Street, Downtown, Uptown etc?
-yang nih aku rase ade jerong besar yang control sume. sebelom nih kan da mcm2 isu kat sini, tapi yg cam kite sume nampak still happen.tgk majoriti seller kat sane kite blh agak dah an? aku bkn nk jadi racist,tp mmg btl kot? politik+duet+kuasa. 😀

Isu Rafiqin Darwisy
-dak nih x dikenakan sbrg tindakan aku rase sbb din beramboi tuh bkn kerabat diraja, just artis. so kat sini kite nmpk ade double stendet. :((

Tinted cermin kereta
-kerajaan pon nak gak duet side income..laris kot tinted, sume org nk pasang. 🙂

Awek Cun
-ntah? aku pon hairan dan pelik. ape ntah yang bestnye mat indon ngan mat rempit tuh? aku pon kadang2 dengki gak sbb aku blom ade awek. nak kate x hensem, lagi hensem laa dr mat indon. nak kate xde motor, motor aku lg best dr moto mat rempit. adoyai~ (test market sket..haha)

..
 
Comment by izzahfarhana
2010-04-27 13:21:06

khai sila kerat jari!!!!(kuku) sebab izzah tak penah pegi tempat2 tu.hehe seramm,sesak,

..
 
Comment by availableaction
2010-04-27 13:23:49

Salam, barang branded yang aku dah beli, jeans levis dan t-shirt polo.. aku selesa dan senang memakainya, aku langsung tidak berbangga dan aku memakainya untuk kepuasan diri.. Akan tetapi ade mulut nakal yang membandingkan jeans aku dengan jeans downtown, ade juga yang memerli aku dengan sinis berkata, ‘kalo aku jadi ko, aku gi downtown, leh beli 4 helai baju polo’.. aku hairan, aku tak gune duit die, aku tak ajak die teman pon time pegi beli barang2 tu sume..

Pelik kan org camni, die rase diri die tu perfect. sigh~

..
Comment by oh!dawie
2010-05-04 10:42:03

aku rasa ini adalah komen yg sama dgn kt atas sana tu..kenapa ek ko komen menda yg sama 2 kali?

..
 
 
Comment by hidup sihat
2010-04-27 13:43:28

mat moto ? mat rempit 8)

kalo mat moto, die punye jage nyawa cam jage moto gak. pakai safety btol2, bawak dgn berhati2. nk lepas gian kat tempat yg btol cam kat litar. dressing pun lengkap dgn fullface, jaket, knee pad, kasut lg.

mat rempit plak, tak sayang nyawa.

:[ 🙂 :love:

..
 
Comment by Eriyza
2010-04-27 15:01:24

Banyak tempat yg disenaraikan
tu daku tatau lgsg. Huhuhu!!! :p

..
 
Comment by syahirul
2010-04-27 15:02:27

aku jawab ni…

Soalan 6: selalu sangat pergi dan slalu shopping sini. aku pon tak paham nape la pihak berkuasa buat bodo or buta mata bila sampai sana.. ada lesen ke tak eh? ada permit ke tak eh? pendatang ramai sgt pastu slalu gado2 lak tuh.. lantak la, aku takleh buat ape pon..

Soalan 7: budak ni entah betul wujud ke tak pun aku tak taw.profile dia pon mungkin dicipta org tak bertanggungjawab utk jadikan isu.. tak taw la kebenarannya mcm ne. lantaklan je dak tu, nanti dia jawab kat akhirat..

Soalan 8: erm tinted rakyat malaysia mesti takleh lebih dari piawai yg ditetapkan. kalo lebih satg selambe aje polis/jpj saman. kalo artis/org besar leh wat sbb mungkin polis/jpj memberi pengecualian sbb depa tumpuan umum, so takleh nak tunjuk muka. arghh manusia sama aje la, mati nanti sama gak taraf dlm kubur..

Soalan 9: yeke tak pernah kene cop sebagai mat rempit? mana ko taw khai.. haha.. aku nak ckp la ko mat rempit yg mengubahsuai moto dengan selambe dek aje..

Soalan 10: Biasa la awek2 melayu sekarang (tak semua) tambah2 yg muda2, pantang jumpa rempit nak aje show off.. pastu pakaian takyah ckp la. slalu dak2 mcm tu adalah yg mmg da rosak. cikaro belambak ko cari aje la kat club2 malam.. satu lagi kes kapel ngan pendatang. mungkin sbb anak malaysia smua tak setia kot sbb tu depa prefer org luar.. tak pon dah kene guna2..

pendapat aku aje.. korang nak BETA aku tak layan..

..
Comment by Khai
2010-04-27 18:52:53

tertarik dgn jawapan no 9.. Aku kalau apa2 barang pun aku modified habis. Tu yang ko nengok 125z aku dah macam moto main litar.. kahkah! YYpang mari.. aku suka kelajuan tapi bukan perlumbaan. Di mana ada kemahuan di situ ada highwayy…~

..
 
 
Comment by fira
2010-04-27 15:05:00

yes!
gi amek nail clipper cepat khai!
aku x penah jejak 1 pon tempat yg ko sebut kat atas tuh
haha.
serious x tipu.
selamat potong kuku! 😀

..
 
Comment by Arrul
2010-04-27 15:26:28

ala…yg psl tinted cermin kete 2….
xsmsti nye artis2 n vip ke ape ke bkn nye sume baek2…
asl owg bese yg tinted…kne sman…. :p

aq skrg bara ngn pmpn mlyu skrg ni
mcm la xde laki mlyu len yg bek…
nmpk sgt pmpn 2 hlang keprcyaan kt laki2 mlyu..ala stakt ayt mnis je? laki mlyu pn leh wat la….
kalu tkat nk hdup snang? mlysia lg hdup snang r dri lombok 2…
jgn igt laki melayu ni xde standard r wei … 🙂

..
 
Comment by acikame
2010-04-27 15:26:29

cikaro2 malaysia..bawok2 ler bertaubat……”mati hanya skali” (V3 samseng jalanan) tredemark…

kepada sesiape yang xpenah naik motor,dan pandang hina kat penungang motor ni….dan minah2 or mat2 yang konon naik kete mewah2 xpenah nak naik motor dan xhingin pon nak naik motor……korng jgn ingat kami yang bawak motor ni semua mat rempit,
:bloody:

..
 
Comment by joegrimjow
2010-04-27 16:26:49

ku bg komen pendek je la
sibuk kan nak baca panjang2 komen ni
hehee

serius no 6 ku xtau pun, erkk kerat tangan?

stuju no last, memang pelik camne hebat mat indon ni tackle awek melayu. haishh, yg comel plak tu dieorg dapat!

..
 
Comment by ecar182
2010-04-27 17:12:02

err..sy tak pernah lagi pergi tempat2 tu..so,pasni boleh lah khai kerat kuku kan??

yang tinted tu setuju sangat2!nanti kalau dah ada kete then buat cermin gelap2 bila jpj tahan, boleh tak nak jawab “sultan dan artis tu tinted gelap gulita xpe plak” buleh?? 8)

..
 
Comment by razis
2010-04-27 17:56:25

6. Baju branded tak penting sesgt, tp kekdg sb designnye menarik. Lg 1, penguatkuasa pun beli kat sini gak dan uptown dan sebgainya nie boleh menjana ekonomi negara. Memberi pendapatan kpd peniaga2 tu. Pasal pendtg yg jaga kedai tu aku no komen

7.no komenla.

8.tinted gelapkan mahal, so kerajaan taknakla rakyat membazir duit..hahahaha

9.Aku berusia bwh 30an, tapi tak merempit. Lgpn nek kriss jer.ape nak rempitnya. Makan asap jer nti. Lgpun rempit nie membawa sempit..hahaha

10. Awek cun ke??? Takdela cun sgt yg ikut mamat Indon tu. Kalau cun mcm Lisa Surihani lenla. Aku pun hangin.hehehe

..
 
Comment by nizam6281
2010-04-27 18:17:30

Nak cakap pasal isu barang ori…
Frankly saya pakai jek barangan murah ni
yelah da murah kalau hilang or rosak tade lah nak tangisi an..hehe
cakap pasal isu ori ni..orang jepun yang datang ke sini pon beli barang tiruan sebab diorang tade barang tiruan di negara mereka..all original…haha unique of malaysia meh….huhu 8)

..
 
Comment by Alan
2010-04-27 22:10:36

Nak komen cikit.

6. Who the Hell behind Petaling Street, Downtown, Uptown etc?

Apa nak heran bende ni semua. Yang paling heran nye macam mana barang-barang ni semua boleh masuk malaysia? Heran kan? Dah cakap dah! Hehe

Itu jea lah nak komen. Malas nak tulis panjang-panjang. huhu.

Note: JustKhai berwajah baru. Macam mana ko buat Khai tulisan HighLight tue? Cantik lah Hehe. Saje tanye.

..
 
Comment by Azleah
2010-04-27 22:26:08

Yang awek tu memang best. Haha. My mom pernah bising kata ratu cantik pe kebenda in fact pernah jumpa pic dia kat album dia join ratu cantik gak. Ahakz 🙂

..
 
Comment by PART TIMER
2010-04-27 22:40:22

Ehmm, nak komen pasal awek jela…

Entahla, kadang2 pompuan ni mcm pendek akal jela..Fikir syoooooook je memanjang..Last2, diorang gak yang merana, Kan? =(

..
 
Comment by arnamee
2010-04-27 23:00:19

Salam khai,

hihi, insyaallah tetap suka lelaki melayu islam,malaysia:)

..
 
2010-04-27 23:04:39

Tang tinted kete tu mmg bengong lah kan..dulu kalo tak silap aku dikuatkuasakan tak boleh sbb kes culik dlm bas tu..so org luar takbleh nmpk apa yg ada kat dlm.. la ni pun ade yg tinted yg lulus JPJ tp ce ko skodeng ke dlm kete dia….sama gak..silau2 gak takleh nampak…apa pointnya kat situ hitam dan tak bleh nmpk…samo yo..
Kita tau la yg kaya2 tu memecut lelaju sesuka ati dia dan bertinted hitam pun kalo ene saman dema bleh byr..
Yg ada kuasa tatau bila dan di mana perlu guna kuasa dan amanah yg di bg tu..

Qaira – Bengkek!

..
 
Comment by Wan Perlis
2010-04-28 01:21:13

aku suka awek cun nyanyi lagu keluangman tu 🙂
respon aku pada dunia kenapa melayu suka pijak melayu

..
 
Comment by hanif
2010-04-28 04:19:01

uptown dmansara gak yang paling best,pas ttup dah malas nak g uptown2 yg yg laen

..
 
Comment by PisangPanas
2010-04-28 11:04:00

Antara banyak2 soalan tu, satu jer yang aku nak jawab..
Malaysia ni double standard bro..

Soalan lain,banyak giler soalan ko..biar orang lain jawab la..

..
 
Comment by izzlin
2010-04-28 15:31:09

hal tinted cermin tu kan… i remembered dlu, kereta2 kerajaan *zaman diorang pakai volvo ngn awal2 zaman diorang pakai perdana* kereta2 kerajaan ni sme pun tinted.. mmg gelap habis.. but then kua arahan, yg kereta tinted hanya utk big boss *mcm kereta rasmi tuanku* so da xde tinted glass d kalangan pegawai2 kerajaan..

as I know la kan *correct me if im wrong*, tinted ade limit percentage kan…? bly apply kt JPJ… cme diorang akn bg keutamaan pada yg ada surat doctor… (like silau yg sangat tinggi)

😀

..
 
Comment by mohfat
2010-04-29 12:38:58

macam macam…..

..
 
2010-04-30 07:40:24

dulu pernah ade kes pemandu bas rogol penumpang dia dlm bas cermin tinted. dh pkai tinted. org dr luar x nmpak la =(

..
 
Comment by Ahmad Shamel
2010-04-30 17:38:22

Erm, pasal cetak rompak, barangan tiruan, itu semua terpulang pada diri masing2. Kita yang nak pakai & guna, kan? Tapi, cuba korang fikirkan, satu hari nanti korang membuat produk & menjualnya, tapi pengguna di luar sana membeli barangan anda yang telah dipalsukan, apakah perasaan anda? Sedih? .. Marah? .. So, kalau nak terasa berharga dengan memakai & menggunakan barangan berjenama, make sure poket tu dah cukup tebal. Kalau tidak, berbelanja sahaja di Giant, K4 mahupun Mydin. Kerana, itulah kemampuan kita. Tq. (p.s. : Aku pelik dgn orang2 yg membeli PSP @ PS2 mahupun Xbox, nak main yg pirates je. Kalau x mampu beli games yang ori, main je la bricksgame).

..
 
Comment by farenova
2010-05-01 00:02:42

setuju dengan no.8: kenapa kita tak boleh tinted, Malaysia memang panas, tiap-tiap hari drive boleh sunburn kehitaman daku huhuhu 8)

..
 
Comment by ezad
2010-05-01 01:42:01

betul la khai.. ape jer ko bangkitkan ade sahih nye.. xleh nak dalih lagi….

..
 
Comment by nabila
2010-05-01 11:47:02

urmm..pendapat sy mungkin berbeza sket kot..ade part brg ori diperlukan..ade part imitation pun berguna gak..sy pernah cube pakai brg imitation time skola n kolej dulu.n now time keje ade gak try pakai brand ori..xdinafikan..brg ori mmg ade kualiti tersendri..cth la.kasut crocs skang kite tgk bersepah2 kat jalanan.sy pernah beli crocs yg tiruan punye.yupp..design die mmg menyerupai original..tp bile pakai mak dtuk..sgt la sakit..makan kaki..smpai ade tande melecet kat kaki.pakai sekali dua je.xtahan trus biar je kasut tu tersadai kat situ..tp kalo ori punye sgt selesa..mcm jam pulak..beli cap pasar malam punye..pakai sebulan 2 bateri abes..kekadang da rosak dah pun..tp sy pakai jam original even ade less pn..da lebey setahun pun bateri stil ok..

isu mat rempit lak sampai biler pon xkan abes selagi motor still diproduce..ahaha..agak zalim la biler pandang org bawak moto je kene panggil mat rempit..btol kate khai..xkan la pakcik yg pegi msjid xpakai helmet tu pon nak cop mat rempit..org tu nak beribadah xpasal2 je dpt gelaran busuk..xbek tau..mat rempit tu waktu mlm ade la..waktu siang dorg membuta..ape la..

rase pelik n jelik sgt biler tgk berita kat surat khabar pasal pompuan lari ikut laki g lombok..sampai sane baru la ckp idup susah la apela..time lari sume tu xingat..tp xle nak salahkan 100% pmpuan or laki tu..msg2 buat salah..tp ade akal buley pikir kan..generasi skang ni terlampau ekstrim..nak kawin senang lari umah la,ugut mak ayah la..pehtu kalo result xgempak sket nak bunuh diri la..mcm2..dunia2..

wahh..panjang lak keluh kesah kak esah ni. sekian..

..
 
Comment by lanun
2010-05-01 15:08:04

something fishy kat tmpt tu…
samseng punya kot..

awek cun tu org indon kot tu yg kapel ngan org indon, dah pandai bergaya mcm awek malaysia.

..
 
Comment by shh...
2010-05-01 15:27:40

haha…nice ..

ayat ko ni..mcm editor majalah dah..makin maju..ingat nak baca skit terus jadi baca habis.. 🙂

..
 
Comment by yusuf mujahidin
2010-05-03 09:11:44

sape awek ats tu..cun a
kehkehkeh~ 😀

..
 
Comment by key
2010-05-03 13:53:56

k0men yg last~
hape yg peliknye….biase la tu…
mat ind0n ke hape ke..
dah die jantina laki…pmpn suke ler…
baik la pegi herannn yg suke sesame jantina tuh!
ni nak kesah sgt pasal l0mb0k ke hape tuh zaman jep0n lagi dah byk jadi.

..
 
Comment by oh!dawie
2010-05-04 11:19:56

aku cuma nk berkongsi pendapat mengenai branded..
Bagi aku,ada antara barang yg tak branded nie kualitinya ok..

Aku ada 3 orang kwn yg sangat suka berlagak.Pernah satu masa aku pergi ke Alamanda dan 3 orang lg kwn aku nie follow skali..Dorang bertiga pakai kasut onitsuka tiger yg berharga berapa ratus th..Masa naik escalator salah sorg tegur aku,

“Ko nie xleh bla betol…org len sume pakai kasut Onitsuka..Ko tu leh bantai pakai kasut Paul Smith cap uptown lak..”

Siyes,aku sangat terasa ngan statement member aku tu..Terus aku balas,

“takat ko pinjam kasut org nk buat apa..Baik pakai kasut uptown,janji beli guna duit sendiri..Bukan guna harta org nk buat bergaya..”

Dalam kejadian lain pulak,
Time tu aku lepak kt kedai mamak seperti kebiasaan..
Dtg sorg kwn aku nie angkat kaki n letak atas meja utk tayangkan kasut bonia dia yg baru dibeli..

Lantas aku rentap kasut baru dia tu n buang kt tepi jalan…Mmg dia xberani nk marah la..Sapa suruh kurang ajar sgt..

Lg satu,ada sorg member aku nie dok bercerita ayah dia bg hadiah jam tangan harga RM500…Ayah ko bg jam tangan tu mmg ok..Tp,bila ko cerita psl harga jam tangan tu dh menunjukkan ko nie nk sgt menunjuk kt org..

Brape bulan pastu,kita org ada lepak ramai2…Aku terperasan jam tangan dia yg harga RM500 tu berwap..Aku tertanya2…Jam mahal pon masuk air gk ke?Xtau la kalau jam mahal mmg cmtu..Aku beli jam kt uptown jer..Siap boleh redah hujan hari2 n air xmasuk pon dlm jam tu..Langsung xde wap..

Setiap org ada pandangan yg berbeza..Bg aku,xkisah la ko pakai barang mahal pon..Dh korang ada duit..Bila la apa yg korang nk..Tp,xpyh la nk hina org yg xbeli brg branded mcm korang..Aku bkn suka beli pakaian mahal2..Tp,aku lebih suka pd gajet..Contohnya,hobi camera bknnya perlukan bajet yg rendah..Satu lens paling murah pon RM400..Cecah puluh ribu pon ada..

Kalau aku tunjuk lens aku pon dia dh xboleh nk lawan harga..Apatah lg kalau aku bukak bag camera aku..Tp,MENUNJUK nie bknla sifat aku..So,aku xkn hina dorang balik..

Satu jer pesanan aku pd orang yg suka hina org yg xpakai branded,apa tujuan ko pakai barang branded?Untuk berlagak / keselesaan ?Ingatlah,ko dh mati nnti,kain kapan ko bukan brand levi’s,paul smith n so on..Sama jer kain kapan kita..

P/s : Hormat pd orang yg xpentingkan branded,tp duit simpanan byk..
P/s : Rasa nk lempang org yg xde duit,tp pakai nk mcm org kaya..Dlm poket duit pon xde.. :oups:

..
 
Comment by fara
2010-05-04 15:27:23

mne de suke ngan mat rempit 0 indon..peh.. busok tu~ :bloody:

..
 
Comment by kisahsensasi
2010-05-04 19:55:36

Pompuan yang suka mat bangla tue sebab terasa macam bercouple ngan hero hindustan la tue…..

..
 
Comment by zool
2010-05-05 10:48:28

Macam2 pendapat tapi aku nak ambil yg last tu.. setuju .. kenapa cikaro2 tu gi kat budak Lombok tu..
Aku ni yg single takde pun org berkenan..

..
 
Comment by zool
2010-05-05 10:51:24

tambah sikit. bila nak kerat kuku bro?? aku petalingstreet je penah singgah. yg lain tu memang tak penah.. tadehal nak buat pe kat sana kan.. pasau malam kg aku lagi best per.. ada soto, otak-otak, ayam percik lagi..

..
 
Comment by msbmna
2010-05-09 00:21:39

Kewujudan uptown dengan downtown kalau tak silap aku sebab kerajaan nak beri peluang kepada bekas penagih berniaga sesuatu yang halal di situ. Biasanya, bekas penagih sukar untuk mendapatkan pekerjaan setelah tamat proses pemulihan. 8)

..
 
Comment by sakura
2010-05-14 16:54:58

go kerat ur kuku skang
ive never been to all those places before..
n never feel like going.
^^

..
 
Comment by connie
2010-06-03 18:58:28

khai potong jari skng..eh potong kuku jari skng. cause sy penah pergi Uptown Damansara, Uptown Danau Kota, Downtown Cheras, Downtown Shah Alam dan Petaling Street. tak penah jejak lagi..ape ntah lagi nk beli pakaian dlm kat situ 🙂

..
 
Comment by nebiula
2010-07-16 08:41:19

khai,lambok tu kartunis la.lombok baru la nama tempat.ngeeeeeee.

..
 
Comment by wan
2011-01-02 20:49:03

aku rase awek cun 2 name Liyana Hisham yg mengacare program safiyya tv9 n pelakon Impian Sunsilk…..cube ko orng compare gmbr awek cun 2 dgn gmbr liyana hisham, aku confirm ko orng akan setuju dgn aku……

..
 
Comment by shah
2011-02-16 20:51:18

bukan kate mat indon, mat banglo pon ramai yang awek2 cun ni suka… nk muke cam shahrukhan kot… isk3… pelik beno!

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post