Wishlist Khai untuk tahun 2009


Masih belum terlambat rasanya untuk Khai wish Happy New Year secara officialnya untuk korang yang rajin berkunjung ke blog khilaf ni. Satu je doa dan harapan agar tahun baru ni, kita semua mampu jadi jauh lebih baik dari tahun sebelumnya. Semua orang sibuk dengan wishlist bagi tahun baru begitu juga dengan Khai sebagai tanda cabaran pada diri sendiri. Apapun perlunya berserah pada Qada’ dan Qadar Allah. Pengalaman banyak mengajar apa sebenarnya erti hidup pada diri Khai.

1. Oh! my First Job
– Khai masih seorang jobless ketika ini di saat ramai member-member lain dah pun bekerja. Bukan kerana memilih kerja, cuma Khai rasa tak perlulah terburu-buru. Hidup di KL sebagai designer dengan gaji RM800, bukanlah satu pilihan yang bijak. Hidup di KL sebagai pekerja di Mc Donald juga, takkan mampu merubah hidup kau apalagi hidup kedua ibu bapa di kampung. Biarpun ianya rezeki yang halal, Khai percaya rezeki ada di mana-mana. Jangan sakitkan badan jika ianya tak membawa korang ke mana-mana. Apapun, mungkin bulan Februari, Khai akan mengucapkan selamat tinggal kepada apa itu “jobless”. Ada la entri di Justkhai ni nanti.

2. Oh! Kereta ku sendiri
– InsyaAllah Khai akan ada kereta sendiri. Kereta apa tu, tak kiralah asalkan ianya sebuah kereta. Dunia Khai dengan motor seperti yang dijangka, tak lama. Memang motor takde chemistry langsung dengan Khai. Sebab tu la belum setahun motor dah hilang. Ramai member-member Khai dah ada kereta sendiri dan mereka boleh bercerita mengenai kereta tapi apa yang malangnya, kereta itu datang bukan dari duit mereka sendiri. InsyaAllah, Khai akan usahakan biar kereta Khai nanti adalah 100% milik Khai tanpa ada campur tangan orang lain. Itu sudah cukup bukti kejayaan hidup seorang Khai.

3. Oh! Untuk Mak Abah
– Dah 21 tahun Khai berpijak atas muka bumi ni hasil PENGORBANAN SUPER BESAR dari Khatijah Hj Abd Manap dan Abu Hassan Iris. Dan selama 21 tahun ni, Khai harap apa yang Khai dah lakukan di University dulu, mampu membuat hati mereka gembira. Khai sedar mereka sudah tua. Ibu Khai dah berumur 62 dan bapa Khai dah pun mencecah 60 tahun. Biarpun mereka nampak masih kuat, apalah gunanya seorang anak jika tak mampu berbuat apa-apa kepada ibu-bapanya. Khai tak mahu terkilan bila mereka dah takde nanti, baru teringat itu ini untuk mereka. InsyaAllah, tahun ni Khai akan cuba sedaya upaya buat sesuatu untuk mereka. Khai tahu, mereka berdua teringin sangat nak menyedut udara di Mekah. Korang pun tahu apa maksudnya kan?

4. Oh! Ros Merah
– Khai tertanya-tanya, siapa ros merah yang akan menggantikan kuntuman ros merah sebelum ini yang nyatanya sudah layu menanti gugur ke tanah. Siapakah? ya Allah, siapakah jodoh untuk ku seperti yang sudah tertulis? Khai tak tahu sampai bila nama Nieza akan terus melekat di hati ini but i hope, one day akan ada some one yang mampu memadam Nieza dari hati ini. Dan pastinya, kali ini Khai akan pastikan ianya bertudung seperti kata orang, lelaki yang bijak akan memilih sesuatu yang bukan cantik di mata manusia, tapi cantik juga di mata pencipta.

Kepada Nieza, Khai betul-betul minta tolong jangan lagi sesekali hadir dalam hidup Khai kerana lelaki seperti aku, bukan mudah melupakan sesuatu yang dia pernah disayangi nya sepenuh hati sehingga ke hari ini dan saat ini. Jika kau sayang akan Khai, pergilah.. Aku tidak pernah layak untuk perempuan seperti mu..

5. Oh! Rumahku Sendiri
– Ini cabaran terbesar dalam hidup Khai untuk memiliki sebuah rumah sendiri. Nyatanya, terlalu mustahil untuk seorang remaja berusia 21 tahun dan mungkinkah Khai akan memecahkan tradisi ini. Khai akan pastikan siapa yang menjadi isteri Khai nanti, pastinya cuma perlu lap kaki sahaja.

Itu 5 wishlist terbesar dalam hidup Khai. Khai percaya pada rezeki dan segala-galanya seakan mungkin. InsyaAllah. Apa pula wishlist korang?

Sebentar nanti Khai akan kembali ke kampung selepas hampir 2 minggu di sini (KL). Rindunye kat Mak Abah kat rumah. Hurm, tiada apa-apa lagi di sini untuk Khai terus ada. Pengalaman di KL kali ini, sungguh menyakitkan hanya kerana seorang wanita. Kesakitan yang takkan hilang dari hati ini. Terlalu banyak email yang Khai terima bertanyakan apa URL blog Nieza? Hurm.. Khai tak sampai hati nak kasitahu..

Eh, mana pergi iklan Advertlets kat Justkhai ni? Well, sekarang Khai tengah buat sedikit eksperimen mengenai Nuffnang. Nanti kita nengok sama-sama ada apa dengan Nuffnang pula. Untuk Advertlets, bayar hutang duit iklan aku cepat. Korang ni tak habis-habis lembap. Buat malu kaum jer (kaum ape la tu ye?).. So disebabkan Nuffnang ni kejap keluar kejap tidak (buat masa ni), pastinya header blog ni kelihatan sedikit cacat. Seperti juga jiwa owner blog ni yang sedikit terencat buat masa ni.


Korang, masih ingat kisah blog Adibah Ahmad beberapa minggu lepas? Sekarang ni muncul pulak satu blog picisan yang bagai menangguk di air yang keruh.. Adibah Ahmed pula! WTF? Sekali lagi, tanggungjawab korang untuk Flag blog tu amat diperlukan. Go go Flag that shit!

Kepada adik-adik yang dah masuk sekolah semalam, selamat kembali ke sekolah. Boring pergi sekolah? sabar aje la sebab nanti bila korang dah habis sekolah, baru korang tahu betapa rindunya perasaan nak kembali ke sekolah tu. Khai dah merasa semua tu..

Tazkirah Hari Ini :8
Planet mars telah menukar arah putaran dan menyebabkan matahari di sana terbit sebelah barat, jadi dianggarkan selepas mars, giliran bumi pula! jika itu berlaku itu adalah tanda2 kiamat sudah semakin dekat. Sebarkan pesanan ini jika anda seorang ISLAM yg mempercayai hari kiamat kepada rakan2 anda

Lagu terbaru Siti Nurhaliza – Di Taman Teman
[audio:siti_ditamanteman.mp3]
Download – Right click & save link as

Ditulis pada 4:59 AM 6 January '09 dan pastinya oleh . Siape lagi? | 2,592 views | Dalam kategori: Hidup Khai, Kisah Cinta | Tweet This!

Eat This Google!: , , , , ,


RSS feed | Trackback URI

71 Comments »

Comment by akmal
2009-01-06 06:35:32

Khai ok kew? writting dah tak betul je u 62 parents u baru 60 silap parents ke? 8)

..
Comment by Khai
2009-01-06 07:02:58

ibu khai 62.. bapa plak 60.. betul la tu.. :oups:

..
Comment by zieyn
2009-01-11 02:20:31

mude bapa lagi πŸ˜‰

(Comments wont nest below this level)
 
 
 
2009-01-06 08:31:09

wah.. ganaz gak wishlist kau khai.. kalau aku, memang agak mustahil nk dpt semua tu dlm 2 tahun ni mungkin. tp sprt kata kau, rezeki Allah siapa yg tahu.. semoga kau, aku dan semua dimurahkan rezeki. amin..

fasal nieza tu betul ke khai atau kau create sesaja? gila berani minum syampu basuh kereta. apa ilmu yg kau pakai sebenarnya khai smpai beliau sanggup mati krn kau.. huhu..

dan blog tu pula, aku dah flag.. jom ramai2 flag blog tu :p

..
 
Comment by Sabri
2009-01-06 08:31:38

wow, sabri pula nak (dalam jangka masa terdekat) laptop, motor sendiri, ngan pda.. wahahahaa..

pergh, cian si nieza tu kan..

pape pn, ptg ni nak balik asrama da.. skul dah nak start.. adesy..

..
 
Comment by anarm
2009-01-06 09:23:06

wahh.. wishlist.. anarm pun nak macam khai.. tapi nak yang no. 2, 3 dan 5.. no.1 dan 4 alhamdulillah dah dapat.. πŸ˜‰

flag! flag! flag! hehehe.. πŸ™‚

..
 
Comment by ikanstim
2009-01-06 09:28:38

asal nieza tu plik sgt?dia sihat x skg?

dah ludah tu xkn nk telan blk ye x?

kisah cinta ko ni dh boleh msuk oh bulan ni khai
:love:

jk

..
 
Comment by azleah
2009-01-06 09:40:47

Khai, betul ke tu? minum shampoo? Hmm. Ikut hukum undang2 negara kita – sesiapa yg bertindak menyakitkan diri sendiri @ cuba mematikan diri (bunuh diri la tu), boleh kena denda (penjara + saman). Kalau hukum islam – taubat sebelum kita jadi penghuni ‘tempat panas’ selama-lamanya.

Mcm ni aje la khai, ko nasihatkan si nieza tu. Korang selama ni pun pernah ada ex(s) juga kan. Kenapa sekarang boleh jadi mcm ni pula, mcm x pernah ada pengalaman bercinta lak. Or…korang ada pernah buat ‘perkara terlarang’ sampai masing2 jadi macam ni??? Aku harap x ada la. Cuz aku memang sangat2 benci baca kat paper yg couple dah ‘terlanjur’ tapi salah seorang berubah arah dan membuatkan yg 1 ni sampai jadi separa gila. Aku tak tuduh, aku cuma berfikir sejenak.

Benda ‘mematikan diri’ sebab cinta ni sangat2 mengaibkan. Bukan pada kau je tapi famili dia dan famili kau sendiri, juga pada masyarakat, juga pada agama islam! Bukankah tindakan cubaan membunuh diri tu ditegah sama sekali dalam islam? Dalam kes ni, ko kena pertahankan maruah kau juga khai. Jangan sampai orang kutuk2 kau kat blog, website, newspaper etc. Ko 1 of my friend so aku x mau la kwn2 aku kena kutuk @ involved dalam mana2 kes bodoh mcm ni. Kau tak malu ke bila kat tv 3 nanti diorang mention nama kau sebagai tajuk utama berita tu nanti??? Alahai cinta!

Dan, STOP blog tentang dia. Emosi perempuan ni tak stabil. Dia akan sentiasa menjejak kau, dan kami (pengomen mulut jahat kat blog kau ni) akan cakap pro & con tentang dia tiap masa. Dia mesti terasa bila ada ayat2 kami ni yang semacam hasutan supaya kau tinggalkan dia. Kalau kau tak kuat, dia pun akan sama jadi mcm kau.

To be honest, sebagai pembaca setia blog kau ni, aku tak suka kau asyik cerita tentang kekalah kau pada seorang wanita. It seems like kau lebih sayang ‘dia’ dari ‘wanita’ yg melahirkan + membesar bersama-sama dengan kau dari kecik sampai sekarang. Aku tau aku pun tak sempurna mana tapi think rationale la for both of you! Korang ni graduan universiti, takkan tak boleh berfikir macam ‘manusia berilmu’ kot? Allah panjangkan nyawa kita sampai hari ini sebab apa? Sebab roh kita dah janji dapat pikul tanggungjawab sebagai manusia ni sebelum kita ada dalam perut mak kita lagi. Kalau kita tak dapat pikul tanggungjawab duniawi, dah lama mak kita keguguran, x pun kita meninggal lepas dilahirkan or meninggal masa baby or meninggal masa muda la.

Orang Islam kalau lemah iman, lemah semangat, satu je solution dia – solat & doa. Tak reti buat semua tu? Kan banyak kedai buku, beli la buku panduan sembahyang dan mulakan dari sekarang. Yang teguk2 minum racun, minyak tanah, syampu etc tu amalam bunuh diri orang2 keling. Apa dia tu orang india ke? She’s Malay and Muslim is it? Makin terbukti kehebatan bangsa ‘Me Layu’. Hmm.

Aku dulu pun pernah putus cinta gak, 2 kali, tapi lama2 aku ok dah. Walaupun aku dah ada kechik tapi aku masih tak boleh sayang dia 100% sebab aku tau, satu masa nanti pun dia akan pergi juga, kalau bukan ‘cerai’ hidup, pasti ‘cerai’ mati.

So, ini aje komen aku. Cukup la. STOP. BERHENTI. Ini tahun 2009, 1430 H. Sama2 la kita berhijrah pada kebaikan, bukan pada kehinaan. Awal2 tahun dah buat benda terlarang.

Aku nak sangat lihat Khairul Nizam (eh, betul ke ejaan nama kau ni?) yang FRESH. Wishlists kau tak akan berjaya kalau kau masih berada di takuk yang lama. Semoga Allah memberkati kau dunia akhirat.

Assalamualaikum.

..
Comment by Khai
2009-01-06 10:05:21

Gulp.. takdelah sampai terlanjur.. just kenangan itu indah kan? neway azleah, thanks in advance.. :8

..
 
Comment by fira
2009-01-06 12:13:10

yerp..agreed..
let bygone b bygone.
jalan jgn toleh blakang.pdg je depan.
sbb kat depan tu luas ..n ade byk laluan..
it is up to u nak decide nak yg mane.
n u’re still young..baru 21 beb..rilek la..byk lg bende yg lg mencaba, menyeronokkan..n etc kat dunia ni selain pk psl perempuan..adalah lg memadai kite kejar impian kte yg pelbagai smntare umo masih muda..kudrat still kuat..otak still bleh memorize byk bende ..
wpon aq prempuan tp aq sndri akui..aq cukup x paham perangai permpuan n aq cukup mls nak phmkan..
perempuan is complicated :[
so. just stop..nnt stress..muke cpt tua..hehe..
ignore je la ape2 yg patot diignore..n concern psl ape yg patot ko amek kesah.
cinta thadap manusia boleh berubah arah..
tp smpai bile2 pon ksh sayang dari mak , ayah, adik,abg , kakak..akan kekal..kan org tua2 pesan..cincang air xkan putus..hehe…n plg penting..hdup kt dunia ni x kekal..kte pon tatau umo kite berhenti takat mane..
n yg patot jd priority dlm hdup ni..ape2 pon yg kte buat..mestila ikhlas..n utk cr keredhaan dr Allah..baru berkat hidup..hati pon tenang..akal pon ble pk dgn waras wpon dugaan hebat mcm mane pon.
hehe.
just my 2posen. πŸ˜‰

..
Comment by hafreze
2009-01-06 17:02:33

aku setuju ngan pendapat kat atas. selalunya lelaki sukar lupakan wanita yang dicintainya kalau pernah terlanjur, terutamanya yang first time and foremost.

nasihat aku, untuk ubati hati kerana cinta, cinta baru lah penawarnya.

nieza virgin lagi tk?

(Comments wont nest below this level)
Comment by Khai
2009-01-07 13:52:44

vavi tul ko.. hahahaha… virgin beb.. aku x layak jadi suami dia pun.. siapala yg beruntung tu..

 
 
 
Comment by zero_hour
2009-01-06 21:28:45

huhuhu btl kata azleah….bile ko asyik mention ttg nieza mcm beerti ko harap dier balik kat ko,walau pon tidak tapi nnti nieza sndiri yg fikir cam tu…

nieza yg mnang kan cam tu..stop la k,jgn pk sal dier lagi dah..jodoh tak ke mana pon,kalo jodoh ko ngn dier,akhir nnti ko ngn dier gak…

wat skrg nih tak yah la pk sal dier atau tulis sal dier kat sini…kami nak info2 yg best,bkn cite psl ko kecewa ngn sorang wanita kan…

wanita lemah,takkan kite nak lmah sbb dier plk….
cheer up freennnn……

p/s:hehehehe kalo ko nak tau,kawan ko zeggie dok ngn umah sama aku skrg nih,hehehe…aku tau blog ni dl pon psl dier promote kat aku…thanks la kat dier,huhuhuhu… πŸ™‚

..
 
 
Comment by ikanstim
2009-01-06 09:51:46

hehe
pembaca setia nmpaknya
samala kita
haha

btw, para pembaca blog khai ni, sila ke blog aku kejap.aku ada buat servay pasal social networking.

kejap je. mntak korg klik stu butang je
thnx!

..
 
Comment by faezler
2009-01-06 10:29:51

haha. gua pon sedang mencari kerja yang halal untuk menampung kehidupan gua. mau juga ada mobil sendiri. hehe. 8)

..
 
Comment by fza
2009-01-06 10:48:38

waa wishlist bgus ni…gud luck eh ;p

..
 
Comment by ubey
2009-01-06 11:21:04

haiz.. sian ex ko. terseksa. mase ak clash dlu kejap seminggu gak sedey. phtu rujuk balik ok smpai skrg. hehe.

..
 
Comment by Nurul Harun
2009-01-06 11:49:53

tskkkkk…
wishlist sy utk sekarang ialah, untuk berjaya dlm perniagaan internet..
huh?!!! :beurk:

..
 
Comment by finas
2009-01-06 12:12:34

request nieza blog? search jer google..so much easy..tu pun klu korg dh katam sumer entri kt blog khai.Khai, jgn mrh k..coz sumer org ader sifat curious kan..

..
 
Comment by ilazz
2009-01-06 12:14:15

tu la. kan org dah ckp kalau cintakan seseorang tu jgn 100%.
cukuplah 50 atau 60% jek. supaya tak jadi mcm nie…

anyway…nieza tu lawak la sampai sanggup minum syampu tu..wakkkk..selamat tak bunuh diri terjun bangunan mcm kat dlm berita tu….., kalau dia wat mcm tu abisla ko khai.. :o:

..
 
Comment by braderzu
2009-01-06 12:19:39

peh.. boleh tahan entry ko khai.. bnyk aku dgr pasal cinte nk rosakkn diri.. pengalaman brader la, nyawa tu lagi penting dr segala la.. susah oooo nk cari ganti. kesihatan prerequisite nyawa.. jaga kesihatan tu jugak. jgn gurau2 @ main2 dgn sengaje benda ni. Nak pulih balik effect nanti banyak. dah lalui baru menyesal.. umo mude lg. pk panjang skit law nk wat benda memudaratkn kn…

taun baru azam baru.yg lepas tu lepas.buat lek je

..
 
Comment by khaimmu
2009-01-06 12:23:07

hahah biar betik nieza wat mcm tu HAHA!…
mcm x cye je ouh!..
haha!….

pape pn wish ko khai mmg x leh bla!…
hope ko capai ape yg ko wish kan πŸ™‚
πŸ™‚

..
 
Comment by reazana
2009-01-06 12:34:14

x blh syg 100% eh? tp aku dh syg bf aku 100%+++…
blh reverse blk ke?
mustahil kn…
cinta n syg ni x blh nk control…
tu kn anugerah terindah yg Allah bg…
juz control diri sndr elak buat benda2 mengarut…

..
 
Comment by cira
2009-01-06 12:50:02

wahh..hebat betol wishlist khai thn ni..hope ape yang dihajati khai akan dapat..go for it! πŸ˜‰

..
 
Comment by zool
2009-01-06 12:58:35

Cinta itu cuma sekadar mainan hidup.. Tak perlu terlalu taksub Khai..
Kepada x-awek ko tu plak.. Jangan jadi bodo… Hidup bukan hanya kerana cinta…………
Banyak lagi benda perlu dikejar

..
 
Comment by nabila...lalala
2009-01-06 13:08:21

aiyaa….
minum sabun basuh kete…
wow…dasat2:[
aku frust cinta…
minum air jus epal…
mahal tuh…makan dan minum penghilang tension… 😎
ngeh3…. πŸ™‚
neway…aper eh die rase da usha air basuh kete…
adekah hatinye akan bersih berisnar….mmmm??? :aie:

..
 
Comment by saifullahism
2009-01-06 13:21:18

hadoi…. btul ke khai nieza wat cmtue?? takde keje laen ke slaen minum sabun tu??

btw, good luck for you…… πŸ™‚

..
 
Comment by cbu843
2009-01-06 13:44:52

apsal ngan nieza khai? gile talak ker? or ko yg talakkan dier… urm tapi aku pnah gak jumpe perempuan camnie… ala ko bwat bodo jer.. dia bwat skali jer tu… syampu basuh keta umah aku banyak… nak sket? :8

..
 
Comment by roku
2009-01-06 13:44:58

Huh….wishlist yg menarik…Xpe…keta dah ada,moto dah ada…keje dah ada…tolong mak bapak dah….cume…AWEK je xde….Argh….tensen….umur dah tua ni….

..
 
Comment by fira
2009-01-06 15:20:40

let bygone b bygone.
byk lg bende yang bergande menarik kt dunia ni nak dilihat, dikecapi , dihargai banding dgn layan perasaan cinta2 yg tatau hujung pangkal nye..hehe.. πŸ™‚

..
 
Comment by anaktekak
2009-01-06 15:21:21

khai..semoga apa yang ko idamkan tercapai dan semoga ko bahagia…dah dapat keje tu jangan lupe aku kat usj nie..dekat je dengan sri kembangan tu..
untuk niza..semoga ko bahagia..maafkan aku kalau aku ade sakitkan hati ko…
salam…

..
 
Comment by aidilx
2009-01-06 16:59:46

salam khai.

tahniah utk wishlist ko.bukan senang utk anak muda cam ko mampu wat camtu. kalu rezeki takkan ke mana kerana setiap kita Tuhan dah peruntukkan rezeki masing2. Yang penting, tinggal usaha je.

Sal x-gf ko tu, aku rasa itu tindakan bodoh. Sorry to say, bro. Tapi, perempuan yang baik adalah perempuan yang tahu menjaga keperibadiannya & tahu tindakan yg diambilnya.

Pesanan aku utk mu: Doa banyak2 semoga Allah kurniakan ko perempuan yang lebih baik dari apa yg pernah ko peroleh sebelum ini. :-[)

..
 
Comment by pat
2009-01-06 17:14:18

hope dpt ko dpt capai sume yg ade dlm wishlist ko tu ek..

..
Comment by anaktekak
2009-01-07 10:21:31

hye pat…huhu

..
 
 
Comment by miss madiey
2009-01-06 17:19:09

hurm, best la wishlist khai.. πŸ˜‰

hope sume berjaye dicapai..

xpecially yunk number 3, tuh…

psal nieza, pandang ke depan khai..

percye la, timez will olwes kill the pain..

jst tke u time.. hope everythink will going right, soon..

..
 
Comment by eda
2009-01-06 17:37:31

Hope ape yg Khai hajatkn akan tercapai…xlam ms terdekat pon..InsyaAllah..dengan izin Allah..ianya akan terlaksana dengan usaha ….be strong k…soal cinta tu..leh tolak tepi dl..
Allah da tetapkn jodoh kite sejak azali lg…so no worries k… :oups:

pada Nieza..hope leh terima ketentuan Allah..da bukn jdh Nieza ngan Khai…jgn senang2 nak ‘matikan’ dr…dah banyak ke pahala tu?..ingat…orang yg sengaja matikn dr…rohnya xakan aman hingga hr kiamat..beristifarlah banyak2..ingt Tuhan…InsyaAllah Tuhan akan sentiasa menolong hambanya yg xlupe kanNYa….. πŸ˜‰

..
 
Comment by bd fabregas
2009-01-06 18:52:40

hrp2 lah aku tak dipertemukan dgn wanita seperti nieza.. aku pn berharap akan ada kereta “sendiri” dan rumah “sendiri” sebelum berkahwin nanti..

..
 
Comment by zamri
2009-01-06 22:40:11

hai…agak2nya bilalah aku nak dpt awek ya. Dpt awek, dapt cinta = putus juga tak kekal. Siapa harus di persalahkan saya ke atau awek? mmg tidak nafikan rambut sama hitam hati lain2.. Apa2pun kalau ada awek kita kena jaga betul2.Bukan setakat jaga je..klu blh kekal ikatan hbngan sampai keakhir hayat..Info Blog nice πŸ™‚

..
 
Comment by haryani
2009-01-06 23:02:22

akak doakan semua wishlist ko termakbul selewat2nya ujung tahun nih (2009)….

pasal nieza….stop writing her name in this blog anymore.borink la khai….maju2kanlah diri tu…..

..
 
Comment by x-po shop
2009-01-07 00:41:10

sape nieza tu ek di sisi khai? adakah dia seorang kaum hawa?

..
 
Comment by casper_mimiey
2009-01-07 04:08:16

salam….khai….
hurm….rasanya dah lama sy xjenguk blog nie….tup2 baca tadi macam terkedu jap…sbb macam xpercaya..khai clash ngan nieza…
slama nie,sjujurnya boleh dikatakan setiap kali lepas sy baca blog nie sy akan termenung n menangis =( ….sy slalu terpk,mungkin ke sy akan layak utk sebahagia khai n nieza…sepertimana yg khai war2kan sebelum nie….
Ntah la,mb jiwa pompuan xlari dari benda2 cam nie…tapi bila sy baca tentang peritnya perpisahan yg khai alami…baru sy paham…suma manusia sama jea…cuma yg membezakan nya hanya takdir yg tlah ditentukan….
mmg tadi sy termenung sekejap…berpikir panjang….
huhuuu
sy nie tahap2 kakak la bg khai…tapi still muda…23 tahun…
sy xde la arif pasal2 blog nie…just suke baca …teringin gak nak ada blog sendiri tapi mb skrang xmampu lagi…sbb xreti… :oups:
Dari masa ke semasa sy harap dapat jadi cam khai…at least ada kwn walaupun dialam maya…
kalu sy jadi khai…tentu sy org yg tough sbb saya merasakan sy punya ramai kwn2…hmmmm

k lah…esok ade klas 930-330…stright 4 klas…letih ….

k,salam :8

..
Comment by Khai
2009-01-07 14:04:53

thanks casper mimi.. sabar la byk2 yer.. :oups:

..
 
 
Comment by gurl
2009-01-07 10:08:57

khai
aku rse la kan
xyah ko tulis psl nieza buat ape
kt mne
sbb bg aku
mnde 2 terlalu personal
blog ko ni rmi pembace
mcm mne nieza nk move on klu setiap yg die buat ko tulis kt cni
n xmustahil 5 thun akn dtg pun
still ade pembace ko yg remember psl nieza
n pndg serong kt die
maybe nieza dh byk buat slh kt ko
n klu ko btul2 dh geram sgt ngan die
forgive n forget lah
ko pun kne move on

klu ko btul2 syg kan die
ko akn defend maruah die
bkn nye jaja dkt blog ko
klu ye pun mrh
tulis la nk tulis tp xyah la publish

aku bkn nk defend nieza
tp mslh korg ni complicated
n kbykn nye melibatkan maruah nieza

b wise bro.

..
 
Comment by eSempoi.com
2009-01-07 11:03:20

Sabor je la khai, aku paham perasaan tu =(
Hari-hari terpikirkan dia, terase sangat kecewa =(
Anyway ko sangat berani meluahkan perasaan ko kat blog, klau aku plak takut orang lain kate ape kat dia. Dia dah la 1 department kenal,… nanti buruk name dia =(

cewah…aku meluahkan perasaan kat sini :aie:

..
 
Comment by shadowX_19
2009-01-07 12:21:26

cuma Khai rasa tak perlulah terburu-buru. Hidup di KL sebagai designer dengan gaji RM800 seperti Nieza, bukanlah satu pilihan yang bijak.

aku x rase tu pilihan yg x bijak wahai khai. ade sesetgh org yg x berkisah pasal gaji pd permulaan keje n ade diantara mereka yg akan naik sedikit demi sedikit. aku pun dl 1st keje (dlm bidang aku) pun takat rm700 je sbln n pd hari ni raseyer 4x ganda kot gaji aku. so pd aku 1st keje tu adalah pengalaman n titik mula kpd kerjaya n jgn pikir lak permulaan tu adalah tuk selama2nya.

aku nasihatkan jgn pilih kerja tu berdasarkan gaji n sijil ko. yep mmg kalo dipikirkan x berbaloi sbb gaji same ngan org yg x belajar tp pikir la positif ape yg kite dpt dr situ.

pasal wish2 ko tu semoga tertunai la tp tuk tunaikan semua tu mmg ko kene tahan azab n bersabar. bukan mudah nk dpt semua tu ngan hasil titik peluh sendr. takat aku yg kete sendr ni pun kengkadang pening pale gak dibuatnyer. huhu.

..
Comment by Khai
2009-01-07 14:51:54

betul la tu acul… anyway mmg terpulang pada rezki dariNya..

..
 
 
Comment by intan
2009-01-07 12:26:33

salam khai n semua,

agreed with all comments above telling and advising u khai to let by gone be by gone..and same to you nieza..stop doing something which you will regret later on..

dalam Islam..tanggongjawab menjaga nyawa adalah yg pertama sebagai muslim..so, what are you( nieza ) trying to do? walau kot saja2 nak lepas marah,tension,frust…jgn lah sampai menjadi munafik…mengucap banyak2 la..

and you khai…grow up la..u dah dewasa..sudah2lah memasukkan entri pasal nieza ni..u memberi dia harapan..kalau rasa tak mau dah ngan dia..STOP TALKING …about her! Nanti kala dia buat hal lg..u menyesal tak sudah!

Sorry yer khai..kasar bunyi nyer..tapi I am old enough to say that…jgn kata frust bercinta…lg dasyat cabaran hidup ni adik2 ku…ingat Allah kala setiap kali nak buat benda merepek2 cam ni…dan bertaubatlah agar segala dosa masa lalu..Allah saja yang tetap wujud walau seluruh alam ni musnah adik2 ku…

salam

..
 
Comment by azif4
2009-01-07 14:36:32

come on..move on la..this is song for you

Feeling Good-michael buble

Birds flying high
You know how I feel
Sun in the sky
You know how I feel
Breeze driftin’ on by
You know how I feel
It’s a new dawn
It’s a new day
It’s a new life
For me
And I’m feeling good

Fish in the sea
You know how I feel
River running free
You know how I feel
Blossom on a tree
You know how I feel
It’s a new dawn
It’s a new day
It’s a new life
For me
And I’m feeling good

Dragonfly out in the sun you know what I mean, don’t you know
Butterflies all havin’ fun you know what I mean
Sleep in peace when day is done, that’s what i mean
And this old world is a new world
And a bold world
For me

Stars when you shine
You know how I feel
Scent of the pine
You know how I feel
Ohh freedom is mine
And I know how I feel
It’s a new dawn
It’s a new day
It’s a new life
It’s a new dawn
It’s A NEW DAY
It’s a new life
It’s a new dawn
It’s a new day
It’s anew life
It’s a new way
For me

And I’m feeling good

..
 
Comment by Khai
2009-01-07 14:56:20

huhu.. speechless baca komen2 korang semua… really thanks.. new hopes for the new year…. insyaAllah.. :oups:

thanks again :8

..
 
Comment by hadiraf
2009-01-07 16:41:22

yup aku agree ngn gurl n shadowx..ko klu lpe baik lpe trus.xpyh mention2 lg nm die..nie x ko still taruk gmbr die wlpn kecik dsblk n trsorok2 kt ats tue..he2…
kes ko ni personal matter..bg la nieza tu ruang n bimbing die ke jln yg bnr klu ko syg kn die..wlpn bkn sbgi kekasih tp sbgi seorg kwn..mgkin dlm hal ni msg2 ade bt slh..kt kne pkir kt bkn manusia smpurna yg bleh nk judge org..
all d best to u..

..
 
Comment by Fiera
2009-01-07 17:30:14

erk…hope u ok khai.

tingginyer cita2 ko khai…bgus2…baru 21 tp cita2 kne tinggi..jgn jd cam dak2 lain yg keje makan duit mak bapak pastu guna duit tu tayang keta kt awek…eeiii…

smoga apa yg ko nak ko dapat…amin

..
 
Comment by ikanstim
2009-01-07 20:25:38

asal ramai p blog aku thru entri wishlist khai nih?
:o:

..
 
Comment by akmal
2009-01-07 22:24:44

Khai
ni sikit nasihat
2006 tahun mendapat ilmu
2007 mendapat pengalaman
2008 tahun Kenangan

2009 ialah special sebab semua pengalaman
diggunakan masa bekerja insyallah jodoh ada tahun 2009

..
Comment by Khai
2009-01-07 23:58:11

hehe… thanks akmal.. :8

..
 
 
Comment by Khai
2009-01-08 00:00:20

maaf kalau x dapat reply entri korang satu-satu… tapi khai baca semuanya dan dah pupuk dalam jiwa ni dalam-dalam setiap bilah huruf yang korang kilaskan..

terima kasih banyak2.. =(

..
 
Comment by ur big bro
2009-01-08 05:34:58

LOL, be mature la.. r u still kiddies yang suka cinta monyet? I bet u are. U r not improving urself in the past 2-4 years.

Bila ko nak matang ni? Bunyi macam nak kawin sangat. Tapi layak ke ko jadi suami orang? bapak orang? Nampak macam terdesak sangat nak bercouple. :aie:

be mature bro.. thats my advice.. else u will still inside ur mother armpit… 8)

..
Comment by spatt
2009-01-08 14:06:00

ala bro…blog kan satu medium perantaraan, biarlah… 8)
aku dlu penah je sampai meratap dek kerana pompuan ni…biarlah, aku hati kaca..hehe

p/s – dulu la, skang da x…

utk khai, luahkan je ape yg ko nk, Insyaallah, ko puas nanti..kalau simpan je, mmg perit.

..
 
Comment by Khai
2009-01-09 03:36:08

pesal x layak plak nak jadi suami orang? hanya kerana sukar melepaskan sesuatu dinamakan belum matang?

..
 
 
Comment by cucudatoknaning
2009-01-08 23:44:57

salam khai, well kagum gak bca wishlist ko tu….bagus…bagus. Jadilah remaja yg berkualiti ok! X salah bercinta coz cinta tu adalah anugerah Allah yg sgt INDAH tp biarlah di landasan yg betul dan diredhai-Nya….dan kalu dh xder jdoh mahupun rezki bersama, pasti ada kekhilafan pada diri kalian berdua…so muhasabah diri, perbaikilah mana yg perlu. Kalau ingin menegur @ memperbetulkan yg salah plak, biarlah method yg paling disenangi demi menjaga keaiban & maruah org lain. Just imagine kalau kita diperlakukan cara yg kita x suka pasti tersinggung kan. One more thing sgt mulia org yg pemaaf itu dan BESAR ganjarannya dear…..xnak kerr??? Akhir sekali doakanlah kesejahteraan semua org hati kita akan berasa sgt SEJUK dan TENANG! Mulakan hidup baru, Buang Yg Keruh Ambil Yg Jernih ok! Percayalah, saya dh lalui yg lebih perit dari ini namun saya juga dh cuba segala yg saya nasihat tu, alhamdulillah terbukti berkesan tanpa rasa sakit hati, kecewa, bengang mahupun dendam yg masih tersemat malah persahabatan masih dpt diteruskan dgn baik biarpun masing2 telah meneruskan hidup dgn laluan sendiri serta berkeluarga. See……kemaafan itu benarlah sgt indah dan menenangkan!! Just try it and all the best ok!!

..
Comment by Khai
2009-01-09 03:37:21

yups2… thanks cucu tok naning.. i fell more better now actually.. 8)

..
 
 
Comment by Sweet Thinker
2009-01-09 07:08:40

aih. skit gak tulis pasal ex. tergantung2. kasik full page ar bro. br sodap bc. huuu!

..
Comment by Khai
2009-01-09 07:28:10

bukan x nak tulis full entri, tapi sape lah aku ni.. nak ke orang baca nanti.. huhuhu :aie:

..
 
 
Comment by wicked_jack
2009-01-09 10:49:18

tapi dr ape yg aku dengar..
kat dlm ni kemain ko mengata nieza..
tp di sebaliknye ko sms n pujuk dia..

itulah ego ko ni x bertempat…
pastu org2 dlm ni pun percaya kan…

hihih..kesian korg kene tipu buta2 ngan mamat ni..
aku bkn nak sabotaje ko khai..tp ko ni kelakarlah..
buat malu aje..cube ko ikhlas sket..

πŸ™‚

..
 
Comment by wicked_jack
2009-01-09 10:58:07

sory la aku dah fwd entry ko ni kat nieza..then dia dah story ape yg terjadi pasal minum syampo tu..hmm khai khai..
dr dulu lg kau mmg mcm ni..penuh ego..lepastu suke buat cerita mintak belas kasihan org lain..kesian nieza..asik kene fitnah aje..kau tau ape dosa fitnah org utk kepentingan diri sndri?..klau kau tau..buat penat aje kau doakan mak bapak kau selama ni….fikir2kan la..korg muda lg…jauh lg nak jln..

good luck….berubahlah khai..
ckp la yg baik2 pasal org lain..

**dlm ni ckp nieza jgn hadir lg..tp tiap2 mlm sms pujuk nieza..

ni msg2 nieza kat aku..

“snggup dia tulis bukan2 pasal aku…n dlm masa yg sama dia pujuk2 aku antar sms?? aahhhh
bodohnye aku…pd sape aku nak mengadu suma nie???
aku terpedaya dgn janji2 dia lg”

:love:

..
 
Comment by azif4
2009-01-09 11:47:46

owh…begitu rupanya…
khai khai…
even though aku xtau sape yg benar,
sape yg salah…
tapi bende dah lepas,lepaskan jer
let bygone be bygone
forgive n forget
buang yang keruh ambil yang jernih
apa yg ko perlu buat skrg just move on..
move on k…
umor baru 21..perjalanan hidup tu masih jauh
banyak lagi benda yg ko x penah jumpa
kalo dah x suka nieza tu,janganla kutuk2..
die pun ade maruah jugak
aku bkn feminist,tapi ckp berdasarkan pengalaman

yang baik amik teladan,yg buruk jd sempadan..
adios

..
 
Comment by aman
2009-01-10 18:51:12

wah…moga ianya mnejadi kenyataan…

..
 
Comment by alfa
2009-01-27 11:16:32

salam khai,tak ada ke biznes internet yg khai rasa ok,riskfree, mudah dan boleh dibuat?dalam usaha kita utk memajukan ekonomi kta..kalau khai ada cadangan,bgtau je ye…

Khai says: Rajin2 je join apa-apa affiliate yg boleh nampak masa depan.. Khai tak berapa rajin business berat2 dalam internet ni. Cukup la buat duit nak minum teh tarik kat mamak.. hehe

..
Comment by alfa
2009-01-28 14:25:14

khai main ke affiliate ni?boleh tak khai terangkan sikit2 apa benda tu?

..
 
 
Comment by khairul
2009-02-11 13:17:16

khai,
aku nak bagi cadangan yang gilerr bernass.
ko kata parents ko nak sedut udara mekah kan?
aku cadangkan sesape yang pergi umrah tu ko mintak kirim bawak balik udara dia bungkus pakai tupperware.
pastu dah sampai mesia suh mak bapak ko sedut puas2.
n kalau nak pastikan diorang tak berebut2, make sure bawak balik berbalang2 supaya diorang puas.
hahaha.
amacam? ok tak idea aku.
hehe
jangan saman saya, saya orang susah (pinjam ayat ko)
hehe
daaa…

Khai says: Wak lu…. hehe

..
 
Comment by stonez145
2009-08-23 15:36:51

khai is just being like another ‘anak bongsu’ behaviour…stgh2 jer lah…termasuk ak actually…
ego?it does…ank bongsu nak menang di mana2…
apatah lg bab2 nikmat bercinta dunia ni….
walalupun dia tahu sbnrnya slh dia,tp dia nak gak cr slh psgnnnya sbb dia rs dia ja btul…walau dia tau dia x btul,tp dia xnak ngaku tu pd semua org…
n once dia nmpk slh psgn tu,dia akn ngadu pd semua org lain sbb ya a nak ngadu pd psgn pon,dah xde kan?..
so dia rs,org2 lain ni la yg leh dgr ksh dia…
n scr x sngaja ja dia tertokok tmbh…
sm jer dgn ak…honestly la…
1 lg,time br2 clash,tgh pns2 lg…tu yg g2….walhal nnt cpt jer dia leh trima org lain…
mcm skang a ak dgr khai dah ada yg baru…see that easy..

korg2 semua,xyah la sabotaj2 ka apa…
accept la kelemahan si khai tu sbg ank bgsu..
dlm byk aspek ak nmpk kelebihan dia…
n psl ni,nmpk la krgnya,…trimalah kwn kita yg sorg ni…
dia manusia..n manusia x prnh sempurna…
cma khai,xyah a crita byk2 sgt psl nieza ni…ak pon cam muak..
oh!cun pon ada dia…yucks!!!yg ni x sma la dgn ak…
ak klu dbes,semua psl dia ak xmau tgk dah…
then br la ak adil dgn yg baru nnt…xda la kapel bru tp otak kat yg lm lg…x adil tu…ok..

..
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
Your URL
Your Comment (smaller size | larger size)

Trackback responses to this post